Různé váhy vzduchu = různé výkony ? Moje zkušenost :

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Nechápu toto experimentování, prostě buď váha dává dost, nebo ne, pokud ne, je špatná a musí ven.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

až bude čas a nálad tak ti odbrzdím nové váhy u Reeshy a uvidíš o čem je řeč...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Kornout píše:Nechápu toto experimentování, prostě buď váha dává dost, nebo ne, pokud ne, je špatná a musí ven.
To s tou 2,5TDI váhou mi přijde taky ujetý, prostě ta váha dává při určitém množství vzduchu větší napětí jak původní origo váha, tudíž ř.j. si myslí že je vše OK a dá max. množství nafty dle mapy v sw., i když ve skutečnosti tomu tak není, takže kouřivost už neohlídá. Toto přesně bude znát při nízkejch a vysokejch ot., kdy vzduchu nebude ideální množství, ale klamavá váha pošle informaci že je vzduchu dost, tak ř.j. naftu naleje. To už se mi daleko lepší řešení jeví udělat sw. bez váhy a nemusí se člověk starat o žádnou váhu.
Tyto experimenty zavádí úpravou typu "odpor na čerpadlo" a s kvalitní úpravou nemají nic společnýho.
"Kvalitní" úprava neexistuje. Jedná se vždy o kompromis. Nikde neni psáno že náročný zásah do softwaru a map je vždy nejlepší řešení. Pokud je cílem zvýšit točivej moment v nižších otáčkách a pružnost motoru, pak je u dieselu limitující faktor právě softwarové omezení kouřivosti a omnezení točivýho momentu, pročež je jednoduchý "tuning" váhy vzduchu i za cenu překročení emisních limitů (kouřivosti) elegantní řešení.
Naposledy upravil(a) Kuba dne 23 led 2010, 02:40, celkem upraveno 1 x.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch ;) to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis :)
Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel.... ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

subz3ro_tdi píše:Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch ;) to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis :)
Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel.... ;)
Přesně tak, je to jakoby jsi upravil v softu jen "jednu" mapu. Zajímavé je, že výkony nad 200PS jdou v pohodě i s origo váhou, takže váha limitující faktor nebude, tz. že to co někdo docílí softem a váhou z 2,5TDI, lze uplně stejně docílit jen softem, takže proč to komplikovat?????
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Kornout píše:
subz3ro_tdi píše:Kuba: ano aj, ale nie je to take jednoduche ako pises.... vzduch/nafta.... minimalne nie na EDC motoroch ;) to su veci, co odlisuju upravcu od upravcu, niekto fakt upravuje iba tu smoke mapu, ale to ze su tam dalsie veci co ju ovplyvnuju je mu sumafuk... vysledkom je dymivost a to ze to ako celok nefunguje (a nemyslim len v prechodovych rezimoch, ale ide o zmeny vstupnych hodnot ako tlak, teplota apod.). Detto urobis vahou vzduchu ci Powerboxom - akosi to pojde, ked sa prave zadari, ale nie je to ono... takze, budem sa opakovat ale neda sa mi inak - kvalitnu upravu nicim inym nenahradis :)
Tie vahy vzduchu su fakt sranda, ale nikam to nevedie, ver mi, viem o com hovorim, sam som si tym presiel.... ;)
Přesně tak, je to jakoby jsi upravil v softu jen "jednu" mapu. Zajímavé je, že výkony nad 200PS jdou v pohodě i s origo váhou, takže váha limitující faktor nebude, tz. že to co někdo docílí softem a váhou z 2,5TDI, lze uplně stejně docílit jen softem, takže proč to komplikovat?????
Jééé, proč zase tyhle kategorický soudy ? No a ? Tak tou natunovanou váhou vzduchu simuluju změnu jen jedný mapy v softu... vždyď ne každej chce mít supr mega giga tuning... někomu stačí elegantně zvýšit krouťák a trochu i výkon jednoduše tak, že se právě tunongem váhy vzduchu přiblíží těsně k hranici kouřivosti. (noteeth) ;) :roll:

Tak to tu neodsuzujte a poraďte, zda do 1,9 PD TDI ASZ 96 kW ta váha z 2,5 TDI resp. 1,8T (benzin) jde bez potíží, tzn zda je stejný konektor a zda mohu vyměnit jen to čidlo bez tý celý roury...díky :) ;)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Snowman
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2008, 08:03
Bydliště: Morava

Příspěvek od Snowman »

Ahoj, jakou váhu doporučíte na PD 74kW ATD , 200.000 km ? má-li to výsledný oživení motoru. Díky
OI 4x4 EGR-off,ATD 74 kW,Brake 288
Bulda
Přispěvovatel
Příspěvky: 329
Odpovědi: 0
Registrován: 10 lis 2008, 18:36

Příspěvek od Bulda »

Ahoj mam octavii ASZ 96KW 2003 a nevim jakou vahu tam mam dat diky za pomoc

PS: cele cislo diky
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Prstenec pouzivam aj pred novou vahou.
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... 09088.post
Mam pripraveny jednoduchy voltmeter s LM3914, uz ho len zabudovat, aby som mohol trvale merat vystupne napatie z vahy.
http://www.national.com/ds/LM/LM3914.pdf
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
janco111
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 20 srp 2008, 13:51

Příspěvek od janco111 »

mohli by ste tu napisat cele cislo tej vahy ? dakujem :)
VW PASSAT 1,9 TDI 81KW,AFN
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

F 00C2G2055 originál pro ASZ
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
janco111
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Odpovědi: 0
Registrován: 20 srp 2008, 13:51

Příspěvek od janco111 »

ale ja som myslel tu stym cislom 032 do 1,8 benzin lebo ja som vahu stakym cislom nenasiel.
VW PASSAT 1,9 TDI 81KW,AFN
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Csala: díky za tip - je to zjednodušená varianta nápadu s "trychtýřem" a jak vidno nějakej vliv to má ... už by měla bejt na cestě ke mně další váha, tak tu horší z nich použiju na pokusy, ale tohle bych mohl aplikovat i na tu lepší...
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá ;)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

FandaTDI píše:Csala: díky za tip - je to zjednodušená varianta nápadu s "trychtýřem" a jak vidno nějakej vliv to má ... už by měla bejt na cestě ke mně další váha, tak tu horší z nich použiju na pokusy, ale tohle bych mohl aplikovat i na tu lepší...
jak přesně si představuješ provedení toho voltmetru? To chceš sledovat v kabině za jízdy? Na kolik to tak vyjde? Je to sice asi zbytečnost, ale zajímavá ;)
Voltmeter pouzivam uz asi 3 mesiace. Vidim za jazdy napatie, ktore dava vaha. Ked sa mi to zunuje, prepnem meranie na tlak turba ;)Obrázek
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“