Škoda Fabia 1,4tdi-vybíjení baterie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- coltik
- Aktivista
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 23 led 2006, 15:12
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Škoda Fabia 1,4tdi-vybíjení baterie
Měl bych takový problém s kamarádovou Fábií.
Baterku má v autě asi 2 roky a stává se mu, když auto odstaví na cca 3 dny, tak už nenastartuje, sotva to točí motorem. Dobíjí to 14,4V a když jsme měřili jaký je je odběr na baterii, při zamčeném autě, tak to bylo 0,3A. Zhruba cca 0,13A bere autorádio a zbytek vnitřní osvětlení-což se mi zdá divné. Po vyndání pojistek na rádio a osvětlení ukazoval odběr 0,03A. Takže teď tápem, jestli to je v pořádku nebo jestli už není baterie na odchodu, případně nějaký přechodový odpor na mikrospínači v zámcích.
Díky za rady...
Baterku má v autě asi 2 roky a stává se mu, když auto odstaví na cca 3 dny, tak už nenastartuje, sotva to točí motorem. Dobíjí to 14,4V a když jsme měřili jaký je je odběr na baterii, při zamčeném autě, tak to bylo 0,3A. Zhruba cca 0,13A bere autorádio a zbytek vnitřní osvětlení-což se mi zdá divné. Po vyndání pojistek na rádio a osvětlení ukazoval odběr 0,03A. Takže teď tápem, jestli to je v pořádku nebo jestli už není baterie na odchodu, případně nějaký přechodový odpor na mikrospínači v zámcích.
Díky za rady...
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
...
Za dávných let mýho mládí jsme ctili pravidlo,že klidovej odběr odstavenýho,zamknutýho auta by měl bejt max.tisícina z kapacity baterie(55Ah ---- ) 0,055 A,pokud bylo víc,tak poplach.Možná má někdo ze zdepřítomných Znalců nějaký konkrétnější údaje,současný... Každopádně,rádiem je třeba podložit skříň,popřípadě prověřit jeho zapojení....
Presne ako sa pise vyssie, 300mA je velmi vysoky odber, 130mA na radio tak isto. 300mA ti z baterky za 24h odcerpa 7,2Ah, takze za tri dni je jasne, ze nestartuje. Chyba je minimalne na dvoch miestach
1/ radio, 2/ v elektrike auta (nieco ostava v prevadzke) treba hladat po poistkach.
1/ radio, 2/ v elektrike auta (nieco ostava v prevadzke) treba hladat po poistkach.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
- coltik
- Aktivista
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 23 led 2006, 15:12
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
právě, že je vše zhasnuto, nic nesvítí...ale evidentně po vyndání těchto dvou pojistek(rádio-osvětlení) oběr rapidně klesně, jak jsem psal výše...slovacek.milos píše:píšeš zbytek si bere vnitřní osvětlení to jako celé noci tomu autu svítíš
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
- coltik
- Aktivista
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 23 led 2006, 15:12
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
0,03A tam bylo pouze po vyndání těch dvou pojistek....JeníkRS píše:Jak dlouho jsi to měřil?? Odběr do 0,05A je v pohodě a za 3dny Tui to baterku rozhodně nevybije. U Fabie čekej min. 30minut až vše usne a pak řešit kolik tam zbyde
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- coltik
- Aktivista
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 23 led 2006, 15:12
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
páté dveře tam jsou ale nikde žárovka nesvítí...ani v kufru.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Rada - nevyndavej pojistky, ale odpoj rádio od palubní sítě.
Rádio má dvě pojistky - patnáctku a třicítku (tedy plus po klíčku a trvalé plus). A ta třicítka bývá u některých vozů společná pro rádio a pro vnitřní osvětlení. Sice jsi tedy vyndal pojistku pro vnitřní osvětlení, ale ona může současně být i pro rádio. Ty hledáš svítící žárovku, ale ona žádná nesvítí .
Blbě zapojené autorádio je u Fabií nejčastějším problémem slepého odběru proudu v klidu a vybíjení baterie. Klidový proud může být maximálně 30-50 mA (podle výbavy vozu a počtu ŘJ).
Pokud nemáš originál rádio, ale nějaký komerční krám, je nutné vzájemně přehodit plusy ve svorkovnici ISO (pin 4 a 7) a přebytečné vodiče ze svorkovnice odstranit a zaizolovat mimo svorkovnici ISO. Do rádia teoreticky stačí tři vodiče - pin 4, pin 7 a pin 8 - všechno ostatní je jen pro zlost.
