Klidový odběr a vybíjení baterie...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Dneska sem nebyl celej den doma, tak sem se k tomu nedostal, zítra to vyzkouším jde o to, že nemám návod a nepoznám, která pojistka je od čeho, leda bych to zkoušel... Ale určitě to proměřím...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Tak sem se k tomu dneska dostal a zjistil sem tohle- napětí baterie před startem 12,63V, během startu pokleslo napětí někam na 9,6V auto chytlo normálně... Při nastartovaném motoru bez zátěže bylo naměřeno napětí 14,48V při zapnutí všech spotřebičů na maximum poklslo na 14,23V

Takže si myslím, že dobíjení a tedy práce altíku je v pořádku...

Zkusil sem vyndat pojistku rádia a neměřil tam odběr 0,07A!!! Tedy 70mA, což mi přijde jako původce vybíjení baterie, zbylých 10-20mA bere alarm a centrál s dálkou... Takže problém je v rádiu- předpokládám však, že ne v přístroji jako takové, ale někde v instalaci, ne? Může mi někdo poradit, co zkusit teď a jak se dá tento oběr odstranit???

Děkuji
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

mrkni na napájení radia a zálohy pamětí-budou přehozený piny "15" a "30" si myslim...
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

jj, skontroluj napajanie radia, ale ak nieje origo tak je velka pravdepodobnost ze to robi radio samotne.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

No spíš si myslím, že to dělá instalace než to radio, protože rádio máme teď asi měsíc nový a vybíjelo se to i před tím (bylo tam VW beta), navíc když sem ty rádia teď přehazoval, tak sem si všimnul, že jsou tam nějak divně pospojovaný některý drýty v tom štekru, co jde do rádia a je to zamotaný fušersky izolačkou... Navíc když vytáhnu klíč, tak se radio nevypne (nedělala to ani ta Beta), musím ho vypnout ručně, což si myslím, že při správném zapojení by také být nemělo... Jinak díky za rady chlapi :punk: :worthy:
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Diletant_a_Laik píše:mrkni na napájení radia a zálohy pamětí-budou přehozený piny "15" a "30" si myslim...
Myslíš v tom ISO konektoru, co se strká do rádia? Jak poznám, kterej je 15 a kterej je 30? Sorry, že se ptám jak debil, nejsem znalej oboru ale na druhou stranu sem si zatím se vším vždycky poradil, po pomoci odborníku zde z fóra ;-)...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

pokud se při vytažení klíčku nevypíná, myslím, že 100pro bude blbě zapojený. Origo přprava na rádio VW mívala oproti ISO standardu přehozený plusy pro napájení rádia a zálohu paměti. Na neorigo radio je potřeba přehodit tušim piny 4 a 7 mezi sebou na ISO štekru auta, a odstřihnout a zaizolovat myslim že 5 -tam je K-line z diagnostiky a neorigo radio tam pošle při zapnutí +12V od napájení antény. Je pak potřeba ještě dořešit napájení zesilovače antény.
Teď zrovna řeším stejnej problém na ibize 96 a nemůžu najít spínaný +
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Diletant_a_Laik píše:pokud se při vytažení klíčku nevypíná, myslím, že 100pro bude blbě zapojený. Origo přprava na rádio VW mívala oproti ISO standardu přehozený plusy pro napájení rádia a zálohu paměti. Na neorigo radio je potřeba přehodit tušim piny 4 a 7 mezi sebou na ISO štekru auta, a odstřihnout a zaizolovat myslim že 5 -tam je K-line z diagnostiky a neorigo radio tam pošle při zapnutí +12V od napájení antény. Je pak potřeba ještě dořešit napájení zesilovače antény.
Teď zrovna řeším stejnej problém na ibize 96 a nemůžu najít spínaný +
Díky, rozumím, zkusím na to kouknout, jak se dostanu k autu za světla... Napajéní zesilovače baterky bych taky dořešil až dodatečně, ikdyž je pravda, že to je dost bída, tam něco naladit, tak aby to za jízdy aspoň chvílu v kuse hrálo bez škrčení nebo samovolném přelaďování...

Jo ještě dotaz- dá se nějak přehodit ty piny, když nemám vypichovačku, nebo to akorát poničím???
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

dá se všechno, ale jde to blbě. titěrnej šroubovák v nouzi nebo špendlík z tvrdýho drátu. já si vypichováky nabrousil z pružný lišty co je podél gumiček stěračů a paráda. ze strany štekru je žlutá pojistka na piny-vytáhnout, ale stejně ještě piny odpíchnout. zesilovač bez napájení je blbej, když tam vrazíš kus drátu místo anténního kabelu, bude to hrát líp :-)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Re: Klidový odběr a vybíjení baterie...

Příspěvek od fabiátor »

Rider.23 píše:Je možné, že to opravdu tu baterku při tomto odběru během třech týdnů vybije tak, že to nenatočím? Nebo se mám připravit, že ta baterie je KO?
Osobne to typuju na dodelany veci. Tj. central, nebo radio. Ale neda se vyloucit ani baterka. To ze je 3 roky stara jeste neznamena, ze je OK.

