Co dovede Castrol

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4939
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

no a proč bys nemohl použít jinou značku oleje?při zachování správné specifikace můžeš klidně přejít...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Nalej EDGE a výměna 10-15 tis. km nebo 1rok. Magnatec není premiová řada a osobně vůbec nechápu její uplatnění v rámci firmy Castrol...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
halopici
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 19 lis 2009, 20:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od halopici »

OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

halopici píše:OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?
To snad platilo před dvaceti lety (oleje které rozpouštěly a které nerozpouštěly karbon) (noteeth)
Normálně jsem jezdil cca 250tkm na různé oleje, převážně Castrol (sudovka za pusinku), pak tam byl Motul a teď tam jde Total... předtím jsem měl Vento a také jezdilo na různé značky a 300tkm s původními zdvihátky, turbem atd... 8)
GIV Variant TDi ???kW
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4939
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

halopici píše:OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?
Tak on ten Castrol zakarbonovává hlavně benzínové motory...nevím,nedokážu takhle posoudit v jakém stavu máš ten motor ze vnitř,ale já osobně bych na jiný olej klidně přešel.ještě můžeš zauvažovat o výplachu motoru při výměně,ale já bych z toho vědu nedělal (můj názor)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
omas1977
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 29 kvě 2010, 23:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od omas1977 »

Čítam tu tieto príspevky už dlhší čas a tak premýšľam aký olej to vlastne vlejete do motorov lebo v našom servise máme zmluvu na dodávku olejov z fi. CASTROL odkedy servis funguje od r.1994 a len raz sa stretli ventily z piestami ale to majiteľ pravidelne preťahoval servisný interval každý raz o najmenej 5000 km a pri 195000 km to motor OCT.I. 1,9 TDI AGR vzdal, nestačil sa včas vrátiť výfukový ventil. :( . Majitelia ktorí dodržiavajú servisné intervaly nemajú ani pri značke oleja CASTROL problémy, mal som rozobraných viac motorov do ktorých sa dával olej CASTROL a nadmerný karbón tam nebol, ako príklad poslúži FEL.1,3 MPi po odjazdení 240 000km pravidelné servisné prehliadky a žiadne karbónové usadeniny. Rozobrané kvôli výmene sviečok, mechanik nevyčistil pred demontážou sviečok stlačeným vzduchom okolie sviečok a kamienok urobil svoje!!! Ak najdem v archíve fotodok. zverejním :) :) :) . Ak sa chcete dozvedieť viacej o olejoch a mazivách pre automobilové motori a prevodovky odporúčam "www.oleje.cz" články autora Ing. Jaroslav Černý, CSc. (Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha)
sparco gti
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 04 bře 2010, 07:34
Odpovědi: 0
Bydliště: zilina

Příspěvek od sparco gti »

dnes som bol z jednym clovekom co vlastni pasika 1,9tdi 96kw pd a ma najazdene 650000km a jazdi na castrol od zaciatku ako ho kupil a motor ide ako hodinky?sam som sa tomu divil :?
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

sparco gti píše:dnes som bol z jednym clovekom co vlastni pasika 1,9tdi 96kw pd a ma najazdene 650000km a jazdi na castrol od zaciatku ako ho kupil a motor ide ako hodinky?sam som sa tomu divil :?
A proč by neměl šlapat jako hodinky? Já dávám také EDGE do několika aut a nikdy žádný problém.
TDi
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Slavkov píše:
halopici píše:OťasTDi, precital som si tu na fore ze po prechode na inu znacku oleja moze vzniknut problem. A to taky , ze ak uz mam v motore usadeniny sposobene napriklad aj Castrolom (karbon) , moze ho ina znacka oleja s inymi vlastnostami uvolnit, co by asi nebolo najlepsie (upchatie mazacich kanalikov). Robim si zbytocne starosti alebo toto moze naozaj nastat?
To snad platilo před dvaceti lety (oleje které rozpouštěly a které nerozpouštěly karbon) (noteeth)
Normálně jsem jezdil cca 250tkm na různé oleje, převážně Castrol (sudovka za pusinku), pak tam byl Motul a teď tam jde Total... předtím jsem měl Vento a také jezdilo na různé značky a 300tkm s původními zdvihátky, turbem atd... 8)
Nevím jestli je to až tak jednoduché (samozřejmě ucpání mazacích kanálků nehrozí) ale záleží co za co se mění, už jsem psal jinde - za poslední cca rok u víc jak 5ti lidí po výměně oleje za jiný, podle mechoše lepší a levnější nastaly problémy. Ptal jsem se techniků od výrobců - všichni říkají při přechodu mezi třídami propláchnout, při stejné kvalitativní třídě od jiného výrobce oleje by neměl být problém, ale radši taky. Pokud motor najede se stejným olejem 200k km, přejít na jiný asi bude jiné, než když někdo mění oleje jak ponožky - pak je situaceasi lepší. Je jasné, že většinou problémy nenastanou, to ale neznamená, že nastat nemůžou 8)
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

