Stránka 2 z 4
Napsal: 10 kvě 2013, 11:51
od subz3ro_tdi
jjarda píše:No tak to je jednoduchá fyzika, co udělá vzduch, když ho vychladíš? Zmenší svůj objem! Tzn. když ho hodně vychladíš, tak turbo musí pro dosažení stejného tlaku dodat větší objem, tzn. musí mít větší otáčky!
Neboj sa, viem co je
adiabaticky dej v termodynamike, ale tam sa zohladnuju aj ine veci a hlavne to je teoreticky princip ktory len priblizne vystihuje to s cim sa v praxi pri preplnani v motore stretavas - v hodnotach v akych sa pohybujeme sa vsak nemoze vyraznejsie prejavit (ked si zoberies kompresorovu mapu turba, takisto sa s teplotou stlaceneho vzduchu nerata). Ak si si isty ze je sanie bez netesnosti a trvas na tom ze problem s turbami je az po vymene za vacsi IC, tak je este moznost ze sa rozhodila regulacia turba - turbo moze mat vacsi prefuk pred zregulovanim, co v kombinacii s tym ze ides s pracovnymi otackami dost na hrane moze byt velky problem. Asi by to chcelo aspon log tlaku za jazdy, najlepsie aj hodnoty prietoku vzduchu z MAF snimaca (pokial ho nemas vyradeny), inak sa tu budeme dohadovat co i len bez predpokladu na nejaky zaver

Napsal: 10 kvě 2013, 22:49
od Smoke
už tak že chtít po VA 1.6b a myslet si že to je dobré a považovat to za ok, zvlášt při závodech svědčí o mnohém...
a milně se domníváš že větší IC tak turbo dodá větší objem.....
větší vedení (objemnější) zvedne otáčky turba ale zanedbatelně, spočítej si průtok vzduchu vedením. motor poliká vzduch a ten objem nemění,
Napsal: 11 kvě 2013, 07:37
od jjarda
No hlavně že jsem se dozvěděl, na co jsem se ptal, tedy max. hodnotu egt a za to děkuji. Někdo tady tomu opravdu rozumí, takových lidí si vážím a někdo jen dělá chytrého a staví fyziku na hlavu, což mě je úplně jedno, vím své a nemám zapotřebí někoho o něčem přesvědčovat. Přitom to jsou věci relativně jednoduché a hlavně logické. Víc bych se v tom nevrtal. Hlavám pomazaným ještě jednou děkuji za informace.
Napsal: 11 kvě 2013, 07:43
od subz3ro_tdi
Smoke píše:větší vedení (objemnější) zvedne otáčky turba ale zanedbatelně, spočítej si průtok vzduchu vedením
....plus hovorit o naraste pracovnych otacok bez snimaca otacok ked neviem presne A/R tej VGT..... ale panovi taketo zdovodnenie ocividne vyhovuje preco dalej trapit tie VA turba
jjarda píše:někdo jen dělá chytrého a staví fyziku na hlavu, což mě je úplně jedno, vím své a nemám zapotřebí někoho o něčem přesvědčovat.
Dodatocne prepac ze som sa o nieco take ja opovazlivec pokusal

Si strateny pripad, ty hlava pomazana

Doporucujem si to cele este raz precitat, lebo smoke, ktoremu dakujes, ti napisal prakticky to iste co ja

Napsal: 12 kvě 2013, 12:02
od Toreto
880 egt to turbo znesie odskušane v praxi
Napsal: 12 kvě 2013, 13:42
od jjarda
Měřeno před turbem že?
Napsal: 12 kvě 2013, 14:54
od nejsem-naivka
Tak měřit egt za turbem je úplně k ničemu, že

Napsal: 12 kvě 2013, 14:57
od jjarda
Jasan
Napsal: 12 kvě 2013, 15:12
od turboa3
Taky je důležité jak kvalitní máš měření.

Napsal: 12 kvě 2013, 15:21
od dist01
To rozhodne různé chybycky a už jsi 50 stupňů jinde
Napsal: 12 kvě 2013, 21:17
od Forest
Pres 850°C bych na tomto prehistorickem kousku nesel ani nahodou ... u GTB bych se zase nebal jit pres 900°C. Tot muj subjektivni postoj.
Napsal: 13 kvě 2013, 16:41
od Toreto
jedno čidlo mam v collectore a druhe priamo v turbe je tam rozdiel asi 20 stupnov... na vačku som mal 165 ps pri tlaku 1,5b egt 880 a turbo som neodfajčil mal som ho tam asi 10 tisic km.
Napsal: 13 kvě 2013, 17:19
od Forest
@Toreto: A co jsi mel za EGT budik? Ja videl uz nekolik budiku, ktere znacne promerovaly (obema smery ... stastnejsi byl ten, kteremu kecal ve smyslu zvelicoval; ten druhy popravil dve turba nezli vyzkousel jiny a zhrozil se).
Nerikam, ze to 880 nevydrzi a tu se hovori o destruktivnim pristupu, ja mluvim o zmene parametru (geometrie, vyvazeni), pak staci mene.
Napsal: 13 kvě 2013, 20:14
od jjarda
Co turbo GTA2052V? Je to z 2.7TDi a mám pocit, že ho tam brzy namontuju. Co si můžu u takovýho turba dovolit na motoru 1.9 R4 ohledně tlaku? Má někdo zkušenost?
Napsal: 14 kvě 2013, 06:04
od Forest
Do 2,7TDI se davala GTB1756KV. GTA2052V je z nejakyho Ford Transit/Land-Rover Defender 2.4 TDCi a pokud to ma filtr pevnych castic, tak myslim, ze 900°C bude moznych.