EGT u TDi, kolik je ještě normální a kolik je destruktivní?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
EGT u TDi, kolik je ještě normální a kolik je destruktivní?
Najde se někdo kdo má nějakou vyzkoušenou hodnotu EGT, kolik ještě turbo snese? Jedná se o motor PD AVF 96KW se seriovým turbem GT1749VA. EGT měřím hned za turbem, měl bych ho měřit spíš před turbem?
Děkuji za info ...
Děkuji za info ...
Super, to jsem přesně potřeboval vědět. Takže když budu za turbem do 700, tak je to ready. Začli mi totiž padat turba, tak jsem začal měřit EGT a přes 500 stupňů se za turbem dostanu jen vyjímečně. Na konec jsem zjistil, že jsem tam dal obrovský cooler a je to od té doby, auto jezdilo z normálním coolerem 2 roky bez problémů a dal jsem tam cca 2x větší a začli padat, takže je jasný, že padaji na otáčky. Mám tam celou dobu boost 1,6Bar, tak zkusím 1,5Bar a uvidíme ...
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Preboha to kde chodis na taketo rieseniajjarda píše:Mám tam celou dobu boost 1,6Bar, tak zkusím 1,5Bar a uvidíme ...



Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
No tak to je jednoduchá fyzika, co udělá vzduch, když ho vychladíš? Zmenší svůj objem! Tzn. když ho hodně vychladíš, tak turbo musí pro dosažení stejného tlaku dodat větší objem, tzn. musí mít větší otáčky! Proto se tam ten cooler dává, aby si dostal do motoru větší množství kyslíku. K turbu GT1749VA - v serii na tom motoru tlačí 1,4, takže zvýšení na 1,6 není zase takovej hardcore a hlavně mi jezdí mrak aut s tímhle motorem a boostem 1,6bar bez problémů, každej odladěnej soft se posouvá na k hranici SVBL, která je 2620mbar. A další věc je, že mi to auto jezdilo 2 roky, 6 rally za rok s jedním turbem. Možná by stačilo ten boost stáhnout ve vyšších otáčkách, protože to auto má krátkou převodovku a hodně často se pohybuju dlouhodobě v maximálních otáčkách.Problém přišel až z velkým coolerem a netěsnost tam samozřejmě nemám, protože vždy po zásahu nasadím na turbo přípravek a dělám tlakovou zkoušku a samo bych na to přišel. Taky bys měl vědět, že jednotka EDC15P+ jako každá druhá v případě netěsnosti padne do nouze. Pravda že až v případě významnější netěsnosti, ale drobná netěsnost nezpůsobí zničení turba.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
A ten tlak - v jakych otackach? Ono precijen je rozdil kdy je to v rekneme 3000 a nebo 4500 
Hlavne, precti si jeste jednou, co napsal Subzero, zamysli se nad tim a pak bych si dovolil Ti doporucit vyuzit moznosti editu.

Hlavne, precti si jeste jednou, co napsal Subzero, zamysli se nad tim a pak bych si dovolil Ti doporucit vyuzit moznosti editu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
a ty další turba byly repasy? ten vliv cooleru nějakej bude, ale nic, co by mělo popravovat turba, to by v -20 muselo padnout každýmu
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


