teplota EGT

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

LUIGI124
Přispěvovatel
Příspěvky: 188
Registrován: 22 led 2010, 19:35
Bydliště: zlín

teplota EGT

Příspěvek od LUIGI124 »

zdravím chlapi
kolik je tak správná teplota EGT při normální jizdě a při pořádnem šlapání na plyn bez ohledu na soft a komponenty tudiz serie ???
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dost zalezi na tom, jake mas turbo. Novejsi turba uz zvladaji vyssi teploty. Napriklad novejsi 2260tka 900°C snese (kratkodobe i vic ale to nebudu radeji rikat aby to nekdo automaticky nebral jako smerodatnou bezpecnou hranici pro trvaly provoz ... zname lidi, neradi ctou, jen ocima hledaji cisla, to je vse).

Ale optimalni provoz bych videl na 600-800°C. A samozrejme dve dulezite veci - kvalitni chlazeni, tedy je dulezita teplota a dostatecny prutok kvalitniho oleje, voda taky dost pomuze.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

900? to máš odkud jestli se smím zeptat, protože stále testujem na max 810st a u jednoho je strop 840st (bmw 2.0d). to jsou bezpečné max hodnoty udávané garrettem
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Smoke píše:900? to máš odkud jestli se smím zeptat
Ono je trosku rozdiel TBD s klznymi loziskami (bezne GT turba), kde su vole vymedzene viskozitou oleja a TBD s gulickovymi loziskami (spominane GT2260 vo verzii VK by ich malo udajne mat) ;)
Inak tu je zoznam GT turboduchadiel s ball bearings... neviem nakolko je aktualny, ziadna GT2260 tam nie je...
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... rbosGT.php
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1995
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

subz3ro_tdi píše:
Smoke píše:900? to máš odkud jestli se smím zeptat
Ono je trosku rozdiel TBD s klznymi loziskami (bezne GT turba), kde su vole vymedzene viskozitou oleja a TBD s gulickovymi loziskami (spominane GT2260 vo verzii VK by ich malo udajne mat) ;)
Inak tu je zoznam GT turboduchadiel s ball bearings... neviem nakolko je aktualny, ziadna GT2260 tam nie je...
http://www.turbomaster.info/eng/applica ... rbosGT.php
GTB2260VK je kluzne. jen do jednoho merecedesu se davaj gulice
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Smoke: vim o turbu 2260 z BMW, ktere bylo provozovano na hodnotach presahujicich 900°C a po vyndani po necelych 15tkm bylo naprosto v klidu

... ale treba nejakej "otuzilec" ;)

@Stano: jak rika Zdenek, bohuzel
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vali
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Registrován: 26 úno 2007, 22:50
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Vali »

Nemá někdo fotky do šroubu rozebranýho VK?
I like to DIESEL DIESEL, I like to D I E S E L
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Vali: netreba spekulovat, opravdu tam nejsou kulickovy loziska ;)

... kdyby bylo kulickovy, je to oznaceny jako GTB2260VKR
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Vali
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Registrován: 26 úno 2007, 22:50
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Vali »

Ja nespekuluju nad loziskama.
I like to DIESEL DIESEL, I like to D I E S E L
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

TDIfun píše:GTB2260VK je kluzne. jen do jednoho merecedesu se davaj gulice
Ok. :)
Inak este k tomu EGT... Garrett ma na strankach taky test turbo gramotnosti.
Je tam aj otazka ohladom bezpecneho EGT novych benzinovych Garrett turbin (zial na dieselove tam kontrolna otazka nie je)...
Tak schvalne sa s vami podelim s mojou (chybnou) odpovedou :P
Otazka teraz je ci vsetky "moderne" benzinove TBD maju gulickove loziska.....

Obrázek
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Stano, diky za upozorneni, dovolim si doplnit.

Obrázek
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

to že jste zkusili jet na 900st a přěžilo je každýho věc, ono záleží na jak dlouho tam ta teplota byla, za 2, pokud např 840st max bezpečná, tak chvilkově pár stupňů přežije, ale delší dobu (pokud se ohřeje i vnt mechanizmus, dochází ke kroucení lopatek, to se může přojevit horším nástupem od spodu a okem nic neuvidíš).
u diesela se kuličky moc nepoužívaj, asi tolik jak vnt u benzínu.
benzín turba se testují až do 1100st
a některých málo případech i 300t ot
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Smoke píše:dochází ke kroucení lopatek
Myslis ze rozdiel 50 stupnov pri takych teplotach zohra podstatnu ulohu? Tie lopatky sa ti tepelne deformuju tak ci tak, ide skor o to s akym EMP vs. boost control sa ten material v stave ked ma tepelne narusenu strukturalnu integritu musi vysporiadat... to ti zohra ulohu ci su zmeny zvratne alebo nezvratne ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

pro tvou info, 50st je sakra hodně, ale nemá smysl se dohadovat,
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Ano, souhlasim s tim, ze zalezi na tom, jak dlouho tam ta teplota byla. U toho BMW to byly pouze chvilkove zalezitosti v radu par sekund, nicmene jev to byl pomerne casty.

Ono je to diskutabilni. Osobne se domnivam, ze to, co rika Garrett je s ohledem na zivotnost, ktera je v pripade Garrettu tak +- 150tkm pri beznem provozu, takze se domnivam, ze zachazeni nad miru doporuceni vyrazne zkracuje danou zivotnost ... ovsem nejak konkretizovat ono "vyrazne" bych si nedovolil.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“