Prestavba Renault Clio 1.9 D

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

silver píše:Mám dva 3 cest ventily a zapojil som to tak že vypínač v polohe 1 mi spína olej a krátky okruh cez oventrop a keď zapnem polohu 2 tak sa mi otvorí ventil 2 a ide mi teplý olej do nádrže s olejom, teraz som zapojil ešte jeden vypínač na preplach naftou, keď dám do polohy 0 tak idem na naftu ale cez oventrop na krátko lebo nemám 4 hadicu na spiatočku do prídavnej nádrže. No a tento nový vypínač na preplach keď zapnem tak mi otvorý ventil na spiatočke do olejovej nádrže keď idem na naftu. Zapojil som to včera tak ešte neviem ako dlho ho mám nechať otvorený, aby mi celá nafta neušla do oleja. Musím to odsledovať.
Silver, odkial zhanas ventily, normalne si kupil europecon ventil, alebo mas v NR nejaky zdroj ?
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

To Ozi: Mám to cez jedného pána z Nitry, ale toho by som ti neodporučil. Skús sa ozvať Juliu Tabimu. niekde tu má príspevky, možno ti bude môcť pomôcť.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Damy a pani, z mojej prestavby sa s Vami chcem podelit o jednu skusenost, na ktoru ste mozno prisli sami, ako ste mali moznost vzhliadnut na mojej stranke, tak som vymenniky montoval do miesta kde je na Renaulte Clio ulozeny zdvihak, toto miesto ma tri slabiny
- je najdalej od vystupu teplej vody z hlavy motora
- na nom umiestneny vymennik je vyssie ako hladina chladiacej kvapaliny vo vyrovnavacej nadrzke (potencialne zavzdusnenie)
- trasa hadic k vymennikom je dlha

tieto tri faktory sposobili ze dosahovana teplota paliva za cerpadlom sa nevysplhala na viac ako 47°C ( okolie 10°C rychlost 60-70km/h) a pri rychlosti 90-100 km/h klesla ku 43-44°C, mala by byt okolo 65°C a prevadzka by v zime nebola mozna, nehovoriac o tom ze ani teraz teplota nie je dostatocna, z toho dovodu vas chcem vyvarovat chyb a treba prijat podla mna tieto zasady

umiestnit vymenniky tak aby sa vedeli odvzdusnit

vzdy pod hladinu v nadrzke

co najblizsie k vystupu teplej vody z hlavy motora


neskumal som ake vplyvy mala na tento stav izolacia hadic a vymennikov, nakolko som ich starostlivo izoloval takze to nepokladam za vyrazny vplyv
moja dalsia cesta spociva v premiestneni vymennikov za motor, k vyfukovemu priestoru, v sulade s vyssie uvedenymi zasadami
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
xa19td98
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 17 led 2007, 12:57
Bydliště: Uh. Hradiště

Příspěvek od xa19td98 »

ozi, mám stejný názor, snad jen malé doplnění: naizolaci výměníku a hadic rozhodně záleží.
dotaz: čím měříš teplotu?
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

xa19td98 píše:ozi, mám stejný názor, snad jen malé doplnění: naizolaci výměníku a hadic rozhodně záleží.
dotaz: čím měříš teplotu?
teplotu meriam teplomerom prepinanie vonkajsie vnutorne, rozsah od -10 do + 70 a cidlo som dal priamo do toku paliva na spiatocke z cerpadla
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
xa19td98
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 17 led 2007, 12:57
Bydliště: Uh. Hradiště

Příspěvek od xa19td98 »

mám něco podobného, jen jedna teplota a to asi od -25 do 70°C. Pak jen velké H. Hledám něco levného a spolehlivého. Kdyby bylo více teplot současně na displeji vůbec bych se nezlobil. A teplota do 100°C by taky nezaškodila. Nemá náhodou někdo nějaký tip?
Můj sen je:
http://www.tecon.cz/prod_mikrokontrolery.php
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

xa19td98 píše:mám něco podobného, jen jedna teplota a to asi od -25 do 70°C. Pak jen velké H. Hledám něco levného a spolehlivého. Kdyby bylo více teplot současně na displeji vůbec bych se nezlobil. A teplota do 100°C by taky nezaškodila. Nemá náhodou někdo nějaký tip?
Můj sen je:
http://www.tecon.cz/prod_mikrokontrolery.php
ja by som chcel tento http://alextronic.sk/download/pdf/teplomermodul.pdf uz som si ho aj objednal, som zvedavy kedy pride

ale aj ten teplomer do 70 staci, ked viem ze je teplota paliva aj nad 70 tak je to ok..aj moj teplomer ukazuje nad teplotou 70 .........H
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Mě se osvědčili tyhle teploměry, ukazují i přes 70°C a nejsou drahý...

Obrázek
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

KUK píše:Mě se osvědčili tyhle teploměry, ukazují i přes 70°C a nejsou drahý...

Obrázek
ja som videl podobne u nas v SR, stali okolo 700 Sk a ukazovali len do 70°C ale dal by som sa na take nahovorit ako mas Ty, len ak ich zozeniem ;)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

no a nebo ty počítačový, ty taky nejsou zlý, za tu cenu...
http://www.alza.cz/eurocase-cerny-panel ... d45502.htm

Obrázek

má to 3 vstupy, mezi kterýma přepínáš.

Nevýhoda - při teplotách nad 70°C bliká a pod 0°C neměří
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“