Co dovede Castrol
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?
To snad platilo před dvaceti lety (oleje které rozpouštěly a které nerozpouštěly karbon)halopici píše:OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?

Normálně jsem jezdil cca 250tkm na různé oleje, převážně Castrol (sudovka za pusinku), pak tam byl Motul a teď tam jde Total... předtím jsem měl Vento a také jezdilo na různé značky a 300tkm s původními zdvihátky, turbem atd...

GIV Variant TDi ???kW
Tak on ten Castrol zakarbonovává hlavně benzínové motory...nevím,nedokážu takhle posoudit v jakém stavu máš ten motor ze vnitř,ale já osobně bych na jiný olej klidně přešel.ještě můžeš zauvažovat o výplachu motoru při výměně,ale já bych z toho vědu nedělal (můj názor)halopici píše:OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Čítam tu tieto príspevky už dlhší čas a tak premýšľam aký olej to vlastne vlejete do motorov lebo v našom servise máme zmluvu na dodávku olejov z fi. CASTROL odkedy servis funguje od r.1994 a len raz sa stretli ventily z piestami ale to majiteľ pravidelne preťahoval servisný interval každý raz o najmenej 5000 km a pri 195000 km to motor OCT.I. 1,9 TDI AGR vzdal, nestačil sa včas vrátiť výfukový ventil.
. Majitelia ktorí dodržiavajú servisné intervaly nemajú ani pri značke oleja CASTROL problémy, mal som rozobraných viac motorov do ktorých sa dával olej CASTROL a nadmerný karbón tam nebol, ako príklad poslúži FEL.1,3 MPi po odjazdení 240 000km pravidelné servisné prehliadky a žiadne karbónové usadeniny. Rozobrané kvôli výmene sviečok, mechanik nevyčistil pred demontážou sviečok stlačeným vzduchom okolie sviečok a kamienok urobil svoje!!! Ak najdem v archíve fotodok. zverejním
. Ak sa chcete dozvedieť viacej o olejoch a mazivách pre automobilové motori a prevodovky odporúčam "www.oleje.cz" články autora Ing. Jaroslav Černý, CSc. (Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha)




-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: 04 bře 2010, 07:34
- Bydliště: zilina
Nevím jestli je to až tak jednoduché (samozřejmě ucpání mazacích kanálků nehrozí) ale záleží co za co se mění, už jsem psal jinde - za poslední cca rok u víc jak 5ti lidí po výměně oleje za jiný, podle mechoše lepší a levnější nastaly problémy. Ptal jsem se techniků od výrobců - všichni říkají při přechodu mezi třídami propláchnout, při stejné kvalitativní třídě od jiného výrobce oleje by neměl být problém, ale radši taky. Pokud motor najede se stejným olejem 200k km, přejít na jiný asi bude jiné, než když někdo mění oleje jak ponožky - pak je situaceasi lepší. Je jasné, že většinou problémy nenastanou, to ale neznamená, že nastat nemůžouSlavkov píše:To snad platilo před dvaceti lety (oleje které rozpouštěly a které nerozpouštěly karbon)halopici píše:OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?![]()
Normálně jsem jezdil cca 250tkm na různé oleje, převážně Castrol (sudovka za pusinku), pak tam byl Motul a teď tam jde Total... předtím jsem měl Vento a také jezdilo na různé značky a 300tkm s původními zdvihátky, turbem atd...

G3 Variant synchro
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Asi tak... inak sorry vsetkym ktorych sa to tyka, ale toto nikdy nepochopim... vymena oleja je polozka cca. 50 eur, ale budem na tom setrit keby co bolo... vsak motor este chodi... ufff.... ale potom je clovek rad ze da motor do kopy za 300 eur a bude sa zaprisahat ze tento olej uz v zivote nepouzijeomas1977 píše:máme zmluvu na dodávku olejov z fi. CASTROL odkedy servis funguje od r.1994 a len raz sa stretli ventily z piestami ale to majiteľ pravidelne preťahoval servisný interval každý raz o najmenej 5000 km a pri 195000 km to motor OCT.I. 1,9 TDI AGR vzdal, nestačil sa včas vrátiť výfukový ventil.. Majitelia ktorí dodržiavajú servisné intervaly nemajú ani pri značke oleja CASTROL problémy

Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25 srp 2013, 07:59
- Bydliště: rim.sobota
- Kontaktovat uživatele:
neviem, pre passat je castrol origo olej....možno máš problém s mazaním ale olejom to nie je.....vieš si predstaviť v takom štáte ako Nemecko, žeby boli problémy s olejom Castrol?? brat dáva do Ducata od nova olej castrol edge turbo diesel 5W-40 a má nabehané už 400 000 km a motor ide pekne...takže chlapci máte autá s popretáčanými kilomtremi, tým to asi bude ....takisto do BMW sypeme castrol edge 5W-30, auto je 6 válec, má 200 koní a ide ako cukor na castrol. Ten tam sypali aj v Nemecku, ale povedzme si rovno, že poctivo, nie ako na slovensku, že mechanik miesto 5 litrov oleja dá do auta 3,5 litra nového oleja a potom sa tu vypisuje, že castrol je zlý......castrol neobsadzuje prvé pozície ale má fakt o 20% aditív viac ako druhé oleje...http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... l-5W-40-4L
doporučuji navštívit oleje.cz případně jiný web ,který má trochu teorie o olejích. pokud se používá olej splňující specifikaci výrobce určitě nebude problém-nicméně každý ,,olejář" (většinou ne v autorizovaném servisu) ti řekne,že prodloužený výměnný interval je nesmysl. to prosazují výrobci automobilů, ale výrobci olejů mají jiný názor. stejné je to s ,,celoživotní" náplní převodovek.
ja davam total...mam 210tis ale skoda ze som neodfotil blok z vnutra ked som menil vanu...
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
WWW.GTENGINES.SK
Takhle to má každý druhý motor. Pán patrně neměnil olej. Tenhle motor není moc olejově náročný...
Zní to možná směšně, ale moje nacpané MB jezdilo na M6AD, které se měnilo po 5000 km a motor byl čistý jako skvost. Motor byl před GO perfektě vymyt a prvních 1000km neměnil barvu a až poté začal pracovat a tmavnout..Jelikož měl jen obtok , tak se čistil jen z části. 300000 km na staré podle dnešních měřítek vykopávce na snímku /podle mne zlatá řada/ v pozdějších letech motoru se těžko najde majitel, který do tohoto starého "sráče" dodržuje km při výměně oleje. Většinou lidé jen dolévají...Ale mohu se mýlit..
Zní to možná směšně, ale moje nacpané MB jezdilo na M6AD, které se měnilo po 5000 km a motor byl čistý jako skvost. Motor byl před GO perfektě vymyt a prvních 1000km neměnil barvu a až poté začal pracovat a tmavnout..Jelikož měl jen obtok , tak se čistil jen z části. 300000 km na staré podle dnešních měřítek vykopávce na snímku /podle mne zlatá řada/ v pozdějších letech motoru se těžko najde majitel, který do tohoto starého "sráče" dodržuje km při výměně oleje. Většinou lidé jen dolévají...Ale mohu se mýlit..

nepropadat panice...