Různé váhy vzduchu = různé výkony ? Moje zkušenost :
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Kornout
- Aktivista
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 23 led 2006, 21:21
- Bydliště: šluknovský výběžek
Odpovědi: 0
Nechápu toto experimentování, prostě buď váha dává dost, nebo ne, pokud ne, je špatná a musí ven.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

až bude čas a nálad tak ti odbrzdím nové váhy u Reeshy a uvidíš o čem je řeč...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
"Kvalitní" úprava neexistuje. Jedná se vždy o kompromis. Nikde neni psáno že náročný zásah do softwaru a map je vždy nejlepší řešení. Pokud je cílem zvýšit točivej moment v nižších otáčkách a pružnost motoru, pak je u dieselu limitující faktor právě softwarové omezení kouřivosti a omnezení točivýho momentu, pročež je jednoduchý "tuning" váhy vzduchu i za cenu překročení emisních limitů (kouřivosti) elegantní řešení.Kornout píše:Nechápu toto experimentování, prostě buď váha dává dost, nebo ne, pokud ne, je špatná a musí ven.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
Naposledy upravil(a) Kuba dne 23 led 2010, 02:40, celkem upraveno 1 x.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Odpovědi: 0
Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch
to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis 
Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....


Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
- Kornout
- Aktivista
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 23 led 2006, 21:21
- Bydliště: šluknovský výběžek
Odpovědi: 0
Přesně tak, je to jakoby jsi upravil v softu jen "jednu" mapu. Zajímavé je, že výkony nad 200PS jdou v pohodě i s origo váhou, takže váha limitující faktor nebude, tz. že to co někdo docílí softem a váhou z 2,5TDI, lze uplně stejně docílit jen softem, takže proč to komplikovat?????subz3ro_tdi píše:Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motorochto su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis
Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Jééé, proč zase tyhle kategorický soudy ? No a ? Tak tou natunovanou váhou vzduchu simuluju změnu jen jedný mapy v softu... vždyď ne každej chce mít supr mega giga tuning... někomu stačí elegantně zvýšit krouťák a trochu i výkon jednoduše tak, že se právě tunongem váhy vzduchu přiblíží těsně k hranici kouřivosti.Kornout píše:Přesně tak, je to jakoby jsi upravil v softu jen "jednu" mapu. Zajímavé je, že výkony nad 200PS jdou v pohodě i s origo váhou, takže váha limitující faktor nebude, tz. že to co někdo docílí softem a váhou z 2,5TDI, lze uplně stejně docílit jen softem, takže proč to komplikovat?????subz3ro_tdi píše:Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motorochto su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis
Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel....



Tak to tu neodsuzujte a poraďte, zda do 1,9 PD TDI ASZ 96 kW ta váha z 2,5 TDI resp. 1,8T (benzin) jde bez potíží, tzn zda je stejný konektor a zda mohu vyměnit jen to čidlo bez tý celý roury...díky


VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Prstenec pouzivam aj pred novou vahou.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... 09088.post
Mam pripraveny jednoduchy voltmeter s LM3914, uz ho len zabudovat, aby som mohol trvale merat vystupne napatie z vahy.
http://www.national.com/ds/LM/LM3914.pdf
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... 09088.post
Mam pripraveny jednoduchy voltmeter s LM3914, uz ho len zabudovat, aby som mohol trvale merat vystupne napatie z vahy.
http://www.national.com/ds/LM/LM3914.pdf
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1383
- Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
- Bydliště: Praha-západ
Odpovědi: 0
Csala: díky za tip - je to zjednodušená varianta nápadu s "trychtýřem" a jak vidno nějakej vliv to má ... už by měla bejt na cestě ke mně další váha, tak tu horší z nich použiju na pokusy, ale tohle bych mohl aplikovat i na tu lepší...
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá

Voltmeter pouzivam uz asi 3 mesiace. Vidim za jazdy napatie, ktore dava vaha. Ked sa mi to zunuje, prepnem meranie na tlak turbaFandaTDI píše:Csala: díky za tip - je to zjednodušená varianta nápadu s "trychtýřem" a jak vidno nějakej vliv to má ... už by měla bejt na cestě ke mně další váha, tak tu horší z nich použiju na pokusy, ale tohle bych mohl aplikovat i na tu lepší...
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá


Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex