Stránka 2 z 2
Napsal: 15 kvě 2020, 18:30
od Tomas.cz
Jestli se nepletu, tak pod šrouby přítlačáku co jdou do kliky je ještě taková podložka společná pro všechny šrouby, ale i tak nechápu jak by konec klikové hřídele byl většího průměru, že nejde přítlačný talíř sejmout.
Napsal: 15 kvě 2020, 18:38
od varok
To já nevím, ale je to tak. Ze srandy se tady neptám.
Napsal: 15 kvě 2020, 20:08
od Huml
vem pajsr a naše vaše to musíš dát dolů, nic tam normálně není, je to prostě na té klice volně nasunutý, jediný jak by se tam mohla nějak udělat drážka, to by musely být ty šrouby volný a ten přítlačák by se po tý klice musel hýbat, někdy to z tý kliky jde hůř, je potřeba zabrat, kolikrát nemůžu sundat normálně dvouhmotu
Napsal: 15 kvě 2020, 20:20
od varok
Šrouby byly dorvané na krev jak se říká. Ale možná to je opravdu jen tak zatuhlé. Předchozí majitel vykládal pohádky, že byla spojka čerstvě měněná, ale mě připadá že je ještě původní. Možná měněná max. lamela spojky, ale ten přítlačák pochybuji. i na setrvačníku nebylo poznat že by to někdy někdo sundával. na setrvačníku je Germany a spojková lamela Sachs. Ale že by byla za nějakých 20-25000km sjetá se mi nezdá. Kolik tak asi spojka vydrží?
Napsal: 16 kvě 2020, 06:46
od M@ty
Na našem Golfu byla původní spojka a ve 150tis. chybělo na obložení lamely 0,5mm oproti nové od Sachs. Jediné na čem bylo poznat opotřebení byly unavené pružiny jejího středu.
Napsal: 16 kvě 2020, 07:51
od Marek77
Tyhle spojky spíš trpí na opotřebení tlačné tyčky nebo středového talířku, případně praskne talířová pružina (to jsem řešil teď). Jinak to 200 tisíc obvykle dá. Ale je to paskvil, tahle spojka.
Napsal: 16 kvě 2020, 07:53
od varok
Já mám nalítáno něco málo přes 260000km. Tak nevím no. Zdá se mi že to ještě nikdo nerozebíral, ale samozřejmě se mohu mýlit.
Napsal: 16 kvě 2020, 13:50
od Tomas.cz
Co jsem je měnil já tak cca 170-250 000km ty spojky při normálním zacházení daly, extrém bylo po cca 5tkm kdy jí pán odpálil jak se snažil rozhýbat zatuhlé zadní brzdy na silnici.
Napsal: 17 kvě 2020, 12:36
od jericho-3
Marek 77 - tenhle systém je originální a používá jej např. moto BMW a např. Zetka v minulosti. Má jednu velkou výhodu, spojkové ložisko běží neustále v oleji a i síla pedálu spojky bez jakékoliv hydrauliky je výborná..Ale tahle zvláštnost mnohé irituje, zvláště v případě, kdy mechán vidí spadlý pedál na zem a řekne, to je ale sráč a vytrhne přovodovku, a kouká jako trubka, že jí vlastně vůbec nic není, protože stačilo sundat deklík převodovky a vyměnit ztrhlý převod páky spojky vůči vypínací tyčce..Takže řidiči, kterým leží pořád noha na spojce mohou být v klidu, protože spojkové ložisko se nezadře...Kolikrát člověk musel vyrvat skříň u jiných vozů jen kvůli tomu, že odešlo klasické spojkové ložisko, stejně jako v dnešní době hydraulické.. Tenhle systém měl minimální závady a celá převodovka mimo nýtů na diferáku byla bezvadná, pouze montáž kvůli debilnímu unašeči na poloosu člověka otrávila...

Napsal: 17 kvě 2020, 12:44
od M@ty
Také mě vyškolila prasklá páčka...

Napsal: 17 kvě 2020, 12:46
od varok
Nakonec se včera povedlo. Zapáčil jsem delším jeklem o motor puklo v tom a přítlačák vyletěl ven. No a ta hřídel je nakonec rovnoměrná, to osazení na konci se mi tedy jen zdálo. Už mám poskládanou novou celou spojku. Koupil jsem celou sadu. Byl tam přítlačák, těch 6 šroubů M10, ten plechový talířek s drátěnou pružinou, lamela. Zvolil jsem Sachs, tak snad to něco vydrží.
Ložisko tedy jde vyměnit i bez demontáže převodovky jen po sundání toho zeleného víčka?
Napsal: 17 kvě 2020, 13:00
od M@ty
Ano. Tlačí na něj tato páka a pod ním je tyčka co zase stlačuje talíř. Tu páku vysuneš. Má drážky a nejde pootočit na jinou polohu.
Napsal: 17 kvě 2020, 19:18
od martinsidlo
Ale to ložisko přežije životnost převodovky.
Napsal: 18 kvě 2020, 23:39
od p.s.
Taky mi kdysy ta pačka rupla daval sem už tu zesílenou
https://www.club-opel.cz/viewtopic.php? ... pojka#p237