Hybrid kontra KAT - nechat nebo ne?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

nogis: Upravoval si soft po vyradeni katalyzatora?
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Golf-GT
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Registrován: 07 pro 2009, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od Golf-GT »

Persan píše:Omlouvám se za OT, ale přesně to co píše subzero jsem čekal od svýho auta (1.8T 154 kW) a bez katu se to chová přesně naopak, spodek nepatrně lepší, střední otáčky mnohem lepší a vršek bez katu naopak chybí...
Nezávisle na mě mi to potvrdil další kluk s 1.8T 132 kW. Jen pro zajímavost ;)
švagr má 1.8 bez turba a po vyhození katu auto jelo krásně do 2500 ot. ale pak to bylo uplně mrtvý (LOL) když jsem vykuchal GII 1.8 GTI vejfuk celej schnilej tak jsem dal jen trubku a laďák, řvalo to, jelo to do 170 a pak to bylo uplně mrtvý jakokdyby se přiškrtila hadice od benzinu
GIII AHF VA, S764, chip, kat+egr off, jednohmota + HDS57, 280mm brembo max, zadek zatím bubny, podvozek Koni, 1Z 66KW? (LOL)
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Nahore vam to bez katu nejede, protoze to mate chudy, ne proto, ze by tam ten kat chybel.
O co lip to jede dole, o to lip by to jelo i nahore, kdyz by se spravne doladila bohatost smesi.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7587
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

tak je asi třeba rozlišovat motory s turbem a bez.
u atmosféry je výfuk celkem důležitá věc ze spousty důvodů............ a vyndání katu může opravdu i uškodit (o rovné trubce od motoru a podobně ani nemluvě (LOL) )
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

subz3ro_tdi píše:nogis: Upravoval si soft po vyradeni katalyzatora?
Jj, soft až pak. ;) Ale nahoře to bez něj bylo pocitově lepší.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7587
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

nogis : a spodek ? :-)
Persan
Přispěvovatel
Příspěvky: 348
Registrován: 25 led 2010, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Persan »

tiff píše:Nahore vam to bez katu nejede, protoze to mate chudy, ne proto, ze by tam ten kat chybel.
O co lip to jede dole, o to lip by to jelo i nahore, kdyz by se spravne doladila bohatost smesi.
Kat-off je základ pro chip, kterej brzy bude ;) Pak se toho asi dost změní...
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Vici píše:nogis : a spodek ? :-)
Jako jestli je lepší? Ne, není. :D Od začátku tvrdím, že jsem nepocítil žádný rozdíl, ale možná bych ho pocítil, kdybych KAT vrátil zpátky. (rofl)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
danone
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od danone »

subz3ro_tdi píše:Ak ti ide len o spodok, len ho tam nechaj....... urcite to naspodu neublizi, skor naopak ;) Protitlak vo vyfuku ti pomoze...
Nvm nvm. Ja s tymto moc nesuhlasím. Neviem sice o aký motor ide ale bolo by dobré rozlišovať či sa jedná o benzín ci diesel. Čo som sa tu na fore dočítal tak u dieslu kat off celkom dost pomoze skoršiemu nabehu turba a najlepšia je podla mna za turbom už len trubka :)
U atmosferickych benzínov to spraví viac škody ako užitku
a u 1,8T to môže byť fajn ale len ak sa potom dobre vyriešia lambdasondy
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7587
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

jogurt : jde o ASZ + hybrid (případně taky kříženec či skládačka)... no ve čtvrtek u FUNa se ukáže.. a nebo ne (LOL)
každopádně výlety do Těšína mě baví :D
Naposledy upravil(a) Vici dne 15 lis 2010, 22:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

nogis píše:Jako jestli je lepší? Ne, není. :D Od začátku tvrdím, že jsem nepocítil žádný rozdíl, ale možná bych ho pocítil, kdybych KAT vrátil zpátky. (rofl)
U mna na tej istej konfiguracii s odladenym programom v RJ, ked to bolo merane na MAHA len s priechodnym tlmicom namiesto holej trubky v mieste kde bol KAT malo turbo prefuk... mne z toho logicky vyplyva ze dosiahlo plniaci tlak skor ako s holou trubkou... co turbo a motor to to moze byt samozrejme ine, ako nogis pise u neho to na VB turbo ma skor opacny efekt, ja mam hybrid a nemam PD vstrekovanie... dovolim si vsak tvrdit ze vyfuk ako taky na TDI, pokial sa bavime o fungujcom vyfuku, robi velmi malo... v ramci zachovania komfortu to uz ja osobne na svojom aute nijako radikalne riesit nejdem... pokial je niekomu dobry kazdy PS a Nm tak je to samozrejme o inom... dalsia vec je akusticka stranka ;)
danone píše:Čo som sa tu na fore dočítal tak u dieslu kat off celkom dost pomoze skoršiemu nabehu turba a najlepšia je podla mna za turbom už len trubka :)
Na forach sa docitas vselico, treba ziskavat vlastne skusenosti a nimi argumentovat :)
danone píše:U atmosferickych benzínov to spraví viac škody ako užitku
Asi si si to pomylil, na atmosferickych motoroch je vyfuk velmi velmi velmi dolezita vec a ma omnoho vacsi potencial pri zvysovani vykonu motora do neho investovat.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
danone
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od danone »

Ja som si nič nepomylil. Ak bereš vyrezanie katu z atmosferickeho motora ako investíciu tak to je asi celkom mrzute. Reč je tu o vybraní ktau, nie o investíciach do výfukového systemu... Skus ešte ras pozornejšie prečítat čo som vlasne pisal v predchádzajucom príspevku
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

danone píše:Ak bereš vyrezanie katu z atmosferickeho motora ako investíciu tak to je asi celkom mrzute. Reč je tu o vybraní ktau, nie o investíciach do výfukového systemu...
Ok. Ak sa nebavime o vyfuku ako celku tak je to v poriadku. Ja som bol v tom ze ked spominas KAT off a holu ruru dozadu na TDI ze sa uz bavime vo vseobecnej rovine. Hadam som sa ta nedotkol, snazil som sa to formulovat citlivo ;) Investiciou som samozrejme myslel komplet vyfuk, od motora az dozadu.... vyrezat katalyztor alebo dat holu trubku namiesto tlmicov nie je problem pre nikoho, avsak zvody tu ma upravovane malokto...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Mohl by mi někdo vysvětlit proč bez katu by u TDI měl být nějaký rozdíl ve výkonu? Logicky vzatu součet ploch průřezů všech otvorů v katu je dle mě stejný jako plocha průřezu holé trubky (né-li větší), tudíž odpor výfukovým plynům by to klást nemělo. Leda, že by se tvořily nějaké turbulence za katem :roll:
Passat 4motion AVF
Uživatelský avatar
Martin Kanňuch
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 15 lis 2007, 14:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Martin Kanňuch »

Ten sucet tych ploch bude asi stejny ale pri novom katalizatore ale co myslis ake to je po takych 200 000km ktore tu ma asi skoro kazdy na tdi urcite uz nebude tak priechodny ten kat ako za nova si myslim.
VW Passat variant 1.9 Tdi AFN - KW var.1, Jednohmota zotrvak + HDS, brzdy 312x25/269x22, dva IC ako 2,5 Tdi,turbo VB, EGR off, KAT off
Land rover Defender 110 SW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“