No dva repasy, každej od jiný firmy. S tím mrazem máš pravdu, ale určitě tam hraje roli taky ta krátká skříň, protože jak jsem řekl, často se motám delší dobu okolo 4.000ot.. I když tam už jdu od cca 3.500ot. dolu s boostem, ale tam je ten objev vzduchu obrovskej a myslím si, že to bylo na hraně a ten cooler byla poslední kapka. To turbo do poslední chvíle šlape bez problémů a po delším rovným úseku pravě v těch kritických otáčkách praskne hřídel. Samozřejmě u normálního auta přeřadíš nahoru a nic se neděje.
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
s tým SVBL je to dosť scestná myšlienka, tým sa vôbec neriaď
iná vec je zaujímavá čo sa týka mapovania turba v spojitosti s intercoolerom
výrobca intercoolera údáva paramater poklesu tlaku cez IC vzhľadom na množstvo pretečeného vzduchu, a to z toho dôvodu, že keď meriaš tlak preplňovania za IC je to iný tlak ako v skutočnosti turbo tlačí
(aj keď ten pokles asi nebude nejaký veľký, je to jedna z vecí s ktorými treba počítať)
(výrobca pri špecifikácií používa tlakový pomer pred a za kompresorom - no a pred kompresorom ešte treba započítať podtlak,ktorý vzniká nasávaním cez filter, a stratami v saní), takže s tým turbom je to dosť komplexná záležitosť, ale báj očko sa to dá odhadnúť, ale keďže kompresorovú mapu na svoj motor mať nebudeš......
keď to chceš mať v poriadku nechaj si turbo vyvážiť tak do 220tis.ot.
no a s tlakom... 1.6 mi príde dosť, bežne by som to robil tak... 1.5 do 3000 rpm, a potom klesať na nejakých 1.45-1.4 na hranicu maximálneho výkonu,ale keď máš gule 1.6.. nech sa páči
ten stály tlak 1.6 je to už na hranici toho či to má vôbec zmysel (si porovnaj údaje z váhy vzduchu pri 1.5 baru a 1.6 - z toho to posúdiš)
no a čo som chcel povedať... najvážnejšia vec je nemať tam výkyv tlaku do kladných hodnôt, to znamená niekam k 1.7baru a viac to turbo pochovajú, takže treba ladiť,ladiť a ladiť
a ďalšia vec, neni možné nastavovať nejaký zhýralo veľký tlak v nízkych otáčkach motora - tak do 2000rpm, to tiež tomu turbu moc neprospeje...
ňo.. mapovanie turba neni vôbec také jednoduché ako sa zdá... +200mBar z pôvodnej mapy toho moc nerieši, je to komplexná vec... ale všetko sa dá naučiť, len treba hľadať, na internete je toho dosť
iná vec je zaujímavá čo sa týka mapovania turba v spojitosti s intercoolerom
výrobca intercoolera údáva paramater poklesu tlaku cez IC vzhľadom na množstvo pretečeného vzduchu, a to z toho dôvodu, že keď meriaš tlak preplňovania za IC je to iný tlak ako v skutočnosti turbo tlačí
(aj keď ten pokles asi nebude nejaký veľký, je to jedna z vecí s ktorými treba počítať)
(výrobca pri špecifikácií používa tlakový pomer pred a za kompresorom - no a pred kompresorom ešte treba započítať podtlak,ktorý vzniká nasávaním cez filter, a stratami v saní), takže s tým turbom je to dosť komplexná záležitosť, ale báj očko sa to dá odhadnúť, ale keďže kompresorovú mapu na svoj motor mať nebudeš......

o tom DOSŤ pochybujem, v sérii to tlačí tak 1.3-1.2v serii na tom motoru tlačí 1,4
keď to chceš mať v poriadku nechaj si turbo vyvážiť tak do 220tis.ot.
no a s tlakom... 1.6 mi príde dosť, bežne by som to robil tak... 1.5 do 3000 rpm, a potom klesať na nejakých 1.45-1.4 na hranicu maximálneho výkonu,ale keď máš gule 1.6.. nech sa páči
ten stály tlak 1.6 je to už na hranici toho či to má vôbec zmysel (si porovnaj údaje z váhy vzduchu pri 1.5 baru a 1.6 - z toho to posúdiš)
no a čo som chcel povedať... najvážnejšia vec je nemať tam výkyv tlaku do kladných hodnôt, to znamená niekam k 1.7baru a viac to turbo pochovajú, takže treba ladiť,ladiť a ladiť

a ďalšia vec, neni možné nastavovať nejaký zhýralo veľký tlak v nízkych otáčkach motora - tak do 2000rpm, to tiež tomu turbu moc neprospeje...
ňo.. mapovanie turba neni vôbec také jednoduché ako sa zdá... +200mBar z pôvodnej mapy toho moc nerieši, je to komplexná vec... ale všetko sa dá naučiť, len treba hľadať, na internete je toho dosť

