Klidový odběr a vybíjení baterie...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Klidový odběr a vybíjení baterie...

Příspěvek od Rider.23 »

Na našem Seat Arosa pozorujem již od koupě (asi 1,5 roku), že se neustále vybíjí baterie... V létě stačí nabít jednou za celé kéto, s přibývajícím mrazem se tento interval zkracuje a už nyní potřebuje baterie dobít jednou za cca 3 týdny, v mrazech pod -10 i jednou za týden... Nemyslím si, že je problém v baterii, je to 3 roky stará Bosch Silver s kapacitou 62Ah a startovacím prodem 480A (což mi přijde teda docela málo na ty Ah)... Dnes sem proměřil klidový odběr a je to 0,22-0,25A po připojení na měřák, po asi 15s se to sníží na 0,08-0,09A (usne řj předpokládám), zde to pravidelně skáče (blikající kontrolka centrálu).

Na autě je dodělaný centrál s dálkou a je tam neorigo rádio.

Pokud sem odpojil ten centrál, klesla spotřeba na 0,07-0,08 při odpojení rádia kleslo o další asi jednu setinu...

Je možné, že to opravdu tu baterku při tomto odběru během třech týdnů vybije tak, že to nenatočím? Nebo se mám připravit, že ta baterie je KO?
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Jak dlouhé trasy se jezdí a kolik dobíjí alternátor?
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Jezdí s tím asi 15x do měsíce žena do práce 12km ráno tam a 12km večer domů, dále několikrát do měsíce trasy 25km, jinak žádné krátké trasy a minimálně jednou do měsíce cca 1500km během 20h (téměř v tahu po dálnicích, když jedem do ciziny), celkem průměrně 3400km měsíčně, co to auto máme (noteeth) ...

Jo a kolik dobíjí alternátor- dá se to najít ve vagu (případně kde) nebo jak to změřím (stručný návod pro laika, tak jako měření odběru, který sem zvládnul po návodu od kolegy zde z fóra (noteeth) )
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

volt metr na póly baterky
nastartuj motor musíš naměřit 14,2 voltu
pak zapni svetla potkáv.+dálkový a ventilátor topení na max

na baterce musí být minimálně 13,8 voltu pokud to je pod tuhle hodnotu
tak je někde problém

odběry na prázdno sou v pořádku
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Pokud nemáš voltmetr tak sledovat hodnotu v motorový jednotce kanál 12 poslední pole pokud se dobře pamatuju.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Pokial ti samovolne vybija akumulator tak mas nasledujuce moznosti:
vypni zapalovanie a vsetky s[otrebice. Odpoj kostru od akumulatora a do serie pripoj ampremeter ktory pre istotu prepni na max. mozny rozsah (napr. na 20A). Potom pomaly zmensuj (prepinaj) rozsah az na mA. Pokial budes mat kludovy odber do 10mA tak je to OK. Pokial bude vacsi tak mas problem. Najcastejsie vybija akumulator autoradio. Alebo ked je uz akumulator velmi stary tak sa rychlo samovolne vybija.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Fantik píše:Pokud nemáš voltmetr tak sledovat hodnotu v motorový jednotce kanál 12 poslední pole pokud se dobře pamatuju.
Voltmetr mám, ten digitální, co má asi 50 možností nastavení měření :-D... jen mi řekni co kam připojit a já to změřím... Nebo jestli stačí to měřit na té baterce, jak psal kolega...?
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

TDI tech píše:Pokial ti samovolne vybija akumulator tak mas nasledujuce moznosti:
vypni zapalovanie a vsetky s[otrebice. Odpoj kostru od akumulatora a do serie pripoj ampremeter ktory pre istotu prepni na max. mozny rozsah (napr. na 20A). Potom pomaly zmensuj (prepinaj) rozsah az na mA. Pokial budes mat kludovy odber do 10mA tak je to OK. Pokial bude vacsi tak mas problem. Najcastejsie vybija akumulator autoradio. Alebo ked je uz akumulator velmi stary tak sa rychlo samovolne vybija.
No tohle přesně jsem udělal a naměřil jsem těch 0,08-0,09A, tedy 80-90 mA, jestli to dobře počítám... Zajímavé je, že pokud sem dal na ampermetru těch 20A, tak sem naměřil tyto hodnoty, pokud sem to přepnul na mA tak mi ampérmetr neukázal nic, nevím proč teda, ale to je jedno, těch 0,08 je myslím dost vypovídajících...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

bombastiq píše:volt metr na póly baterky
nastartuj motor musíš naměřit 14,2 voltu
pak zapni svetla potkáv.+dálkový a ventilátor topení na max

na baterce musí být minimálně 13,8 voltu pokud to je pod tuhle hodnotu
tak je někde problém

odběry na prázdno sou v pořádku
Jo, když měřím baterku s nastartovaným motorem, tak tam bylo myslím přes 14V, ale radši se zítra kouknu, jinak s tou max. zátěží sem to neměřil, taky zkusím ;)...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Rider.23 píše:
Fantik píše:Pokud nemáš voltmetr tak sledovat hodnotu v motorový jednotce kanál 12 poslední pole pokud se dobře pamatuju.
Voltmetr mám, ten digitální, co má asi 50 možností nastavení měření :-D... jen mi řekni co kam připojit a já to změřím... Nebo jestli stačí to měřit na té baterce, jak psal kolega...?
Ano stačí měřit přímo na kontaktech baterky ;)
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

80mA je strasne vela. Nemas tam nejaky neorigo alarm? Skus odpojit radio prip. alarm a meraj co sa bude diat.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

TDI tech píše:80mA je strasne vela. Nemas tam nejaky neorigo alarm? Skus odpojit radio prip. alarm a meraj co sa bude diat.
Jo mám (noteeth) ... Ale myslel sem, že je to součást toho centrálu s dálkou, kterej je tam taky dodělanej a ten když sem odpojil, tak to skákalo mezi 70 a 80 mA... Možná ještě to rádio- stačí odpojit rádio z ISO konektoru nebo jak nejlépe?
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ano odpoj ISO konektor
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

TDI tech píše:Ano odpoj ISO konektor
OK, zítra vyzkouším a doplním info... Taky změřím to dobíjení, ale to je myslím OK...
Ještě otázka, není na rádio extra pojistka, že bych jen odpojil pojistku, protože to rádio jde strašně blbě vytáhnout, abych ho mohl zkusit odpojit...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 805
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

tak snad pojistky od radia jsou v pojistkove skřini.. teda pokud to tam nemaš někde nabastlene na drat öd kličku.. jinak nejjednodušší by bylo postupně vytahovat pojistky a měřit.. pak na to přijdeš rychle
polo 1.4tdi AMF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“