Škoda Fabia 1,4tdi-vybíjení baterie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Škoda Fabia 1,4tdi-vybíjení baterie

Příspěvek od coltik »

Měl bych takový problém s kamarádovou Fábií.
Baterku má v autě asi 2 roky a stává se mu, když auto odstaví na cca 3 dny, tak už nenastartuje, sotva to točí motorem. Dobíjí to 14,4V a když jsme měřili jaký je je odběr na baterii, při zamčeném autě, tak to bylo 0,3A. Zhruba cca 0,13A bere autorádio a zbytek vnitřní osvětlení-což se mi zdá divné. Po vyndání pojistek na rádio a osvětlení ukazoval odběr 0,03A. Takže teď tápem, jestli to je v pořádku nebo jestli už není baterie na odchodu, případně nějaký přechodový odpor na mikrospínači v zámcích.

Díky za rady...
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

píšeš zbytek si bere vnitřní osvětlení to jako celé noci tomu autu svítíš :?
dedkoun
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 16 říj 2007, 19:50
Bydliště: Příbram

...

Příspěvek od dedkoun »

Za dávných let mýho mládí jsme ctili pravidlo,že klidovej odběr odstavenýho,zamknutýho auta by měl bejt max.tisícina z kapacity baterie(55Ah ---- ) 0,055 A,pokud bylo víc,tak poplach.Možná má někdo ze zdepřítomných Znalců nějaký konkrétnější údaje,současný... :D Každopádně,rádiem je třeba podložit skříň,popřípadě prověřit jeho zapojení....
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

Presne ako sa pise vyssie, 300mA je velmi vysoky odber, 130mA na radio tak isto. 300mA ti z baterky za 24h odcerpa 7,2Ah, takze za tri dni je jasne, ze nestartuje. Chyba je minimalne na dvoch miestach
1/ radio, 2/ v elektrike auta (nieco ostava v prevadzke) treba hladat po poistkach.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Uživatelský avatar
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3508
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Jak dlouho jsi to měřil?? Odběr do 0,05A je v pohodě a za 3dny Tui to baterku rozhodně nevybije. U Fabie čekej min. 30minut až vše usne a pak řešit kolik tam zbyde
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

slovacek.milos píše:píšeš zbytek si bere vnitřní osvětlení to jako celé noci tomu autu svítíš :?
právě, že je vše zhasnuto, nic nesvítí...ale evidentně po vyndání těchto dvou pojistek(rádio-osvětlení) oběr rapidně klesně, jak jsem psal výše...
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

JeníkRS píše:Jak dlouho jsi to měřil?? Odběr do 0,05A je v pohodě a za 3dny Tui to baterku rozhodně nevybije. U Fabie čekej min. 30minut až vše usne a pak řešit kolik tam zbyde
0,03A tam bylo pouze po vyndání těch dvou pojistek....
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

coltik píše:
slovacek.milos píše:píšeš zbytek si bere vnitřní osvětlení to jako celé noci tomu autu svítíš :?
právě, že je vše zhasnuto, nic nesvítí...ale evidentně po vyndání těchto dvou pojistek(rádio-osvětlení) oběr rapidně klesně, jak jsem psal výše...
máš páté dveře?
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

páté dveře tam jsou :) ale nikde žárovka nesvítí...ani v kufru.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Rada - nevyndavej pojistky, ale odpoj rádio od palubní sítě.

Rádio má dvě pojistky - patnáctku a třicítku (tedy plus po klíčku a trvalé plus). A ta třicítka bývá u některých vozů společná pro rádio a pro vnitřní osvětlení. Sice jsi tedy vyndal pojistku pro vnitřní osvětlení, ale ona může současně být i pro rádio. Ty hledáš svítící žárovku, ale ona žádná nesvítí :-).

Blbě zapojené autorádio je u Fabií nejčastějším problémem slepého odběru proudu v klidu a vybíjení baterie. Klidový proud může být maximálně 30-50 mA (podle výbavy vozu a počtu ŘJ).

