to se ti nepodaři,to by muselo byt předpěti přes 1 cm ne-li 2 aby se to na červa nedostalo....nastav to podle emp a banku podle logu a máš to..jestli jsi s červikem nic nedělal tak ani nedělej,jen nastav tu "tyčku " jak ty říkaš na baňceUtmir píše:Jak iná vec ved tá tyčka od banky sa dotláča na ten červík na doraz ked bude tyčka zle nastavená tak ani ten doraz nedosiane či sa mýlimTDI tech píše:Predpatie je ina vec. Nemiesaj jablka s hruskami.
seřizení turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chápem to dobre ja mám turbo KKK po naštartovaní sa tyčka banky(actuatora)vysunie na doraz červíka čim sa lopatky daju do krajnej polohy(privrú sa lopatky no nie úplne)a to je ten doraz červík aby sa lopatky nezavreli úplne aby sa motor nedusil po pridaní taha vakuovka tyčku(tiahlo) od dorazu čevika nahor otvára lopatky správne?matesfox píše:to se ti nepodaři,to by muselo byt předpěti přes 1 cm ne-li 2 aby se to na červa nedostalo....nastav to podle emp a banku podle logu a máš to..jestli jsi s červikem nic nedělal tak ani nedělej,jen nastav tu "tyčku " jak ty říkaš na baňceUtmir píše:Jak iná vec ved tá tyčka od banky sa dotláča na ten červík na doraz ked bude tyčka zle nastavená tak ani ten doraz nedosiane či sa mýlimTDI tech píše:Predpatie je ina vec. Nemiesaj jablka s hruskami.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nerad se opakuji, ale musim zasahnout:octaviask píše:Presne o tom hovorim!!!!TDI tech píše:V tovarni sa to nastavuje na prietokovej stolici. Neviem o tom aby niekto niecim takym disponoval a hlavne mal vyrobcom dane parametre, kedze napr. firma Garrett oficialne na variabilne turba nedodava ND a ani neposkytuje kalibracne udaje. Ako pisal Forest pokial niekto takymto nastrojom disponuje, tak to turbo nastavi tak ako si mysli ze to bude dobre (sam to tak robim, ale "od oka" pomocou indikatora) Ked to neskoro nabehuje tak potom to riesim systemom pokus omyl priamo na aute. Akurat je to dost zdlhava robota aby sa dalo dostat k tomu dorazovemu cerviku. A pekne krasne po troske ho popustam tak aby turbo pekne nabehovalo a nedusilo motor. Niekedy sa trafim na prvy / druhy sup a niekedy sa stym seriem aj viac jak pol dna.
Zakaznici mi tu furt rozpravaju ako maju turba po stolici nastavene..pritom stolica NEEXISTUJE....
to že to niekto nastavi ako vie..nie je stolica!!! Aj ja vam nastavim CR vstrekovač ako najlepsie viem....
Hlavne garet nastavuje s original dielmi kde je tolerancia v stotinach mm, ked ma niekto turbatko po repase...diely od meletu...atd...
To, ze jsi takovou vec nevidel neznamena, ze neexistuje.Forest píše:Nemel bys psat takove nesmysly, mohl by se toho nekdo chytit.
Jeste si dovolim poznamku: mel bys zvazit pouziti tolika vykricniku, pusobi to prinejmensim tragikomicky

EXISTUJE! Takovou stolici disponuje firma Turbopower. Dalsi moznosti teto stolice je napriklad zjisteni, jakych parametru dosahuje turbo pri jakych otackach.
Co se mi Oleg zminil, tak v planu je i upgrade na to, aby bylo nasledne mozne vytvorit i klasickou compressorovou mapu, coz bude vylozene vhodne v pripade hybridnich turbodmychadel...otazkou je, jak dlouho to pri jeho vytizeni bude trvat.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
co vidim ja, VNT nastavuje cez ten indikator
http://www.turbopower.cz/oprava-/
ziadna stolica....
Však ak je od garetu alebo ineho vyrobcu stolica na turba ku ktorej su oficialne data od vyrobcov turboduchadiel tak OK, sú? Však prezrad....
Ja mám za to že oficialne udaje nie su dostupne, kalibracia sa robi zhruba podla skusenosti atd... diely tiez nie su.
Ty vraviš o hruškach a ja o jablkach...
jednoducho repas na štýl boch CR vstrekovacov (tj. stolica, original pripravky, original diely a original hodnoty) neexistuje.
To ze ma niekto stroj ktory dokaze roztocit turbo, regulovat VNT a merat udaje je uplne ina vec... to nema nic spolocne s nasou debatou

