naco sa srkacuje spiatocka?teda co vsetko sa robi so spiatoc
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
naco sa srkacuje spiatocka?teda co vsetko sa robi so spiatoc
preco robite stou spiatockou nieco?? poradi mi niekto?? alebo aspon my vysvetlite
Zpátečka se zktratuje ze dvou důvodu - ohřátý olej se ti nevrací zbytečně do nádrže ale jde zpátky před čerpadlo - rychleji se zehřeje, když přepínáš z oleje na naftu a naopak tak se ti nafta nedostává do olejové nádrže a naopak olej ti neředí startovací naftu a ušetříš jeden ventil..
Na druhou stranu to chce pořídit odvzdušňovací ventil aby se ti nezavzdušňovalo čerpadlo...Ale tuším že někdo tady na foru to má skratlé "natvrdo" bez odvzušňováku a jezdí i tak..
Na druhou stranu to chce pořídit odvzdušňovací ventil aby se ti nezavzdušňovalo čerpadlo...Ale tuším že někdo tady na foru to má skratlé "natvrdo" bez odvzušňováku a jezdí i tak..
presne tak má jezdí ale nesmi ti dojit ani jedno palivo pak to je na dlouho zrovna vcera me to vyskolilo odvzdusnit to je tak hodinka prace
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
tak tak tohle mám ale vyřešený že na zpatečce mám ještě T kus a před dva ruční ventily si to můžu pustit zpátky rovnou do nadrže a nebo to šlusnout aby to šlo zase do čerpadla. A odvzdušněný je to během chvilky.Pokd je to bez paliva tak neuděláš dostatečněj podtlak protože si to saje vzduch ze spátečky. Předtím jsem to mohl roztahovat třeba půl dne a stejně si to palivo nenatáhlo dokud jsem to nerozpojil a nebo nějak nepřicpal. Teď je to ale vyřešený
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
koupis specialni ventil takovou banku a privedes k ni spatecku od cerpadla , privod z nadrze a odvod do cerpadla a that's all o vic se nestaras , je tam soustava plovaku a ty si to vyridi mezi sebouciko píše:aj tak to akosi nechapem.. ma tu niekto schemu jak sa to robi???
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
vuůbec se to nezavzdušňje. Jen pokud dojde palivo tak musím přepnout na chvíli zpátečku do nádrže pač tam jde spíš pěna než čistý palivo. Jinak pokud to nedojde tak to mám pořád šluslý na tvrdo a jak jízda tak starty ok. Je pravda že nemám tak moc výkonej výměník a jezdím jen na čistej olej a když byly větší mrazy tak pokud jsem zkoušel jet se zpátečkou do nádrže aby se prohřívalo palivo v nádrži a to se mi to pak na plnej plyn dusilo pač to špatně protýkalo přes filtr. Pokud jsem pak zpátečku šlusl na tvrdo tak už to fachalo normálně protože se snížil průtok přes filtr. Zkoušel jsem tam dávat i ten kotlařskej ventil ale ten asi pracuje na přetlaku a né na podltalku. Takže toé bylo k ničemu, tak jsem ho vandal a hotovo. Mám tam průhledný hadičky tak vidím pokud by to dělalo něja¨klou neplechu. Jo ještě pokud jedu ráno na studenej motor a hned přepnu na olej tak musím ještě párkrát přepnout na naftu jinak by to zdochlo ale to je otázka hustého paliva ve filtru.waqw píše:Dvorky1: ty máš tu zpátečku šluslou "natvrtdo" ? nezdavzdušňuje se to moc?
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Re
Vcera jsem taky slusl zpatecku "natvrdo" a ze zacatku tam byl vzduch, spatne drzel volnobeh, ale tak po 3km jizdy vse ok. Jen to hur startuje. Predtim na brnknuti a ted se musi nekolikrat prevalit. Nevite cim by to mohlo byt? jinak jede uplne normalne.
have a look http://postcardsbargain.com/clip.html
Možno máš tento problém.
Pri spiatočke "natvrdo" vzniká problém s preplachovaním. Objem vtrekovacieho čerpadla je cca 0,3 l, + k tomu objem hadíc. Teraz trošku matematiky. Ak má vozidlo spotrebu 6 l/100 km, tak na 10 km je to 0,6 l. Pri spiatočne "natvrdo" olej ostáva v strekovacom čerpadle, až kým sa neminie, čo znamená minúť minimálne 0,3 l. V prepočte na prejazdené km to je cca 5 km pred odstavením motora, aby pri studenom štarte bola v čerpadle nafta. Ak tam ostane olej, je samozrejmosť, že to zle štartuje.
just look http://postcardsbargain.com/clip.html
Možno máš tento problém.
Pri spiatočke "natvrdo" vzniká problém s preplachovaním. Objem vtrekovacieho čerpadla je cca 0,3 l, + k tomu objem hadíc. Teraz trošku matematiky. Ak má vozidlo spotrebu 6 l/100 km, tak na 10 km je to 0,6 l. Pri spiatočne "natvrdo" olej ostáva v strekovacom čerpadle, až kým sa neminie, čo znamená minúť minimálne 0,3 l. V prepočte na prejazdené km to je cca 5 km pred odstavením motora, aby pri studenom štarte bola v čerpadle nafta. Ak tam ostane olej, je samozrejmosť, že to zle štartuje.
just look http://postcardsbargain.com/clip.html
Myslím si že nebude to až také jednoznačné ten objem, pretože sa ti začne primiešavať nafta do oleja a ten sa iba bude narieďovať až pokiaľ naozaj nebude v čerpadle 100% nafty, čiže viac km na preplach.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Tak uz startuje pekne. Musim ale dyl zhavit. Asi mi odesla nejaka zhavka. Ale stejne mne to spatne drzi volnobeh. Jezdim ted jen na naftu a chvili to drzi volnobeh dobrej, chvili nizkej. Zacalo to od te doby co jsem to zkratl. Nevite nekdo cim by to mohlo byt? Mohlo by to byt tim, ze se vraci do motoru zbytecne tepla nafta ze zpatecky?
no, vona ta zkratlá zpátečka se sama neodvzdušní skoro nikdy, ani po 20 minutách vrčení. Musíš to pořádně odvzdušnit sám. Taky je to náchylnější na přisávání vzduchu - když to někudy začne přisávat, tak se tam ten vzduch rychle nastřádá a konec, narozdíl od provozu bez zkrácený zpátečky...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007