Neco podobnyho delaly treba i GPS/GSM moduly na hlidani auta. Kdyz zaparkujes v podzemni garazi nebo nekde kde modul nema signal, tak se neprepnul do sleep modu, protoze se snazil vyhledat polohu a signal a po tejdnu si to nenastartoval.
ZOkYN
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 03 srp 2009, 19:43

Příspěvek od ZOkYN »

Jsem lajk, ale na vw-clubu.cz jsem tohle řešil taky, jelikož jsem měl odběr 800-900 mA a auto vydrželo max. 5 dní (72 A baterka) bez jízdy jen zaparkované. Bylo mi tam řečeno že 100 mA je ještě v normě. Strašně mě to sralo, protože abych věděl, že kdykoliv nastartuju jsem musel odpojovat baterii. Řešil jsem to easypeasy stylem asi 3 měsíce. Až jsem nechal odpojit alarm MagicCar 9000B a když jsme to s kámošem měřili, tak hodnoty 70-90 mA, já šťastnej jako blecha a vy mi tady chcete říct, že jakmile mám nad 10 mA tak mám problém??

Řekněme, že teď auto nechám stát 10 dní, tak by při odběru 70-90 mA mělo normálně nastartovat po těch 10 dnech, ne?
VW Bora 1.9 TDI PD, asz 96 kw + chip
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

tiež neviem,čo riešia. Odber do 0.1 A je úplný normal...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Uživatelský avatar
romk52
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 28 úno 2010, 17:01
Bydliště: Bratislava, Praha, Kralův Dvůr

Příspěvek od romk52 »

ZOkYN píše:Jsem lajk, ale na vw-clubu.cz jsem tohle řešil taky, jelikož jsem měl odběr 800-900 mA a auto vydrželo max. 5 dní (72 A baterka) bez jízdy jen zaparkované. Bylo mi tam řečeno že 100 mA je ještě v normě. Strašně mě to sralo, protože abych věděl, že kdykoliv nastartuju jsem musel odpojovat baterii. Řešil jsem to easypeasy stylem asi 3 měsíce. Až jsem nechal odpojit alarm MagicCar 9000B a když jsme to s kámošem měřili, tak hodnoty 70-90 mA, já šťastnej jako blecha a vy mi tady chcete říct, že jakmile mám nad 10 mA tak mám problém??

Řekněme, že teď auto nechám stát 10 dní, tak by při odběru 70-90 mA mělo normálně nastartovat po těch 10 dnech, ne?
Povedal by som ze si skor kuzelnik, ako lajk. Pri odbere 800mA ti za 5 dni ubudne z tvojej 72A (predpokladam, ze si myslel 72Ah), 96Ah :) Takze na nastartovanie ti neostane absolutne ziadna kapacita baterky.
S tymi 70 - 90 mA mas v podstate pravdu, za predpokladu, ze je baterka v dobrej kondicii a nie su velke mrazy.
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

ZOkYN píše:Jsem lajk, ale na vw-clubu.cz jsem tohle řešil taky, jelikož jsem měl odběr 800-900 mA a auto vydrželo max. 5 dní (72 A baterka) bez jízdy jen zaparkované. Bylo mi tam řečeno že 100 mA je ještě v normě. Strašně mě to sralo, protože abych věděl, že kdykoliv nastartuju jsem musel odpojovat baterii. Řešil jsem to easypeasy stylem asi 3 měsíce. Až jsem nechal odpojit alarm MagicCar 9000B a když jsme to s kámošem měřili, tak hodnoty 70-90 mA, já šťastnej jako blecha a vy mi tady chcete říct, že jakmile mám nad 10 mA tak mám problém??

Řekněme, že teď auto nechám stát 10 dní, tak by při odběru 70-90 mA mělo normálně nastartovat po těch 10 dnech, ne?
No a nebo ses trošku spletl v převodu jednotek, protože s odběrem 800-900mA by ta baterka nevydržela ani těch pět dní, o tom kolik cyklů dobití by takhle asi přežila ani nemluvím... Neměls ten odběr náhodou 80-90mA, tedy podobně jak já??? Ono při odběru 90mA ti to za deset dní z baterky odebere 22Ah, tedy zbyde už jen asi 40Ah kapacity (mám 62Ah), k tomu si vem, že něco ubere žhavení, samotnej start něco sežere, baterie není nová, tedy kapacita již není 100%, nějaké přechodové odpory u 12 let staré elektroinstalace a prostě nenastartuješ... A to se bavíme o situaci, kdy auto 10dní stojí při normální teplotě... Teď si vem, že to auto za těch 10 dní několikrát v mrazu nastartuje, kdy žhaví dlouho, start nic moc, no prostě baterka dostane po prdeli a ztracená kapacita se nestihne ani dobít do dalšího startu (žena jede 12km do práce), takže ta ztráta kapacity je ještě větší, tak to dává vlastně rozum, že při odběru 90mA po deseti dnech už ani nenatočím... A vy chcete startovat po pěti dnech s odběrem 900mA (LOL) ... Já sem taky laik, ale celkem chápavej a matika mi nedělá problém, takže vím, že ten problém s odběrem mám...
Naposledy upravil(a) Rider.23 dne 03 pro 2011, 12:39, celkem upraveno 1 x.
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

Povedal by som ze si skor kuzelnik, ako lajk. Pri odbere 800mA ti za 5 dni ubudne z tvojej 72A (predpokladam, ze si myslel 72Ah), 96Ah :) Takze na nastartovanie ti neostane absolutne ziadna kapacita baterky.
S tymi 70 - 90 mA mas v podstate pravdu, za predpokladu, ze je baterka v dobrej kondicii a nie su velke mrazy.


Jo a nebo tak se to dá taky říct, si mě předběhl s comentem ;) (noteeth) ...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“