Stránka 1 z 1

Kilometrový proběh motoru po zvýšení výkonu

Napsal: 12 lis 2011, 16:23
od bean69
Zajímaly by mne Vaše zkušenosti s kilometrovým proběhem motorů i celých aut VW. Mám níže uvedené auto typ motoru AVF a právě jsem udělal rozvody. Vše je na autě - motoru original kromě předních kotoučů brzd a spojky s dvouhmotovým setrvačníkem (teprve při 320000 motor dostal ship se vzduchovým filtrem KN a spojka klouzala i na trojku). Podotýkám že motor si říká o výměnu LongLife oleje každých asi 24 až 26 ti. km a dle oleje vypouštěného si za tuto dobu vezme max. 0,6l oleje.
Jedni tvrdí nech to tak, buď rád že to jezdí,
ti druzí motor je OK, snese víc nalož mu. (trysky FB, hybrid turbo od Dieselpower,...)
třetí mi povidá udělej vačku, zdvihátka, ložiska klikovky
čtvrtý kup motor z bouračky a máš údržbu hotovou.
Já si myslím že pokud je motor OK, nechám ho tam, jen jsem si zvykl na výkon a přemýšlím co dál.

Napsal: 12 lis 2011, 16:42
od Maslo23
urcite bych zmenil ten longlife rezim, za poradny olej tak po 12-15tis...

Napsal: 12 lis 2011, 16:44
od jurki888
v prvom sade zacni menit olej kazdych 15000km lebo motor odfajcis a ta spotreba oleja je v pohode bude vecia ked ho cipnuty budes trapit na dlhy interval

Napsal: 12 lis 2011, 20:02
od bean69
Maslo23 píše:urcite bych zmenil ten longlife rezim, za poradny olej tak po 12-15tis...
co je pořadny olej?

Napsal: 12 lis 2011, 20:29
od DOLPH
samozřejmě jedině olej zakoupený v servisní a prodejní síti Škoda!

http://auto.sme.sk/c/6131319/autosmeliv ... enoch.html[/url]

Napsal: 13 lis 2011, 00:52
od bean69
nevim jestli si ze mě stříliš nebo to myslíš vážně. Používám výhradně olej se stejnou specifikací pro VW, stejné označení, stejného výrobce dokonce ve stejném obalu jako jej servis VW prodává. jen s tím rozdílem, že ve značkovém servisu stojí 680Kč a na internetu mi jej poslali za 180 Kč.

Napsal: 13 lis 2011, 00:59
od bean69
S tím zkrácení mintervalů na tom něco bude, budu se tím řídit.
dá se dle vašeho názoru nadále zvyšovat výkon Hardwarem bez drastického zkrácení životnosti?

Napsal: 13 lis 2011, 07:28
od dibarbora
Na tvpju otazku su dve odpovede ano a nie.

1/ Zivotnost urcite znizis, ked si urobis zvysenie vykonu s cielom jazdenia na hovado, takze budes vsade jazdit na doraz. Pri takomto jazdeni odrovnas aj seriovy motor.

2/ Zivotnost bude priblizne rovnaka, ked budes vyssi vykon uzivat v ramci normy a hlavne budes profitovat z lepsej ekonomiky prevadzky. Vykon budes mat ako bezpecnostnu rezervu na pripadne predbiehanie.

Napsal: 13 lis 2011, 08:06
od DOLPH
bean69 píše:nevim jestli si ze mě stříliš nebo to myslíš vážně. Používám výhradně olej se stejnou specifikací pro VW, stejné označení, stejného výrobce dokonce ve stejném obalu jako jej servis VW prodává. jen s tím rozdílem, že ve značkovém servisu stojí 680Kč a na internetu mi jej poslali za 180 Kč.
samozřejmě to byl vtip (rofl) (rofl)

Napsal: 13 lis 2011, 08:26
od hansdob
zkrátit interval oleje a přidat mu určitě mužeš 300tis km není tolik a má to kde kdo a většinou to neví a taky upravuje ;)

Napsal: 14 lis 2011, 12:32
od Bobanius
Když upravíš s rozumem a nebudeš jezdit jako prase tak vydrží. Já jsem nechal dát ve 200tis. Sprinty a pohoda najeto na nich kolem 40tis. a motor šlape to jak hodinky. Samozřejmostí je pravidelná výměna oleje cca co 12000.