EGT u TDi, kolik je ještě normální a kolik je destruktivní?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

jjarda píše:No tak to je jednoduchá fyzika, co udělá vzduch, když ho vychladíš? Zmenší svůj objem! Tzn. když ho hodně vychladíš, tak turbo musí pro dosažení stejného tlaku dodat větší objem, tzn. musí mít větší otáčky!
Neboj sa, viem co je adiabaticky dej v termodynamike, ale tam sa zohladnuju aj ine veci a hlavne to je teoreticky princip ktory len priblizne vystihuje to s cim sa v praxi pri preplnani v motore stretavas - v hodnotach v akych sa pohybujeme sa vsak nemoze vyraznejsie prejavit (ked si zoberies kompresorovu mapu turba, takisto sa s teplotou stlaceneho vzduchu nerata). Ak si si isty ze je sanie bez netesnosti a trvas na tom ze problem s turbami je az po vymene za vacsi IC, tak je este moznost ze sa rozhodila regulacia turba - turbo moze mat vacsi prefuk pred zregulovanim, co v kombinacii s tym ze ides s pracovnymi otackami dost na hrane moze byt velky problem. Asi by to chcelo aspon log tlaku za jazdy, najlepsie aj hodnoty prietoku vzduchu z MAF snimaca (pokial ho nemas vyradeny), inak sa tu budeme dohadovat co i len bez predpokladu na nejaky zaver ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

už tak že chtít po VA 1.6b a myslet si že to je dobré a považovat to za ok, zvlášt při závodech svědčí o mnohém...
a milně se domníváš že větší IC tak turbo dodá větší objem.....
větší vedení (objemnější) zvedne otáčky turba ale zanedbatelně, spočítej si průtok vzduchu vedením. motor poliká vzduch a ten objem nemění,
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

No hlavně že jsem se dozvěděl, na co jsem se ptal, tedy max. hodnotu egt a za to děkuji. Někdo tady tomu opravdu rozumí, takových lidí si vážím a někdo jen dělá chytrého a staví fyziku na hlavu, což mě je úplně jedno, vím své a nemám zapotřebí někoho o něčem přesvědčovat. Přitom to jsou věci relativně jednoduché a hlavně logické. Víc bych se v tom nevrtal. Hlavám pomazaným ještě jednou děkuji za informace.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Smoke píše:větší vedení (objemnější) zvedne otáčky turba ale zanedbatelně, spočítej si průtok vzduchu vedením
....plus hovorit o naraste pracovnych otacok bez snimaca otacok ked neviem presne A/R tej VGT..... ale panovi taketo zdovodnenie ocividne vyhovuje preco dalej trapit tie VA turba :)
jjarda píše:někdo jen dělá chytrého a staví fyziku na hlavu, což mě je úplně jedno, vím své a nemám zapotřebí někoho o něčem přesvědčovat.
Dodatocne prepac ze som sa o nieco take ja opovazlivec pokusal (wallbash) Si strateny pripad, ty hlava pomazana :kol1: Doporucujem si to cele este raz precitat, lebo smoke, ktoremu dakujes, ti napisal prakticky to iste co ja 8)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Toreto
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2011, 01:25

Příspěvek od Toreto »

880 egt to turbo znesie odskušane v praxi
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

Měřeno před turbem že?
nejsem-naivka
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Odpovědi: 0
Registrován: 25 dub 2011, 21:21
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od nejsem-naivka »

Tak měřit egt za turbem je úplně k ničemu, že :roll:
:-@
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

Jasan
turboa3
Přispěvovatel
Příspěvky: 400
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 21:44
Bydliště: liberec

Příspěvek od turboa3 »

Taky je důležité jak kvalitní máš měření. :)
audi a3 agr zatim 256PS a 548nm
seat leon ary zatim 241ps a 399NM
Audi a3 2.0 bkd 16v zatím 250ps
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

To rozhodne různé chybycky a už jsi 50 stupňů jinde
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Pres 850°C bych na tomto prehistorickem kousku nesel ani nahodou ... u GTB bych se zase nebal jit pres 900°C. Tot muj subjektivni postoj.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Toreto
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2011, 01:25

Příspěvek od Toreto »

jedno čidlo mam v collectore a druhe priamo v turbe je tam rozdiel asi 20 stupnov... na vačku som mal 165 ps pri tlaku 1,5b egt 880 a turbo som neodfajčil mal som ho tam asi 10 tisic km.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Toreto: A co jsi mel za EGT budik? Ja videl uz nekolik budiku, ktere znacne promerovaly (obema smery ... stastnejsi byl ten, kteremu kecal ve smyslu zvelicoval; ten druhy popravil dve turba nezli vyzkousel jiny a zhrozil se).

Nerikam, ze to 880 nevydrzi a tu se hovori o destruktivnim pristupu, ja mluvim o zmene parametru (geometrie, vyvazeni), pak staci mene.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

Co turbo GTA2052V? Je to z 2.7TDi a mám pocit, že ho tam brzy namontuju. Co si můžu u takovýho turba dovolit na motoru 1.9 R4 ohledně tlaku? Má někdo zkušenost?
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Do 2,7TDI se davala GTB1756KV. GTA2052V je z nejakyho Ford Transit/Land-Rover Defender 2.4 TDCi a pokud to ma filtr pevnych castic, tak myslim, ze 900°C bude moznych.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“