power box :)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

LibangVW
Aktivista
Příspěvky: 1087
Registrován: 11 čer 2008, 18:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Velké Meziříčí

power box :)

Příspěvek od LibangVW »

ahoj jaky na to mate nazor ? :D

konkretne na tohle , neni to klasicky power box kde je jen jeden odpor .

http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/volkswagen_TDI.htm

http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/PDFd ... werbox.pdf
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1158
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

ten plošňák je takovej podivnej . a přemýšlím nad smyslem led diody v zavřené krabičce.

ale jestli to skutečně funguje nevím - k tomu se vyjádří odborníci.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Sami si robia "peknu" reklamu, staci si vsimnut tento graf a moze ti byt jasne na akom principe sa ti ta carovna krabicka snazi zvysovat vykonove parametre:

Obrázek

MAF -> vacsinu casu zdvihnuty o 200-250 mg/R (spravne ma byt 850-950)
MAP -> od zhruba 2500 ot. turbina plni viac... spickovo (podla grafu) 2150 mbar okolo 3500 ot.
Na tom by este nebolo nic divne... vacsina seriovych turbin zvladne plniaci tlak aj 2200 mbar pri setrnom zaobchadzani, ale vsimni si co sa stalo s regulaciou....
N75 (duty cycle regulator) -> lezie hore a hore a hore..... prakticky regulacia nie je schopna vo vyssich otackach regulovat tlak turba!! co asi myslis, ze sa stane v zatazovych podmienkach, ked turbo moze mat vplyvom opotrebenia spicky plniaceho tlaku a regulacia ide podla "starej" mapy tlaku vzduchu??? Ja si to dovolim povedat - tie spicky budu tak velke, ze ti casom popravia turbinu. A v tom je vazeni rozdiel medzi sebakvalitnejsim Powerboxom a dajme tomu aj lahsou upravou - ze uprava bude mat vzdy navrch, aj ked nie vykonovo, tak z hladiska zivotnosti urcite, pretoze Powerbox nie je schopny upravovat patricne mapy v ECU, ale iba menit vstupne udaje z akcnych clenov!!
Takze odpoved na tvoju otazku - je to dobre? - znie.... lepsie ako odpor, ale stale nedostatocne ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

to subz3ro_tdi:
tvoje odpověď by stála za to dát do FAQ
pro všechny příznivce power boxu
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

mva1: dik, ale to si musi zvazit admin fora :-D
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Idem do toho zo zvedavosti! (LOL)
Uz mam objednane OEM konektory (8pin) a ostatny material. DPS a pajkovanie necham kolegovi elektrikarovi.
Material + robota cca 50€. Natiahnem si vypinac do kabiny a uvidim co to urobi. Kazdopadne mam v plane soft na mieru lebo mam 11ku hlavu, vacsie trysky.... Na seriovej 66ke by som to bral(powerbox), lebo tam netreba menit mapy. Na 80kW sa da v pohodke dostat trochou paliva a vzduchu navyse.
Ked sa to podari ak sa to podari budem referovat, mozno dolozim aj logy.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak dejme tomu, že něco na tom možná je. Ale osobně bych do toho nešel, nějak to ve mně nebudí důvěru. Anebo (možná) bych to zkusil tak, že bych to spínal pouze v nutných případech - dejme tomu při plném plynu. V pedálu mám spínač plné zátěže, takže jakmile skočím na podlahu, nějaké relé začne napájet tenhle vehement, který mi krátkodobě (dokud budu na plném plynu) něco přidá. Ale trvale rozhodně ne, na to mám svůj motor až moc rád.

Navíc já mám na čerpadle desetipinovou svorkovnici, zatímco tady je osmipin.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Marek77 píše:dejme tomu při plném plynu
To je presne ten nejnevhodnejsi moment kdy bys to rozhodne nemel zapinat. Pokud, tak na volnobeh pripadne s vyslapnutym plynem.

To, ze to nekomu tak funguje (pod plynem) toto pocinani nikterak neobhajuje.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Odpovědi: 0
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

Jak by se lišilo zapojení 8 pin verzus 10pin ??

MAP je tlak turba? Takže to zabírá díl než origo co ?? o 500ot.
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Forest píše:
Marek77 píše:dejme tomu při plném plynu
To je presne ten nejnevhodnejsi moment kdy bys to rozhodne nemel zapinat. Pokud, tak na volnobeh pripadne s vyslapnutym plynem.

To, ze to nekomu tak funguje (pod plynem) toto pocinani nikterak neobhajuje.
Jenže já jindy než při plném plynu výkon nepotřebuju :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

chlap od ktoreho berem rozvody a brzdy ma AGR v A3ke, nalietane 600t km a podotykam ze s powerboxom na 80kW. Pokial je vadny clanok medzi volantom a sedadlom tak ziaden motor toho vela nevydrzi. V takom pripade pomaha uz len tehla pod plyn. pedal.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já si taky myslím, že nejvíc záleží na řidiči. Pohodář, který ví, co jeho auto chce, bude i s powerboxem (a klidně i s jedním odporem na čidle nafty) jezdit půl života bez problému (pár takových lidí znám osobně), zatímco idiot oddělá i sériové auto.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

"Pohodar" predsa nepotrebuje ziadny odpor na cidle chladiacej kvapaliny ani powerbox... pohodar jazdi pohodovo :-)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To jistě. Ale i pohodář se tu a tam dostane do situace, kdy musí využít maximum toho, co mu motor nabízí - třeba když mu nějaký debil zkomplikuje situaci. Pak je dobré mít v záloze takovouhle krabičku - sešlápnu plný plyn, relé mi sepne napájení téhle krabičky, ta mi přidá dvacet kobyl, já jsem z krizové situace rychle pryč a zase si jedu na pohodu ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Marek77: takovemu bych doporucil zmenit turbo na nejake mensi (aby na to svoje solichani mel dobry prubeh a rychlou reakci na plyn) a pro Tebou jmenovane pripady nitro, protoze on jezdi neustale v klidu, pohode a pak (jednou za uhersky rok) najednou potrebuje vicemene zazrak ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“