Katastrofální řazení po výměně oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vikino1
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 27 lis 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od vikino1 »

Tomas.cz píše:
vikino1 píše:Ja som chcel dať prevodový olej Divinol do Fabie 1,4 mpi no keď čítam toto téma tak neviem. Tak čo risknúť alebo nerisknúť? Ma niekto skúsenosti s týmto olejom u Fabky? :?
Mám ho tam asi 50 tkm a bez problému.
Mot. som už kúpil /5l 600sk/ tiež Divinol 10W40 tento víkend vymením a podla toho ako budem spokojný s mot. tak sa rozhodnem o prevodovom.
Uživatelský avatar
ivula
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 20 bře 2008, 07:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivula »

Huml píše:jestli tam dali opravdu 2litry, tak je to tím, protože do tý skříně se vejde jen asi 1,7l
Kolik mám teda nalít do 5 kvalt passat 99 tdi pd ?
passat1,9TDI PD85kw kombi
F40
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 31 říj 2006, 09:58
Odpovědi: 0
Bydliště: okolí Zlína

GL?

Příspěvek od F40 »

Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Re: GL?

Příspěvek od subz3ro_tdi »

F40 píše:Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Ja som daval Castrol TAF-X do Octavie AHF 81kw a je to uplne ok... tento olej je (udajne) oficialne predavany v sieti Skoda ako nahrada seriovej naplne...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Lukas001
Přispěvovatel
Příspěvky: 197
Registrován: 27 lis 2007, 16:47
Odpovědi: 0

Re: GL?

Příspěvek od Lukas001 »

F40 píše:Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???

Na cca 10 Octaviich jsem měnil tu tzv. "doživotní náplň" a vytekla z nich pěkná sračka, výměna za TAF-X a vše bez problémů ;)
Lukas001
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

GL5 má přísady pro těžké zatížení třecích ploch pro evolventní ozubení, bohužel některé synchrony nemají tyto přísady rády, takže když má být GL4, a dá se GL5 můžou být problémy. Navíc podle výrobce se může skladba přísad měnit, takže podle konstrukce převodovky - někde zlevněnka funguje, někde hůř. Viděl jsem dvě převodovky - záměna za levný převoďák - úspora cca 600, cena opravy cca 7000,-
U značky se neplatí jen značka ale i vlastnosti - specifikace jsou široké - některé oleje splní jen tak tak, jiné s rezervou. Popisoval jsem to tady několikrát - měřil jsem opotřebení u motorových olejů v průběhu 300000 km, měřil Enac.Od té doby kupuju jen značkové oleje - nikoli nejdražší, ale značkové....Holt ušetříš halíře, vyvalíš talíře. Naproti tomu kdo najede 6000 km ročně, tak opotřebení asi moc neřeší.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
ivula
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 20 bře 2008, 07:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od ivula »

To bude přesně můj případ ted tam mám elf trp gl 4 + ,zatím nejlepší řazení ale na celoživotku šlo ještě líp ,musím dát čistě gl4 . Sakra co to bylo zač ta celoživotka (wallbash) a co měla za api že já blbec poctivec to měnil (wallbash)
passat1,9TDI PD85kw kombi
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

Zdar. Ví někdo po kolika km se mění a jaký olej použít do převodovky a zadního diferáku u VW T4, 2,5 tdi syncro, r.v. ´01? Najeto 210tis.
Nebo to radši mám nechat tak, abych nedopadl tak, jako mnozí tady co vyměnili olej a začali mít problémy? Dík
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Údajně celoživotní, tj 8 let (nebo než se to poláme :D )
Známý co má synchra docela zmáklý mi řekl, že dává PP90H, tj GL5 - ten se ale musí měnit po cca 30 - 40 000 km. Nicméně jsem koupil origoš, stálo mě to o trošku víc, ale mám klid.
Pokud Ti ten diferák nekrvácí, dal bych origo.
G3 Variant synchro
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

A nebo to nechat být? Já to nějak nechápu, když je tam celoživotní náplň, tak proč to lidi mění? Jen tak pro sicher?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

KUK píše:A nebo to nechat být? Já to nějak nechápu, když je tam celoživotní náplň, tak proč to lidi mění? Jen tak pro sicher?
Třeba je projektovaná životnost vozu 8 let (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když je záruka na prorezavění 12let, tak životnost by měla být taktéž minimálně, né? ;) nebo, že by to měli tak fikaně, že už po 8 letech skončila životnost, tak co by chtěl lidi reklamovat na kastli
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Na golf 3 je počítaná životnost 8 let - vyjádření importéra (hm)
Zkušenost s oleji Longlife - intervaly výměny se opět u některých výrobců krátí, údajně kvůli emisím, no a asi i kvůli životnosti ;)
Můj názor je při větším náběhu km měnit - značně se prodlouží životnost.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
Curda
Přispěvovatel
Příspěvky: 282
Registrován: 07 lis 2006, 17:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Curda »

Může být důvod špatnýho řazení 1 a 2ky při studenym motoru to, že je tam oleje nadbytek?? Jde dost ztuha řadit 1 a 2ka ... Nevíte někdo???
Uživatelský avatar
Viktor X
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 07 lis 2007, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Viktor X »

Já tam nechal nalít MOGUL SYNTRANS 75W-90 GL 4 + a naprostá spokojenost, výrazně se to zlepšilo, někde jsem se i dočetl, že ho tam dává už i Škodovka v prvovýrobě (takže Shell bývávalo).
---------------------------------------------------
Octavia Combi 1.9 TDi 81kW AHF MR00 180tis.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“