Stránka 2 z 4

Napsal: 04 úno 2013, 22:30
od ThrashTheTrash
těch videí je tam dost a myslím že to dělal na III golfu, krása se na to dívat :D

Napsal: 04 úno 2013, 22:48
od origoš
příde mi že se to lisuje "přes kuličky" což se mi nejeví dobře
Jedinej, kdo si toho všiml. Máš u mne bod.

To je názorný příklad, ja se to dělat nemá. Těhlici ven na pořádným lise vylisovat náboj, potom ložisko, vyčistit od bordelu a rzi, nalisovat nové ložisko za vnější kroužek a teprve potom náboj samozřejmě za vnitřní kroužek.
Jinak poznámku k trapezovýmu šroubu: Mám lis 30 tun a někdy s tím ani nehne. Musím ohřát, nebo si pomoct kladivem. Nějaká udělátka se šroubem, pokud se chceš živit výměnami ložisek pusť z hlavy a pořiď si hydraulický lis. A jestli se Ti jedná o výměnu na vlastním autě, tak to dej někomu udělat, kdo to umí. U mne když někdo přinese těhlici a ložisko, tak to má za 200.

Napsal: 05 úno 2013, 00:47
od Jarda S.
origoš píše:
příde mi že se to lisuje "přes kuličky" což se mi nejeví dobře
Jedinej, kdo si toho všiml. Máš u mne bod.

To je názorný příklad, ja se to dělat nemá.
mě to učili že se to tak nedělá (noteeth) když budeš lisovat přes kroužky tak to tam klidně můžeš nabouchat kladivem a vůbec nic se nestane ;)

Napsal: 05 úno 2013, 07:51
od slovacek.milos
by mě zajímalo jak budete lisovat nějakou novou dodávku kde je celý náboj přímo v nápravě

švajc kladivo a mražák je ten nejlepší lis ;)

Napsal: 05 úno 2013, 09:43
od Miki2t
Jak delate loziska na Fabii ? je nato nejaka finta, nebo to musi jit pres kulicky ?

Napsal: 05 úno 2013, 09:49
od ThrashTheTrash
slovacek.milos píše:by mě zajímalo jak budete lisovat nějakou novou dodávku kde je celý náboj přímo v nápravě

švajc kladivo a mražák je ten nejlepší lis ;)
Dělal sem v servisu u kamoša a co takový plastový klece na ložiskách?
Nevím co to bylo za dodávky,ale dřív lis nebyl v dílně, vše švajcem, udělalo se ložisko, za 14 dní vysypaný a proč? A hele,plastová klec!Takže lis a jedem!

Napsal: 05 úno 2013, 12:02
od Biimbo
Miki2t píše:Jak delate loziska na Fabii ? je nato nejaka finta, nebo to musi jit pres kulicky ?
když je to kvalitní ložisko tak to přes koule nevadí,nahřeješ těhlici a ložisko dáš do mrazáku,mázneš to tak tam přes kuličky naleze pěkně zlehka. Akorat klec musíš zamáčknout šroubovákem.

Napsal: 05 úno 2013, 12:04
od slovacek.milos
ThrashTheTrash píše:
slovacek.milos píše:A hele,plastová klec!Takže lis a jedem!
tak to mám asi promakanější nahřívám přesně ma 3OO mám lejzrový teploměr, ložisko zasunu z mražáku, nevytahuji ani čidlo abs, za deset minut je ložisko teplé že na něm v pohodě udržíš ruku pak vytáhnu z mražáku náboj a zasunu závitovou tyčí,
dělám to tak desítky let

;)

Napsal: 05 úno 2013, 15:14
od TDI tech
Palstovu klietku maju len cinske loziska. Normalne loziska ju maju plechovu. Lenze dneska clovek kupi cinsky sunt prebaleny do skatulky CX, ZKL, ZVL a pod. Podotykam ze nikde na slovensku sa loziska nevyrabaju. A najlepsie je zavolat do dealera konkretnej znacky a spytat sa ci vobec take lozisko maju. Kupil som lozisko CX do Fiat Ducato a asi o 8.000km sa rozhucalo. Vymontoval som ho a kukam plastova klietka. Volal som do CX a ta pani na telefone mi povedala, ze mam cinsku napodobeninu kedze oni (firma CX) taky rozmer loziska vobec nevyrabaju a ani nedistribuju (wallbash). Osobne montujem FAG, PFI (PQI), a kedysi boli velmi dobre Slavia, ale uz asi 6 rokov ich neviem zohnat.

