Ahoj,swenak píše:Pokud máš pocit, že neví, o čem je řeč, jistě, upozorňuj. Pokud zde někdo má špatné zkušenosti, sem s tím, kde jinde to dát vědět, že jo. Ale pokud je důvodem jen cena, není to fér.
Co se týče toho příměru s kuchyní, 100% s Tebou souhlasím a o tom přece píšu. Kdyby jsi měl hlouběji do kapsy, Hanák jde pryč a hledáš zase optimum. I s rizikem, že to může dopladnou špatně. Je to prostě poměr cena/hodnota. Já tady neobahjuju ani omylem levné věci (spíše naopak), ale s rozumem. Sám radši platím, často dokonce za 100% tu samou věc dám více, než bych musel, protože vím, že pokud by se něco stalo (a Murphy to jistí), tak budu mít klid. I za čip jsem dal 3x tolik (beru jen SW, ne turbo a další věci, to je mimo), než byla akční nabídka v té době u někoho, o kom jsem sice nečetl, že dělá špatně, ale že jako osoba není úplně košér.
A neboj, snílek nejsem, někdy jsem tolerantnější, ale nesním tak mocJá ale nepsal o pofiderním čipaři, ale o levném čipaři a to je rozdíl. Levný sice nemusí mít vlastní mapy, ale umí poslad do RJ tu správnou staženou z netu. Když to zmrví a neumí udělat nápravu, pak se spojí s tím, co to umí a zaplatí mu. Toto není nic zvláštní v mnoha oborech, proč by to nemělo fungovat zde. Pofiderní třeba na pumpě něco půl hoďky dělá a pak řekne, hotovo, za 500km se to chytne a budete spokojen
Přitom má jen diagnotický kabel a umí se tvářit.
musím toto také okomentovat, protože vidím věc z i z druhé strany. Tvůj pohled - typického spotřebitele - je určitým způsobem logický a je pochopitelné, že nemůže do probelmatiky vidět každý.
Máš pravdu s tím, že není problém nahrát odladěný software (pozn. na větším množství "kusů") do řídící jednotky, a vše funguje jak má. Nevidím v tom nejmenší problém.
To že někdo dělá software "na míru" není ještě záruka toho, že je udělaný dobře. Ba naopak, v drtivé většině případů to je spíše katastrofa, a bylo by mnohem lepší, kdyby mapy dotyčný tuner koupil od někoho fundovaného.
Pojem ladění na míru jsme zavedli před několika lety my, DIESELPOWER, ale tento termín za čas zlidověl natolik, že kdo dnes nemá v nabídce úpravy na míru, není asi tuner.
Dobře odladěná úprava - a zde je důležitá moje poznámka - na více kusech - může skvěle fungovat ve shodných vozech. Takto to dělá i výrobce vozidel.
Skutečnost je taková, že mnoho lidí, kteří upravují vozy stylem "stáhnu/koupím/nahraju" nakupuje úpravy od "rychlokvaškových pseudo tunerů", což jsou lidé, kteří sedí doma u počítače, u internetu, a za pár korun prodávají mapy upravované tak, jak někde okoukali, aniž by znali souvislosti či vůbec chápali funkci motoru nebo, co vlastně dělají či mění.
I toto může fungovat, ale je to velký risk. Často to nefunguje jak má, nemá to parametry jaké má mít - což je bych řekl celkem ok a nemusí znamenat riziko. Na 99% úprav které přijedou je evidentní, že to dělal člověk neznalý, obvykle od stolu u počítače. Někdy to není nebezpečné, protože např. tvůrce neví, že ke změněně některých parametrů je potřeba více zásahů, čili některé náznaky "fatálnosti" jsou eliminovány dalšími omezovači, které implementoval "prozřetelně" výrobce jednotky/vozidla, a fantazii tohoto pseudotunera naštěstí drží na uzdě! Někdy ovšem takový tuner "obšlehne" i lepší úpravu, podaří se mu změnit hodnoty na které by šahat vůbec neměl, a nezřídka to má fatální následky.
U nás řešíme 1-2 případy týdně, kdy přijede zákazník, který si nechal načipovat auto za 3.000,- Kč a zanedlouho vyletělo turbo výfukem nebo nastal jiný problém.
A mohu vás ubezpečit, že v 90% případů je na vině člověk, který mapy stvořil/nahrál.
Abych tady neplácal do větru, uvedu skutečný případ který se velmi podobá i ostatním. Audi A4 1.9tdi z plzeňska - načipováno před 3/4 rokem cca za 3500 od "profesionálního" tunera (což je každý kdo nabízí tuning, jak si zajisté může každý povšimnout) prezentujícího se také na tomto foru .
Zákazníkovi odešlo po měsíci turbo. Koupil nové v audi asi za 30 000,-. Jezdil 3 měsíce, odešlo znovu turbo. Koupil opět nové turbo za cca 30 000,- ... poté s autem asi měsíc nejezdil, protože měl strach. Hledal někoho, kdo mu to předělá. Auto přivezli k nám. Zhrozil jsem se, co může takový tuner v jednotce udělat za paseku. Řídící jednotku jsem upravil, šel to s pánem otestovat na dálnici, abychom měli jistotu, že je vše ok.
A ejhle, nastal problém. Nemohl jsem pána dlouhých 10 minut přesvědčit, aby šlápl plný plyn z důvodu, že pán měl strach, že šlápne a vyletí turbo (což je pochopitelné při investicích cca 70 000,- do turb.
Nakonec se povedlo, auto jsme otestovali, a pán již cca půl roku jezdí bez problémů.
Je to případ z podzimu 2010, záměrně, abych zde nehodnotil něco, co jsme předělávali tento týden. Mohl bych být napaden, že to možná taky nevydrží.
A jak jsem již napsal, obdobných případů řešíme cca 1-2 do týdne, a na vině je neodborný tuning. Není problém zdokladovat více případů.
Samozřemě je toto extrémní, protože obvyklý zákazník nepůjde koupit nové turbo do audi, ale koupí "repas" za 10.000,- až 15.000,-.
Ovšem i v tom případě si laik sám spočítá, že v první fázi ušetří za chiptuning 4.000,- Kč, jenže v důsledku může zaplatit za turba 30.000,- v případě repasů, a ve finále ještě naší cenu za tuning (8.000,- bez DPH). Toto si nikdo neuvědomuje, každý řeší na začátku peníze. Je přeci důležité na začátku ušetřit 4.000,- za vpodstatě stejnou věc

