Stránka 2 z 3
Napsal: 16 led 2020, 10:27
od roman1648
To ještě ujde,to by mělo jet...
Napsal: 16 led 2020, 10:34
od ROMEK
Tie tlaky su malo. merane za tepla alebo studena? dobrý motor má kolem 15bar
Napsal: 16 led 2020, 10:36
od Diletant_a_Laik
Není to o zoubek skočený? Jednou jsem to zažil s podobnými příznaky-v otáčkách by člověk nic nepoznal, volnoběh nestabilní až žádný
Napsal: 16 led 2020, 10:53
od OťasTDi
Jen se připojím, protože teď to auto kupuji sám pro sebe - BME...první, co jsem udělal bylo poslechnout si za studena hned po startu a změřit kompresi...nic to nestojí a hodně napoví
Napsal: 16 led 2020, 12:33
od slovacek.milos
origoš píše:Tlaky 8, 8, 10 barr. Není to nic moc, ale jiná auta na to běží.
tam jsou dvě možnosti but ten celý hodinkový strojek rozmontuješ a necháš udělat hlavu nebo vemeš akušku dvoječku vrtáček a dírek v klapce tolik až bude
ja jak píšeš
ale moc stabilní ty otáčky nejsou
zaplat pánbůh za ty dary

Napsal: 17 led 2020, 12:06
od jericho-3
Také se stává, že volnoběh motor neudrží, když jsou posunuty rozvody..motor jede jako dělo, ale volnoběh neudrží. Tohle se stávalo, když nebyly přípravky na rozvody a dělalo se to v dobách, kdy nebyly dostupné. Pokud není únik v sání nebo jeden válec při volnoběhu nejde "na půl" , tak ty 2 to neudrží v chodu..Tak je tady i tato možnost...
Napsal: 17 led 2020, 12:18
od roman1648
Jasně může to být skoceny a toto nastavis i bez přípravku,válec u rozvodů do HU,pro kontrolu dole dulciky na ozubených kolech proti sobě a vacka otvorem na čidlo polohy se dá nastavit pohledem
Pokud nemáš sundány prsa tak válec u rozvodů do HU,vyndat čidlo vacky a hned vidíš jestli je výřez ve vačce ve středu otvoru nebo ne
Napsal: 17 led 2020, 12:22
od jericho-3
roman1648 píše:Jasně může to být skoceny a toto nastavis i bez přípravku,válec u rozvodů do HU,pro kontrolu dole dulciky na ozubených kolech proti sobě a vacka otvorem na čidlo polohy se dá nastavit pohledem
Pokud nemáš sundány prsa tak válec u rozvodů do HU,vyndat čidlo vacky a hned vidíš jestli je výřez ve vačce ve středu otvoru nebo ne
Já to myslel všeobecně, protože motor ať je odkudkoli funguje podle stejných fyzikálních zákonů...

Napsal: 06 črc 2021, 13:52
od mitch17
Ahoj, přidám se do tématu, ptž je podobný mému a nechci zakládat nový topic.
Jde o motor 1.2 47kW, AZQ. Motor někdy po vyšlápnutí spojky po jízdě třeba na pětku houpne nebo chcípne. Nejčastěji hned po zápřahu, vteřině brzdění motorem a vyšlápnutí spojky. Ale není to pravidlo! Potom hned nejde nastartovat nebo vůbec, ale po sešlápnutí plynu chytne (jako kdyby byl uchlastanej? )
Na volnoběh motor běží plynule i se změnou zátěže třeba od alternátoru. Vyčistil jsem klapku (řekl bych že po ní se to zlepšilo), MAF, ,EGR, odkalovač oleje, zkontroloval hadice od něj a všechny podtlaky. Spínač spojky a brzdy OK.
Nastavil klapku, EGR. Žádná chyba se neukazuje. A ani měřené hodnoty nejsou mimo. Tlak na listě přes 3bary. Nové svíčky, vzduch filtr, rozvody před 4tis km. Tlaky ve válcích měřené před cca 1tis km a byly kolem 11.
