Diagnostika Turba (a Váhy)?

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Jen se zeptam. Jak a cim a proc jsi zacal cistenim vahy vzduchu?
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
satandas
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 01 led 2016, 15:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od satandas »

Uz nejakou dobu mam pocit ze je slabsi vykon motoru. Zkousel jsem dat lepsi naftu vervu minimalni zlepseni tam bylo ale porad to je horsi nez to jezdilo predtim. Zajel jsem na diagnostiku a bylo mi receno ze ta vaha dava slabsi hodnoty. Pak se vybil notas vice jsem se nedozvedel.
Cistil jsem ji nejakym cisticem na brzdy. Motor trochu ozil. Nakonec jsem si sehnal kabel a zkousim si delat diagnostiku sam.
Porad mam pocit ze kdyz slapnu na plyn tak akcelerace je mensi. Auto mam 4 roky.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tak udelej log za jizdy 4ka plej do mirnyho kopce od 1500-4000 kanalu 3,10,11 a dej na ulozto. Klasika, kterou se tu doctes vsude...
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
satandas
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 01 led 2016, 15:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od satandas »

tady je ten novej log.
Číslo 4 je pořád do kopce a číslo 5 je hodně mírný kopec.

https://ulozto.cz/!lDw8gG6F0q4e/log-01- ... 4-74kw-csv
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Důvodem padání motoru do "nouzáku" je příliš vysoký tlak turba, který není regulace schopna snížit na požadovanou hodnotu. Co se týká váhy vzduchu, tak ta je opravdu slabší. Při tak vysokém plnícím tlaku /přes 2400mb/ by měla ukazovat asi 1200 mg/H. O špatné regulaci turba je toho zde na fóru napsáno víc než dost. Pokud bys přece jen nemohl najít ten správný postup, tak se podívej do mého profilu na takováto témata a tam je toho také napsáno mnoho. A co se týká logu na zjištění akcelerace, tak ten by měl být proveden na rovině. Nikdo totiž neví do jak strmého kopce jedeš a proto nelze posoudit zda je akcelerace normální nebo pomalá.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

vaha je good ...to ze neleti na 1200 je nepodstatne..palivove mapy v aute aj tak rozumeju hodnotam len do 850...ci 850 alebo 1200 na palive nespoznate.

klesajuca vaha vo vysokych otackach je OK, jednotka ubera postupne naftu.

naloguj 3ku, plny kotol od 1000ot do 4000ot /ideal kopec/

loguj aj kanal kde je aktualne vstrekovane mnozstvo paliva!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Tak uvidíš jaké hodnoty bude dávat váha až bude regulace v pořádku a turbo bude tlačit pouze požadovaný tlak.
To co tady popisuješ je téměř každému kdo se kolem této problematiky "pohybuje" a provádí cílenou diagnostiku jasné. Asi však nechceš chápat, že pokud potřebuješ porovnat zda je akcelerace pomalá nebo normální /na což si kolega stěžuje/, tak ji musíš provádět za určitých standardních podmínek. Jinak bys mu neradil, že ji má provádět do kopce.
Výrobce také neudává čas akcelerace při jízdě do kopce ale po rovině.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
satandas
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 01 led 2016, 15:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od satandas »

Do nouzáku mi to nepadá. Auto jede normálně do vytočení 4ti necítím nějaký propad výkonu.
Udělám novéj log jen nevím který kanál to je na to palivo - mrknu se nato.
Koupím nové hadice ale nevím kdy to vyměním.

