kde chip ?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

swenak píše:Pokud máš pocit, že neví, o čem je řeč, jistě, upozorňuj. Pokud zde někdo má špatné zkušenosti, sem s tím, kde jinde to dát vědět, že jo. Ale pokud je důvodem jen cena, není to fér.

Co se týče toho příměru s kuchyní, 100% s Tebou souhlasím a o tom přece píšu. Kdyby jsi měl hlouběji do kapsy, Hanák jde pryč a hledáš zase optimum. I s rizikem, že to může dopladnou špatně. Je to prostě poměr cena/hodnota. Já tady neobahjuju ani omylem levné věci (spíše naopak), ale s rozumem. Sám radši platím, často dokonce za 100% tu samou věc dám více, než bych musel, protože vím, že pokud by se něco stalo (a Murphy to jistí), tak budu mít klid. I za čip jsem dal 3x tolik (beru jen SW, ne turbo a další věci, to je mimo), než byla akční nabídka v té době u někoho, o kom jsem sice nečetl, že dělá špatně, ale že jako osoba není úplně košér.

A neboj, snílek nejsem, někdy jsem tolerantnější, ale nesním tak moc :-) Já ale nepsal o pofiderním čipaři, ale o levném čipaři a to je rozdíl. Levný sice nemusí mít vlastní mapy, ale umí poslad do RJ tu správnou staženou z netu. Když to zmrví a neumí udělat nápravu, pak se spojí s tím, co to umí a zaplatí mu. Toto není nic zvláštní v mnoha oborech, proč by to nemělo fungovat zde. Pofiderní třeba na pumpě něco půl hoďky dělá a pak řekne, hotovo, za 500km se to chytne a budete spokojen :-) Přitom má jen diagnotický kabel a umí se tvářit.
Ahoj,

musím toto také okomentovat, protože vidím věc z i z druhé strany. Tvůj pohled - typického spotřebitele - je určitým způsobem logický a je pochopitelné, že nemůže do probelmatiky vidět každý.

Máš pravdu s tím, že není problém nahrát odladěný software (pozn. na větším množství "kusů") do řídící jednotky, a vše funguje jak má. Nevidím v tom nejmenší problém.

To že někdo dělá software "na míru" není ještě záruka toho, že je udělaný dobře. Ba naopak, v drtivé většině případů to je spíše katastrofa, a bylo by mnohem lepší, kdyby mapy dotyčný tuner koupil od někoho fundovaného.
Pojem ladění na míru jsme zavedli před několika lety my, DIESELPOWER, ale tento termín za čas zlidověl natolik, že kdo dnes nemá v nabídce úpravy na míru, není asi tuner.

Dobře odladěná úprava - a zde je důležitá moje poznámka - na více kusech - může skvěle fungovat ve shodných vozech. Takto to dělá i výrobce vozidel.

Skutečnost je taková, že mnoho lidí, kteří upravují vozy stylem "stáhnu/koupím/nahraju" nakupuje úpravy od "rychlokvaškových pseudo tunerů", což jsou lidé, kteří sedí doma u počítače, u internetu, a za pár korun prodávají mapy upravované tak, jak někde okoukali, aniž by znali souvislosti či vůbec chápali funkci motoru nebo, co vlastně dělají či mění.
I toto může fungovat, ale je to velký risk. Často to nefunguje jak má, nemá to parametry jaké má mít - což je bych řekl celkem ok a nemusí znamenat riziko. Na 99% úprav které přijedou je evidentní, že to dělal člověk neznalý, obvykle od stolu u počítače. Někdy to není nebezpečné, protože např. tvůrce neví, že ke změněně některých parametrů je potřeba více zásahů, čili některé náznaky "fatálnosti" jsou eliminovány dalšími omezovači, které implementoval "prozřetelně" výrobce jednotky/vozidla, a fantazii tohoto pseudotunera naštěstí drží na uzdě! Někdy ovšem takový tuner "obšlehne" i lepší úpravu, podaří se mu změnit hodnoty na které by šahat vůbec neměl, a nezřídka to má fatální následky.

U nás řešíme 1-2 případy týdně, kdy přijede zákazník, který si nechal načipovat auto za 3.000,- Kč a zanedlouho vyletělo turbo výfukem nebo nastal jiný problém.
A mohu vás ubezpečit, že v 90% případů je na vině člověk, který mapy stvořil/nahrál.

Abych tady neplácal do větru, uvedu skutečný případ který se velmi podobá i ostatním. Audi A4 1.9tdi z plzeňska - načipováno před 3/4 rokem cca za 3500 od "profesionálního" tunera (což je každý kdo nabízí tuning, jak si zajisté může každý povšimnout) prezentujícího se také na tomto foru .
Zákazníkovi odešlo po měsíci turbo. Koupil nové v audi asi za 30 000,-. Jezdil 3 měsíce, odešlo znovu turbo. Koupil opět nové turbo za cca 30 000,- ... poté s autem asi měsíc nejezdil, protože měl strach. Hledal někoho, kdo mu to předělá. Auto přivezli k nám. Zhrozil jsem se, co může takový tuner v jednotce udělat za paseku. Řídící jednotku jsem upravil, šel to s pánem otestovat na dálnici, abychom měli jistotu, že je vše ok.
A ejhle, nastal problém. Nemohl jsem pána dlouhých 10 minut přesvědčit, aby šlápl plný plyn z důvodu, že pán měl strach, že šlápne a vyletí turbo (což je pochopitelné při investicích cca 70 000,- do turb.


