Sportovni pruziny vs origo tlumice

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

to radekandy: za tvoje zhodnocení člena subz3ro_tdi ti řeknu jediné - jsi debil. jdi s tím na tuzing fórum, tam budeš frajer. tečka

to mraca: až se z toho vyspíš, jdi s ním

dál to komentovat nebudu. zbytečně vydaná energie...
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Naivně jsem si myslel, že polemika má za ůkol osvětlit nějaký problém..Ale koukám, že jsou lidé, kteří mají pocit geniality a považují jiný názor /i třeba špatný/ za důvod dát všem najevo, že jsou kreténi..Někdo měl hold blbej den..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....

mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde (crazy)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
Mraca
Nesolidní prodejce
Nesolidní prodejce
Příspěvky: 39
Registrován: 07 led 2010, 18:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mraca »

kibi píše:sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....

mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde (crazy)
Diky pane :)
hugo
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 22 úno 2006, 18:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovácko

Příspěvek od hugo »

Ja mam weitec + origo tlumice na B4 VR6 Variant a nic nehoupe, neskace apod. Je to nizsi a trochu tvrdsi.
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

já měl péra V-maxx + tlumiče kayaba a např při přejetí vlny v běžný mimoměstský rychlosti se to zhouplo a ještě jednou prohouplo, skrátka ten chod pístnice tlumiče není ve spojení se skráceným tužším pérem nejoptimálnější a jde to znát....navíc více drobných nerovností (dlažba, naše silnice (LOL) ) to celkem nepobíralo....

co jsem psal to platí, alespoň na Fabce...vyzkoušej si jakýkoliv komplet podvozek vyšší řady např. KW, HR, Weitec, Koni atd a sám uvidiíš ten rozdíl ;)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
radekandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 29 črc 2010, 17:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od radekandy »

kibi píše:sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, jezdit se s tím dá, ale auto má horší jízdí vlastnosti - při hupu, nebo "vlnách" na silnici se auto lehce rozhoupe - což není moc příjemný, navíc to hůře pobírá malé nerovnosti....

mnohem větší smysl má přišetřit si, neexperimentovat a koupit kvalitní sportovní podvozek....mám na Fabce nejvyšší řadu od Weitecku (tuhost výška) a opravdu nebe a dudy oproti origo tlumičům + sportovní péra....bere to příjemně i malé nerovnosti, žádné houpání a auto opravdu pěkně kopíruje cestu - jen cena je jinde (crazy)
Myslím, že tohle je velmi dobrý názor, jen k tomu ještě něco doplním. sportovní pružiny vs origo tlumiče není nejlepší řešení, nejlepší je samozřejmě komplet podvozek a i by bylo dost smutné, kdyby za ty peníze nebyl. Každopádně to ale v některých případech může být i lepší než úplně originál, ale nemusí to platit vždy. Hodně důležité je hlavně to, v jakém jsou ty origo tlumiče stavu a taky jaký typ a výrobce pružin byl zvolen. Pokud se jedná o sportovní pružiny bez progresivního vinutí, tak je pravda že na nich to auto dost poskakuje a je tvrdé jak prkno. Oproti tomu sportovní pružiny s progresivním vynutím (a to je i WEITEC) mají to specifikum, že začátek zdvihu je pěkně měkkej, takže to dobře žehlý drobné nerovnosti a ani tlumiče to nezatěžuje v tomhle režimu víc než standardní pružiny, ovšem s rostoucím zdvihem ty pružiny tvrdnou rychleji a způsobují tak větší zpětnou sílu na vytažení tlumiče a tím celý tlumič více namáhají. Pozitivním efektem je ale to, že auto neprohupuje tak hluboko a taky má mnohem lepší stabilitu při projíždění esíček. Takže pokud můžu hodnotit ze své zkušenosti, tak na oktávce TDI v kombajnu jsou Weitec s origo tlumiči určitě lepší alternativou než úplně origo pružiny, ovšem nutno dodat že mam tlumiče Sachs Advantage(prý jsou trožku tužší než klasické Touring) a v dobré stavu.

to nogis: klidně si nadávej jak chceš, ale podle mě jseš primitiv, kterej si navíc dlouho nezapíchal a proto tady má potřebu do někoho prudit. Já o sobě netvrdím, že jsem neomylnej, ale vzhledem k tomu, že jsem pár let jezdil MTB Downhill, tak o nastavení tlumičů trošku něco vim, protože v tomhle sportu je to ten nejdůležitější setup a krom toho jsem tlumiče od Marzocchi i kompletně servisoval a posléze se tomu věnuju i motorek včetně silničních a ještě si nikdo neztěžoval, že bych mu podvozek nastavil špatně. Takže se vyser na tvé teorie typu jedna paní povídala, pozbírej nějaké zkušenosti z praxe a pak se zde projevuj!!! Čest
AUDI A4 B8 3.0TDI
Uživatelský avatar
kibi
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 14 čer 2009, 09:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kibi »

radekandy píše:
kibi píše: Hodně důležité je hlavně to, v jakém jsou ty origo tlumiče stavu a taky jaký typ a výrobce pružin byl zvolen.

