špičky tlaku turba

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
123.kluk
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 18 čer 2010, 09:45
Odpovědi: 0

špičky tlaku turba

Příspěvek od 123.kluk »

Kolik až mohou být špičky tlaku turba??? Mě to při prudké akceleraci z 2000-2500ot na 1,2 a 3 kvalt na vteřinku skočí až o 0,15-0,25 baru nad požadovaný tlak. Přišel jsem na to náhodou když jsem zkoušel dělat log, je to normální?? Když udělám normálně log na plný plyn na 4ku od 1500-3500 tak se to krásně ureguluje. Auto jezdí naprosto v pohodě..
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

Ano, je to v pořádku ;)
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 487
Registrován: 31 říj 2009, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomáš Čermák »

kámošovi to taky ukazovalo na logu špičky, ani mu tam nechtěli dávat čip kvůli tomu, řekli mu at si první vyčistí turbo a rozhejbe regulaci. Přitom nám přišlo že to jede v poho. Tak sme vyčistili turbo, a jeli s tim na čip jinám. Tam nám kluk řekl, že je možný, že tam nahráli špatnej čip, proto mu to habrovalo na logu. Protože on má na jeden motor několik druhů map a není to jedno, kterou tam dá. Bral to podle VIN. Tak mu to tam nahrál(vše fachčí 2 roky), auto letí, a vše v poho. Co si o tom myslíte vy??
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Tomáš Čermák píše:Co si o tom myslíte vy??
Ja si myslim, ze nejlepsi reseni je vycistit turbo a pak tam davat mapy na miru toho motoru a turba, nikoliv z databaze.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
123.kluk
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 18 čer 2010, 09:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 123.kluk »

Mě šlo spíš o to kolik je taková špička normální a kolik už ne, nebo jinak kolik může být špička na 1749V jestli je to na hranici, aby to neodneslo turbo. Regulace je OK turbo je vyčištěné.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

mě lítaj špičky na origo softu na AFN na nějakých 1,2-1,3bar, než to zreguluje na 1,05bar. Ale jen na 1. a 2. kvalt a zreguluje se to téměř okamžitě.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
123.kluk
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 18 čer 2010, 09:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 123.kluk »

no jo jenže na upraveném, kde to tlačí 1.2 to na nižšší kvalty při špičce skočí na 1,35-1,45 taky sice na vteřinku ale stejně....
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

Důležité jsou otáčky turba, ne tlak.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Hodnoty tlaku nie su z tohto pohladu smerodatne... ide o otacky rotoru, lebo tie sposobuju nadmerne opotrebovanie lozisk pokial su prekrocene.... a to sa lisi v zavislosti od typu kompresorovej turbiny a otacok motora, pri ktorych je spicka plniaceho tlaku. V principe maly prefuk v otackach kedy prvy krat zasiahne regulacia nie je pre turbo nebezpecny, pokial sa pracovne otacky pravidelne neprekracuju vo faze kedy mazanie turba nie je optimalne (studeny motor, slaby tlak oleja, atd.)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
123.kluk
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 18 čer 2010, 09:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 123.kluk »

jasně, že jde o otáčky, ale aby turbo vytvořilo takový tlak, byť jen na vteřinu, musí se asi dost přetočit?? a když by dosáhlo kritických otáček může následkem vibrací dojít ke zlomení hřídelky, nebo není náhodou tahle krátkodobá špička způsobená tlakovým rázem při náhlém zvýšení tlaku??
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Registrován: 14 zář 2008, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jayson »

Proto se musí turba co nejlépe vyvážit ;)
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Jayson píše:Důležité jsou otáčky turba, ne tlak.
ještě doplním protitlak je ještě důležitější než otáčky :)
:-@
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

v první řadě je potřeba říct co je to přesně za auto a motor, některý motory špičkujou neskutečně záměrně.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
123.kluk
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 18 čer 2010, 09:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 123.kluk »

1.9PD 74kw AVB
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“