Nakonec se povedlo, auto jsme otestovali, a pán již cca půl roku jezdí bez problémů.

Je to případ z podzimu 2010, záměrně, abych zde nehodnotil něco, co jsme předělávali tento týden. Mohl bych být napaden, že to možná taky nevydrží.

A jak jsem již napsal, obdobných případů řešíme cca 1-2 do týdne, a na vině je neodborný tuning. Není problém zdokladovat více případů.

Samozřemě je toto extrémní, protože obvyklý zákazník nepůjde koupit nové turbo do audi, ale koupí "repas" za 10.000,- až 15.000,-.

Ovšem i v tom případě si laik sám spočítá, že v první fázi ušetří za chiptuning 4.000,- Kč, jenže v důsledku může zaplatit za turba 30.000,- v případě repasů, a ve finále ještě naší cenu za tuning (8.000,- bez DPH). Toto si nikdo neuvědomuje, každý řeší na začátku peníze. Je přeci důležité na začátku ušetřit 4.000,- za vpodstatě stejnou věc :D.


Cítíte to teplo? By mě zajímalo kolik zdejších tunerů se při čtení tohoto textu drbe za ušima (LOL) - to je ale neuvěřitelné množství energie :D (noteeth)

Zajímal by někoho případ z tohoto týdne? Jen ve stručnosti. Auto nachipované za 2000,- protože našich 8.000,- bylo pro zákazníka moc. Pán odjel do Chorvatska, nedojel ani na místo určení, odešlo turbo i motor, protože při havárii turba nalétal olej do motoru a zkoušeli auto na místě startovat. Ohnuté ojnice.
Minulý týden v úterý to přivezli, samozřejmě software v jednotce příšerný, nebo spíše nehorázný, ale to je asi normální.

Zákazník ušetřil 6.000,-, ale zaplatil za odtah z Chorvatska 15.000,-, zkažená dovolená, motor na repasi nebo výměnu a turbo samozřejmě také, "oprava" řídící jednotky. V dobrém případě se celkem vejde do 45.000,- (teď jsem střelil od boku, tak mě nekamenujte ... nebudu daleko od pravdy).

A to se vyplatí!


Není to krása? ;)

A ještě si dovolím jednu pichlavou poznámku. Spousta lidí tady nadává na ABC. Ale garantuju Vám že v mnoha případech ani netušíte jaké jste měli štěstí, že jste auto chipovali u ABC, máte příjemný placebo-pocit, že auto jede lépe, a že Vám tuner do jednotky nic nenahrál.
Díky tomu jsou "softwary ABC" jedny z nejlepších software (pokud ovšem náhodou do jednotky opravdu něco nenahrají :D)
Někdo by si mohl myslet, že si dělám srandu, ale myslím to smrtelně vážně.

Už musím jít, tak koním zdar.
Naposledy upravil(a) reesha dne 03 črc 2011, 13:55, celkem upraveno 1 x.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Omlouvám se, nějak mi blbne internet, a tak jsem zprávu poslal několikrát.

Smazáno, zůstala pouze poslední, aktualizovaná verze.

(offtopic)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
swenak
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2009, 01:29

Příspěvek od swenak »

Ani omylem nezpochyňuju to, co píšeš (až na ten "copyright", docela odvážné, ale nepodstatné). Jenže, předpokládám, že většina klientů jsou prostě "typičtí spotřebitelé". O tom příkladu, co jsi tu psal jsem četl v tomto tématu taky. Kdybych byl já levný, ale šikovný uživatel produktů jiných (ukradnu, koupím balík map), které jen láduju (pokud neumím, tak se do úprav nehrnu a jen flashuju stanradní bezpečné a ověřené mapy), asi bych prudil s tím, že chci více příkladů a ověřitelných (opět, nezpochybňuju, je mi to jedno). I na tomto případu mi je popravdě divné, že majitel vozu po 2 nových turbech neměl zájem jen vrátit vše do původního stavu a nevykašlat se na to, protože, i když nezpochybňuju, že u Tebe narazil na odborníka, který ví, co dělá, má reference a je zkušený, tak dopadnout to klidně mohlo stejně, i když jen díky blbé smůle a ne nezkušenosti a neschopnosti. Výsldek mohl prostě být stejný. Dále, a opět připomínám, že nezpochybňuju daný případ, bych se mohl ptát, proč, když opět chtěl úpravu, už u schopného čipaře, měl obavu to zkusit? Proč tedy do toho šel, to jako měl chuť to mít od odborníka, ale pro jistotu nikdy nezkusit, jestli to opravdu odborník byl? Ale opět (pro fanatické příznivce ala Apple) připomínám, že to není zpochybňování, jen jsou to možné otázky, které bych mohl chtít položit jako osoba, která by chtěla v oboru vydělávat. Mné ale na ně odpověd nezajímá.

Opravdu, pokud bych bral jen otázku flashování existující mapy, tak to za 10-20tis DLE MÉHO nestojí a jako typický spotřebitel bych šel jinam. ALE vzhledem k ceně vozu, ceně RJ, ceně potenciálně poškoditelných součástí vozu, ceně práce servisních pracovníků, zivotu mého a životu spolujezdců, tisícům načtených příspěvků (tedy asi už nejsem typický spotřebitel - ten tyto věci nevnímá, nepředpokládá je, nemá čas a chuť moc číst) bych k takovému člověku NEŠEL. Stejně tak bych nešel k odborníkovi, který jako člověk nemá dobrou pověst, protože nikdo není neomylný a když by měl smůlu, taky bych asi odešel s prázdnou a třeba mrtvou RJ bych si musel řešit jinde a jinak.

