Motor po cca 1200 flaškách RO - pohoda!
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Motor po cca 1200 flaškách RO - pohoda!
Tak jsem otevřel motor (kvůli těsnění) a toto je výsledek. opotřebení prakticky nulové a zvýšený karbon jen minimálně. čekal jsem to podstatně horší Nějak mi sem nejdou vložit foto.
Já se taky pokoušel připojit fotku a nešlo to. Přitom kdysi mi to šlo a teď ne. Tak nevím kde je chyba. Poradí někdo?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
konečně je reálný důkaz proti všem těm chytrákům co měli mohutné rozumy co a jak se zničí apod. Takové ty témata zalepení motoru, propálení pístů a ostatní neskutečné bláboly. Hodně krát mi s tím šli na nervy. Teď mám konečně jistotu že RO je naprosto použitelný palivo a to i v tomto případě bez nějakých předehřevů.
Jezdilo to na různé rduhy, podle akcí, a směs byla od 50% do 90% RO v naftě dle počasí (50% jen minimálně, když bylo krátké období loni cca -20°C).
Měl jsem obyvy co opotřebení, kroužky apod. ale třeba na 4 válci jsou jasně vidět ještě stopy po honování, takže z toho vyplívá prakticky nulové opotřebení.
Zkrátka mám radost a i Ty poslední obavy se rozptýlili
Jezdilo to na různé rduhy, podle akcí, a směs byla od 50% do 90% RO v naftě dle počasí (50% jen minimálně, když bylo krátké období loni cca -20°C).
Měl jsem obyvy co opotřebení, kroužky apod. ale třeba na 4 válci jsou jasně vidět ještě stopy po honování, takže z toho vyplívá prakticky nulové opotřebení.
Zkrátka mám radost a i Ty poslední obavy se rozptýlili
No jo, tak je to jasný, tyhle motory MB W124 s virovou komůrkou a řadovym čerpadlem jsou ty nej-neproblémovější, co se týče provozu na RO. Přesto ale usazeniny vidět jsou !! neni to strašný a kdyby to bylo TDIčko tak si piš, že máš o potíže postaráno. Stejně bych tam dal jeden výměníček a trochu předehříval a uvidíš, že budeš úplně bez starostí s tímhle motůrkemPavel píše:Motor Mercedes-Benz 250D, nepřeplňovaný pětiválec.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
No tak je notoricky známo, že TDI jsou náchylnější na provoz na RO než komůrkový motory. A rotační čeradla jsou náchylnější než řadový. U TDI je kritickej dlouhodobej volnoběh a nebo provoz stop-and-go.... může docházet k ředění motor. oleje. Taky jsou v těhle režimech v důsledku vyšší účinnosti motorů s přímym vstřikem paliva ( hlavně u SDI tzn. motorů bez turba ) ve spalovacim prostoru dost nízký teploty a rostlináč spaluje nedokonale, zvlášť, je-li nedostatečně předehříván. pak se tvořej usazeniny. Většinou to nejsou takový ty "karbonový suchý saze", ale jsou to takový "dehtový mastnoty"
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW