Stránka 2 z 4
Napsal: 31 říj 2014, 12:17
od Marek77
Upřímně? Té PTC spirále nějak nevěřím. Prostě voda je voda, nemůžu si pomoct.....
Napsal: 31 říj 2014, 13:47
od slovacek.milos
Marek77 píše:Upřímně? Té PTC spirále nějak nevěřím. Prostě voda je voda, nemůžu si pomoct.....
já to na mí fábce neměl čas řešit protože jsem sní nejezdil a ted to má mladá pokud zapneš rozmrzování topí hned a jak jsem ti ted psal známý v pohodě topí hned
co se týče víry tak jsem zatím nikde nečetl že by to někdo měnil nebo schořelo
Napsal: 31 říj 2014, 16:01
od prka
slovacek.milos píše:prka píše:Miloše v tomto případě neber vážně
pracuje ti jen logika ale nikdy jsi nezkusil ucpat celý chladič a nakonec ho vyřadit z provozu,
pro běžný prrovoz dojíždění do práce sdi fábka chladič v zimním období nepotřeuje, TD ano, TDi je nezkoušel, problémy s topením nepořeší termostat, protože zaplý radiátor motor podchladí ten není schopen dodávat dostatečné množství tepla, problémy s topením se musí hledat v alternátoru, v ohřevu vody a ohřevu vzduchu,
daleko jednoduší a přínosnější než tasit termostat a čumět do bublin v kastrolku je koupit svěrku a dvěmadestičkama zatáhnout hadici k chladiči a mrzdnout i nadále

Miloši, se zacloňením chladičů,úpravou termostatů pro vyšší teplotu nebo použitím dalšího alternátoru pro vyhřívání interiéru mám zkušenosti již od Š- 110. Mám i log auta v popisu s plně zacloněným chladičem, který má termostat upravený asi na 95°C, při zimní jízdě do Špindlu. S takto upraveným autem jezdím vždy jakmile přezuju na zimní pneu a chladič odkrývám až zase přezuju na letní. Do Itálie na lyžování s plným autem jsem si však vzhledem k logu netroufnul nechat chladič zastíněn.To jen na úvod.
Budu-li se však držet tématu, můžu konstatovat tyto zkušenosti:
1. Jestliže po ujetí 3 km od spuštění motoru má horní hadici teplou, musí jeho termostat propouštět teplou vodu od motoru do chladiče /jak již uvádějí kluci výše/.
2. U motorů v popisu ukazuje teploměr na střed stupnice /75-105°C/ opravdu po ujetí asi 10-ti km, je-li teplota vzduchu asi +5°C. Zacloním-li plně chladič, zahřeje se mi motor takto po ujetí 10-ti km i při teplotách do -7°C.
3. Otvírá-li termostat kolem 90°C /skutečné teploty/, nedochází k poklesu teploty na budíku po zahřátí na pracovní teplotu ani při několikakilometrové jízdě z kopce při teplotách vzduchu do -10°C a nezacloněném chladiči. Při zacloněném chladiči se ručička teploměru za uvedených podmínek nepohne ani při -20°C.
Ohřeje-li se motor po spuštění na teplotu asi 80°C, pak již alternátor ani žhavičky v chladicí soustavě nezabezpečují ohřev, do té doby ano.
Napsal: 31 říj 2014, 18:09
od Marek77
Já mám ještě palubku, která ukazuje teplotu skutečnou, ne tu pseudo jako všechny VW vozy. Moje palubka je od pana Forda.
Pravda je, že když termostat je zavřený a motor se ohřívá, jde teplota nahoru celkem kontinuálně až těsně ke středu stupnice. Tam začne pomalu otvírat termostat (cca 87°C). Po chvíli ručička vyleze někam na střed a tam drží jak přilepená. Jakmile jedu z kopce s odlehčeným plynovým pedálem, teplota klesne možná jen na tu "otvírací" teplotu termostatu, čili někam k těm 85-87°C. Pak termostat zavře a další ochlazování se nekoná.
K tématu: Viděl bych to na termostat, na tom se asi všichni shodneme. Cena je cca tři sta korun, doporučuji Wahler nebo podobnou osvědčenou značku, výměna netrvá dlouho. Termostat se nachází v bloku motoru, vpředu ve směru jízdy pod přírubou hadice od chladiče. Čili prakticky stačí odšroubovat tu přírubu a vyměnit termostat. Ovšem doporučil bych předtím vypustit chladivo (i když stejně něco vyteče, všechno se vypustit nedá).
Důležitá je samozřejmě správná montáž.