Zeptám se ještě jinak, ty 1-2 případy týdně, jsou to vždy jen levní čipaři, od kterých přijde spotřebitel? Pochybuju. Stejně tak, jako se klidně může stát, že od Tebe jde někdo jinam. Ne proto, že by jsi něco zvoral, neuvládnul, ale spotřebitel prostě není spokojen, má a klidně i neoprávněně pocit, že jsi něco neudělal, jak chtěl, nebo si myslel, že chce, nebo jak by dle jeho "odborného" názoru mohlo jít. Prostě, nízká cena naznamená nic (tedy ani, že nemá vše legální a "používá nekvalitní klony, které se mohou pokazit", ani to, že upravuje, čemu nerozumí, ani to, že jede na placebo, prostě nic). Samozřejmě, pokud v případě problémů nenabízí řešení, nedává doklad a záruku na to, že opravdu práci vykonal, měl by to typický spotřebitel vědět předem, aby se mohl rozhodnout.

Další možností je, pokud má člověk čas a nebojí se, koupit si vše a udělat to sám. V případě problémů prostě zajede za odborníkem (neříkám profíkem, protože profík se tím živí a neznaména to, že to umí :-) ) a opraví mu to za standardní cenu (hmm, co kdybych řekl, že mi to dělal ten a ten, protože říct, že jsem si to podělal sám, tak bych byl za blba?). Pokud má štěstí a nezvoře to on sám, má čip za 5 tis (cena neorigo kabelu a sady map myslím) a hups, najednou je z něj už profi čipař, co to může nabízet dál, aby si zahojil svoji velkou investici a měl čip zdarma :-)

Kdybych si znovu měl já nechat čipovat vůz, tak, ač to nebylo vše úplně takové, jak si človek vysní, šel bych znovu tam, kde jsem byl (tedy, pokud mi v brzké době neodletí turbo:-) ).

EDIT: Ještě mně napadnul příměr s nakupováním zboží v ČR/SK. Hodně nás nadává na ceny, často oprávněně, ale už nekoukáme (nekoukáte) dál. Tedy, že cena zboží není jen cena materiálu, ale i práce, strojů, energie a v neposlední řadě služeb navíc. Často zboží, které stoji X korun na vstupu (práce, materiál, stroje, energie, doprava, logistika, ...) stojí na pultu 2*X. Za to dostanete sice služby, které často nechcete, neoceníte, nemají smyslu, ale jsou povinné (záruka, možnost vracení zboží do 14 dnů při nákupu na dálku, někdy i na prodejně a někdy i více, než 14 dnů), nebo pohodlné (kamenný obchod s možností osahání, vyzkoušení, držení zboží na vlastním skladu, dlouhá otevírací doba, ..). ALE je zde alternativa. Koupit stejné zboží téměř od výrobce, jiného dodavatele v zahraničí, nebo od prostředníka, ebay, nebo v Číně. Cena je poloviční, třetinová, někdy zlomek původní ceny za stejné zboží, nebo ještě méně za obodobné zboží, u kterého ale nemáte jistotu kvalitiy (hlavně Čína). Přijdete o možnost vrácení zboží, prohlédnutí před koupí, reklamace při nekvalitě v době dodání, nebo vady v průběhu doby, po kterou by stejné zboží koupeno v ČR mělo záruku na tyto vady. A je na spotřebiteli, jak se rozhodne. Riskne to, nebo radši koupí za více peněz, ale na jistotu?

Nevím, jestli máte někdo zkušenosti s nakupováním na východě, asi maloobchodně ano, já i velkoobchodně. Oni často neposkytují žádné garance kvality, záruční lhůty a podobně (teď píšu o jejich regulérních výrobcích). Objednáte dejme tomu 500baterií s danou cenu v tomto počtu kusů. Přijde vám jich 600 pořád za stejnou cenu. O dokladech by se mohlo nechat zdát, máte třeba fakturu v XLS a upravte si, jak chcete. Těch 100ks je rezerva na vady v dodávce a vady pozdější. Jistě, český/slovenský obchodník prodá i těch 100ks, cenu všech 600 navaří, jako by pak každý kus posílal za vlastní do Číny na prověření oprávnění reklamace a pak, když přijde zákazník, že má problém, tak se ho snaží poslat "do pryč", protože by ho to stálo neplánované výdaje, to je věc jiná. Pokud máte štěsí (jako prostředník, i jako koncový odběratel) jste spokojen a nenadáváte. Pokud máte smůlu, nadáváte, získáváte názor, zkušenosti možna použitelné do budoucna.

Další specialitkou je značkové zboží. Často si obchodníci své ceny značkového a "kvalitního" zboží obhajují lepším materiálem, lepší fabrikou, lépe placené děti za pásem, bla bla. Často je to ale tak, že je to zboží opravdu stejné, tedy, čínský padělek je stajně vyráběn, jako originál, stejný vstup (materiál, stroje, energie, ..). Ve dne se dělá originál, třeba rychlostí 100ks za hodinu, na který dohlíží třeba 20 výstupních kontrol (co šev, co knoflík, co střih, co ....). V noci se dělá padělek, bez loga, nebo s jiným logem, často stejný materiál, rychlosti 200ks za hodinu. Výstupní kontrola třeba jen jedna typu "jsou to kalhoty / nejsou to kalhoty". A cena je rázem někde jinde, neplatíte za značku, neplatíte 19 výstupních kontrol kvality, neplatíte drahou logistiku, je nižší clo/DPH, ..... Rizika jsou ve větší míře přenesena na ocbodníka/zákazníka. Jako obchodník pak postupuju dle předešlého odstavce. Pokud máte štěsí (jako prostředník, i jako koncový odběratel) jste spokojen a nenadáváte. Pokud máte smůlu, nadáváte, ale riziko jste znali (opět ČR/SK - riziko znají, ale přeloží si ho tak, že vejvar bude větší bez rizika a pak nadávají).