Napsal: 05 úno 2013, 16:00
od Biimbo
já FAG a SNR a no problém.. I SKF mělo jednu dobu problém s napodobeninama. Objevily se hodně Ostravsku. Proto tam spousta lidí bere SKF přímo od smluvních zastoupení. Známý co tam dělá dělá generálky náprav a převodovek na NA, s tím měl jednu chvíli problémy, tak radši bere za vyšší ceny u ověřenýho dodavatele.

Pak mi říkali na veletrhu u stánku Wabco, že jejich vzduchotechniku taky kopírují. Vzhledově se to prý pozná jen podle záslepek,kdy čína má červené,které Wabco nepoužívá.. Ale jinak vzhledově uplně stejný díl včetně štítku.

Napsal: 05 úno 2013, 16:13
od Tomas6
TDI Tech:Kde jsi přišel na to že original ložiska nemaj plastovou klec?Je to naprosto běžné.Jak u FAG,SNR nebo i SKF.A nebo třeba origo z výroby.Třeba na 2003 F.Ducatu jsem jinou klec jak plast neviděl.Jak ve předu tak v zadu.A na výdrži jim to rozhodně neubírá.Kvalita ložiska je hlavně o materiálu a přesnosti výroby.To jestli ty valivé tělesa vede plast nebo kov je dle mne úplně jedno.nikdy jsem neviděl vadu na kleci ale vždy vyštípanou dráhu.A pak je to hlavně o montáži.Pokud ho tam někdo rve kladivem přes kuličky,ty vymáčknou důlky do dráhy a pak to dřív nebo pozdějc začne hučet znova.Proto ložiska pokud není fakt nějaká průserovka na dálnici apod. řeším jen pod lisem.Pěkně všechno očistit,namazat,když je čas ložisko do mrazáku,těhlicu na vařič a pak to tam de jedna báseň.

Napsal: 05 úno 2013, 18:57
od slovacek.milos
[quote="TDI tech"] Podotykam ze nikde na slovensku sa loziska nevyrabaju.

tak to znáš slovensko velmi špatně co ina skalica zvl skalica ;)

Napsal: 05 úno 2013, 22:18
od TDI tech
Lenze oni robia kladky

Napsal: 05 úno 2013, 22:32
od jericho-3
Origoši, nevím co máš proti trapézu, u normální těhlice s normálním radiálním ložiskem je to nejšetrnější nalisování , jaké je..Mám možnost lisu a dělám to /samozřejmě ne velké dodávky/ právě takhle.. Právě lis může zaprvé zkurvit těhlici/ohnout/ a za druhé je necitlivý, ono pumpovat s cigárem v hubě je samozřejmě snažší, ale viděl jsem nalisované ložisko křivě, díky tomu, že byl velký lis a rychlá práce..Trapéz ti přesně dává vědět, jak tam ložisko jde , tam nic nezkurvíš. Dělá se to v klidu, pomalu , ale pomalu. profesionální neznamená vždy dobrý..A středního kroužku se člověk může dotknout pouze při nalisovávání náboje a to právě trapézem udělám lépe než lisem.. :)

Napsal: 05 úno 2013, 22:40
od slovacek.milos
TDI tech píše:Lenze oni robia kladky
mi dneska jeden ze skalice pomáhal a jeho stará u toho dělá tak se zeptám jak to tam je a napíšu
taky sem chodí jeden s tojotou co v tom průmyslu tahá za nějaké píčky tak se přesně poinformuju