Pozitivním efektem je ale to, že auto neprohupuje tak hluboko a taky má mnohem lepší stabilitu při projíždění esíček. Čest
stav všeho u mne ok - nové :) píšu jen svůj názor- nebo spíš pocit z jízdy, bez ohledu na to, že to není asi moc odborný, technofilové snad prominou :D

jinak Kayaba má u Fabky taktéž "tužší" charakteristiku a vřele jako náhradu origo tlumičů doporučuju ;) k těm pérům V-maxx....z mého vozu šli na FRS v doplnění s origo FRS tlumičema a tam už fungovali lépe.....každopádně prostě lepší je zainvestovat nějaký ten peníz a pořídit komplet lepší podvozek....třebas HP tlumiče + svoje origo péra je celkem i ekonomická verze :)
FI combi 1.9TDi ATD + domorobo vylepšováky :D
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

radekandy píše: to nogis: klidně si nadávej jak chceš, ale podle mě jseš primitiv, kterej si navíc dlouho nezapíchal a proto tady má potřebu do někoho prudit....t
Hele mistře, chápu tvou teorii "podle sebe soudím tebe", ať už s pícháním nebo s nadáváním se kterým jsi zde začal také ty!, ale buď tak laskav a odpusť si pro příště tyhle poznámky. Shazuješ jen sebe. ;)

Ale chápu, že tě to hned na začátku trochu rozhodilo, že si tady nikdo nesednul na prdel z tvojí zaručené konfigurace "sportovní pružiny Weitec + orig. tlumiče" (rofl)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

radekandy píše:Já o sobě netvrdím, že jsem neomylnej, ale vzhledem k tomu, že jsem pár let jezdil MTB Downhill, tak o nastavení tlumičů trošku něco vim, protože v tomhle sportu je to ten nejdůležitější setup a krom toho jsem tlumiče od Marzocchi i kompletně servisoval a posléze se tomu věnuju i motorek včetně silničních a ještě si nikdo neztěžoval, že bych mu podvozek nastavil špatně. Takže se vyser na tvé teorie typu jedna paní povídala, pozbírej nějaké zkušenosti z praxe a pak se zde projevuj!!!
Pane, tlmice na bicykli resp. motorke a na aute su svojim spravanim o niecom uplne inom... sice to ma technologicky rovnaky zaklad (olej, piesty) ale je tam rozdiel jednej napravy, 2-och kolies a tak 50 az 100-nasobku vahy navyse s ktorymi sa vo vysledku pracuje :) Kolega v praci sa tiez venuje bicyklom, dokonca si aj sam repasuje tlmice (spolu s ostatnymi mechanickymi pracami) ale nikdy som ho nepocul ze by sa pasoval za odbornika na podvozky na aute...
Mozno by to chcelo trochu pokory a skromnosti od nas od vsetkych, nie tu po sebe brechat ako psy... sorry ale tvoje prirovnanie k diere v zadku sa ma dost dotklo, nemyslim si ze by som tu na fore za tie uz pomaly 4 roky co pisem splietal nejake vyslovene blbosti 8) Navyse to z tvojej strany bola uplne neadekvatna reakcia, kedze ja som ti svoj nazor na vec nijako nevnucoval, bol to moj prvy prispevok na tuto temu.
P.S. Dovolim si tvrdit ze ja ani nogis nepiseme prispevky typu "jedna babka povedala", ale presny opak - veci co mame na svojich autach odskusane, takze niekedy sa to moze aj lisit od bezne zauzivanych teorii. Pekny den prajem!
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

Pridám svoju skusenosť.
Mal som na aute, krátke pružiny a sériové tlmiče. Značku pružín neviem a tlmiče boli KYB. Po niekolkých riadnych prepruženiach tlmiče vytiekli, čo má súvis s tým čo tu spomínal subz3ro_tdi a to chodom piestnice. Potom sa to auto správalo tak, ako sa tu už písalo, húpalo sa a odskakovalo. Potom som nahodil nové Bilsteiny B4 a ok.
A celkový dojem a názor na môj setup je, že to bolo na samovraždu a s origo podvozkom je to auto oveľa rýchlejšie a uplne niekde inde. Už to viac určite takto riešiť nebudem.
Mimochodom, vinutie pružín bolo tiež zdola hustejšie a hore riedšie.(sú tu niekde aj fotky) Teraz ich má kámoš uživateľa Tditech, dávali k tomu nejaké lepšie tlmiče, tak sa môže vyjadriť ako im to funguje.
Das wars fur Heute

tu je foto
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... +pru%9Einy
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5179
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Každej plácáte ale auto jako MRACA nemáte,jinak "chytrost"některým neschází,každé auto potřebuje své.Tak mu poraďte na jeho.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

martinsidlo: myslim ze spominane podvozky az tak odlisne nie su, aby sa to muselo rozoberat zvlast...
Konkretnu skusenost so sportovymi pruzinami na Passate (B5) najde kolega tu....
http://www.tdi-tuning.cz/viewtopic.php?f=4&t=135
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5179
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

subz3ro_tdi píše:martinsidlo: myslim ze spominane podvozky az tak odlisne nie su, aby sa to muselo rozoberat zvlast...
Konkretnu skusenost so sportovymi pruzinami na Passate (B5) najde kolega tu....
http://www.tdi-tuning.cz/viewtopic.php?f=4&t=135
Tank a tříkolka je stejné?Hlavně rozdílné váhy a celkové vyvážení.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
TK
Přispěvovatel
Příspěvky: 379
Registrován: 24 led 2010, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od TK »

Podle mého je u dobře nastaveného podvozku zásadní sladění hmotnosti auta, pružin, tlumičů a v neposlední řadě výšky těžiště. Pokud se někdo do podobných pokusů jaké se tady řeší pustí, bude to jen o tom nalézt kompromis mezi účinkem a cenou úpravy. Osobně bych se s úpravou podvozku obrátil na nějakou specializovanou firmu.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“