http://www.turbopower.cz/oprava-/
ziadna stolica....
Však ak je od garetu alebo ineho vyrobcu stolica na turba ku ktorej su oficialne data od vyrobcov turboduchadiel tak OK, sú? Však prezrad....
Ja mám za to že oficialne udaje nie su dostupne, kalibracia sa robi zhruba podla skusenosti atd... diely tiez nie su.
Ty vraviš o hruškach a ja o jablkach...
jednoducho repas na štýl boch CR vstrekovacov (tj. stolica, original pripravky, original diely a original hodnoty) neexistuje.
To ze ma niekto stroj ktory dokaze roztocit turbo, regulovat VNT a merat udaje je uplne ina vec... to nema nic spolocne s nasou debatou
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
"ziadna stolica" ... neni ukazana, tot vse. Na co je Oleg opravdu z meho pohledu "marny" je marketing - jeho stranky jsou toho dukazem, nastesti, jak se nechal slyset ma tolik zakazek, ze to pomalu ani nestiha a rozsirovat se ani zakladat pobocky nechce.octaviask píše:co vidim ja, VNT nastavuje cez ten indikator![]()
http://www.turbopower.cz/oprava-/
ziadna stolica....
Však ak je od garetu alebo ineho vyrobcu stolica na turba ku ktorej su oficialne data od vyrobcov turboduchadiel tak OK, sú? Však prezrad....
Ja mám za to že oficialne udaje nie su dostupne, kalibracia sa robi zhruba podla skusenosti atd... diely tiez nie su.
Ty vraviš o hruškach a ja o jablkach...
jednoducho repas na štýl boch CR vstrekovacov (tj. stolica, original pripravky, original diely a original hodnoty) neexistuje.
To ze ma niekto stroj ktory dokaze roztocit turbo, regulovat VNT a merat udaje je uplne ina vec... to nema nic spolocne s nasou debatou
Jsi mimo a ja nemam duvod prozrazovat. Obrazovy vystup z te stolice najdes v tomto prispevku.
Ver nebo ne, Oleg napriklad prodava VSR vyvazovacky vlastni konstrukce a nikde se tim nechlubi. Oleg ma nyni na firme 3 vyvazovacky (pominu-li vyvazovacku na turbiny a ty, ktere sklada), byly doby, kdy mel jeste na kamiony ale tu se mu podarilo dobre prodat, takze ji nyni nedisponuje.
Pokud si vzpomenu, mohu nejaky graf z toho hodit (samozrejme bez hodnot).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
robite z toho strasnu vedu
banku nastavis tak, ze spravis predpatie jednu otacku
v aute si skontrolujes podltaky, podtlak z vyvevy je cca 0,8bar, podtlak od N75 do banky v rozmedzi 0,6-0,65 pri volnobehu
pri volnobehu by sa mal atuator dotykat dorazoveho cervika
a to je koniec kalibracie banky, ak je neposkodena a nie su pomiesane drziaky a ina regulacna banka aka tam ma byt, nemas co dalej s tym riesit
dorazovy cervik si musis nastavit pokusne
to co hovori TDI tech su prakticke skusenosti, toho sa da v pohode drzat
ked pouzijes original garrett stred, vymenis ho kus za kus, tak pri 95% pripadov sa dorazoveho cervika nemusis ani chytit
poznam exaktnu metodu ako cervika nastavit, ale k tomu treba brzdu, takze pre bezneho smrtelnika je to nereplikovatelne
octaviask robis raketovu vedu z toho kde sa na vypocty pouziva gulickove pocitadlo, je zbytocne niektore veci riesit do detailov
riesit nastavenie VNT pri podtlaku na mega-spica presnost je podla mna zbytocne, pretoze po pol roku to uz bude fungovat zase o cosi inak
staci nastavenie, ktore je priblizne v tolerancii, pretoze pri podtlakom riadnom vnt sa neda predpokladat spickova presnost
dalsia vec je inak to funguje na testovacej stolici a inak to funguje v realnom motore
ked chces dosiahnut zlaty gral cervikovosti potrebujes k tomu turbo s rea a riadiaci system edc16 a vyssi
tam je toho cervika mozne virtualne nastavit pohyblivo, a aj ked prezradim viac ako by bolo treba, mozem povedat, ze to ma vyznam
ale tak isto, kalibracia rea ma svoje specifika, jednak mechanicke nastavenie je nutne dodrzat, tak isto aj softverova kalibracia ma na celkovom spravani sa auta velky dopad
neni to teda o tom nasrobovat rea na hociake turbo a brat vec ako vybavenu,ale je to tak ako aj forest podotkol, velmi zalezi na dobrom nastaveni
banku nastavis tak, ze spravis predpatie jednu otacku
v aute si skontrolujes podltaky, podtlak z vyvevy je cca 0,8bar, podtlak od N75 do banky v rozmedzi 0,6-0,65 pri volnobehu
pri volnobehu by sa mal atuator dotykat dorazoveho cervika
a to je koniec kalibracie banky, ak je neposkodena a nie su pomiesane drziaky a ina regulacna banka aka tam ma byt, nemas co dalej s tym riesit
dorazovy cervik si musis nastavit pokusne
to co hovori TDI tech su prakticke skusenosti, toho sa da v pohode drzat
