Mot. som už kúpil /5l 600sk/ tiež Divinol 10W40 tento víkend vymením a podla toho ako budem spokojný s mot. tak sa rozhodnem o prevodovom.Tomas.cz píše:Mám ho tam asi 50 tkm a bez problému.vikino1 píše:Ja som chcel dať prevodový olej Divinol do Fabie 1,4 mpi no keď čítam toto téma tak neviem. Tak čo risknúť alebo nerisknúť? Ma niekto skúsenosti s týmto olejom u Fabky?
Katastrofální řazení po výměně oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
GL?
Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Re: GL?
Ja som daval Castrol TAF-X do Octavie AHF 81kw a je to uplne ok... tento olej je (udajne) oficialne predavany v sieti Skoda ako nahrada seriovej naplne...F40 píše:Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Re: GL?
F40 píše:Jak je to teda s tím označením GL? Koupil jsem olej Castrol TAF-X 501.50 75W-90 GL4/5 mohu ho nalít do převodovky Octavie ´98, AGR 66 kW?
V popisu zboží bylo GL4+, na obalu lahve je GL4/5. Prej když je v označení "5" tak by se to do této převodovky dávat nemělo...???
Na cca 10 Octaviich jsem měnil tu tzv. "doživotní náplň" a vytekla z nich pěkná sračka, výměna za TAF-X a vše bez problémů

Lukas001
GL5 má přísady pro těžké zatížení třecích ploch pro evolventní ozubení, bohužel některé synchrony nemají tyto přísady rády, takže když má být GL4, a dá se GL5 můžou být problémy. Navíc podle výrobce se může skladba přísad měnit, takže podle konstrukce převodovky - někde zlevněnka funguje, někde hůř. Viděl jsem dvě převodovky - záměna za levný převoďák - úspora cca 600, cena opravy cca 7000,-
U značky se neplatí jen značka ale i vlastnosti - specifikace jsou široké - některé oleje splní jen tak tak, jiné s rezervou. Popisoval jsem to tady několikrát - měřil jsem opotřebení u motorových olejů v průběhu 300000 km, měřil Enac.Od té doby kupuju jen značkové oleje - nikoli nejdražší, ale značkové....Holt ušetříš halíře, vyvalíš talíře. Naproti tomu kdo najede 6000 km ročně, tak opotřebení asi moc neřeší.
U značky se neplatí jen značka ale i vlastnosti - specifikace jsou široké - některé oleje splní jen tak tak, jiné s rezervou. Popisoval jsem to tady několikrát - měřil jsem opotřebení u motorových olejů v průběhu 300000 km, měřil Enac.Od té doby kupuju jen značkové oleje - nikoli nejdražší, ale značkové....Holt ušetříš halíře, vyvalíš talíře. Naproti tomu kdo najede 6000 km ročně, tak opotřebení asi moc neřeší.
G3 Variant synchro
Zdar. Ví někdo po kolika km se mění a jaký olej použít do převodovky a zadního diferáku u VW T4, 2,5 tdi syncro, r.v. ´01? Najeto 210tis.
Nebo to radši mám nechat tak, abych nedopadl tak, jako mnozí tady co vyměnili olej a začali mít problémy? Dík
Nebo to radši mám nechat tak, abych nedopadl tak, jako mnozí tady co vyměnili olej a začali mít problémy? Dík
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
A nebo to nechat být? Já to nějak nechápu, když je tam celoživotní náplň, tak proč to lidi mění? Jen tak pro sicher?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)