Pokud nemáš originál rádio, ale nějaký komerční krám, je nutné vzájemně přehodit plusy ve svorkovnici ISO (pin 4 a 7) a přebytečné vodiče ze svorkovnice odstranit a zaizolovat mimo svorkovnici ISO. Do rádia teoreticky stačí tři vodiče - pin 4, pin 7 a pin 8 - všechno ostatní je jen pro zlost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
coltik
Aktivista
Příspěvky: 1048
Registrován: 23 led 2006, 15:12
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od coltik »

Marek77 píše:Rada - nevyndavej pojistky, ale odpoj rádio od palubní sítě.

Rádio má dvě pojistky - patnáctku a třicítku (tedy plus po klíčku a trvalé plus). A ta třicítka bývá u některých vozů společná pro rádio a pro vnitřní osvětlení. Sice jsi tedy vyndal pojistku pro vnitřní osvětlení, ale ona může současně být i pro rádio. Ty hledáš svítící žárovku, ale ona žádná nesvítí :-).

Blbě zapojené autorádio je u Fabií nejčastějším problémem slepého odběru proudu v klidu a vybíjení baterie. Klidový proud může být maximálně 30-50 mA (podle výbavy vozu a počtu ŘJ).

Pokud nemáš originál rádio, ale nějaký komerční krám, je nutné vzájemně přehodit plusy ve svorkovnici ISO (pin 4 a 7) a přebytečné vodiče ze svorkovnice odstranit a zaizolovat mimo svorkovnici ISO. Do rádia teoreticky stačí tři vodiče - pin 4, pin 7 a pin 8 - všechno ostatní je jen pro zlost.
Autorádio tam má Alpine. Tři vodiče chápu jako trvalej+, spínací od klíčku a kostru. Ale když přehodim ty dva plusy, tak po vypnutí rádia se smažou uložený stanice, jestli se nemýlím...

Jinak rádio a vnitřní osvětlení má svojí vlastní pojistku.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 405
Registrován: 30 pro 2010, 20:01

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Tiez mam Fabiu a mam Vysiu radu od Piooner a ked som ho zapojil tak ako bolo od nova tak mi to zralo bateriu a musel som to prerobit lebo jedneho pekneho dna ma auto nechalo z nicoho nic a zrovna v Parndorfe v rakusku kde idem raz za polroka!!! :( Musi to zapojit tak ze ked vyberies kluc zo spinacky musi vypnut aj radio inak Ti to bude furt brat z baterky a zapojit to tak aby ti aj data ostali mne aj zene ostavaju data musis sa stym pohrat uz si z hlavy nepamätam ktory kabel s ktorym.!!!!!!Neviem preco to tak je sprosto na tych Fabiach ale je musel som to prerabat aj zene na Fabii ten isty problem !!
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

ten klidovy odber si meril hned po zamknuta auta?
je treba merit, az usnou jednotky
nejlepe zamknout a merit tak za pul hodiny
nesviti zarovka v kastliku?
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

jo a jeste jedna vec, nejsou na VAGu nejaky chyby v komfortce?
mel jsem neco podobneho, byl studenak v komfortce a ta mrcha se porad snazila komunikovat se zamken v kufru a neusinala
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

coltik píše: Ale když přehodim ty dva plusy, tak po vypnutí rádia se smažou uložený stanice, jestli se nemýlím....
To je právě to - mýlíš se. Originální autorádia dodávaná do koncernových aut mají oproti všem jiným komerčním autorádiím přehozené plusy. Proto jsou logicky z výroby přehozené i dráty 4 a 7 ve svorkovnici elektroinstalace vozu.

Tudíž - pokud do koncernového auta dáš neoriginální rádio, musíš plusy ve svorkovnici ISO přehodit. Pokud je totiž nepřehodíš, nebude rádio vypínat s klíčkem a po vypnutí natvrdo nebude pamatovat stanice a EQ.

A všechny ostatní dráty vyhodit ze svorkovnice pryč.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“