Má někdo nápady co ještě? Díky
Napsal: 06 črc 2021, 18:43
od OťasTDi
já to teď měřil na BME a tlak na liště byl větší než 3 bary...ale asi to nebude mít vliv na tvůj problém...samotné čerpadlo dokáže natlakovat na kolik....myslím přímo na vývodu po otočení klíčku? Tam jsem měl 3,8 - jen pro srovnání
Napsal: 08 črc 2021, 16:44
od mitch17
Tlak jsem měl 3,3.. Další stupnici manometr nemá.. 🙂 a na maximum to vylétlo hned, myslím že tam bude i víc tedy a tlak ok.
Ještě se zeptám kolik máte otevření škrtící klapky dle vagu? Já při ohřátem motoru asi 2 až 2,2 st. Což dle vagu je OK (myslím že je to od 1 do 6 ), napadlo mě jestli není přivřená moc a přisává si to někde jinde ještě. Ikdyž nevim kde ptž jsem vše kontroloval. A když odpojím trubku od odkalovače oleje a zacpu, tak motor běží stejně a úhel otevření je opět 2 až 2,2st .
Nemá ještě někdo nápad.? Díky...
Napsal: 08 črc 2021, 18:30
od OťasTDi
Já 4 stupně ale jak píšu BME - nevím, zda to má být podobné
Re: Fabia nedrží volnoběh.
Napsal: 04 lis 2021, 20:43
od mitch17
Ahoj všem,
Tak problém u 1.2 htp 47kw motor AZQ se zhoršil. Ted na volnoběh to houpe jak blázen až chcípne a plynem to probrat dělá problém. Ale když odpojím MAF tak volnoběh drží. Vyměnil jsem maf z funkčního auta a nic. Sundal parohy vše vyčistil, zadělal všechny otvory, natlakoval a nikde to nesyčí. Dal sání zpět s novými těsněními, zadělal všechny vstupy krom klapky (egr mám zaslepený) a je to stejné. Vyměnil svíčky, zapalovací moduly, zkontroloval a změřil kabeláž mezi mafem a ecu a nenašel nic. Vyměnil jsem i jeden vstřik kvůli podezření že kape. Změřil tlaky na válcích(přes 14 všechny), zkontroloval rozvody, vyměnil gufero na klice u řemenu. A stále to nemůžu najít!
Nemáte někdo nápad co dál?
Jediné co mě napadlo jestli neodešla nějak ECU, ale nikdy jsem to nepároval a nevím jestli to obyč vagem 2012 lze..? Pokud se někdo podělí o návod, budu rád.. Popřípadě jsem z Boule, tak jestli to někdo udělá zaplatím.
Každej nápad beru.. Díky mějte se..
Re: Fabia nedrží volnoběh.
Napsal: 05 lis 2021, 13:44
od suri
vždy na týchto traktoroch keď som sa vytrápil tak bol KO motor
posledne AWY , tlaky nameriaš pekne na všetkých valcoch rovnaké ale aj za akú dobu , dobrý motor zapľuje a ručička je hore , tomuto to trvalo dlhšie ... samozrejme GO a všetko ide ako má , voľnobeh ok , emisie prešlo ok ... pri oprave zistená aj zodratá vačka na prvom valci kde boli najčastejšie výpadky zapaľovania
predtým riešené x vecí , cievky , sviečky, filtre a prd z toho ...
Re: Fabia nedrží volnoběh.
Napsal: 06 lis 2021, 19:45
od optimista
Sused dôchodca 1.2 2003 azq kod motora 1vy. majitel origo 43000 km napr auto ide týždeň ako vino a potom 2 razy za den sa zacne dusit ako keby nebol benzin svieti kont motora diag hlasi vypadky zap na 1 valci vymenili sme sviecky a cievky (ngk) na druhy den vola opat to iste aj na diag vypadky na prvom valci vymenil sa palivak tyzden bolo ok potom zas nepacil sa mi livezaznam z lambdy pred katom lieta to od minus styri do plus 3ch voltov zacnem asi merat tlak benzinu a uvidim co bude