Cítíte to teplo? By mě zajímalo kolik zdejších tunerů se při čtení tohoto textu drbe za ušima



Zajímal by někoho případ z tohoto týdne? Jen ve stručnosti. Auto nachipované za 2000,- protože našich 8.000,- bylo pro zákazníka moc. Pán odjel do Chorvatska, nedojel ani na místo určení, odešlo turbo i motor, protože při havárii turba nalétal olej do motoru a zkoušeli auto na místě startovat. Ohnuté ojnice.
Minulý týden v úterý to přivezli, samozřejmě software v jednotce příšerný, nebo spíše nehorázný, ale to je asi normální.
Zákazník ušetřil 6.000,-, ale zaplatil za odtah z Chorvatska 15.000,-, zkažená dovolená, motor na repasi nebo výměnu a turbo samozřejmě také, "oprava" řídící jednotky. V dobrém případě se celkem vejde do 45.000,- (teď jsem střelil od boku, tak mě nekamenujte ... nebudu daleko od pravdy).
A to se vyplatí!
Není to krása?

A ještě si dovolím jednu pichlavou poznámku. Spousta lidí tady nadává na ABC. Ale garantuju Vám že v mnoha případech ani netušíte jaké jste měli štěstí, že jste auto chipovali u ABC, máte příjemný placebo-pocit, že auto jede lépe, a že Vám tuner do jednotky nic nenahrál.
Díky tomu jsou "softwary ABC" jedny z nejlepších software (pokud ovšem náhodou do jednotky opravdu něco nenahrají

Někdo by si mohl myslet, že si dělám srandu, ale myslím to smrtelně vážně.
Už musím jít, tak koním zdar.