Stránka 1 z 1

MB VITO 2,3 TD na olej i v zimě- ředehřev nezávislim topením

Napsal: 28 lis 2011, 10:24
od petr.vito
Zdravím všechny. Tak už mám za sebou prvních 10 000 na řepkový olej. Kupuju jen nový a zdá se že vše funguje jak má. Palivový systém je vyhřívaný na 3x, mám předehřev před filtrem na 12V, průtokový předehřev na teplou vodu a hadice s teplou vodou je vedená přes nádrž. Taky je velká výhoda nezávislé topení. Když bude pod nulou zapnu bufíka a za 5-10 min je nádrž teplá. Kdejaká přestavba stojí mraky peněz, a navíc funguje opravdu jen jako volba mezi 2ma palivy. Přitom stačí motor a olej jen ohřát a nepotřebuju startovat na naftu. Bufík mě stál se všim všudy 12 000,- (dá se sehnat i levnější, ale bez záruky) a navíc když ve Vitu kempuju a spím, tak bufík topí i do kabiny.
Jinak 2,3 TD je super motor, i když ho krmím řepkovim olejem nekouří ani trošku. Kamarád má stejný Vito už mraky let a ten motor má najeto 980 000 KM!!! Všechno je původní, ještě si nevyžádal žádnou opravu a to jezdí na kdejakou močku :?

Ponaučení: Kupte si bufíka a jezděte na čistej olej!

Jinak bufík má vlastní nádrž na naftu (10l) Spotřeba bufíka je 0,5l za hod při plnym výkonu. Na koupi doporučují pána z Trutnova, má spousty bufíků (nafta i benzin), poradí se zapojením, dává záruku 12 měs. dodá návod na zapojení a také vám dělá servis a diagnostiku. Kdo chce koukněte na bazos.cz má tam inzerát. Dodá i časovače, dálkový ovládání atd... (hm)

Napsal: 30 lis 2011, 08:42
od petr.vito
Jinak taky traktory maj vyhřívanou nádrž přes výfuk, viděl jsem to i u novýho Johnyho Deera a u starýho Ditroita jsem viděl jak nafta prochází přes hlavu motoru. Nižší spotřeba a lepší spalování...dostat do motoru teplou naftu, klidně i přes 80 stupnu. Není to z mojí hlavy ale asi to opravdu funguje :-D

Napsal: 01 pro 2011, 19:34
od petr.vito
Další zkušenost s bufíkem:

Kamarád má VW T4 MULTIVAN, jezdí na RO a bufík (teplovzduch) mu běží i na čistej olej :-) Já to zkoušet asi nebudu, ale funguje to :D

Výhřev výfukem - brzdová hadička

Napsal: 04 pro 2011, 13:09
od petr.vito
Tak jsem udělal další vyhřívání paliva. Protože mi RO po cestě k čerpadlu chladl, tak jsem namotal brzdovou hadičku kolem výfuku a pouštím RO hadičkou. Brzdová hadička je přibodovaná, aby nechrastila a zdá se že vše funguje. Ještě jsem vše pro jistotu natřel silikonovou barvou která vydrží teploty až do 700°C. Pokud i tyhle všechny serepetičky budou málo, tak mám v záloze ještě další triumf.

Když prší, tak se mi kouří z nádrže, jak to pěkně osychá :D

Barva stála 90 Kč asi 70 ml a brzdová hadička zdarma od kamaráda.

Napsal: 04 pro 2011, 19:59
od radluk
petr.vito
Napad dobry, ale problem jak hlidat teplotu na vystupu...
Aluksyl? Nic moc, pri teplote 700°C je davno v pr....

Hlídat teplotu je zbytečný!

Napsal: 05 pro 2011, 15:51
od petr.vito
No, teplotu nehlídám... to je fakt, ale proč bych to dělal. Jediný co může naftu přehřát je zmiňovanej výhřev přes výfuk, ale to by muselo bejt asi větší plocha.Voda v nádrži naftu nemůže ohřát na víc než cca 80 stupnu, když samotna voda ma necelejch 90. To by tam nesměly bejt žádný ztráty.predehrev na 12 V jen temperuje a udrzuje teplotu okolo 70, je to spinany pres cidlo.


Jinak ta barva nevim jak se jmenuje, ale drží tam dobře. Dával jsem to i na výfuk u motorky a tam jsou vetší teploty.