turbo gt1749vc

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

fabiátor píše:Foreste tvuj problem je, ze k podnetnym informacim pribalujes moc omacky. Zkus ji omezit.

A tak se nebudu opicit a radeji se zeptam, co bys u hlinikovy hlavy rikal na tesneni z cupaloveho plechu ?

Mimochodem slida se celkem bezne pouzivala v elektronice jako prechodova vrstva mezi vykonovym polovodicem a chladicem, pokud bylo treba zarucit nevodivy kontakt ploch. Takze termoizolacni vlastnosti nebudou asi zas tak strasny, jinak by se ty vykonovy diody a tranzistory ugrilovaly.
Diky za podnet, nicmene, v tomto smeru se nehodlam zmenit. Neucil jsem se cesky abych pouzival heslovity vylevy.

Uprimne? Netusim, protoze jsem se nad tim nezamyslel a ani nemam potrebu, protoze ja nehledam kompromisy, ja hledam nejlepsi mozna reseni.

Takze opakuji: pouzit medene tesneni (medene neznamena s obsahem medi ale medeny, takze 99%+ medi) a hlavu osetrit. Jak? Na to mi Brano, ktery je v chemii kovany, rekl jedine: pasivovat niklem a pak je mozne medene tesneni na hlinikove hlave pouzit. Ja chemii ve skole nehovel ... a posledni dobou me to dost mrzi.

Co se slidy tyce, nebudu tu nic scanovat z tabulek, radeji neco pogooglim - teplotni izolanty

Mimochodem, me na turbu klingerit (s ochrannym povrchem proti moznemu vylucovani arbestu) fungoval dobre jako tepelny stit a zdroj udrzovani turba v dobre provozni teplote ;)

Nicmene, ja si nemyslim, ze by pouzival celoslidovy kus, podle me to je slida, ktera je nalisovana na plechu (vetsinou nerezovem), ovsem co je me znamo, tyto jsou pouze do 900°C, takze pokud nekdo bude dlouhodobeji pouzivat pri teplotach nad toto, dojde k vypaleni a naslednemu vydroleni a ztraty tesnosti.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

OK tak jen pro formu. Cupal je dvojkov Cu/Al a pouziva se napriklad v elektrotechnice jako prechodovy material tam, kde je treba spojovat hlinik a med, prave aby nedoslo ke vzniku elchem. reakce, jejiz nasledkem je oxidace a rozpad hliniku.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@fabiator: Ale to ja vim, jen jsem rikal, ze jsem to takto nikdy neresil a nechtel jsem to tak resit. Jde o to, ze aby bylo tesneni opravdu dobre a plnilo svoji funkci, musi to byt cista med ... a v tomto pripade si nejsem jist chemickymi a mechanickymi vlastnostmi - proto se budu radeji ubirat vyse uvedenou cestou.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

@Forest: Byla to jen reakce na tve prohlaseni, ze na hlinikovou hlavu nelze pouzit medene tesneni kvuli elchem reakci techto dvou kovu. Cupal resi problem te reakce, ale nevyhodou muze byt nizky bod taveni hliniku 660°C. Ovsem med ma 1085°, coz je porad mene, nez tebou zminene EGT 1200°C. Tam verim tomu, ze nezbyva nez to zavarit, protoze pri takovym EGT by horela i ta med. Takze ani ty slidovy tesneni se svymi 900° na tom nejsou zas tak spatne.
Uživatelský avatar
CATDAVID
Aktivista
Příspěvky: 1104
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2007, 21:38
Bydliště: Olomouc-Litovel

Příspěvek od CATDAVID »

Foreste jen dej odkaz,kde si našel z čeho se to těsnění skládá a nehrej machra,sám by si o tom nevěděl vubec nic,kdyby si to nenašel po tom co jsem ti napsal,že to není žádnej azbest.Tohle těsnění zvládá trvalou provozní teplotu 900° a při vyžších nestrácí ani tvar ani se nedrolí!Po roce závodu ho vytáhnu a ja naprosto stejné jak předtím,jediný rozdíl je jen ten,že se při stažení zmáčkne nerezová vystuž těsnění a proto je pro další použití nevhodné.
GII-PD 96kw -drobnosti +soft TDIFUN 293ps/525Nm,
TEL: 603742155
EMAIL: cat.david@seznam.cz
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@fabiator: Netusim co tam pouzivaji, vsechno je hrozne tajne, ja jsem jen zajistoval pripravu na svarovani, svarovani a naslednou spedici. Jen mozna prozradim, ze to neni auto provozovane v CSR.
CATDAVID píše:Foreste jen dej odkaz,kde si našel z čeho se to těsnění skládá a nehrej machra,sám by si o tom nevěděl vubec nic,kdyby si to nenašel po tom co jsem ti napsal,že to není žádnej azbest.Tohle těsnění zvládá trvalou provozní teplotu 900° a při vyžších nestrácí ani tvar ani se nedrolí!Po roce závodu ho vytáhnu a ja naprosto stejné jak předtím,jediný rozdíl je jen ten,že se při stažení zmáčkne nerezová vystuž těsnění a proto je pro další použití nevhodné.
Petre, ne toto tesneni, ale "azbestove" jsem pouzil v roce 2006. Tehdy jsem ono slidove nepouzil, protoze podminkou odberu bylo pomerne velke mnozstvi. Paklize bych ho mel hledat, google mi poradi a najdu ho zde. Mimochodem, ja myslel, ze jsi to byl ty, kdo se prsil malym EGT a pod pojmem maly rozhodne povazuji <850°C Obrázek