Rádio má dvě pojistky - patnáctku a třicítku (tedy plus po klíčku a trvalé plus). A ta třicítka bývá u některých vozů společná pro rádio a pro vnitřní osvětlení. Sice jsi tedy vyndal pojistku pro vnitřní osvětlení, ale ona může současně být i pro rádio. Ty hledáš svítící žárovku, ale ona žádná nesvítí .
Blbě zapojené autorádio je u Fabií nejčastějším problémem slepého odběru proudu v klidu a vybíjení baterie. Klidový proud může být maximálně 30-50 mA (podle výbavy vozu a počtu ŘJ).
Pokud nemáš originál rádio, ale nějaký komerční krám, je nutné vzájemně přehodit plusy ve svorkovnici ISO (pin 4 a 7) a přebytečné vodiče ze svorkovnice odstranit a zaizolovat mimo svorkovnici ISO. Do rádia teoreticky stačí tři vodiče - pin 4, pin 7 a pin 8 - všechno ostatní je jen pro zlost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- coltik
- Aktivista
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 23 led 2006, 15:12
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Autorádio tam má Alpine. Tři vodiče chápu jako trvalej+, spínací od klíčku a kostru. Ale když přehodim ty dva plusy, tak po vypnutí rádia se smažou uložený stanice, jestli se nemýlím...Marek77 píše:Rada - nevyndavej pojistky, ale odpoj rádio od palubní sítě.
Rádio má dvě pojistky - patnáctku a třicítku (tedy plus po klíčku a trvalé plus). A ta třicítka bývá u některých vozů společná pro rádio a pro vnitřní osvětlení. Sice jsi tedy vyndal pojistku pro vnitřní osvětlení, ale ona může současně být i pro rádio. Ty hledáš svítící žárovku, ale ona žádná nesvítí .
Blbě zapojené autorádio je u Fabií nejčastějším problémem slepého odběru proudu v klidu a vybíjení baterie. Klidový proud může být maximálně 30-50 mA (podle výbavy vozu a počtu ŘJ).
Pokud nemáš originál rádio, ale nějaký komerční krám, je nutné vzájemně přehodit plusy ve svorkovnici ISO (pin 4 a 7) a přebytečné vodiče ze svorkovnice odstranit a zaizolovat mimo svorkovnici ISO. Do rádia teoreticky stačí tři vodiče - pin 4, pin 7 a pin 8 - všechno ostatní je jen pro zlost.
Jinak rádio a vnitřní osvětlení má svojí vlastní pojistku.
VW Caddy 1,6tdi
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
Saab 9-3 combi 110kW
Opravy vstřikovačů Siemens, Bosch, Denso, Delphi, CAT
http://www.rsdiesel.cz
- Fabia353ZZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 405
- Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Tiez mam Fabiu a mam Vysiu radu od Piooner a ked som ho zapojil tak ako bolo od nova tak mi to zralo bateriu a musel som to prerobit lebo jedneho pekneho dna ma auto nechalo z nicoho nic a zrovna v Parndorfe v rakusku kde idem raz za polroka!!! Musi to zapojit tak ze ked vyberies kluc zo spinacky musi vypnut aj radio inak Ti to bude furt brat z baterky a zapojit to tak aby ti aj data ostali mne aj zene ostavaju data musis sa stym pohrat uz si z hlavy nepamätam ktory kabel s ktorym.!!!!!!Neviem preco to tak je sprosto na tych Fabiach ale je musel som to prerabat aj zene na Fabii ten isty problem !!
To je právě to - mýlíš se. Originální autorádia dodávaná do koncernových aut mají oproti všem jiným komerčním autorádiím přehozené plusy. Proto jsou logicky z výroby přehozené i dráty 4 a 7 ve svorkovnici elektroinstalace vozu.coltik píše: Ale když přehodim ty dva plusy, tak po vypnutí rádia se smažou uložený stanice, jestli se nemýlím....
Tudíž - pokud do koncernového auta dáš neoriginální rádio, musíš plusy ve svorkovnici ISO přehodit. Pokud je totiž nepřehodíš, nebude rádio vypínat s klíčkem a po vypnutí natvrdo nebude pamatovat stanice a EQ.
A všechny ostatní dráty vyhodit ze svorkovnice pryč.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)