Motor po cca 1200 flaškách RO - pohoda!

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pani, jazdenie na olej bez upravy ma VZDy zhubny vplyv, samozrejme velmi zalezi od motora a prevadzkovych podmienok, extremny pripad je tu http://www.rasol.sk/foto/polymer/index.html je to Iveco motor, po 10 000 km bez upravy.....totalka :!:
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Nikde nevydím jasné opotřebení, a ten mazut je tak když někdo nevyměňuje motorový olej, to je pak polymerace nevyhnutelná. Jde tady o opotřebování motoru ne zanedbávéní údržby!
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

A tyto fotky polymerizace už tu někde kdysi byli a nebylo to pokud vím po 10 tis. ale tuším že po 60 tis bez výměny motorového oleje.
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

10 000 nie je cas na vymenu oleja :), a okrem toho, aj keby bol olej najlepsi na svete a nebol by spolymerizovany, tak nespalenym olejom zalepene turbo, nedosadajuci a netesniaci vyfukovy ventil....netesniaci saci ventil kam sa nespaleny olej dostal cez recirkulaciu vyfukovych plynov su myslim dostatcne devizy na odpalenie motora aj keby nezlyhalo mazanie...
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pavel píše:A tyto fotky polymerizace už tu někde kdysi byli a nebylo to pokud vím po 10 tis. ale tuším že po 60 tis bez výměny motorového oleje.

mam info od zdroja ze to bolo po 10 000 km, denne to auto najazdilo 200 alebo 400 km.........ale mozem sa mylit.....a na druhej strane neverim ze by ten motor vydrzal 60 000 na olej bez upravy, podla mna by sa zapchal vyfuk tym sajrajtom :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Věřit může člověk různým věcem, fotky jsou fotky a ucpané vejfuky a zalepené ventily nikde nevidím, alespoň na tom mém motoru co je tady vyfocený. Interval výměny oleje 10 tis je podle mě normální. Tento motor byl zkušební a měnil se olej každých 5 tis. a nejeto bylo cca 20 tis.

Ty fotagrafie polymerace jasně ukazují značné znehodnocení motorového oleje, nikoliv poškození motoru.
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pavel píše:Věřit může člověk různým věcem, fotky jsou fotky a ucpané vejfuky a zalepené ventily nikde nevidím, alespoň na tom mém motoru co je tady vyfocený. Interval výměny oleje 10 tis je podle mě normální. Tento motor byl zkušební a měnil se olej každých 5 tis. a nejeto bylo cca 20 tis.

Ty fotagrafie polymerace jasně ukazují značné znehodnocení motorového oleje, nikoliv poškození motoru.
to mam len z pocutia, fyzicky som ten motor nevidel, ako si to vsetko davam dokopy tak ma napadaju otazky

1. ci ma komorkovy motor lepsie podmienky na spalenie oleja ako priamy vstrek, teplota tlak ?

2. suvis nespaleneho oleja a jeho vplyv na ostatne casti motoru, sedla ventilov, vyfuk, turbo..ktore nemusia priamo suvisiet s mazacim olejom

3. julio, ktoreho to auto bolo pisal ze ma podozrenie ze mal na to vplyv motorovy olej, moze byt, ale keby sa do neho nedostal nespaleny rastlinny tak sa nestane co sa stalo

takze suhrn, ako vplyvaju typy motorov na spalovanie (SDI TDI komorka) a ci nie je suvis medzi mensou polymerizaciou aj pri nedokonalejsom spalovani pri motore so syntetickym olejom, ze na seba tak neviaze nespaleny rastlinny olej

Pavel..ano pozeral som foto Tvojho motora a bude nieco fakt na tom ze podmienky na spalovanie v komorkovom motore ako v motore s priamym vstrekovanim

k opotrebeniu......ventily tam nie je vidiet, ale bolo mi povedane ako boli poskodene, nie zalepene ale nedostatocne tesnili na sedle kvoli zapecenym nanosom

a ked motor nemaze, je len otazkacasu kedy je opotrebenie za hranicou unosnosti

ale prichadzam k zaveru ze podstatne je spalovanie, ked sa dobre spali, nie su ziadne usadeniny cize nevznikaju hore opisane sekundarne problemy
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Abych řekl pravdu tak moc dobře nerozumím věci že jezdění na RO bez úprav má vždy zhoubný vliv.