Navic, ses si vedom, ze jsi nas informoval ve smyslu, ze mas toto vyzkousene "pouze" jeden rok? Kolik hodin provozu to tedy v pripade jedne sezony je?

Jeste dodam, ze v te same dobe (tehdy Cajicek a Hanz jezdili z obnazenym turbem skrz kapotu) jsem resil prave vse, aby EGT zustavalo (ceramic coating za rozumny penize) a take odstineni od ostatniho (u twina nebylo misto malem pro ruku). Nevim, v te dobe jsi mel tusim mozna snad uz i toho Golfa AJM, protoze G2 jsi mel tusim az od konce roku 2010, nebo? ;)

Takze zadne machrovani se nekona, jedna se o prosta fakta.

PS: o tom slidovem tesneni jsem nasledne slysel prave v souvislosti jeho ubyvani vlivem teplot a vibraci ... ano, sam jsem ho nezkousel, protoze jsem v nej nemel duveru
Naposledy upravil(a) Forest dne 17 zář 2015, 14:33, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
CATDAVID
Aktivista
Příspěvky: 1104
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2007, 21:38
Bydliště: Olomouc-Litovel

Příspěvek od CATDAVID »

všechno překrucuješ ,seš kokot.
GII-PD 96kw -drobnosti +soft TDIFUN 293ps/525Nm,
TEL: 603742155
EMAIL: cat.david@seznam.cz
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1693
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2008, 16:01

Příspěvek od Jayson »

Obrázek
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

CATDAVID píše:všechno překrucuješ ,seš kokot.
Tohle znam, takhle se chova clovek, kterymu dojdou fakta a argumenty. Proste zacne nadavat a urazet, jako male dite. Ikdyz to se spis rozbreci. Nikdy bych si nemyslel, ze ty mezi ne budes patrit.

@Jayson: Zatimco od tebe bych to cekal, ty ses jeste mladej, hloupouckej a naivni.

Mimochodem, pokud si nekdo naivne mysli, ze svody z AGR jsou nejaka vyhra tak je na velkem omylu. Jsou designovane tak, aby splnily svou kompromisni roli v ramci sveho umisteni ale na seriozni tuning ve spojeni s temito svody nelze ani pomyslet, zvlaste pak, pokud je cilem maximalizace vykonu.

Ja plne chapu, ze se vam na to lip dela ta prihloupla redukce ale je treba se trochu "empaticky vcitit" do tech spalin, jake coro-moro asi museji v takovem Stingrayem nazyvanem voda-teplo-kurenie vedeni delat. To uz by malem byly lepsi tyto ... 2x Tcko, 2x koleno, priruby (ikdyz ja bych asi v tomto pripade volil 4x koleno a jedno T-cko kvuli collectoru) a jsme na tom lip jak s AGR svodama a mezikus neni potreba (LOL)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Forest píše:...je treba se trochu "empaticky vcitit" do tech spalin...
Moje empatie konci tam, kde prestavam dychat. Pokud bych mel tuto hranici posunout, obavam se, ze je to jednosmerna cesta. Rouru od vyfuku si do kabiny zavedete jen jednou (LOL)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

fabiátor píše:
Forest píše:...je treba se trochu "empaticky vcitit" do tech spalin...
Moje empatie konci tam, kde prestavam dychat. Pokud bych mel tuto hranici posunout, obavam se, ze je to jednosmerna cesta. Rouru od vyfuku si do kabiny zavedete jen jednou (LOL)
Cekal jsem kdo se toho chytne. Proto tam jsou ty uvozovky - proste si predstavit jak asi musi takovy proud spalin proudit, co mu stoji v ceste, co meni jeho smer, jak omyva steny, rohy apod. Spaliny nejsou kapalina a svody nejsou rail od CR.