omas1977 píše:máme zmluvu na dodávku olejov z fi. CASTROL odkedy servis funguje od r.1994 a len raz sa stretli ventily z piestami ale to majiteľ pravidelne preťahoval servisný interval každý raz o najmenej 5000 km a pri 195000 km to motor OCT.I. 1,9 TDI AGR vzdal, nestačil sa včas vrátiť výfukový ventil. :( . Majitelia ktorí dodržiavajú servisné intervaly nemajú ani pri značke oleja CASTROL problémy
Asi tak... inak sorry vsetkym ktorych sa to tyka, ale toto nikdy nepochopim... vymena oleja je polozka cca. 50 eur, ale budem na tom setrit keby co bolo... vsak motor este chodi... ufff.... ale potom je clovek rad ze da motor do kopy za 300 eur a bude sa zaprisahat ze tento olej uz v zivote nepouzije ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
miro123456789
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 25 srp 2013, 07:59
Odpovědi: 0
Bydliště: rim.sobota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro123456789 »

neviem, pre passat je castrol origo olej....možno máš problém s mazaním ale olejom to nie je.....vieš si predstaviť v takom štáte ako Nemecko, žeby boli problémy s olejom Castrol?? brat dáva do Ducata od nova olej castrol edge turbo diesel 5W-40 a má nabehané už 400 000 km a motor ide pekne...takže chlapci máte autá s popretáčanými kilomtremi, tým to asi bude ....takisto do BMW sypeme castrol edge 5W-30, auto je 6 válec, má 200 koní a ide ako cukor na castrol. Ten tam sypali aj v Nemecku, ale povedzme si rovno, že poctivo, nie ako na slovensku, že mechanik miesto 5 litrov oleja dá do auta 3,5 litra nového oleja a potom sa tu vypisuje, že castrol je zlý......castrol neobsadzuje prvé pozície ale má fakt o 20% aditív viac ako druhé oleje...http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... l-5W-40-4L
Handsgrip
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07 pro 2011, 18:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Handsgrip »

doporučuji navštívit oleje.cz případně jiný web ,který má trochu teorie o olejích. pokud se používá olej splňující specifikaci výrobce určitě nebude problém-nicméně každý ,,olejář" (většinou ne v autorizovaném servisu) ti řekne,že prodloužený výměnný interval je nesmysl. to prosazují výrobci automobilů, ale výrobci olejů mají jiný názor. stejné je to s ,,celoživotní" náplní převodovek.
Uživatelský avatar
gabo00000
Aktivista
Příspěvky: 1128
Registrován: 13 lis 2010, 06:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvek od gabo00000 »

ja davam total...mam 210tis ale skoda ze som neodfotil blok z vnutra ked som menil vanu...
O1,1.9TDI,03, Collection,ASV,KAT OFF, EGR OFF,PP520,11mm
WWW.GTENGINES.SK
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

motor AHL, 300t km, vraj mobil 10w
Obrázek
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Takhle to má každý druhý motor. Pán patrně neměnil olej. Tenhle motor není moc olejově náročný...
Zní to možná směšně, ale moje nacpané MB jezdilo na M6AD, které se měnilo po 5000 km a motor byl čistý jako skvost. Motor byl před GO perfektě vymyt a prvních 1000km neměnil barvu a až poté začal pracovat a tmavnout..Jelikož měl jen obtok , tak se čistil jen z části. 300000 km na staré podle dnešních měřítek vykopávce na snímku /podle mne zlatá řada/ v pozdějších letech motoru se těžko najde majitel, který do tohoto starého "sráče" dodržuje km při výměně oleje. Většinou lidé jen dolévají...Ale mohu se mýlit.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“