Prestavba Renault Clio 1.9 D

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Prestavba Renault Clio 1.9 D

Příspěvek od ozi »

DAmy a pani, zopar obrazkov z mojej prestavby Renaultu Clio 1.9 D, mozno budu pre vas zdrojom inspiracie a privitam kazdu radu od vas.

http://juraj.ozabal.googlepages.com/clio
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Fakt pěkně na to jdeš, foto výborný, postup názorný a jasný!
Gratuluju k pečlivosti!
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Dakujem, budem sa snazit tam podavat vsetko co sa mi podari odfotit, mozno to niekomu pomoze ked bude prestavovat Clio :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Fakt dost dobrý. Poklona. Jednou jsem měl Clio, sice benzínový, ale je tam tak málo místa, že tě fakt upřímně obdivuju :worthy: :kol111:
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

ja som si tiez myslel ze tam sa to nebude dat napchat, ale ked som dal prec zdvihak a dal dolu ten kryt plastovy co je pod stieracmi je tam dost miesta aj na vymennik aj na filter, co nakonieco vidiet na fotkach, len treba vrtat diery do plechu medzi motorovym priestorom a priestorom kde je ventilator a ostrekovac :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

Pekny zadna prasana :P
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Mě se to taky líbí. Jen jsem si všiml, že spousta lidí dost podceňuje nebo úplně ignoruje dodatečnou tepelnou izolaci potrubí, filtru a výměníků. Nezdá se to, ale spousta "stupínků" tepla se tím ušetří. Já jsem zabalil do izolace i vstřikovací čerpadlo a vstřikovací trubičky. Aby mi ani stupínek neutekl. ;)
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

KUK píše:Mě se to taky líbí. Jen jsem si všiml, že spousta lidí dost podceňuje nebo úplně ignoruje dodatečnou tepelnou izolaci potrubí, filtru a výměníků. Nezdá se to, ale spousta "stupínků" tepla se tím ušetří. Já jsem zabalil do izolace i vstřikovací čerpadlo a vstřikovací trubičky. Aby mi ani stupínek neutekl. ;)
KUK chcel by som sa spytat, ako si zapojil vymennik co pises ze mas za nadrzou ? natiahol si odpredu vodnu hadicu ?
Naposledy upravil(a) ozi dne 01 bře 2007, 22:29, celkem upraveno 1 x.
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

KUK píše:Mě se to taky líbí. Jen jsem si všiml, že spousta lidí dost podceňuje nebo úplně ignoruje dodatečnou tepelnou izolaci potrubí, filtru a výměníků. Nezdá se to, ale spousta "stupínků" tepla se tím ušetří. Já jsem zabalil do izolace i vstřikovací čerpadlo a vstřikovací trubičky. Aby mi ani stupínek neutekl. ;)
ano izolovat planujem po celkovom zapojeni, myslim ze by to teraz zavadzalom inak mam v plane potom zaizolovat aj priestor kde bude vymennik a filter umiestneny...vid fotky, chcem to uzatvorit tak aby ani ventilator netahal tadial vzduch, len z druhej strany
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

KUK chcel by som sa spytat, ako si zapojil vymennik co pises ze mas za nadrzou ? natiahol si odpredu vodnu hadicu ?
Ne, jednoduše jsem do výměníku zapojil teplou zpátečku, tak že mi ve výměníku jde studený olej z nádrže proti teplému oleji co se vrací z motoru do nádrže.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

chapem, cize nemiesas teply olej zo spiatocky z obsahom nadrze ale dochladis ho olejom co ide z nadrze , umne vymyslene :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

No, tak uplně přesně to není. Ten teplý olej sice nějaké teplo předá ve výměníku studenému oleji, ale i tak se do nádrže dostane ještě dost teplý. V nádrži to mám vymyšlené tak, že trubička s teplou zpátečkou mi končí kousek (asi 3cm) nad sací trubičkou. Takže okolí těhle dvou trubiček se mi díky přítoku teplého oleje zpátečkou brzo solidně ohřeje, takže sací trubička mi vlastně saje už ten teplý olej, bez bublin (ty jdou nahoru), přesto že zbytek oleje v nádrži je ještě studený. Připadá mi to užitečnější než zpátečku šlusnout, protože v nádrži pak máš pořád studený olej. V zimě je z toho med nebo sádlo, podle toho na co jezdíš a to se blbě tlačí hadicema :D
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

vdaka za vysvetlenie, jeto uzitocna vec, rozmyslam ako to ja mam spravit s tou mojou spiatockou, ako opisujes ma to vyhody ze to zohrieva olej v nadzi ale bojim sa kontaminacie . :( ..ked sa dostane nafta do oleja je to ok, ale ked ide olej do nafty to je horsie, ked budem startovat tak mozem mojmu Lucasovi uskodit......ale napada ma kombinacia OVENTROP a aj dalsi ventil na spiatocku, ktory otvorim len ak pojdem spolahlivo na olej a zavriem pred preplachom....asi prilis komplikovane, resp ma to niekto tak uz zapojene ?
Naposledy upravil(a) ozi dne 03 bře 2007, 22:52, celkem upraveno 1 x.
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

No tu zpátečku na tahači mám vyřešenou ještě jinak u nádrže je na zpátečce namontován další výměník, který tento zpětný olej ohřívá a to je teprve v nádrži mazec. Koloběh teplého oleje nepřerušen na zimu a dálkové tratě jednička.
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Mám dva 3 cest ventily a zapojil som to tak že vypínač v polohe 1 mi spína olej a krátky okruh cez oventrop a keď zapnem polohu 2 tak sa mi otvorí ventil 2 a ide mi teplý olej do nádrže s olejom, teraz som zapojil ešte jeden vypínač na preplach naftou, keď dám do polohy 0 tak idem na naftu ale cez oventrop na krátko lebo nemám 4 hadicu na spiatočku do prídavnej nádrže. No a tento nový vypínač na preplach keď zapnem tak mi otvorý ventil na spiatočke do olejovej nádrže keď idem na naftu. Zapojil som to včera tak ešte neviem ako dlho ho mám nechať otvorený, aby mi celá nafta neušla do oleja. Musím to odsledovať.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“