emisna kontrola vs. šilenec

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milosss »

Počkať, toto nejak mi hlava neberie. Veď kyslíku je vo vzduchu vždy rovnaký podiel voči ostatným látkam, či má takú či takú teplotu nie? Mení sa len vzdialenosť molekúl, keď je teplejší a keď je studenší, čím teplejší, sú viac od seba molekuly, čiže na rovnaké množstvo vzduchu mu stačí menej paliva, no Rj ho dá viac a teda vznikajú sadze. Či zle?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jasne, rec byla o hustote v zavislosti na teplote, dik za upozorneni, jsem rad kdyz narazim na premyslejiciho ctenare. Cim je hustota vyssi tim vetsi mnozstvi paliva je mozne efektivne spalit. No a hustota se mmj. odviji od teploty.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Bugs.Bunny
Aktivista
Příspěvky: 5346
Registrován: 17 dub 2007, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od Bugs.Bunny »

Mě se to prostě nelíbí a moje auta se měřit budou jen na papíře.
Asi by stejně na emisích nezasvěcený technik nepochopil třeba motor v mé T4 1.9TD.
ABL na bloku a běžně točí 5000. :D
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... light=bugs



----------------777 32 60 32----------------
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

subz3ro_tdi píše:
Milosss píše:A na voľnobehu si myslel asi bez zaťaženia motora nie? Pretože som poukazoval na to, že dymivosť pri vytočení motoru z voľnobehu do max otáčok na mieste bez odporu všetkých pohyblivých častí a jazdných odporov by mala byť menšia, ako pri prevádzke na ceste. Toto ale nemám odnikiaľ overené, čiže je to skôr taká len možnosť skúsiť to overiť aj naozaj v prevádzke vozidla, či je to tak či nie.
Spravidla je bez zataze VYSSIA... RJ si nevie zmerat zataz (s vynimkou niektorych robotizovanych a automatickych prevodoviek s elektronikou) a nema mapy podla ktorych by limitovala IQ (mnozstvo nafty), jedine podla otacok motora a mnozstva vzduchu / polohy plynoveho pedalu.... Tym ze je motor bez zataze sa pri tych istych otackach motora nasaje mensie mnozstvo vzduchu (turbo je stale v spool-up faze) a kym to RJ zreguluje, zvycajne je dymivost nadstandarne velka... akokolvek sa ti to moze zdat divne, je to tak :)
Si si istý, že je to tak?
Mne pri emisnej motor normálne vytáčali, (je tam reťaz), a z výfuku nešiel ani náznak čierneho dymu, čumel som na ten výfuk z bezprostrednej blízkosti. No v bežnej prevádzke to zadymí.
Ak sa pozriem na Live-data pri stojacom vozidle, tak ani pri zvýšených otáčkach tam tlak turba nie je nejaký vysoký, niečo okolo 1,2 -1,3 Baru, takže málo tlaku = málo paliva = málo dymu.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@Csala: vzdy treba rozlisovat upravovane auto a seriove auto, resp. este podla druhu software RJ auta aka je koncepcia riadenia IQ (Injection Quantity) mapy - ci MAF (Mean Air Flow) alebo MAP (Mean Air Pressure), tzn. riadena mnzostvom nasateho vzduchu PRED stlacenim alebo mnzostvom nasateho vzduchu PO stlaceni. Za urcitych podmienok moze byt vyhodnotenie bohatosti zmesi (pomer O2 vs. nafta) v prospech MAF (vo vacsine pripadov), niekedy vsak v prospech MAP (hlavne u velkych turboduchadiel). V principe ale ide pri meraniach emisii o to ako je pisana mapa dymivosti a ako mapa plynoveho pedalu (driver's wish). U serioveho auta to byva nastavene na "hluchu" reakciu plynu, hlavne preto aby to splnalo emisne normy...... u upravovanych aut je to vacsinou hluche len kvoli neskorsiemu nastupu plniaceho tlaku, ale mnozstvo nafty (IQ) je maximalne pripustne pri zelanej dymivosti. Ta sa ale berie pri zatazenom motore - pochybujem ze to niektory upravca zohladnuje podla volnobehu :) Preto je aj spravanie sa serioveho a upraveneho auta pri merani na EK ako aj vseobecne v prechodovych rezimoch dost rozdielne.
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

kamos robi na stk a hovoril ze tam remene praskaju jedna radost ale iba v tedy ked nemenia rozvody napr bol tam nejaky dedko vytocil mi to raz zacala tiect pumpa povedal mu ze on mu to robit nebude dedko na to ze nech le prida tak mu kamos dal podpisat papier pridal a baaaaac (crazy)
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
salko
Přispěvovatel
Příspěvky: 311
Registrován: 30 srp 2011, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od salko »

Osobne nesúhlasím s názorom, že je to správne s tým vytáčaním do maxima. Je to zle napísaný zákon/predpis a je to asi preto, lebo iným spôsobom nevedia nasimulovať daný stav pre zmeranie daných parametrov. Možno na brzde by to vedeli aj bez toho, aby dosiahli maximálne otáčky, neviem, na toto nie som odborník.

By ma veľmi zaujímalo, kde a kedy v reálnej prevádzke by mal šofér pri státí na mieste stláčať plynový až na podlahu! Aká situácia by tomu mala predchádzať, aby takéto niečo musel urobiť? To nepovažujem za normálnu prevádzku. Koniec koncov, ako inak si asi vysvetliť tie obmedzovače otáčok v novších autách?
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

salko píše:Osobne nesúhlasím s názorom, že je to správne s tým vytáčaním do maxima.
Padol tu taky nazor ze je to "spravne"? Bavime sa o tom co je pripustne, resp. ako je pisana norma. Rozhodne by myslim kazdy jeden majitel vozidla uvital keby sa ta metodika merania zmenila. ;)
Obmedzovac otacok na novych autach bude, aspon podla mojho nazoru, skor kvoli tym emisnym limitom ako zivotnosti motora - kedze trend je posuvat vyuzitelne pasmo krutiaceho momentu coraz nizsie a nizsie, co uz samozrejme bez patricnej davky nafty v tych otackach nejde ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“