Stránka 2 z 8
Napsal: 07 bře 2013, 11:53
od Marek77
Tak naštěstí dnes se ve většině případů montují nádrže místo rezervy, tak to tolik nevadí. A pokud si místo rezervy pořídí sprejíček, nemají problém (dokud nerozervou gumu o nějakou traverzu

).
Napsal: 07 bře 2013, 12:05
od Slavkov
Si myslím, že si nemusíme vykládat o plnohodnotné rezervě, že?
Sprejíček ať si strčí do p*dele a zmáčknou
Ale pokud se člověk smíří s filozofií, že jediný potřebný vercajk k autu je mobilní telefon, kterým si přivoláš asistenci, tak pak asi jo...
Napsal: 07 bře 2013, 13:51
od Marek77
Tak já osobně jsem taky zastáncem plnohodnotné rezervy. Sprejíčky = čajíčky.
Napsal: 07 bře 2013, 13:58
od Slavkov
Marek77 píše:... Sprejíčky = čajíčky.
... asi i na tom něco bude, protože např. do Caddy dávají zásadně plnohodnotnou rezervu... asi to na naložené auto moc použitelné nebude

Napsal: 07 bře 2013, 16:16
od Marek77
Hlavně to není použitelné, když rozerveš bok gumy někde v terénu. Na nějaký ten hřebíček dejme tomu, ale tam se málokdy stane, že to uteče hned. Většinou se s hřebíkem jezdí i několik dnů, než vůbec zjistíš, že máš měkčí kolo.
Čili podle mě ten sprej je o ničem. Pokud chytím hřebík, v drtivé většině případů v pohodě dojedu domů a mnohdy to ani nezjistím. A pokud rozervu bok gumy nebo mi uletí ventil, tak nepomůže ani Tatra sprejů.
Re: E-85
Napsal: 08 bře 2013, 18:00
od mecano
barnabas006 píše:Zdravím chtěl bych se zeptat jestli má někdo z Vás zkušenosti s E-85 ve fabii 1.2 40 kw.. přemýšlím o instalaci jednotky tak jestli to má vůbec cenu.. jednotku mám zdarma

Děkuji B
Cenu to nemá...neušetříš skoro nic. Budeš jenom kurvit auto a přibude ti hromada problémů.
Napsal: 08 bře 2013, 20:57
od alfik
Skusali sle uz dlhodobo toto palivo,ked tak kritizujete?
Napsal: 08 bře 2013, 21:23
od Marek77
Tady není co dlhodobo zkúšať. Prostě to neušetří peníze - na to mi stačí jednoduchá matematika

.
Napsal: 08 bře 2013, 22:08
od turbo kamna power
osobně zkušenost nemám, ale kamarád dělá přestavby na etanol a sám na něj jezdí. Jedinej problém může nastat s lambda sondou, která zjišťuje "špatný" hodnoty a řídící jednotka se to pořád snaží dorovnávat, takže auto ve výsledku zbytečně moc žere. Čím novější auto, tím větší problém. Nejlíp na E85 jezdí jedoduchý motory, bezvadně to prý funguje na favoritu/felicii 1.3 jednobod.
Napsal: 09 bře 2013, 00:58
od alfik
Tak ja dam svoju skusenost. Tankujem cisty E85 bez jednotky. Spotreba kombi za 7600km 11.7 Kazdy si to dokaze prepocitat pri cene E85 za 26.5 a cene benalu 36.5
Tod moja skusenost.
Napsal: 09 bře 2013, 07:43
od Marek77
Ovšem zapomněl jsi napsat, za jakou spotřebu bys jezdil na benzin. Byla by zcela určitě o dva litry nižší.
Nehledě k tomu, že používat ethanol do motoru bez zástavby řídícího systému je nesmysl a hrozí poškození motoru. Ví se totiž, že líh má mnohem vyšší oktanové číslo než benzin a pokud se tomu nepřizpůsobí předstih, hoří výfukové ventily.
Napsal: 09 bře 2013, 08:10
od mecano
alfik píše:Tak ja dam svoju skusenost. Tankujem cisty E85 bez jednotky. Spotreba kombi za 7600km 11.7 Kazdy si to dokaze prepocitat pri cene E85 za 26.5 a cene benalu 36.5
Tod moja skusenost.
Jak napsal Marek77. Mít ten motor nohy,tak tě nakope do zádele

Trpí v něm uplně všechno. Na palivu ušetříš 0,00nic a motoru snížíš rapidně životnost.
Napsal: 09 bře 2013, 08:34
od Marek77
Pravda je, že dnešní motory mají poměrně dlouhou regulaci předstihu v závislosti na detonačním klepání. Ovšem ta ve většině případů funguje pouze ve směru dolů - umí dobře předstih snižovat při natankování méně kvalitního paliva s nižším oktanovým číslem. Regulace nahoru zdaleka tak dlouhá není, bohužel. Takže pokud místo předepsaných 95 oktanů natankuju 97, není problém a jednotka si ještě poradí. Ovšem pokud místo 95 oktanů natankuju 110 nebo dokonce 120 oktanů, jednotka už nemá kam regulovat a motor jede na malý předstih. Tím (už podle všeobecných mechanických a strojních pravidel) dochází k hoření později, než by mělo, v důsledku čehož, kromě dalších negativních vlivů, se přehřívají výfukové ventily. Po nějakém čase (který nemusí být až tak dlouhý) dojde k jejich upálení, netěsnosti spalovacích prostorů a ztrátě komprese, výkonu a další příjemné radovánky za tisíce až desetitisíce korun. To se, panečku, ten "ušetřený" dvacetník na kilometru opravdu vyplatí.....
Napsal: 09 bře 2013, 10:48
od burton.b22
znám par lidí co na to jezdí. Většina to ředí s benzínem. Když jim říkám že ve finale nic neušetří jejich argument je u pumpy platím mín

Napsal: 09 bře 2013, 11:18
od Marek77
Placebo efekt - ten funguje na každého

.