... nicmene, ja verim, ze fabiátor naprosto pochopil, jen chtel toto tema zpestrit humorem, ze? ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
CATDAVID
Aktivista
Příspěvky: 1104
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2007, 21:38
Bydliště: Olomouc-Litovel

Příspěvek od CATDAVID »

Foreste a nacopak dává GTB2260 Oleg?To věší asi na vykutlanej pařez,co?Mě aspoň ty svody fungujou narozdíl od toho tvého kecání a tlachání a výsledek žádnej.No a možná je i štěstí,že tam není žádnej hybrid od tebe, to bych se se spodkem mohl rozloučit. :D
GII-PD 96kw -drobnosti +soft TDIFUN 293ps/525Nm,
TEL: 603742155
EMAIL: cat.david@seznam.cz
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

... omlouvam se timto "mym ctenarum" ale byl jsem pracovne vytizeny nez abych reagoval, nebot "steknuti" pro me neni reakce, rad podam ctenari uceleny nahled:
CATDAVID píše:Foreste a nacopak dává GTB2260 Oleg?To věší asi na vykutlanej pařez,co?Mě aspoň ty svody fungujou narozdíl od toho tvého kecání a tlachání a výsledek žádnej.No a možná je i štěstí,že tam není žádnej hybrid od tebe, to bych se se spodkem mohl rozloučit. :D
Pise toto vubec Petr? Me to pripomina hrozne styl Andreho ... takze bud to pise Andre nebo jsi jeho "prodlouzena ruka".

Oleg toto neresi a resi-li to, zajistuji to ja ... a zajistuji-li to ja, je to reseno primym svarem, tak, jak bylo popsano vyse. Ale vetsinou se timto

Me kecani a tlachani i vysledky byly napsany detailne zde. Paklize se ti zda 370Nm. od 2000RPM do 4700 malo, netusim, jake mas predstavy od turba na kluznych loziskach. Co se odezvy pri prerazeni tyce, je to videt detailne na videich a myslim si, ze ta odezva je "kurva skvela". Ohledne nabehu, vzhledem ke stavu motoru myslim, ze hodne dobre.

Ostatne, kazdy muze srovnat [url=http://www.jpeg.cz/images/2015/03/23/wlSNn.jpg]muj graf
s turbem na kluznych loziskach a vetsim compressorem (pozn. drahy ctenari: ten ma obvykle za nasledek horsi nabeh) s tim tvym s turbem na kulickovych keramickych loziskach - pro srovnani jsem vybral samozrejme oba grafy na FB R873, abychom srovnavali alespon trochu srovnatelne ... ale aby ses nevymlouval, ze jsi to mel stazene kvuli zatezi pri zavodech, muzeme to porovnat treba s mym slabym softem (na kterem jsou vsechna videa tocena) s ohledem na motor ve velmi spatnem stavu (to neni vymluva ale prosty fakt a ano, moje pochybeni) - opet lepsi hodnoty i prubeh :havaj:

Mimochodem, u me turbine housing navareny na svodech (pozorne oko ctenarovo si vsimne, ze jsem i eliminoval nesikovne pripojeni na srouby pripojenim na V-band), na svodech z VAcka s vyportovanym collectorem kvuli lepsimu prutoku i smesovani obou "proudu" (z 1.+2. a 3.+4. kanalu hlavy) ... otestovano na teplotach <1000°C i delsim provozem na 900°C (vedel jsem, ze motor klekne a stejne jsem ho chtel prevrtavat, takze jsem ho chtel timto pokusem "popravit" ... ani po 14km v prubehu 5 minut se mu nic nestalo, turbo bylo na kontrole u Olega a jenom bylo dovyvazeno ... i po tak drastickem provozu byly namerene hodnoty hluboko pod normou danou Garrettem).

Takze o cem to tu zase meles, mas vymyty mozek od toho verejne sebou samym usvedceneho lhare Andreho, ze?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
CATDAVID
Aktivista
Příspěvky: 1104
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2007, 21:38
Bydliště: Olomouc-Litovel

Příspěvek od CATDAVID »

Lžeš akorát ty,ten můj graf co jsi sem dal je starej jak za krále klacka,tenhle výkon jsem měl na GTB2260VK+FB race 783,po namontování Firadu+80% byl vykon 282ps!To ty nemáš ani na 64kompresoru a softu co je "vyladěný na maximum" jak pišeš :D
Na GTB2260VKLR(kuličkové ložiska)+firad 80% mám 293ps/500NM víc nepotřebuju,protože auto co váží na hnáné nápravě 614kg je s větším výkonem neovladatelné.
a tyhle výkony jsou na těch jak ty říkáš "nepoužitelných mezikusech" na svody. :lol2:
GII-PD 96kw -drobnosti +soft TDIFUN 293ps/525Nm,
TEL: 603742155
EMAIL: cat.david@seznam.cz
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Koně nejsou vše borci, na vrchu vám vše stejně ukazuje záda Luba Loubal :D a to si dá před závodem 10 piv :D (LOL) s s-kovou čtverkou, a to měl na konci sezony 190 koní...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“