Možná v jiných případech ale v tomto asi, maximálně těch pár desítek vteřin při startu, při vstřikování studeného paliva. Jinak nevidím rozdíl. Řadové vstřikovací čerpadlo tam namačká i sádlo a jehla vstřikovače se ohřeje hned při prvním zápalu a pak následně celý vtřikovač během velmi krátké chvíle, takže se prakticky po velmi krátké době vstřikuje horké palivo. Vlastní shoření proběhne v předkomůrce a saze se do válce dostávají již prakticky shořelé, takže se omezuje usazování.

Zkrátka není motor jako motor a pokud vím úpravy se dělají čistě pouze kvůli ohřevu RO (viskozita) aby to vstřikovací čerpadla zvládli, tedy rotační a jim podobná. Ale vliv na motor je tak minimální.
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pavel píše:Abych řekl pravdu tak moc dobře nerozumím věci že jezdění na RO bez úprav má vždy zhoubný vliv.

Možná v jiných případech ale v tomto asi, maximálně těch pár desítek vteřin při startu, při vstřikování studeného paliva. Jinak nevidím rozdíl. Řadové vstřikovací čerpadlo tam namačká i sádlo a jehla vstřikovače se ohřeje hned při prvním zápalu a pak následně celý vtřikovač během velmi krátké chvíle, takže se prakticky po velmi krátké době vstřikuje horké palivo. Vlastní shoření proběhne v předkomůrce a saze se do válce dostávají již prakticky shořelé, takže se omezuje usazování.

Zkrátka není motor jako motor a pokud vím úpravy se dělají čistě pouze kvůli ohřevu RO (viskozita) aby to vstřikovací čerpadla zvládli, tedy rotační a jim podobná. Ale vliv na motor je tak minimální.
ano cerpadlo som nebral do uvahy, len rozmyslam ako vyplyva viskozita oleja, na jeho vstrekovanie cez trysku, aky to ma vplyv na rozprasenie a spalenie oleja

ano predkomorka tomu pomaha v dost znacnej miere, co dokumentuje aj Tvoj motor
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

ohledně kroužků a toho že by se měli zapéct tak bych na to moc nesázel. Měl jsem nový kroužky a ujel jsem na to kolem 15 - 20 tis. KM a pak mi vyběhla spodem klikovka, asi neudržela tlaky tak jsem to rozebíral a kroužky byly ok. Pěkne volný bez jakýhokoliv zakarbonování, nebo snaze být připečený.až se k tomu dostanu pošlu fotky do sekce Zkušenosti s Fordem ...
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

řek bych že fakt závisí na tom, jestli jde o komůrkáč nebo o přímej vstřik. I u blbě provozovanýho komůrkáče nemá olej moc šancí dostat se na stěnu válce a tim kontaminovat kroužky a případně se dostat do vany. Většinou asi zůstane - když už se blbě spálí - na stěnách komůrky, kde se posléze po ohřátí motoru vypeče. Nezapomínejte taky, že stěna komůrky je vo dost teplejší než stěna válce. To je můj vlastní zkušeností nijak neověřenej názor.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Zcela zasadni na provozu s roslinacem je podle meho kontrola oleje a vcasna vymena nejdele po 10tkm.

Pokud je olej vic kontaminovany rostlinacem nez je zdravo je to znat jak na vuni oleje tak kdyz ho promnete mezi prsty je podstatne lepivejsi nez by olej mel byt.Parkarat sjsem to dohnal az do extremu a bylo to znat i na vykonu auta takze pokud jste dostatecne vnimavy a znate chovani sveho voziku myslim ze vam prilis nebezpeci nehrozi.

Mam momentalne najeto na rostlinu 100tkm a moje obouchana stara pokusna 205 ka slape jako hodinky.Dokonce jsem prestal pouzivat malou nadrz COZ SAMOZREJME NEDOPORUCUJU ale sem lenoch (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

pekne, 100 000 km, klobuk dolu, ja mam auto podobneho rangu, Clio 1.9 D ale nemozem si dovolit len jednu nadrz lebo Lucas mi to nedovoli, ale mam komorky :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

pekne, 100 000 km, klobuk dolu, ja mam auto podobneho rangu, Clio 1.9 D ale nemozem si dovolit len jednu nadrz lebo Lucas mi to nedovoli, ale mam komorkovy motor, takze aspon jedna vyhoda:)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Jojo komurkac je vyhoda no a az se lucas odporouci muzes tam misto neho soupnout bosch a pak to nebude mit chybu. :) (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“