napnutí rozvodového řemene
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak tady byla řeč o XUD 1,8 srDt, tak tam je to přeci dané, je tam péro, takže se opatrně otáčí dokola a sleduje se napínací kladka, jakmile se vysune nejvíc, je to o.k. /je to vždy před hupem/.
A u PD je to jasné, a když je starší řemen, dá se o kousek vyšší předpětí..Důležité je vyzkoušet funkčnost kladky, popř. dopínáku/který může být "prázdný"/. U kladky se máčkne na řemen a musí být vidět natočení kladky a její vrácení. Pak je "jistota", že její funkčnost je v pořádku. Nedávno jsem viděl u kámoše napínací kladku, kde prasklo péro/chvilku po montáži rozvodů/, motor se naštěstí nepotkal /5Válec t ransporter/, v malých otáčkách mlátil, po přidání plynu se ztišil, jak se řemen sám "dopnul"...
Nechápu, jak je to možné, nevěřím, že to byla vada z výroby, ale co s tím kdo dělal?
A u PD je to jasné, a když je starší řemen, dá se o kousek vyšší předpětí..Důležité je vyzkoušet funkčnost kladky, popř. dopínáku/který může být "prázdný"/. U kladky se máčkne na řemen a musí být vidět natočení kladky a její vrácení. Pak je "jistota", že její funkčnost je v pořádku. Nedávno jsem viděl u kámoše napínací kladku, kde prasklo péro/chvilku po montáži rozvodů/, motor se naštěstí nepotkal /5Válec t ransporter/, v malých otáčkách mlátil, po přidání plynu se ztišil, jak se řemen sám "dopnul"...
Nechápu, jak je to možné, nevěřím, že to byla vada z výroby, ale co s tím kdo dělal?
nepropadat panice...
takže to tak teda mužu nechat jo....
mjanulik píše:mám dotaz,po výměně těsnění na vodní pumpě jsem nasadil zpátky puvodní řemen a napínací kladku nastavil na rysku a po dotažení se zobáček pohl ještě o kousek,do těch 5 mm,ale po ujetí cca 200 km je zobáček ještě dál mám to tak nechat nebo to mám znovu napnout viz foto.
motor 1,9 tdi PD BJB komplet rozvody mají 25000km.dík
na pd mi to jde o 2,5 stupnu do plusu.Jak se to steluje?mam sundat vrchni kryt rozvodoveho mechanismu a povolit ty 3 srouby na vackovym kole a malinko do kola vacky bouchnout?kolik se utahuji ty 3 srouby na vacce?Na jakou stranu mam pohnout vackovym kolem?Je to passat 96kw AVF kod motoru
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Re: napnutí rozvodového řemene
Zdravim, mel bych dotaz ktery se tady uz resil ale pro jistotu se zeptam jeste jednou protoze jsem delal komplet nove rozvody vc. pumpy a kladek.
Napnul jsem remen tak at je zobacek v mezere viz prvni foto ale po zahrati motoru se zobacek posunul hodne doprava viz foto, kdyz to schladne a protocim motor a dam ho zase do horni uvrate prvniho valce je zase sipka tam kde ma byt, je to tedy OK nebo je neco spatne ?
Napnul jsem remen tak at je zobacek v mezere viz prvni foto ale po zahrati motoru se zobacek posunul hodne doprava viz foto, kdyz to schladne a protocim motor a dam ho zase do horni uvrate prvniho valce je zase sipka tam kde ma byt, je to tedy OK nebo je neco spatne ?
- Přílohy
-
- IMG_20220808_184750.jpg (2.36 MiB) Zobrazeno 763 x
-
- IMG_20220808_192333.jpg (3.12 MiB) Zobrazeno 763 x
Re: napnutí rozvodového řemene
Je to OK. Aj v dielenskej príručke máš písane že máš rozvody robiť u studeneho motoru /pokojová teplota/
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Re: napnutí rozvodového řemene
Ok, diky moc jen me neslo do hlavy ze se to tak moc muze pohnout v DP se o tom nikde nepise nic o kolik se to muze pohnout nebo tak jen ze pri utahovani se muze zobacek pohnout o 5mm doprava a to je vse