Takže závěr je, s nízkou cenou je pravděpodobné, že o něco přicházím. Je ale potřeba vědět o co, zhodnotit míru rizika a rozhodnout se. Riziko, ač se to nezdá, je v největší míře na koncovém uživateli. Tedy, jestli koupím v ČR/SK draze se zárukou (a ještě u koho, abych tu záruku i byl schopen uplatnit), nebo koupím radší 3 kusy toho samého z Číny a budu se modlit, abych dal dohromady jeden funkční po dobu 2 let a stejně ušetřil 70% ceny kusu u nás. To samé s čipem, koupit za 3000 a modlit se, nebo radši za 10 a modlit se míň a utěšovat se, že když se něco po..., tak snad můj dodavatel je solidní (vysoká cena neznamená solidnost ani odbornost, stejně jako nízká neznámena neschopnost a nesolidnot, ten s vysokonou cenou může být jen větší prase, co chce větší "vejvar" za stejné nic, jako ten s nízkou cenou). Dodavatelé, ač nadávají, jací jsou chudáci a jak zákon je na straně spotřebitele jsou ve většině případů v pohodě. Spotřebitel, podvedený, nespokojený atd. totiž často zjistí, že sice zákon na první pohled stojí na jejich straně, ale při potřebě ho uplatnit zjistí, že to není tak jednoduché a že ani soudní cesta by mu nemusela pomoct a tak se na to vy... (osobni bohaté zkušenosti). Toto, když už máte ty zkušenosti, může nahrávat většímu riskování s možností úspory.

Automobil je trošku specifikum (ne jediné, pak třeba mobilní telefon, šperky, ...), protože je to určitá běžně dostupná a hlavně běžně rozeznatelná (k čemu mi je kvalita, značka a reference, které 99% lidí nepozná a tedy neocení a tedy nezávidí) známka luxusu a postavení (samozřejmě, ne každý, jsou to i pracovní nástroje a pro mnohé jen prostředek běžné spotřeby), která je lehce prezentovatelná a mobilní. Jeho cena může být vysoká proti jiným běžným znakům luxusu a tak je potřeba si více hlídat investici. Taky jeho případné poruchy a závady jsou finančně náročnější, může to znamenat i zranění či život. Proto je asi namístě zde ještě více hodnotit míru rizika a míň riskovat. Ale, kdo neriskuje, nevyhraje :-)

Případ ze popisován sice nahrává pohledu, že je lepší více invenstovat (v případě vozu souhlasím a jak jsem psal, taky jsem radši hledaj reference a vetší jistotu, než šetření za každou cenu), ale kdyby ten případ dopadnul pozitivněji (tedy, že po čipu byl zákazník spokojen - a to se asi děje častěji, když jeden z nejznámejších čiptunerů opravuje 1-2 zmetky týdně), tak ušetřil uvedených 6000Kč.

A OPAKUJU, NEMÁM PROTI VAŠÍ PRÁCI NIC A Z REFERENCÍ MÁM ZA TO, ŽE DĚLÁTE DOBROU A KVALITNÍ PRÁCI!
Naposledy upravil(a) swenak dne 04 črc 2011, 08:59, celkem upraveno 1 x.
Golf VI GTI Edition 35, DSG
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Omlouvám se, odpovím jen stručně, protože nemám čas.

1) Nepsal jsem nic o copyrightu.

2) Tento příklad jsem zatím nikde nepopisoval, nemohl jsi o něm tedy číst, pokud o tom tedy nepsal sám majitel, což pochybuji. Nemám ani čas procházet toto téma abych zjistil, s čím si to ztotožňuješ.

3) Flashování ověřených map - to bys je musel pravděpodobně kupovat od někoho fundovaného, kdo je dělá a je na určité úrovni. Ve většině případů to "flasheři" kupují od lidí, co sedí u PC a nemají o motoru skoro žádný "šajn". A proč? Protože je to přece "vejvar" a nějak to pojede ;) .

4) Neříkám, že nemůžu také něco zkazit, jsem jen člověk. Každopádně se snažím zjednat nápravu, pokud se něco takového stane. Nejsem žádný mistr světa, znalosti a zkušenosti které mám jsem nabyl za několik let vývoje a rozvoje činnosti, které se intenzivně věnuji. A mohu zodpovědně říct, že z dnešního pohledu rok nebo dva nejsou nic. Máme vybavení za miliony, zázemí. Bez těchto věcí slušný tuning dělat nelze.
Pokud máš rozum, sám si spočítáš, že potom nelze dělat tuning za 3000,- Kč.

Při výběru firmy by minimálně cenovka měla být to, co by mi bylo podezřelé. Samozřejmě to nemůže být jediné kritérium, ani cena nezaručí dobrý servis. Fakta jsou ale prostě taková, že za 3.000,- to dělat nelze. A pokud to někdo dělá, je to z určitého a myslím že jasného důvodu.

To už se ale opakuji a rozepisuji víc než jsem chtěl.

