
bombastiq: tiez som myslel ze s emisiami problem nebude. pri normalnej jazde to velmi nedymi ked uz su vysoke otacky ale na volnobeh to celkom aj zahulilo
este by sa zislo zistit cim znizit dymivost okrem dobreho naladenia cerpadla
Moderátoři: šulda, Moderátoři
podľa mojich skromných info sa práveže trocha mýliš. Samozrejme motor to krátkodobé vytáčanie zvládne, no je rozdiel vytáčať motor do tých otáčok bez záťaže a so záťažou. Motor je stavaný na určitý odpor,ktorý v premávke prekonáva, na ktorý je nastavené celé príslušenstvo a aj celý motor. Ak ho nemá, motor môže mať iné torzné kmitanie, ktoré je najhoršie spomedzi ďalších kmitaní, a toto kmitanie už nemusí spoľahlivo tlmiť tlmič torzných kmitov. Motor sa dostáva do svojich kritických otáčok, no to RJ nevie, prívod paliva neodpojí, a motor viac trpí, namáhajú sa ložišká a viacmenej všetky pohyblivé súčiastky motora. Takto nejak som to ja pochopil a má to aj svoju logiku.subz3ro_tdi píše:Co je zle na tom vytocit na prevadzkovu teplotu zohriaty motor bez zataze do max. otacok? Ja osobne s tym nemam najmensi problemPokial s tym ma motor problem, nemal vobec co prejst cez TK. Ale to uz je zrejme choroba nasich vodicov, ze jazdia v premavke s autami s rozmlatenymi volnobezkami, napinacimi kladkami, servo prip. klimpakompresormi pred smrtou a striktne intervaly vymeny rozvodov a oleja im moc zily netrhaju....
A teraz do mna...![]()
Zvycajne kvoli mensej zatazi na turbo / motor v dosledku nedostatocneho chladenia prudom vzduchu.... iny dovod nevidim.Milosss píše:A tuším sa to dokonca nemerá na najvyšší ale na predposledný kvalt, kvôli čomu to je ale netuším.
Lebo to predpisuje metodika merania. Preto nechapem o com tu polemizujeme....Milosss píše:Je pekné, že to ten motor zvládne, ale prečo mu pridávať ďalšie starosti navyše? Nehovorím, že to ten motor nezvládne 20 či 30 ráz po sebe, ale prečo mu zbytočne viac škodiť?
Ano mas pravdu, na volnobeh bude spravidla vyssiaMilosss píše:A o tom, že tú dymivosť na nezaťaženom motore určite nenamerajú takú, aká je v prevádzke pri skutočnom zaťažení, to snáď uznáš.
Suhlasim. Mozeme hladat lepsiu metodiku, stavajme sofistikovanejsie zariadenia...... ale situacia je aka je a obsluha na EK za to (vacsinou) nemozeMilosss píše:A keď už podotýkame nejakú tú nezmyselnosť na tej EK, skôr by som bol za nejaký iný štýl merania. Čo sa tou dymivosťou aj tak toľko dosiahne. Sú autá, čo bez DPF nemajú žiadnu dymivosť, DPF sa vyberie, a zrazu sa podiel emisii vypúšťaných zdvihne, životnému prostrediu to škodí viac, ale samotná EK to nenamerá, a pritom je tu na to, aby sme vylúčili vraky s nevyhovujúcimi emisiami. Tak o čom to teda je?
Spravidla je bez zataze VYSSIA... RJ si nevie zmerat zataz (s vynimkou niektorych robotizovanych a automatickych prevodoviek s elektronikou) a nema mapy podla ktorych by limitovala IQ (mnozstvo nafty), jedine podla otacok motora a mnozstva vzduchu / polohy plynoveho pedalu.... Tym ze je motor bez zataze sa pri tych istych otackach motora nasaje mensie mnozstvo vzduchu (turbo je stale v spool-up faze) a kym to RJ zreguluje, zvycajne je dymivost nadstandarne velka... akokolvek sa ti to moze zdat divne, je to takMilosss píše:A na voľnobehu si myslel asi bez zaťaženia motora nie? Pretože som poukazoval na to, že dymivosť pri vytočení motoru z voľnobehu do max otáčok na mieste bez odporu všetkých pohyblivých častí a jazdných odporov by mala byť menšia, ako pri prevádzke na ceste. Toto ale nemám odnikiaľ overené, čiže je to skôr taká len možnosť skúsiť to overiť aj naozaj v prevádzke vozidla, či je to tak či nie.
Dokazat dokaze.... chce to cas.... ale ked ti tie otacky letie nahor tak citas v mape stale na inom mieste, prakticky si non-stop v prechodovom rezime.... a EDC15 je taaaaaaak pomalaaaaaaaMilosss píše:Čo sa týka zregulovania od RJ, to chápem, že je moc vstreknutého paliva, no potom by si to RJ mala podľa váhy vzduchu doštelovať nie? Či to nedokáže už?