Stránka 1 z 1

vadný hydroměnič????

Napsal: 12 bře 2012, 19:39
od shakal
Zdar, mám problém s převodovkou tiptronic EYF na passatu b5,5 96kw. Připadá mě jakoby prokluzovala spojka. Zkoušel sem to na tempomatu, po rovině celkem v normálu ale v kopci nebo při zátěži začnou kolísat otáčky nebo se jen zvýší, při stejné rychlosti. Podle diagnostiky je chyba v přemostění spojky měniče, špatný přens síly nebo něco podobného. Při jízdě uplně v klidu s lehkou nohou to řadí 1,2,3 uplně normálně ale až při větší zátěži nebo v kopci se otáčky motoru zvyšují. Mám možnost vyměnit hydroměnič za jiný z jiné převodovky ale funkční. Nevadí to že je z jiné pževodovky? Může to být i jiný problém než hydroměnič?

Napsal: 13 bře 2012, 00:20
od lubomt
Musel by to byt menic z takej istej prevodovky EYF. Inak ho tam ani nedostanes /nenasunies/. Ak by si ho aj dostal do prevodovky, tak z inej bude menic konstrukcne iny vyvinuty na iny krutiaci moment, takze prevodovka by Ti nepracovala spravne, vibrovala by, trhala.
Spravny postup je novy alebo repasovany menic /nie je az tak drahy/ a prevodovka by sa mala otvorit, skontrolovat a vymenit vadne casti. Ked toto neurobis, riskujes, ze das novy menic a tento Ti odide po par mesiacoch. Vo vnutri prevodovky sa totiz nachadzaju ciastocky z opotrebenia menica a tie poskodzuju prevodovku samotnu ale aj novy menic, koluju totiz po prevodovke a menici v oleji.

Napsal: 13 bře 2012, 00:24
od lubomt
inak tato prevodovka je nezamenitelna so ziadnou inou, iba so starou z 85kW, ale ta je slabsia. Z Tvojho problemu je jasne , ze Ti preklzuje. Budes jazdit dovtedy, az pokial ju nespalis uplne. Tie vyssie otacky znamenaju preklz, vyssiu teplotu oleja a postupne spalenie lamiel, kosov... Konecna bude, ze Ti jedneho pekneho dna vytlaci olej spomedzi motora a prevodovky a END ;)

Napsal: 13 bře 2012, 00:27
od lubomt
menic potrebujes 156200. My davame hybrid, zosileny menic 156202 v puzdre 156200C

Napsal: 13 bře 2012, 05:37
od shakal
díky moc za rady

Napsal: 30 bře 2013, 12:31
od shakal
Tak po delší době se podělím o zkušenost. Nakonec známý servisák sehnal skoro novou převodovku FAD z 2,5 TDI V6 za velmi dobrou cenu. Mám ji dohromady s motorem AVF, najeto přes 20 000 a naprosto v klidu.

Napsal: 30 bře 2013, 13:27
od lubomt
Tak toto Ti nepojde dokopy urcite !

Napsal: 30 bře 2013, 14:56
od shakal
Píšu, že mám s touto kombinací najeto přes 20000 :-). Motor AVF, převodovka FAD, jezdí to normálně.

Napsal: 30 bře 2013, 15:22
od lubomt
shakal píše:Píšu, že mám s touto kombinací najeto přes 20000 :-). Motor AVF, převodovka FAD, jezdí to normálně.
To je divne, pretoze z principu jazdit normalne nemoze. Ma to iny menic vo vnutri, co by este vadit nemalo ale prevody na 1,9 AVF su ine ako 2,5tdi. Jedine ak sa v nej cosi menilo, mozno o tom nevies

Napsal: 31 bře 2013, 12:03
od shakal
Převody jsou asi trošku jinak, to je pravda, ale není to nic hrozného a není to skoro poznat. Ta nová převodovka se vůbec neotvírala a je namontovaná se svým původním měničem.

Šlo mě hlavně o to, že by tato informace mohla pomoct někomu, kdo řeší stejný problém jako já a nemůže sehnat EYF.

Napsal: 31 bře 2013, 13:25
od lubomt
Ja som to kedysi skusal a blblo to. RJ rozpozna ine otacky prevodovky vzhladom k rychlosti ako pozadovane a hadze to do nudzoveho rezimu