5) A ještě k té spokojenosti či nespokojenosti. Z pátku na sobotu jsem tu měl sharana na diagnostiku. Auto bylo "údajně" chipované někde v Rakousku. Pánovi se zdálo, že to nejede jak to jezdívalo. Projel jsem jej, auto jede dle mého úsudku hodně dobře (až moc). Docela si to zakouřilo. Po kontrole map v řídící jednotce jsem se zhrozil. Opět - pravděpodobně od stolu - někdo bezhlavě popřipdával mapy, které někde viděl upravované.

Turbo-tlak bezhlavě zvýšený, palivem "narvané". Pán jede za 14 dní do Chorvatska na dovolenou a zeptal se mě, jestli s tím má cenu něco udělat.

Moje, asi nečekaná, odpověď ... mohu to předělat, ale nebudete spokojený. Bude tam asi o 15 koní méně, ale bude to spolehlivé.

Říkám na rovinu, já bych s tím do Chorvatska nejel. Pán se v tuto chvíli rozmýšlí a pokud mu rozum zavelí, přijede cca za týden na úpravu. Ani já se do této práce moc nehrnu, protože vím, že pán nebude příliš spokojený. Kdo by byl za méně koní, že?

Ani to že auto jede dobře neznamená, že je to dobře.

Nemám chuť se tady dohadovat, ani nikoho konkrétního pomlouvat, i když mohu velmi lehce. Mohl bych sem dát desítky skutečných případů, a možná to taky někdy udělám, pokud bude čas. Napsal jsem Vám, jak se tady situace má, můžete si to přebrat jak chcete.
Pokud tomu nevěříš, je to tvoje věc. Lidé kteří mě znají ví moc dobře, že píšu fakta a nemám důvod si vymýšlet hovadiny. Jestli jsem někomu rozšlápl růžové brýle, tak se omlouvám, možná jsem to napsal moc přímočaře. Víte, já ty problémy řeším dnes a denně. Denně na dílně, na brzdě, s diagnostikou, osciloskopem atd. v ruce, hrabu se v autech. Nejsem žádný internetový teoretik a nemám potřebu mazat někomu med kolem huby.
Snažím se nastavit nějaký standard a chci, aby zákazník přijel znovu spokojený, aby auto fungovalo.

Už musím končit, práce stojí. Tedy zdravím všechny
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

swenak píše:Další specialitkou je značkové zboží. Často si obchodníci své ceny značkového a "kvalitního" zboží obhajují lepším materiálem, lepší fabrikou, lépe placené děti za pásem, bla bla. Často je to ale tak, že je to zboží opravdu stejné, tedy, čínský padělek je stajně vyráběn, jako originál, stejný vstup (materiál, stroje, energie, ..). Ve dne se dělá originál, třeba rychlostí 100ks za hodinu, na který dohlíží třeba 20 výstupních kontrol (co šev, co knoflík, co střih, co ....). V noci se dělá padělek, bez loga, nebo s jiným logem, často stejný materiál, rychlosti 200ks za hodinu. Výstupní kontrola třeba jen jedna typu "jsou to kalhoty / nejsou to kalhoty". A cena je rázem někde jinde, neplatíte za značku, neplatíte 19 výstupních kontrol kvality, neplatíte drahou logistiku, je nižší clo/DPH, ..... Rizika jsou ve větší míře přenesena na ocbodníka/zákazníka. Jako obchodník pak postupuju dle předešlého odstavce. Pokud máte štěsí (jako prostředník, i jako koncový odběratel) jste spokojen a nenadáváte. Pokud máte smůlu, nadáváte, ale riziko jste znali (opět ČR/SK - riziko znají, ale přeloží si ho tak, že vejvar bude větší bez rizika a pak nadávají).

Takže závěr je, s nízkou cenou je pravděpodobné, že o něco přicházím. Je ale potřeba vědět o co, zhodnotit míru rizika a rozhodnout se. Riziko, ač se to nezdá, je v největší míře na koncovém uživateli. Tedy, jestli koupím v ČR/SK draze se zárukou (a ještě u koho, abych tu záruku i byl schopen uplatnit), nebo koupím radší 3 kusy toho samého z Číny a budu se modlit, abych dal dohromady jeden funkční po dobu 2 let a stejně ušetřil 70% ceny kusu u nás. To samé s čipem, koupit za 3000 a modlit se, nebo radši za 10 a modlit se míň a utěšovat se, že když se něco po..., tak snad můj dodavatel je solidní (vysoká cena neznamená solidnost ani odbornost, stejně jako nízká neznámena neschopnost a nesolidnot, ten s vysokonou cenou může být jen větší prase, co chce větší "vejvar" za stejné nic, jako ten s nízkou cenou). Dodavatelé, ač nadávají, jací jsou chudáci a jak zákon je na straně spotřebitele jsou ve většině případů v pohodě. Spotřebitel, podvedený, nespokojený atd. totiž často zjistí, že sice zákon na první pohled stojí na jejich straně, ale při potřebě ho uplatnit zjistí, že to není tak jednoduché a že ani soudní cesta by mu nemusela pomoct a tak se na to vy... (osobni bohaté zkušenosti). Toto, když už máte ty zkušenosti, může nahrávat většímu riskování s možností úspory.
Já chápu co tady píšeš, problém je ale ten, že stále vycházíš z předpokladu, že koupíš stejný chip ode všech prodejců.

Jenže to je zcela zcestný pohled.


