U 1Z je regulece ovládána tlakem. Jedna z dalších závad by mohl být vadný MAP v eccu.dury2 píše:Motor 1Z nemá geometrii lopatek (naklápění lopatek). Funguje to tak,že pokud turbo tlačí už hodně, jednotka vyšle signá ten otevře vzduchový ventil (N75) který pomocí rozvodu vzduchu (těd nevím jestli tlakem nebo podtlakem) vede po hadičkách do baňky co je na turba (těd nevím jestli tlakem nebo podtlakem). V této baňce je membrána, která se působením uvedeného vzduchu pohybuje. Na tuto membránu je přidělané táhlo které zavírá nebo otvírá ventil co je ve stejných výfukových svodech jako turbo. Když je tento ventil otevřený velká část vyfukových plynů jde přes otvor po otevřeném ventilu mimo turbo (odtud název regulace obtokem vzduchu) Zjednodušeně řečeno, pokud je třeba regulovat tlak turba, otevře se ventil a tlak výfukových plynů nejde na lopatky turba (které tedy neroztáčí), ale jde přímo do výfuku.Jestli tomu dobře rozumím, tak regulací turba je myšleno naklápění lopatek? Mám motor s 66Kw (kód 1Z). Když překročím hranici 3000ot/min tak nastane pokles výkonu, auto přestane táhnout, ale otáčky ani neklesají a ani nestoupají. Někdy stačí ubrat na chvíli plyn a pak začít znovu zrychlovat a jeto OK. Někdy to nepomúže vůbec. Ta závada se někdy neprojeví a auto zrychluje až do 4000ot/min. Auto nekouří, olej neubývá. Mohla by to být váha? Tomáš.
Ve tvém případě zřejmě nastane to, že ve 3 tis ot. je tlak vzduchu z turba tak vysoký a jelikož to jednotka nedokáže uregulovat (nefunkční regulace) přepne se do nouzového režimu, aby nedošlo k poškození motoru.
Co s nefunkční regulací? Použij na Vagu akční členy a otestuj ventil N75. Pokud bude fungovat překontroluj vedení vzduchu (hadičky) nejlepší je úplně je vyměnit (bývají zpuchřelé a nebo v místě kde se něčeho dotýkají se prodřou). A pokud ani po tom nenastane změna zkus profouknout tu hadičku co vede k baňce na turbu, třeba je děravá membrána. Občas se stává, že N75 někdy funguje a někdy ne a tobě bohužel bude zrovna na Vagu fungovat, tak si ji od někoho pujč a vyzkoušej ji na autě. každopádně pokud není vadné turbo (a určitě není) je to oprava v nejhorším do 1 tis Kč. Zdar
Diagnostika Turba (a Váhy)?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Bugs.Bunny
- Aktivista
- Příspěvky: 5346
- Registrován: 17 dub 2007, 21:50
- Bydliště: Most
jsou tam dva ventily.Ten první je N75 který ovládá obtokový ventil v turbu (ten ty potřebujěš) a druhý ventil co ovládá EGR(to je ten cojsi teď našel a píšeš že jsi ho zkoušel=ten ty nepotřebuješ). N75 je u naftového filtru, také tam je ventil na ten EGR.Poznáš je tak, že z té N75 ti vedou tři hadičky, jedna přímo za motor na baňku co je na turbu, tu musíš zkusit profouknout, také by tam měla vést i druhá hadička hned do vzduchového potrubí co vede z turba.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Lidi nemohl by se mi nekdo podivat na ty logy? je to z octavky 66kw.jen si chcu potvrdit me domenky jelikož tomu moc nerozumim, podle mě ten log tlaku turba vyšel v normě a podle mě to vypada na tu vahu vzduchu,ale ve VISu jsem něco zahlidl že by to mohl byt i nějaky snimač polohy pedalu
http://www.uloz.to/4586261/log-01-010-xxx-xxx.csv
http://www.uloz.to/4586262/log-01-011-xxx-xxx.csv
http://www.uloz.to/4586263/log-01-003-xxx-xxx.csv
tak jestli by mohl byt nekdo tak hodny a mrknout,byl bych vděčný
http://www.uloz.to/4586261/log-01-010-xxx-xxx.csv
http://www.uloz.to/4586262/log-01-011-xxx-xxx.csv
http://www.uloz.to/4586263/log-01-003-xxx-xxx.csv
tak jestli by mohl byt nekdo tak hodny a mrknout,byl bych vděčný
Zdravím. Také podobný problém. OI, 81kw, ASV. Po dálnici na 5tku a kolem 3000ot/min auto přestává táhnout. Do nouzáku nespadne. Někdy stačí povolit plyn a přidávat pozvolna. A pak zase jede. Dělá to jen při velkých rychlostech. 1,2,3 se mi zdá že tahá normálně do 4000ot/min. A nestává se to pokaždé.Plech píše:Jestli tomu dobře rozumím, tak regulací turba je myšleno naklápění lopatek? Mám motor s 66Kw (kód 1Z). Když překročím hranici 3000ot/min tak nastane pokles výkonu, auto přestane táhnout, ale otáčky ani neklesají a ani nestoupají. Někdy stačí ubrat na chvíli plyn a pak začít znovu zrychlovat a jeto OK. Někdy to nepomúže vůbec. Ta závada se někdy neprojeví a auto zrychluje až do 4000ot/min. Auto nekouří, olej neubývá. Mohla by to být váha? Tomáš.
