teplota EGT
Moderátoři: šulda, Moderátoři
teplota EGT
zdravím chlapi
kolik je tak správná teplota EGT při normální jizdě a při pořádnem šlapání na plyn bez ohledu na soft a komponenty tudiz serie ???
kolik je tak správná teplota EGT při normální jizdě a při pořádnem šlapání na plyn bez ohledu na soft a komponenty tudiz serie ???
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Dost zalezi na tom, jake mas turbo. Novejsi turba uz zvladaji vyssi teploty. Napriklad novejsi 2260tka 900°C snese (kratkodobe i vic ale to nebudu radeji rikat aby to nekdo automaticky nebral jako smerodatnou bezpecnou hranici pro trvaly provoz ... zname lidi, neradi ctou, jen ocima hledaji cisla, to je vse).
Ale optimalni provoz bych videl na 600-800°C. A samozrejme dve dulezite veci - kvalitni chlazeni, tedy je dulezita teplota a dostatecny prutok kvalitniho oleje, voda taky dost pomuze.
Ale optimalni provoz bych videl na 600-800°C. A samozrejme dve dulezite veci - kvalitni chlazeni, tedy je dulezita teplota a dostatecny prutok kvalitniho oleje, voda taky dost pomuze.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Ono je trosku rozdiel TBD s klznymi loziskami (bezne GT turba), kde su vole vymedzene viskozitou oleja a TBD s gulickovymi loziskami (spominane GT2260 vo verzii VK by ich malo udajne mat)Smoke píše:900? to máš odkud jestli se smím zeptat
Inak tu je zoznam GT turboduchadiel s ball bearings... neviem nakolko je aktualny, ziadna GT2260 tam nie je...
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... rbosGT.php
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- TDIfun
- Aktivista
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 06 říj 2008, 20:15
- Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
- Kontaktovat uživatele:
GTB2260VK je kluzne. jen do jednoho merecedesu se davaj gulicesubz3ro_tdi píše:Ono je trosku rozdiel TBD s klznymi loziskami (bezne GT turba), kde su vole vymedzene viskozitou oleja a TBD s gulickovymi loziskami (spominane GT2260 vo verzii VK by ich malo udajne mat)Smoke píše:900? to máš odkud jestli se smím zeptat
Inak tu je zoznam GT turboduchadiel s ball bearings... neviem nakolko je aktualny, ziadna GT2260 tam nie je...
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... rbosGT.php
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
@Smoke: vim o turbu 2260 z BMW, ktere bylo provozovano na hodnotach presahujicich 900°C a po vyndani po necelych 15tkm bylo naprosto v klidu
... ale treba nejakej "otuzilec"
@Stano: jak rika Zdenek, bohuzel
... ale treba nejakej "otuzilec"
@Stano: jak rika Zdenek, bohuzel
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
@Vali: netreba spekulovat, opravdu tam nejsou kulickovy loziska
... kdyby bylo kulickovy, je to oznaceny jako GTB2260VKR
... kdyby bylo kulickovy, je to oznaceny jako GTB2260VKR
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Ok.TDIfun píše:GTB2260VK je kluzne. jen do jednoho merecedesu se davaj gulice
Inak este k tomu EGT... Garrett ma na strankach taky test turbo gramotnosti.
Je tam aj otazka ohladom bezpecneho EGT novych benzinovych Garrett turbin (zial na dieselove tam kontrolna otazka nie je)...
Tak schvalne sa s vami podelim s mojou (chybnou) odpovedou
Otazka teraz je ci vsetky "moderne" benzinove TBD maju gulickove loziska.....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
to že jste zkusili jet na 900st a přěžilo je každýho věc, ono záleží na jak dlouho tam ta teplota byla, za 2, pokud např 840st max bezpečná, tak chvilkově pár stupňů přežije, ale delší dobu (pokud se ohřeje i vnt mechanizmus, dochází ke kroucení lopatek, to se může přojevit horším nástupem od spodu a okem nic neuvidíš).
u diesela se kuličky moc nepoužívaj, asi tolik jak vnt u benzínu.
benzín turba se testují až do 1100st
a některých málo případech i 300t ot
u diesela se kuličky moc nepoužívaj, asi tolik jak vnt u benzínu.
benzín turba se testují až do 1100st
a některých málo případech i 300t ot
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Myslis ze rozdiel 50 stupnov pri takych teplotach zohra podstatnu ulohu? Tie lopatky sa ti tepelne deformuju tak ci tak, ide skor o to s akym EMP vs. boost control sa ten material v stave ked ma tepelne narusenu strukturalnu integritu musi vysporiadat... to ti zohra ulohu ci su zmeny zvratne alebo nezvratneSmoke píše:dochází ke kroucení lopatek
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ano, souhlasim s tim, ze zalezi na tom, jak dlouho tam ta teplota byla. U toho BMW to byly pouze chvilkove zalezitosti v radu par sekund, nicmene jev to byl pomerne casty.
Ono je to diskutabilni. Osobne se domnivam, ze to, co rika Garrett je s ohledem na zivotnost, ktera je v pripade Garrettu tak +- 150tkm pri beznem provozu, takze se domnivam, ze zachazeni nad miru doporuceni vyrazne zkracuje danou zivotnost ... ovsem nejak konkretizovat ono "vyrazne" bych si nedovolil.
Ono je to diskutabilni. Osobne se domnivam, ze to, co rika Garrett je s ohledem na zivotnost, ktera je v pripade Garrettu tak +- 150tkm pri beznem provozu, takze se domnivam, ze zachazeni nad miru doporuceni vyrazne zkracuje danou zivotnost ... ovsem nejak konkretizovat ono "vyrazne" bych si nedovolil.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)