Nebudu řešit ostatní, ale my si veškeré úpravy vyvíjíme sami. Proto máme také omezenou nabídku, děláme jen vybrané vozy, vybrané motory. V tomto se nažíme být nejlepší, a od toho se odvíjí cenovka.

Nemůžeš tedy dostat naší úpravu od nikoho jiného. A od nás nemůžeš dostat cizí úpravu. Není to komodita která by se vyráběla někde ve fabrice a distribuovala po celém světě všem tunerům. Kdyby to tak bylo, pak je zcela logické co píšeš. Ale v tuto chvíli je to úplně mimo.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Reesho, můžu se prosím tě zeptat, jak dlouho ti tak trvá upravit jednotku? Myslím případ, kdy vynecháš brzdu. Prostě stáhneš software, pošteluješ, nahraješ do auta, třeba to projedeš, znovu lehce upravíš. Z některých dřívějších příspěvků, možná ne z tohoto už rozvleklého tématu jsem pochopil, že se s tebou dá také takto domluvit.
Čistě jen moje zvědavost, jak takováhle věc časově vychází. Děkuji za informaci.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

mir77 píše:Reesho, můžu se prosím tě zeptat, jak dlouho ti tak trvá upravit jednotku? Myslím případ, kdy vynecháš brzdu. Prostě stáhneš software, pošteluješ, nahraješ do auta, třeba to projedeš, znovu lehce upravíš. Z některých dřívějších příspěvků, možná ne z tohoto už rozvleklého tématu jsem pochopil, že se s tebou dá také takto domluvit.
Čistě jen moje zvědavost, jak takováhle věc časově vychází. Děkuji za informaci.
Hrozně moc záleží, o jakou řídící jednotku se jedná, zda-li mám již odladěno, zda-li se musí jednotka otevírat či to jde po kabelu. Zda-li jsou na autě nějaké úpravy nebo je motor sériový. A tak dále a tak dále. Musel bych znát konkrétní informace.
Samozřejmě lze provést za lepší cenu i bez měření na brzdě. Pokud máte konkrétní požadavky, je lepší kontaktovat nás zde: kontakty.

Adam to s Vámi probere.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
swenak
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2009, 01:29

Příspěvek od swenak »

Jak jsem psal, nebyl jsem úpravce, nejsem úpravce a nebudu úpravce, jsem jen, ač si nemyslím, že typický, spotřebitel. Mně tedy nikdo nikam neskočil a vážím si toho, že tu vůbec reagujete, což si myslím není na škodu nikoho. Reference na Vaši práci jsou i od konkurence dobré, což asi v tomto odvětví není běžné. Vše, co píšu je jen pohled, který by někoho mohl (ale nemusel), zajímat. Pokládám otázky, píšu úvahy, ale závěr je na každém osobně.

1. Slovo nyblo použito, ale výsledek byl stejný, z mého neodborného neprávního pohledu.

2. Možná se pletu, ale psal to tu snad forest, nebo kdo, alespoň mi to přišlo jako to samé.

3. Nedokážu posoudit, ale nelze třeba obšlehnout mapy z RJ?

4. Ani jsem neřekl, že tvrdíte, že nic nezkazíte. A to, co popisujete je solidní přístup, který si zasložźí respekt. Co se ceny týče, rozum snad nějaký mám a sice neznám přesné vstupní náklady, odhaduju, že by to bylo možné (pro standardní případy).

5. Ano, to je to, co jsem psal, nespokojenost zákazníka nemusí být oprávněná. A pak si jde stězovat jinam. Z pohledu toho, co píšete by se mohlo zdát, že rakušák byl patlal. Ale já bych mohl zase z opozice nabídnout vysvětlení, že rakušák mu řekl, že to není vhodné, co si přeje a on si stál na svém. Pak se mu to rozleželo v hlavě, leknul se a byl se poradit u Vás s danou historkou (opět, přiznat, že s tím souhlasil = přinat, že je blb). Teď to ale vypadá, že blb je rakušák. Pán, pokuď by blb nebyl a věřil tomu, co říkáte, tak by se nerozmýšlel a chtěl by to napravit hned (tedy hned by si dohodnul termín). Ale rozmýšlí se (a možná se radí jinde, nebo na netu, ...). Už to by pro mně mohl být náznak, že by se mohlo jednat spíše o jeho, než rakušákovu blbost. Každopádně, zde je vidět to jednoduché pravidlo, že velikost (výkon) není vždy to nejlepší a jsou důležité požadavky a potřeby (někdy chce výkon na úkor životnosti, protože závodí, tak pak proč ne, někdo výkon, který rozumně sníží životnost, ...).

No, snad je patrné, že opravdu nic pro Vaší práci nemám. Anonymní pomluvy (tedy, když je to pravda, není to pomluva) nemají smysl, dle mně to spíše snižuje hodnotu daného dodavatele. Konkurence je zdravá a i ta špatná, protože pak se ukáže, ač někdo to trvá, kdo je opravdu dobrý a kdo "vejvarista". Pokud ale otevřeně někdo napíše, že "XYZ" dělá špatně, protože toto a toto, tehdy a tehdy, a třeba se ten XYZ i může bránit (reagovat na daném místě), to je něco jiné a to snad uvítá každý.

No, dost bylo blbostí, jdeme makat (opravdu nejdu čipovat a hrát se motory:-) ).

Díky za rekace, opravdu si to vážím.
Golf VI GTI Edition 35, DSG
swenak
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2009, 01:29

Příspěvek od swenak »

reesha píše:
Já chápu co tady píšeš, problém je ale ten, že stále vycházíš z předpokladu, že koupíš stejný chip ode všech prodejců.

