napnutí rozvodového řemene

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

napnutí rozvodového řemene

Příspěvek od adi »

Ahoj,vím že to auto zrovna nepatří do této sekce,ale beru to i obecně.Ted měním rozvodový řemen na peugeotu 405 1,8srdt,vyměnil jsem kladky i řemen,ale mám dotaz.Jak ma byt remen rozvodovy napnutý?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: napnutí rozvodového řemene

Příspěvek od slovacek.milos »

adi píše:Ahoj,vím že to auto zrovna nepatří do této sekce,ale beru to i obecně.Ted měním rozvodový řemen na peugeotu 405 1,8srdt,vyměnil jsem kladky i řemen,ale mám dotaz.Jak ma byt remen rozvodovy napnutý?
záleží co si představuješ pod pojmem 1.8 srdt chodíš jsem vcelku dlouho aby jsi uměl napsat kod motoru ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14267
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nemá tenhle motor napínací element co tlačí na napínací kladku v držáku motoru?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Nemá tenhle motor napínací element co tlačí na napínací kladku v držáku motoru?
má zatočíš dvě točky a utáhneš, pak vyzkoušíš zda pasují aretační šrouby a zdar nebo opakuješ

setrvák vačka i čerpadlo se aretují
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

Promin,zapoměl jsem na kod motoru.Je to ten motor Xud7te.Ale ty ani kod nepotrebujes,jelikoz jsi sikula.Presne tohle jsem potreboval vedet.Diky moc
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

adi píše:Promin,zapoměl jsem na kod motoru.Je to ten motor Xud7te.Ale ty ani kod nepotrebujes,jelikoz jsi sikula.Presne tohle jsem potreboval vedet.Diky moc
je to na ten kod na kliku je vrták 8mm a vačka čerpdllo M8 x 35
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

slovacek.milos píše:
adi píše:Promin,zapoměl jsem na kod motoru.Je to ten motor Xud7te.Ale ty ani kod nepotrebujes,jelikoz jsi sikula.Presne tohle jsem potreboval vedet.Diky moc
je to na ten kod na kliku je vrták 8mm a vačka čerpdllo M8 x 35
Díky moc už to jezdí. :) Ještě musím udělat na druhém autě vw passat 1,9TDi PD kod motoru ATJ rv 2000.Jak se to napíná u tohodle?Nevíte jakej má tenhle motor štelovací kladku?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

adi píše:
slovacek.milos píše:
adi píše:Promin,zapoměl jsem na kod motoru.Je to ten motor Xud7te.Ale ty ani kod nepotrebujes,jelikoz jsi sikula.Presne tohle jsem potreboval vedet.Diky moc
je to na ten kod na kliku je vrták 8mm a vačka čerpdllo M8 x 35
Díky moc už to jezdí. :) Ještě musím udělat na druhém autě vw passat 1,9TDi PD kod motoru ATJ rv 2000.Jak se to napíná u tohodle?Nevíte jakej má tenhle motor štelovací kladku?
Buď normální pružnou kladku, nebo hydro. Pružná kladka klasika na drážku, hydro je krapet opruz. Mezi tělem napínáku a pákou kladky musí být mezera 5mm (předepsaných 4mm je málo) . Napínat na studeném motoru a při teplotě +-20°c ...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02

Příspěvek od adi »

Buď normální pružnou kladku, nebo hydro. Pružná kladka klasika na drážku, hydro je krapet opruz. Mezi tělem napínáku a pákou kladky musí být mezera 5mm (předepsaných 4mm je málo) . Napínat na studeném motoru a při teplotě +-20°c ...[/quote]

musí se ještě něco nastavovat po výměně přes diagnostiku?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Pokud máš dobré přípravky, tak většinou ne. Jinak kontrola synchronizace klika/vačka - blok hodnot kanál 4 pole 4 ,hodnota by měla být 0° +- 0.5° ...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
rsvitak
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 07 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Křemže

Napnutí řemene vstřikovacího čerpadla - VW T4 2.4D AAB

Příspěvek od rsvitak »

Ahoj, jak mám ověřit spravné napnutí řemene vstřikovacího čerpadla (motor VW T4 2.4D AAB)? Nemám přípravek na kontrolu napnutí řemene (třeba VW-210). Přijde mi, že je dost volnej, při měření předvstřiku hodinkama to lítá skoro o půl milimetru při dotyku na řemen...
vendysp
Přispěvovatel
Příspěvky: 811
Registrován: 26 bře 2013, 15:57

Příspěvek od vendysp »

je to asi individuelni ale existuje pravidlo ze remen by mel byt napnut tak abys ho mezi kolem vacky a vodnim cerpadlem neotocil o 90 stupnu...proste musi byt napnut tak aby SILOU nesel otocit o tešch 90.....je to takova nouzovka kdyz opravdu nemas nic po ruce...jen ruce :-D ..
Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD

nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift

Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce) :-D
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

mám dotaz,po výměně těsnění na vodní pumpě jsem nasadil zpátky puvodní řemen a napínací kladku nastavil na rysku a po dotažení se zobáček pohl ještě o kousek,do těch 5 mm,ale po ujetí cca 200 km je zobáček ještě dál mám to tak nechat nebo to mám znovu napnout viz foto.
motor 1,9 tdi PD BJB komplet rozvody mají 25000km.díkObrázek
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

u jetýho řemenu je lepší to šponovat krapet míň, kdyby měl 5-10 tis, ale 25 už je dost. Ale třeba v DP to nerozlišujou. Bych to nechal takhle jestli to nevydává pazvuky,občas se to takhle posune po nastartování.
Hlavně jestli jsi ho tam dal tak jak se točil?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
mjanulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 01 říj 2011, 21:56

Příspěvek od mjanulik »

jojo směr otáčení řemene jsem dodržel a zvuky to nevydává žádný,já jen jestli to už není naplé moc,aby netrpěl zbytek pumpa apod.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“