OI ALH 17656 - upchatý filter?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

OI ALH 17656 - upchatý filter?

Příspěvek od SnakeSK »

Zdravím,

včera som octavii trošku naložil, cca 4500RPM na dvojku, zrazu motor uplne zmenil zvuk, vrčal a je dosť ostrý. Paliva v nádrži som mal málo (dojazd cca 40km), motor bol ale zohriaty. Hodil som auto na diag a chyba tam je

17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation

(17656 - Regulace pocatku vstriku Regulacni odchylka
P1248 - 35-10 - - - Sporadicky)

Pozeral som aj kedy začne vstrekovať - 21,8BTDC na voľnobehu, čo je velmi vela, TDI graf je totálne mimo a ani ho nevidím, hodnotu má stále 255 či vyberiem poistku 34 (N108) alebo nie, akčné členy spínajú, a zvuk motora sa mení, aj N108 a aj N75. Váha ukazuje totálnu hlúposť, očakávaná hodnota je 250-280 a cez váhu ide 440-470.

Zajtra idem kúpiť nový filter (tento má cca 25tkm za sebou), a pozrieť sací koš, napadá vás ešte niečo čo pozrieť, spraviť a podobne? Resp. jaké poradie zvoliť pri odstraňovaní problému? Dúfam že to len nasalo nejaký bordel a je to upchaté (vidieť tam trošku bublinky na hadičke z filtra do čerpadla).

Ď za každý nápad :)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já bych zkontroloval rozvody a naladil správně počátek vstřiku.
janeksdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 76
Registrován: 02 lis 2010, 23:43

Příspěvek od janeksdi »

S ucpaným filtrem by ti asi jelo jak v nouzáku anebo se to dusilo... případně nejelo vůbec. To co popisuješ vypadá jakoby se něco pohlo nebo pokazilo)))
SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

Příspěvek od SnakeSK »

Ď za odpovede, dnes som tam dal nový filter a napojil to z flašky, plavák som ani prefúknuť nevedel, je možné že to niečo nasalo až do čerpadla a tam to niečo dodrbalo?

Zakladné nastavenie kolonka 2 je stále 255 (počiatok vstreku), deviata kolonka je 102-104. Je možné že by sa to až takto pohlo?
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Nevim kam jsi foukal, ale jestli z5 do nádrže tak tam je zpětnej ventil a tim sis ověřil že je OK.
Šel bych po rozvodech a předvstřiku.
Elektronika auta a technika........
776 829390
SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

Příspěvek od SnakeSK »

Super, toto som chcel počuť, teda som si už overoval info na nete a vyzerá to na solenoid na čerpadle, číslo 028906283P.
Ján Horosz
Přispěvovatel
Příspěvky: 210
Registrován: 06 čer 2011, 07:45
Bydliště: Košice

Příspěvek od Ján Horosz »

Neskočil ti nahodou remeň o zub? Daj rozvody na pripravky, a skus nastaviť predvstrek, ked nejde tak cerpadlo je o zub posunute.
S pozdravom : Jano
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

Příspěvek od SnakeSK »

rozvody sedia, všetko je na značkách, ak aj hýbem čerpadlom stále je predvstrek 255, keď to pootočím moc, nenaštartujem.
jura2
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 12 led 2008, 20:53
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od jura2 »

SnakeSK píše:rozvody sedia, všetko je na značkách, ak aj hýbem čerpadlom stále je predvstrek 255, keď to pootočím moc, nenaštartujem.
kolko to ma natocene? Nieco podobne som riesil a bolo ko cerpadlo.
e46 325 Xi
SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

Příspěvek od SnakeSK »

125tkm
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Re: OI ALH 17656 - upchatý filter?

Příspěvek od prka »

SnakeSK píše:Zdravím,

včera som octavii trošku naložil, cca 4500RPM na dvojku, zrazu motor uplne zmenil zvuk, vrčal a je dosť ostrý. Paliva v nádrži som mal málo (dojazd cca 40km), motor bol ale zohriaty. Hodil som auto na diag a chyba tam je

17656/P1248/004680 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation

(17656 - Regulace pocatku vstriku Regulacni odchylka
P1248 - 35-10 - - - Sporadicky)

Pozeral som aj kedy začne vstrekovať - 21,8BTDC na voľnobehu, čo je velmi vela, TDI graf je totálne mimo a ani ho nevidím, hodnotu má stále 255 či vyberiem poistku 34 (N108) alebo nie, akčné členy spínajú, a zvuk motora sa mení, aj N108 a aj N75. Váha ukazuje totálnu hlúposť, očakávaná hodnota je 250-280 a cez váhu ide 440-470.

Zajtra idem kúpiť nový filter (tento má cca 25tkm za sebou), a pozrieť sací koš, napadá vás ešte niečo čo pozrieť, spraviť a podobne? Resp. jaké poradie zvoliť pri odstraňovaní problému? Dúfam že to len nasalo nejaký bordel a je to upchaté (vidieť tam trošku bublinky na hadičke z filtra do čerpadla).

Ď za každý nápad :)
Pokud máš rozvody v pořádku, tak překontroluj ventil počátku vstřiku /N 108/ a el. vedení od něj k čerpadlu. Váha Ti ukazuje vysokou hodnotu proto, že Ti motor pracuje déle než 2 min. na volnoběhu, nebo máš EGR "OF". Pokud bys profukoval zpětnou hadičku od filtru do nádrže /modrá/, tak není O.K. pokud by nešla profouknout. Pokud jsi však profukoval sací hadičku /černou/, tak je to O.K. pokud nejde profouknout.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

Příspěvek od SnakeSK »

Kde nájdem N108 a jak ho čo najlahšie skontrolovať? Zatiaľ som ho kontroloval iba cez akčné členy, a motor zvuk menil podľa toho či bol ventil zapnutý alebo nie.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1142
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ventil N 108 je pod vysokotlakou hlavou čerpadla /na obrázku označen šipkou/ . Postup kontroly je na druhém obrázku . Je-li hodnota předvstřiku 255 je nastavovací váleček vstřikování v krajní poloze na dřívější předvstřik a to buď z důvodu přerušení vedení k ventilu N 108 nebo zkratu nebo zablokování ventilu N 108 nebo nastavovacího válečku vstřikování vlivem nečistoty v palivu. Obrázek

Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
SnakeSK
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 14 srp 2010, 12:11

Příspěvek od SnakeSK »

jj šak toto je ten hajzlík o ktorom sa bavíme :) presne tento som myslel čo som si študoval tuto - http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=2198118

ok, pomerám, vyčistím a dám vedieť, aká náročná je výmena? predpokladám že čerpadlo (a teda aj rozvody) celé dole.
Riciiiiii
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 04 srp 2009, 17:58
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od Riciiiiii »

jak jsi dopadl, dáš vědět?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“