Motor po cca 1200 flaškách RO - pohoda!

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Motor po cca 1200 flaškách RO - pohoda!

Příspěvek od Pavel »

Tak jsem otevřel motor (kvůli těsnění) a toto je výsledek. opotřebení prakticky nulové a zvýšený karbon jen minimálně. čekal jsem to podstatně horší :) Nějak mi sem nejdou vložit foto.
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Já se taky pokoušel připojit fotku a nešlo to. Přitom kdysi mi to šlo a teď ne. Tak nevím kde je chyba. Poradí někdo?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Tak a je to. Musí se zmenšit velikost fotky, cca pod 100 kB. Pak to jde v pohodě.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:woot:
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:34, celkem upraveno 2 x.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

konečně je reálný důkaz proti všem těm chytrákům co měli mohutné rozumy co a jak se zničí apod. Takové ty témata zalepení motoru, propálení pístů a ostatní neskutečné bláboly. Hodně krát mi s tím šli na nervy. Teď mám konečně jistotu že RO je naprosto použitelný palivo a to i v tomto případě bez nějakých předehřevů.
Jezdilo to na různé rduhy, podle akcí, a směs byla od 50% do 90% RO v naftě dle počasí (50% jen minimálně, když bylo krátké období loni cca -20°C).
Měl jsem obyvy co opotřebení, kroužky apod. ale třeba na 4 válci jsou jasně vidět ještě stopy po honování, takže z toho vyplívá prakticky nulové opotřebení.
Zkrátka mám radost a i Ty poslední obavy se rozptýlili :)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Co je to za motor?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Motor Mercedes-Benz 250D, nepřeplňovaný pětiválec.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Pomooooooooooooooccc :roll: (LOL)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Pavel píše:Motor Mercedes-Benz 250D, nepřeplňovaný pětiválec.
8) 8) 8) No jo, tak je to jasný, tyhle motory MB W124 s virovou komůrkou a řadovym čerpadlem jsou ty nej-neproblémovější, co se týče provozu na RO. Přesto ale usazeniny vidět jsou !! neni to strašný a kdyby to bylo TDIčko tak si piš, že máš o potíže postaráno. Stejně bych tam dal jeden výměníček a trochu předehříval a uvidíš, že budeš úplně bez starostí s tímhle motůrkem :-)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Kuba:
jak jsi to myslel s tim TDi?? :? roc by mel problem? zanesene turbo, nebo ERG ventil?
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No tak je notoricky známo, že TDI jsou náchylnější na provoz na RO než komůrkový motory. A rotační čeradla jsou náchylnější než řadový. U TDI je kritickej dlouhodobej volnoběh a nebo provoz stop-and-go.... může docházet k ředění motor. oleje. Taky jsou v těhle režimech v důsledku vyšší účinnosti motorů s přímym vstřikem paliva ( hlavně u SDI tzn. motorů bez turba ) ve spalovacim prostoru dost nízký teploty a rostlináč spaluje nedokonale, zvlášť, je-li nedostatečně předehříván. pak se tvořej usazeniny. Většinou to nejsou takový ty "karbonový suchý saze", ale jsou to takový "dehtový mastnoty" ;)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Pani, prosim, poucte ma, kde na tych fotkach je ta viriva predkomorka a co je to za nepravidelna hviezda na dne kazdeho piestu? Kde ma ten motor zhavenie?
Diky.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Kousek předkomůrky kouká z hlavy. 6havení je v předkomůrce z boku hlavy (není vidět). Ta hvězda v pístu je prostor pro tu část vyčnívající předkomůrky a ty paprsky jsou pro proudění hořícího paliva v prostoru válce.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Pavel píše:Kousek předkomůrky kouká z hlavy. 6havení je v předkomůrce z boku hlavy (není vidět). Ta hvězda v pístu je prostor pro tu část vyčnívající předkomůrky a ty paprsky jsou pro proudění hořícího paliva v prostoru válce.
Diky ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“