Jenže to je zcela zcestný pohled.



Nebudu řešit ostatní, ale my si veškeré úpravy vyvíjíme sami. Proto máme také omezenou nabídku, děláme jen vybrané vozy, vybrané motory. V tomto se nažíme být nejlepší, a od toho se odvíjí cenovka.

Nemůžeš tedy dostat naší úpravu od nikoho jiného. A od nás nemůžeš dostat cizí úpravu. Není to komodita která by se vyráběla někde ve fabrice a distribuovala po celém světě všem tunerům. Kdyby to tak bylo, pak je zcela logické co píšeš. Ale v tuto chvíli je to úplně mimo.
Kdepak, to ani omylem, naopak jsem si vědom, že úpravy, když je někdo dělá a ne jen přehrává, můžou být rozdílné. Ale Vaše úprava sice může být jiná, než ta od konkurence (je jedno, jestli od té, která dělá taky vlastní, nebo té nesolidní, co někde něco obšlehne, nebo kuchtí na koleně bez znalosti věci, souvislostí a všeho možného), ale neznamená to, že je špatná. Takže sice je jiná (řekl bych třeba "jiný checksum"), ale je dobrá a dodá požadované a nesníži bezpečnost motoru, posádky a podobně.

Zase bych mohl dát přikladů z jiných oborů. Třeba připavím zadání práce a dám ho 2ma programátorům. Každý udělá nečo jiné, ale má stejné zadání, stejné vstupní údaje. Výsledek je ale rozdílný. Ani jeden není špatný, ale jeden je prostě vhodnější pro dané zadání (nemusí nutně být lepší).
Naposledy upravil(a) swenak dne 04 črc 2011, 09:38, celkem upraveno 1 x.
Golf VI GTI Edition 35, DSG
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Musim uznat, ze zpusob vyjadrovani, jakym pise swenak se mi libi a oslovuje me. Obsah nehodnotim.

O vikendu jsem se bavil s jednim developerem a zasla rec i na chiptuning. Ma BMW benzin Alpinu turbo upravenou na zakazku v Nemecku. Kdyz jsem mu vysvetlil situaci v CR, sdelil mi, ze neni tak bohaty, aby si mohl dovoli levne veci a odmita se pasovat do role zakaznika, ktery nechce slevu zadarmo.
Rika, ze v jeho branzi se mu to vyplaci dlouho (neme nakladnych reklamaci, spokojenejsi zakaznici) a ze se tak zacal chovat i ve vsem ostatnim a vyrazne si tim ulehcil zivot. Nechal se slyset, ze to dela od te doby, co si spocital, kolik tim usetri ... ANO, usetri, protoze nejde jen o prime naklady ale i vedlejsi jako treba usly zisk.
Naposledy upravil(a) Forest dne 04 črc 2011, 09:42, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

reesha píše:Hrozně moc záleží, o jakou řídící jednotku se jedná, zda-li mám již odladěno, zda-li se musí jednotka otevírat či to jde po kabelu. Zda-li jsou na autě nějaké úpravy nebo je motor sériový. A tak dále a tak dále. Musel bych znát konkrétní informace.
Samozřejmě lze provést za lepší cenu i bez měření na brzdě. Pokud máte konkrétní požadavky, je lepší kontaktovat nás zde: kontakty.

Adam to s Vámi probere.
O to mi ani tak nešlo. Já jsem se svojí úpravou spokojenej. V případě, že bych se rozhodoval o DP, tak bych do toho šel již s plnou parádou, tedy s brzdou a možná i tryskama.
Spíš mi šlo o to, že úprava softwaru řídící jednotky je de facto služba jako kterákoliv jiná a může být oceněna buď fixní částkou za provedení dané služby nebo sazbou hodinovou. Pro firmu, která toto provádí je to pak vždy množství peněz na hodinu času.
Příjde mi, že vydělat si tři tisíce korun za, když to přeženu hodinu práce není nijak neekvivalentní. Levní úpravci tam za tyto peníze přece nemusí jen nalejvat porůznu sesbíraný mapy, ne? Neházel bych všechny do jednoho pytle a uvědomil bych si hlavně toto: Není úprava jako úprava jako úprava. Hodiny ladění na brzdě jsou časově náročný a zákazník si je musí zaplatit, ale pokud se jedná o úpravu jednotku stylem stáhnu software, upravím, nahraju do auta a projedu, tak nevidím důvod, proč by tato cena měla být až tak podezřelá.
Samozřejmě vždy je třeba se zaměřit na reference a to nejen internetové, ale promluvit si o daném úpravci s člověk, který má konkrétní úpravu a něco na ní najezdil. Ale nemyslím si, že je adekvátní hodnotit to dle ceny úpravy ;)