Napsal: 31 říj 2014, 19:14
od slovacek.milos
[quote="prka"][quote="slovacek.milos"]
já tě chápu ale doba že se teplota motoru odvíjela od termostatu je vesměs jinde,
už není okruh motor termosta chladičt, ale motor má svůj okruh, termostat má topení které mu lže, pak má vytápění, no a celá ten systém řídí jednotka motoru a termostat to je mnohdy jen takový bezvýznamný voják v poli někdy úplně bokem vídně

Napsal: 31 říj 2014, 19:45
od slovacek.milos
[quote="Marek77"])
K tématu: Viděl bych to na termostat, na tom se asi všichni shodneme.
neschodneme, a co když zaškrtíš hadici k chladiči tak ti je termostat k ničemu, a teplota se bude držet \\ok zatopíš a máš podchlazený motor co potom co když měníš třikrát po sobě vahler a mrzneš

Napsal: 31 říj 2014, 22:23
od Domecek
Namontuj bufa, zapni ptc, vyměň termostat za 300kč a i v SDI ti za chvíli hořeji nehty

Napsal: 01 lis 2014, 04:27
od jardaper
jen dotaz. Není to náhodou tak , že termostat propouští ochlazenou vodu z chladiče do motoru a ne teplou vodu z motoru do chladiče???
Napsal: 01 lis 2014, 07:17
od 28ondra53
jardaper píše:jen dotaz. Není to náhodou tak , že termostat propouští ochlazenou vodu z chladiče do motoru a ne teplou vodu z motoru do chla
diče???
Tak to není.Termostat pouští teplou vodu do chladiče.
Napsal: 01 lis 2014, 07:24
od slovacek.milos
jardaper píše:jen dotaz. Není to náhodou tak , že termostat propouští ochlazenou vodu z chladiče do motoru a ne teplou vodu z motoru do chladiče???
náhodou je to tak i tak

Napsal: 01 lis 2014, 09:24
od Marek77
Pokud se bavíme o TDi PD ve Fabii, rozhodně bych nesouhlasil s tím, že teplotu tam řídí nějaká elektronika nebo cosi podobného. Jedná se o běžný termostat, čili fyziku. Teplá voda působící na termostatický element způsobí jeho teplotní roztažností otevření termostatu (jednocestného pístu) a propuštění teplé vody do studeného chladiče - potažmo studená voda z chladiče se ve stejném množství dostane druhou stranou do motoru. Tím se voda v motoru nepatrně ochladí, termostat zavře a znovu čeká, až se voda za ním (v motoru) ohřeje nad jeho otvírací teplotu.
Miloši, nevím, o co Ti jde. Jako praktika si Tě nesmírně vážím, ale nechápu, proč tady z tohoto případu děláš kovbojku.
Tohle JE závada termostatu - přes to nejede vlak.
Napsal: 01 lis 2014, 09:55
od frantisek28
Jezismariaaaaa, nech vymeni ten blby termostat a je po probleme....
Novy termostat vsak silno odporucam najskor vyskusat uvarit, teda overit jeho funkcnost, nakolko je dost pripadov, ze ludia kupili a vymenili a on bol na h0vn0...
Napsal: 01 lis 2014, 14:24
od prka
Pokud bude kupovat termostat, je lepší koupit "teplejší". Originál má otevírací teplotu 87°C, ale jsou k dostání i s teplotou kolem 92°C.
Napsal: 01 lis 2014, 15:01
od Tomas.cz
Hlavně bych koupil BTT, tedy Behr Thermo Tronik, tahle značka se v prvovýrobě do TDi dávala, s náhradama nemám dobré zkušenost, jeden neseděl ve vybrání a druhý blbnul, teplota lítala sem tam.
Napsal: 02 lis 2014, 00:48
od jardaper
Dnes jsem si zakryl průduchy na chladič v masce a v nárazníku. Vyrazil jsem z Loun do Prahy takže okreska a dálnice. Klimatronic zapnutý na Auto 24 stupňů venkovní teplota cca plus 8 stupňů. Po cca 8 kilometrech se ručička teploty vyšplhala na 90 stupňů a tam zůstala nehnutě až do cíle. Takže okreska dálnice a provoz v Praze. V kabině celou cestu příjemná a stálá teplota.
Cesta zpět : Odstranil jsem ucpávku z nárazníku a v masce sem ji nechal.
Motor byl zahřátý ručička teploty na 90 . Už v Praze ručička klesla na nějakých 80 stupňů na dálnici klesla až na 60 stupňů. Když jsem jel do kopce tak se zas vyšplhala na 80 a z kopce zase na 60 na rovince 70. Prostě když jsem jel do kopce ručička stoupala maximálně k 80 a z kopce zase klesala až k 60. Už na dálnici přítelkyně říká at trochu zatopím že jí je zima. Cestou zpět byla v kabině proměnlivá teplota.
Co z toho plyne? Podle mě je Termostat OK. Na vině asi bude to že motor je příliš ochlazován a to bylo venku plus 8 stupňů. Co potom až bude mrznout to bude ochlazován ještě více a rychleji.