Stránka 2 z 2
Napsal: 27 pro 2014, 11:10
od Petr H.

felda po 15 minutách po vypnutí, bez nazhaveni nechytne ani v létě v parnu. Si pamatuji jak jsem to hloupé relátko co vypínalo žhavení musel vyřadit. U pickupa to byl při rozvozech docela problém. Studený chytal na drc.
Napsal: 27 pro 2014, 12:04
od Dr.Spiegel
Ty žhavky, nevíte někdo jakou mají životnost? Špekuluju nad tím udělat si nádobku, kam bych tyhle dvě přes termostat dal, mám vyzkoušený v misce že ohřívají kapalinu dost rychle.
Napsal: 27 pro 2014, 13:22
od Ladas
co chceš ohřívat vodu nebo palivo
Napsal: 27 pro 2014, 14:02
od Dr.Spiegel
Nejradši bych obojí ale předně potřebuju ten olej-hydrauliku, abych ji nemusel tolik ředit s naftou.
Napsal: 27 pro 2014, 14:12
od Ladas
na vodu si kup z vraku třeba z mondea výtop vody (hliník na hadici s 3žhavkama) a na palivo to najdeš u olejářů v bazaru nebo si to vyrob podle návodů je toho tady dost
Napsal: 27 pro 2014, 14:41
od pepe276
Petr H. píše:
felda po 15 minutách po vypnutí, bez nazhaveni nechytne ani v létě v parnu. Si pamatuji jak jsem to hloupé relátko co vypínalo žhavení musel vyřadit. U pickupa to byl při rozvozech docela problém. Studený chytal na drc.
No jo ale u Feld 1.9D se ten hlavní problém, proč to nechtělo chytat za tepla jmenoval Lucas, za to nemůže žhavení. Zažil jsem 2 Feldy s Boschem a za studena i za tepla na drc
Jak píše Ladas, koukni třeba na Aukro, nebo jinam a hledej ohřev vody... na 3 žhavky to měly třeba Fordy a VW, na 4 žhavky PSA a určitě to montovala i spousta jiných výrobců aut.
Na ten olej si sežeň nějaký vodní výměník, nebo tu občas někdo nabízel ohřev oleje žhavkama, případně tu někde snad jsou i návody jak si to vyrobit (žhavky i voda).
Napsal: 27 pro 2014, 15:05
od Dr.Spiegel
Vyrobit to pro mě není problém, jen se bojím aby mi to neblaflo když ty žhavky normálně ponořím přímo do oleje/nafty....
Napsal: 27 pro 2014, 15:07
od Ladas
když budeš mít oběh a nebude tam vzduch nevidím v tom problém
Napsal: 27 pro 2014, 15:18
od pepe276
Dr.Spiegel píše:Vyrobit to pro mě není problém, jen se bojím aby mi to neblaflo když ty žhavky normálně ponořím přímo do oleje/nafty....
Tak tam dej buď 2 žhavky v sérii za sebou, nebo 24V žhavky a třeba ještě paralelně a nerozpálí se do červena, ale budou i tak dost hřát.
Napsal: 07 led 2015, 08:15
od Dr.Spiegel
Trochu to tu oživím. Četl jsem teď návod na výměnu svíček a tam bylo několikrát zdůrazněno, aby se dodržel napsaný utahovací moment žhavících svíček. Je to vážně tak nezbytně nutný? Nestačí to prostě a jednoduše vyměnit a utáhnout tak nějak od ruky?

Napsal: 12 dub 2015, 08:52
od čoud
Svíčky žhavící je lepší utahovat momentákem jsou usazeny v měký hliníkový hlavě a mají jemné stoupání na těle. (přetažený a vymletý závit to bude raz dva)Výrobci doporučují žhavky dotahovat tuším 10-15 NM. Zkoušel jsem ze zajímavosti kontrolovat utažení svíček momentákem na autě kde měnil automechanik svíčky ručně s citem a jedna byla dotažena na cca 22 NM tak jsem ji povolil a dotah na předepsaný tlak. Řek bych že těch 22 NM bylo už docela na krev. S vymletým závitem na svíčce zapalovací jsem se setkal na škodě favorit. Svíčka držela v závitu za pomocí konopí a fermeže.

. Čuměl jsem nato jak péro z gauče. Jinak prodávaj opravné sady na vymleté závity.

Napsal: 13 dub 2015, 20:34
od Petr H.

a jak myslíš, že byly utěsněné trubky třeba od parních kotlů?
Napsal: 13 dub 2015, 20:55
od čoud
Petr H. píše:
a jak myslíš, že byly utěsněné trubky třeba od parních kotlů?
To nevím tak s parníma kotlema nemám lautr vůbec žádné zkušenosti

. Když koukám na parní lokomotivy na netu tak to má taky svoje kouzlo Ale už jsem viděl jak kolem mě profrčel ford transit a v zadních dveřích nahoře měl vyvedenou trubku tak 150tku plech a hulilo se z ní tak mě napadlo jestli to neměl přefakaný na dřevoplyn?
takhle kdyby sme měli makat my jak ten stroj tak už jsme dávno zheblí
https://www.youtube.com/watch?v=wceUxOCR2L0
Napsal: 13 dub 2015, 21:25
od Petr H.

to spíš vypadá na kamna, z kotle na dřevoplyn, to je motorem přes výfuk. I při roztápění kotle se pustí větrák a na výfuku se plyn zapálí. Takže hoří plamenem za větrákem. Nikde žádný čoud.
Napsal: 14 dub 2015, 18:17
od čoud
Petr H. píše:
to spíš vypadá na kamna, z kotle na dřevoplyn, to je motorem přes výfuk. I při roztápění kotle se pustí větrák a na výfuku se plyn zapálí. Takže hoří plamenem za větrákem. Nikde žádný čoud.
hele ale to by taky nebyl špatnej nápad dřevoplyn už vidím jak by moje stará
přikládala pod kotel cestou na dovču do chorvatska

dřevo se válí všude
