Stránka 2 z 2

Napsal: 14 úno 2017, 21:24
od shima
Forest to nalavo je od JTT ?

Napsal: 15 úno 2017, 09:14
od Forest
shima píše:Forest to nalavo je od JTT ?
Nevim, neresim turbo a uz vubec ne JTT, protoze kdybych byl donucen, nezustala by na nem jedina nitka sucha.


K vodnimu chlazeni turba: voda musi proudit prubezne. Je treba si uvedomit, ze duvodem pro toto chlazeni je chlazeni stredu, nikoliv housingu. Nemuze dojit (v mire, ktera by stala za sebemensi zminku) ke chlazeni spalin a v navaznosti na to poklesu ucinnosti turba.

Napsal: 16 úno 2017, 12:54
od vocas
měl bych asi blbej dotaz , ale at sem hledal na netu kdekoliv tak všechny 1756vk co sem našel tak neměli vstup na chlazení , tak co to je ? nebo sem ho jen přehlídl ?

Napsal: 16 úno 2017, 14:13
od turbo kamna power
1756 nemá vodní chlazení, nebo alespoň ne ta z audi 2.7 ;)

to forest: na topení to napojit je taky možnost a přídavný čerpadlo, který by běželo po vypnutí motoru, používáš nějaký?

Napsal: 16 úno 2017, 17:08
od Forest
Nepouzivam zadne, protoze prave proto je tam ta voda, aby to lokalne uchladila, resp. udrzela teplotu na prijatelne urovni.

Napsal: 16 úno 2017, 20:35
od Velký metař
vocas píše:měl bych asi blbej dotaz , ale at sem hledal na netu kdekoliv tak všechny 1756vk co sem našel tak neměli vstup na chlazení , tak co to je ? nebo sem ho jen přehlídl ?
Asi jsi se prehlidl , tady resime GTB 1749 VK , ne 1756 . A to 1749 to chlazeni vodou ma :)

Napsal: 17 úno 2017, 14:52
od turbo kamna power
Bez dochlazovacího čerpadla je to takový polovičatý řešení... Sice voda ztlumí růst teploty turba po vypnutí motoru, takže je to o mnoho lepší, než u obyč turba, ale asi stejně musíš nechat turbo vychladit, jinak by tam ta voda mohla začít lokálně vařit (možná?). Vždycky je lepší, když ta voda koluje nuceně, než přirozeně, ale stačit to může.
Když máš čerpadlo, které se spustí po vypnutí, tak můžeš teoreticky zdechnout motor na hulváta i krátce po zátěži a to turbo to nepopraví, protože kolující voda teplotu turba udrží na uzdě a nekarbonuje tam olej. Proto hodně dnešních aut se stop-startem má vodou chlazený turbo :)

Jinak dá se jezdit i s odpojeným vodním chlazením :D jen je potřeba pečlivě dochlazovat a být opatrnější, než u obyč turba :) ale jen na vlastní riziko :D

Napsal: 17 úno 2017, 15:45
od DanT3
Mě trochu zarazilo, jak mají ty příruby na turbu na vodu malej průměr (6mm). Přechodka z toho průměru, který je u vývodu čerpadla je trochu monstrózní. Ale holt to jinak nejde.
Snad to tam bude dobře proudit, ještě jsem tam kapalinu nepustil.
Čerpadlo teda nemám přímo z SBčka, ale od nějaký Ladase, ale snad by všechny měly mít ten volný průtok, jak psal turbokamna power. Má na muj vkus strašně slabý dráty, snad jen 0,75, tak by mohlo být to magnetický (asi něco jako krokový motor?). Pokud by tomu bylo tak, nemuselo by mu zvětšení tlaku vody díky rozdílu průměrů vadit.

Asi dám teplotní čidlo s daleko menší hodnotou, než přes těch 100st.C., raději ať to běhá dřív, než aby ta voda v turbu stála.
Plus to zapojit na kontakt +30, aby to šlo i po vypnutí motoru.

Napsal: 23 úno 2017, 10:08
od DanT3
Tak já se ještě zeptám:
co plnící tlak - běžný, maximálně snesitelný? Něco jsem sice pohledal, ale dost kusé informace.
V zahraničí jsem se dočetl 25-28psi, Tady podobně: 1,7-1,9Bar.
Co je na tom pravdy, je to tak, někdo tady konkrétní, třeba Libor Hanzal, jestli by se nepodělil, kolik tlačí?
Díky.

Napsal: 23 úno 2017, 10:35
od Forest
Choval bych se k tomu v tomto smeru nejspis jako k VB, tedy 1,66 optimum a 1,7 max.