P.S. Nepíšu to proto, že bych tě hodlal nijak přesvědčovat nebo tak něco. Jsem tady jen obyčejný návštěvník fóra a po všem co jsem tu přečetl k tobě mám respekt jakožto k člověku, který se v dané problematice vyzná. Ale když jsem se rozhodoval kam jet, tak zvítězily reference z mého okolí a cena a nemyslím si, že bych udělal špatně. Nemám to s plnou parádou, nemám to s brzdou, ale... ruku na srdce, brzdit samotnej chip je přece jen trošku zbytečnost :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

mir77 píše:O to mi ani tak nešlo. Já jsem se svojí úpravou spokojenej. V případě, že bych se rozhodoval o DP, tak bych do toho šel již s plnou parádou, tedy s brzdou a možná i tryskama.
Spíš mi šlo o to, že úprava softwaru řídící jednotky je de facto služba jako kterákoliv jiná a může být oceněna buď fixní částkou za provedení dané služby nebo sazbou hodinovou. Pro firmu, která toto provádí je to pak vždy množství peněz na hodinu času.
Příjde mi, že vydělat si tři tisíce korun za, když to přeženu hodinu práce není nijak neekvivalentní. Levní úpravci tam za tyto peníze přece nemusí jen nalejvat porůznu sesbíraný mapy, ne? Neházel bych všechny do jednoho pytle a uvědomil bych si hlavně toto: Není úprava jako úprava jako úprava. Hodiny ladění na brzdě jsou časově náročný a zákazník si je musí zaplatit, ale pokud se jedná o úpravu jednotku stylem stáhnu software, upravím, nahraju do auta a projedu, tak nevidím důvod, proč by tato cena měla být až tak podezřelá.
Samozřejmě vždy je třeba se zaměřit na reference a to nejen internetové, ale promluvit si o daném úpravci s člověk, který má konkrétní úpravu a něco na ní najezdil. Ale nemyslím si, že je adekvátní hodnotit to dle ceny úpravy ;)

P.S. Nepíšu to proto, že bych tě hodlal nijak přesvědčovat nebo tak něco. Jsem tady jen obyčejný návštěvník fóra a po všem co jsem tu přečetl k tobě mám respekt jakožto k člověku, který se v dané problematice vyzná. Ale když jsem se rozhodoval kam jet, tak zvítězily reference z mého okolí a cena a nemyslím si, že bych udělal špatně. Nemám to s plnou parádou, nemám to s brzdou, ale... ruku na srdce, brzdit samotnej chip je přece jen trošku zbytečnost :)
Fixni nebo hodinova? V tomto oboru nelze jednoznacne (chapej objektivne) definovat.

Brzdit samotnej chip neni az tak uplna zbytecnost (tey u starsiho vozu), protoze brzda muze odhalit problem a usetrit tak zakaznikovi dalsi naklady (viz. zarny priklad od swenaka). A v pripade chipu na miru bych nevahal ani chvilku.

Mimochodem cena upravy mnohdy napovi - je to divne, ale tomu mnohdy tak.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
swenak
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2009, 01:29

Příspěvek od swenak »

No, tak za mně si myslím, že brzda neodhalila nic tragické a nebyla asi potřebná. To s tím sáním bylo ještě před ní problémem a na brzdě se jen ukázalo, že sahara to neuchladí. Problém s turbem byl odhalen spíše mojí nespokojeností s výsledkem a hledáním příčiny. Já měření chtěl, protože, ač za mé peníze, jsem to bral tak nějak jako investici pro ostatní zájemce. Krom toho, na konci cesty už jsem nedokázal ani sám říct, jestli je to lepší, než série. Myslím, že se brzda oplatí, jak píše forest, starší auto prostě může mít problém, stačí kouknout na jeden z dílů TopGear :-) Tam se taky dovíte, že dřevený spojler není rozumná investice do "výkonu" měřeného časem na kolo :-) )
Naposledy upravil(a) swenak dne 04 črc 2011, 10:12, celkem upraveno 1 x.
Golf VI GTI Edition 35, DSG
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

:) Tak ale v Top Gearu ale dostane každý auto chip s nízvem Stig, takže... víš jak :) Jinak o přínosech brzdy si myslím není třeba polemizovat, tam je to vcelku jasný. Chtěl jsem poukázat na to že rozdíl v úpravě na brzdě nebo bez ní by měl být dát z cenovýho hlediska převážně tím, že při úpravě na brzdě se musí zaplatit provoz brzdy a "lidská síla", která tuto úpravu provádí delší dobu. Nemám v hlavně aktuální ceníky DP, ale myslím si, že bez brzdy by to mělo být podstatně levnější a skoro bych i řekl, že by se to mělo táhnout někam k ceně jakou byla ohodnocena úprava zde zmiňovaná jako podezřelá.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
swenak
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2009, 01:29

Příspěvek od swenak »

Nevím, jak u DP, ale já dal myslím 1000,-Kč za finální měření (tedy 2 s jedním výsledkem), za 2 (před a po) myslím chtějí kolem 1800,- Kč. Je asi pravda, že pokud se použije nějaký "standardní" produkt a auto nejeví problémy dle diagnostiky a majitel taky neví o ničem, tak proč ne.

Já bych ale osobně brzdu doporučil, ono, někdy pocit nestačí a je lepší jistota, je to lepší i pro dodavatele. Ono některý přírustky jsou téměř neznatelné a pokud třeba někdo jde s požadavkem na spotřebu a výkonu mu nejde moc přidat (tedy rozumného, jak už bylo psáno), tak to zjistí za dlouho a mohl by zbytečně mít pocit, že byl obelhán. To vše za předpokladu, že nebudu brát v potaz pomluvy (tedy nepodložená tvrzení), že někdy brzda ukáže, co chce úpravce a ne reál (nemá nic s DP, toto se tvrdí obecně o "těch ostatních", ať to píše kdokoliv).

Jinak, jak jsem psal někde o pár přispěvků nahoře, tak těch 3000,- jsem myslel v souvislosti s možnou realitou samozřejmě bez brzdy. Prostě taková "light verze" produktu.
Golf VI GTI Edition 35, DSG
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“