Měnil jsem baňku turba. (stará byla zadřená a podtlak ji nepřitáhl, ani rukou se nedala stlačit) Výměna za novou. Seřízení podle rad tady na fóru. (Na doraz + 1mm přez pružinu)
Nějaké nápady? Může to být N75? Díky.
Tak jsem zkontroloval hadičky (byly OK), nějaký čas jsem jezdil s odpojenou hadičkou co vede do sacího potrubí. Auto jsem často vytáčel až ke 4000 ot., ale závada se neprojevila. Potom jsem hadičku připojil zpět a znovu jsem jezdil a vytáčel motor, ale závada je fuč. Tak nevím jestli to nějak pomohlo, ale prostě auto občas protáhnu trochu svižněji a třeba to bude fungovat. Třeba tam bylo něco zatuhlý (nějaký ventil).
GIII 1,9 Tdi
octavia, 81 kw, ahf.. turbotlak problemos
Nazdar! Aj ja mám problém s turbotlakom, robyl som log, kanál 11. Pomali uz vsetko vymenim za radom, hadicky nové, N75 novy, váha off, turbo cistené, chiptunig, ale aj pred chipom to vyzeralo tak isto. . Diky za nápady
octavia, ahf, 81 kw, chip 130 PS, váha off, egr off, teply start OK
nefunguje turbo?
ja mam presne problem, ze kdyz by turbo melo zabrat (pri proslapnuti plynu do dolni tretiny, treba az na podlahu), tak nezabira. Projevuje se to pri predjizdeni a samozrejme do kopce. Zacalo to delat, kdyz jsem jezdil asi tyden (500km) s prasklym vyfukem. Ale souviset to s tim samozrejme nemusi. Cim by to mohlo byt?dury2 píše:A co když jedeš do kopce třaba po dálnici na 5tku?
nejste tu nahodou nekdo z brna nebo okoli, s kym bych mohl udelat par logu a zjistit, co s tim je?
diky
- lucky.jack
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 30 led 2010, 16:49
- Bydliště: Hradec Králové
Re: nefunguje turbo?
Kontaktuj HUMLA http://dieselpower.cz/forum/profile.php ... file&u=181 . Je to profík na slovo vzatej a je z Brna nebo někde kolem.dax-fx píše:ja mam presne problem, ze kdyz by turbo melo zabrat (pri proslapnuti plynu do dolni tretiny, treba az na podlahu), tak nezabira. Projevuje se to pri predjizdeni a samozrejme do kopce. Zacalo to delat, kdyz jsem jezdil asi tyden (500km) s prasklym vyfukem. Ale souviset to s tim samozrejme nemusi. Cim by to mohlo byt?dury2 píše:A co když jedeš do kopce třaba po dálnici na 5tku?
nejste tu nahodou nekdo z brna nebo okoli, s kym bych mohl udelat par logu a zjistit, co s tim je?
diky
Re: nefunguje turbo?
diky za tip, stavil jsem se vcera za humlem a zavadu nasel a odstranil. Vrsek turba byl uvolneny a netesny, takze misto 0,8 baru daval nula baru
lucky.jack píše:Kontaktuj HUMLA http://dieselpower.cz/forum/profile.php ... file&u=181 . Je to profík na slovo vzatej a je z Brna nebo někde kolem.dax-fx píše:ja mam presne problem, ze kdyz by turbo melo zabrat (pri proslapnuti plynu do dolni tretiny, treba az na podlahu), tak nezabira. Projevuje se to pri predjizdeni a samozrejme do kopce. Zacalo to delat, kdyz jsem jezdil asi tyden (500km) s prasklym vyfukem. Ale souviset to s tim samozrejme nemusi. Cim by to mohlo byt?dury2 píše:A co když jedeš do kopce třaba po dálnici na 5tku?
nejste tu nahodou nekdo z brna nebo okoli, s kym bych mohl udelat par logu a zjistit, co s tim je?
diky
Kdo dokáže poradit?
Turbo je po výměně podtalokové baňky (stará byla přirezlá v horní poloze). Lopatkami jde hýbat opravdu lehounce. Je třeba baňku jen dobře nastavit? (dával jsem 1mm přes pružinu ale tlaky turba byly velké, toto je cca 4mm přes pružinu) Nebo je špatná i váha vzduchu? Prosím poraďte. Zde link na logy: http://leteckaposta.cz/516432778
Díky za nápady.
Díky za nápady.
Re: Kdo dokáže poradit?
Nastavováním baňky dokážu tlak turba zvýšit nebo snížit, ale na ten pokles u cca 3000 otáček je vždy stejný, bez ohledu na to jak je táhlo dlouhé. Zkoušel jsem si půjčit N75 a váhu vzduchu ale problém byl stejný. Vždy tam byl pád tlaku. Je pravda, že jsem naklápění lotatek zkoušel při vyplém motoru. Je možné, že když je motor nastartovaný (turbo se točí) mohlo by se zatuhnutí lopatek projevit? Nebo je to blbost. Mám v plánu ještě vyměnit všechny hadičky. Ale nevím jestli by to mohlo být tím.
Ozve se někdo? Předem díky.
Ozve se někdo? Předem díky.