powered by rb-digital.sk_____________
A ještě s k tomu mrazu, nemáš úplně pravdu, protože, samozřejmě cooler ma větší účinek, ale jde o to, že turbo taky nasává vzduch, který má -20 a tedy vysokou hustotu. Hlavní roli z hlediska otáček turba hraje tepelný spád toho cooleru, tzn, když turbo nasaje vzduch o teplotě 20 stupňů, který má hustotu 1,2kg/m3, ten se ohřeje a ochladí v seriovým cooleru o 30 stupňů, tak se změnší jeho objem jen o cca 0,15kg/m3, ale když ho ochladíš o 60 stupňů, tak už je to cca o 0,3kg/m3. Samozřejmě čím větší zima, tím větší tepelný spád v závislosti na účinnosti cooleru, která je ovlivněna venkovní teplotou, ale není to tak markantí jako závislost na jeho velikosti.
Ano, SVBL se nadá řídit, to chápu, s tím coolerem si to napsal úplně přesně, max. souhlas, s omezením tlaku v otáčkách samozřejmě souhlas, to praktivkuji, jak jsem napsal výše a půjdu ještě o něco níže. Jediné s čím b\ch si dovolil nesouhlasit je tlak seriového PD 96KW, Teď koukám do originál softu a je tam max. 2350mbar absolutně, tzn. při atm. tlaku 950mbar oněch 1,4 baru. Samozřejmě s tvojim stanoviskem, že práce na takové mapě není jednoduchá maximálně souhlasím a řeším to dlouhodobě, je to "závoďák" nebo li auto na hraní a tak si hraju. Toto vlákno jsem založil vlastně pro to, že jsem si nebyl jistý s tím EGT, domníval jsem se, že 500 stupňů je v pořádku, ale nebyl jsem si jistý s tím měřením za turbem. Netušil jsem, že se tu rozjede taková debata.
Ale jsem moc rád, že jsou tu i lidi, který ví o čem je řeč a nesnaží se za každou cenu někoho shazovat.
Ještě k těm otáčkám turba, myslíš, že to turbo je prostě jen nedokonale vyvážené pro takový extrém a proto praskne hřídel?

Ještě k těm otáčkám turba, myslíš, že to turbo je prostě jen nedokonale vyvážené pro takový extrém a proto praskne hřídel?
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
s tým tlakom je to ako hovoríš.. cca 2350 mBar nastavenie, a 2400 maximum podľa atmosferického tlaku
ono maximálny tlak.. to je tak, keď sa presiahne istá miera tlaku a množstva vzduchu cez kompresor, (zväčša sa uvažuje, že jeho účinnosť klesne pod 58%- na kompresorovej mape sa tomu nadáva choke line) tak sa stáva, že turbo prekračuje svoje maximálne otáčky, a už aj tak neprináša viac vzduchu, lebo kompresor "reže" vzduch a netlačí (ale otáčky vyletia do výšin), ale to si nemyslím, že sa tam pohybuješ, skôr by som tvrdil, že účinnosť ešte ako tak,ale otáčky budú vysoké
no a hlavne čo si myslím, že sú problém tie špičky tlaku, 1.6 je už tak veľa, že čokoľvek nad ide do "krvi"
cca 1.5 - 1.45 je ešte celkom rozumných, aj keď sa nejaká (š)pička objaví
keby si to chcel vedieť koľko otáčok to turbo má, existujú kity merania od garrettu
ono maximálny tlak.. to je tak, keď sa presiahne istá miera tlaku a množstva vzduchu cez kompresor, (zväčša sa uvažuje, že jeho účinnosť klesne pod 58%- na kompresorovej mape sa tomu nadáva choke line) tak sa stáva, že turbo prekračuje svoje maximálne otáčky, a už aj tak neprináša viac vzduchu, lebo kompresor "reže" vzduch a netlačí (ale otáčky vyletia do výšin), ale to si nemyslím, že sa tam pohybuješ, skôr by som tvrdil, že účinnosť ešte ako tak,ale otáčky budú vysoké
no a hlavne čo si myslím, že sú problém tie špičky tlaku, 1.6 je už tak veľa, že čokoľvek nad ide do "krvi"
cca 1.5 - 1.45 je ešte celkom rozumných, aj keď sa nejaká (š)pička objaví
keby si to chcel vedieť koľko otáčok to turbo má, existujú kity merania od garrettu

powered by rb-digital.sk_____________
s ladenim nemam skusenosti, ale ak sa nemylim, tak nema zmysel ,,male" turbo tlacit do vysokych otacok (na 1,6 baru napriklad), lebo to uz nema efekt a od toho su kompresorove mapy.
Preco nedas 2260 ked hovoris, ze vacsinou jazdis v otackach 3000 a viac?
Je rozdiel tlacit 1,5 baru na 1749 a na 2260.
Preco nedas 2260 ked hovoris, ze vacsinou jazdis v otackach 3000 a viac?
Je rozdiel tlacit 1,5 baru na 1749 a na 2260.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381