ked pouzijes original garrett stred, vymenis ho kus za kus, tak pri 95% pripadov sa dorazoveho cervika nemusis ani chytit
poznam exaktnu metodu ako cervika nastavit, ale k tomu treba brzdu, takze pre bezneho smrtelnika je to nereplikovatelne
octaviask robis raketovu vedu z toho kde sa na vypocty pouziva gulickove pocitadlo, je zbytocne niektore veci riesit do detailov
riesit nastavenie VNT pri podtlaku na mega-spica presnost je podla mna zbytocne, pretoze po pol roku to uz bude fungovat zase o cosi inak
staci nastavenie, ktore je priblizne v tolerancii, pretoze pri podtlakom riadnom vnt sa neda predpokladat spickova presnost
dalsia vec je inak to funguje na testovacej stolici a inak to funguje v realnom motore
ked chces dosiahnut zlaty gral cervikovosti potrebujes k tomu turbo s rea a riadiaci system edc16 a vyssi
tam je toho cervika mozne virtualne nastavit pohyblivo, a aj ked prezradim viac ako by bolo treba, mozem povedat, ze to ma vyznam
ale tak isto, kalibracia rea ma svoje specifika, jednak mechanicke nastavenie je nutne dodrzat, tak isto aj softverova kalibracia ma na celkovom spravani sa auta velky dopad
neni to teda o tom nasrobovat rea na hociake turbo a brat vec ako vybavenu,ale je to tak ako aj forest podotkol, velmi zalezi na dobrom nastaveni
powered by rb-digital.sk_____________
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25 črc 2016, 18:22
No tak zase nic nevím mě by zajímalo spiš když to ptřetlačuje tak si mam udělat povolit nebo utahnout aktulator ebo hejbat s červíkem ja asi pochopil že když to přefoukne tak se to jednotka snaži stahnout na požadovanej tlak a tim že je to dělany podtlakove tak to neni tak citlive a proto to takhle zakolísa jinak když sem aktulator sundal tak lopatky se hejbou a aktulator se taky hejbe pekne mam tam novy podtlakovy hadičky a novej N75 a mam i podtlakovy klešte kteryma sem to skoušel takže mě stači jestli nekdo ví co se bude dit když s něčim pohnu Díky za rady
Cervika nech tak jak to je....v bance je pruzina ktera tlaci tahlo zpet na svoje misto ale po case uz je trochu unavena a nema takovou silu.kdyz ti to prefukuje tak prodluz tahlo o 1 otočku ..zkus a uvidispepino1234 píše:No tak zase nic nevím mě by zajímalo spiš když to ptřetlačuje tak si mam udělat povolit nebo utahnout aktulator ebo hejbat s červíkem ja asi pochopil že když to přefoukne tak se to jednotka snaži stahnout na požadovanej tlak a tim že je to dělany podtlakove tak to neni tak citlive a proto to takhle zakolísa jinak když sem aktulator sundal tak lopatky se hejbou a aktulator se taky hejbe pekne mam tam novy podtlakovy hadičky a novej N75 a mam i podtlakovy klešte kteryma sem to skoušel takže mě stači jestli nekdo ví co se bude dit když s něčim pohnu Díky za rady
Já bych zkusil i toho červíka - o půlotáčku zašroubovat - aby se lopatky trošku pootevřely. Hlavně si to pamatovat a kdyžtak vrátit zpět.
Jinak to zařízení na nastavování regulace - Turbopower to nikde neprezentuje ale opravdu ho má - vpodstatě našroubuje celé turbo i se svodama na přívod vzduchu a měří se průtok při zavřené regulaci a pak třeba při regulaci na 50%. Nádherné, přesné, krásně se nastaví jak červík tak táhlo baňky podle průtoku spalin. Tohle mi u nich v minulosti chybělo a nastavovat červík pokus omyl třeba u čtyřkolky je zážitek. Klidně se tam zastavte, určitě vás nevyhodí.
Jinak to zařízení na nastavování regulace - Turbopower to nikde neprezentuje ale opravdu ho má - vpodstatě našroubuje celé turbo i se svodama na přívod vzduchu a měří se průtok při zavřené regulaci a pak třeba při regulaci na 50%. Nádherné, přesné, krásně se nastaví jak červík tak táhlo baňky podle průtoku spalin. Tohle mi u nich v minulosti chybělo a nastavovat červík pokus omyl třeba u čtyřkolky je zážitek. Klidně se tam zastavte, určitě vás nevyhodí.

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


No tak tomu neverím ved ked to zle ide tak viac plynu musí dávať a pritom si to zoberie aj viac paliva o tom ma nepresvedčíš že niematesfox píše:spíš ne,znám borce co má turbo zatvrdle a furt jezdí za 5 litru...spíš to jen napiču jede....nech zatím červika a prodluž tahlo o jednu otačku,víc zatím neřeš...
o kolik jsi to zkrátil nebo prodloužil? to muselo být víc jak centimetr...Utmir píše:Je možné že to má taký vplyv na spotrebu ked to tiahlo od vákuovky predlžuješ alebo skracuješ tak tá spotreba paliva robí rozmedzie spotrebu aj o 2 litre vyššiu na 100 km mne sa sa to aj tak prejavovalo

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