Co znamená duty cycle regulator valve to je ventil co reguluje podtlak??
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

prka píše:Tak uvidíš jaké hodnoty bude dávat váha až bude regulace v pořádku a turbo bude tlačit pouze požadovaný tlak.
To co tady popisuješ je téměř každému kdo se kolem této problematiky "pohybuje" a provádí cílenou diagnostiku jasné. Asi však nechceš chápat, že pokud potřebuješ porovnat zda je akcelerace pomalá nebo normální /na což si kolega stěžuje/, tak ji musíš provádět za určitých standardních podmínek. Jinak bys mu neradil, že ji má provádět do kopce.
Výrobce také neudává čas akcelerace při jízdě do kopce ale po rovině.
Ja nemozem hodnotit jeho akceleraciu, ja mozem hodnotit fyzikalne odmerane veliciny! To čo odmeral je v poriadku a nevykazuje ziadne znamky problemov s vykonom, preto som mu odporučil rovnaky log na 3ke kde je ostrejši nabeh a moze sa nieco ukazat a taktiez merat davkovanie paliva kedze vzduch + palivo = vykon a ked mate dost vzduchu a dost paliva zakonite musite mat vykon! (v pripadne ze je spalovaci system/hlava, kompresia, ventile/ OK).
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
No-limits
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29 pro 2016, 12:55
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od No-limits »

Auto mi občas padá do nouzáku. Stává se to zřídka a vždy jen na dálnici, když jedu 140-150 tacho (3000 otáček), pak prudce uberu plyn a zase přidám plný plyn. Auto drobně cukne a spadne do nouzáku.
Auto je Golf 4, 1,9 TDi, 74 kW, motor AXR, nalítáno 312000, r.v 2003. Na Vagu jsme zjistili, že píše chyba regulace. Je fakt, že motor je provozován z 95 % po městě v nízkých otáčkách, takže jsem si říkal, že bude zanesená regulace turba. Nicméně jsem na vagu taky zjistil, že hodnota váhy vzduchu je nad horní hranicí - vag ukazuje 420 a maximální přípustná je tuším 350.
Nepadá mi auto do nouzáku spíš kvůli té špatné váze, než regulaci turba? Turbo budu zase na jaře cestami na chatu "honit", aby se regulace rozhýbala. Chci jen vědět, zda mám opravit i tu váhu.

Jinak vstřiky jsou naprosto v pohodě a jejich hodnoty se ukazují "jako nové".
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tak pojezdi s odpojenou vahou az to padne do nouze.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
No-limits
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29 pro 2016, 12:55
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od No-limits »

blonn píše:Tak pojezdi s odpojenou vahou az to padne do nouze.
A co tím zjistím?
Jednou jsem tak jezdil. V servisu mi špatně připojili konektor k váze, když měnili vzduchový filtr. Auto jezdilo v nouzáku. Pak se konektor nacvakl správně a pak už auto jezdilo dobře.

Jde mi o to, co na motoru dělá špatná váha, ukazující hodnotu 420 na volnoběh, když maximum má být 350 (dle vagu).
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

váha ti motor do nouzového režimu nehodí nikdy. Váha slouží pouze a jenom na regulaci limitu maximální dávky paliva a jako indikace vadného EGR. To že ti ukazuje 420mg i když ECU má požadavek 350mg je dáno tím, že je zavřený (zaslepený/odpojený/nefunkční/) EGR, nebo je vadný ventil ovládání EGR. Takže jestli nemáš EGR off, tak se na něj podívej a dej si ho do pořádku, nebo udělej off. Vadný EGR může způsobovat taky různé stavy a cukání právě v případech, kdy jedeš pod plynem, pak prudce ubereš a opět přidáš. Ale u tebe bude zřejmě zatuhlá regulace na turbu - nejčastější projev nouzového režimu.
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
No-limits
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29 pro 2016, 12:55
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od No-limits »

EGR off nemám. Mám jen auto, které má nalítáno 312000 a do motoru nebylo vpodstatě šaháno. :-) Když se bude teď dělat větší oprava a dávat nová převodovka 6q, tak se pořádně projde motor.
"Zalepený" EGR se dá poznat i jinak, než rozebráním?
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

dá se poznat jednoduše při diagnostice motoru VAGem - Blok 3 - ve čtvrtém poli je EGR duty cycle - a když je EGR otevřen (40-90%) a MAF (Actual) ve třetím poli se ti drží přes 400mg - tak je problém kolem EGRu...
- to jsou hodnoty při volnoběhu. Při jízdě se EGR otvírá jen při deceleraci nebo jízdě na volnoběh.
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“