Stránka 2 z 2

Napsal: 25 lis 2008, 08:01
od subz3ro_tdi
bombastiq píše:...
nechal bych tam tu 10w-40 a sem v klidu že mám stejnej olej jako sem měl a na 99% se tomu nic nestane :D
No som rad ze nie som sam kto ma tento "zastaraly" nazor (LOL)
Ale myslim ze ak tam da 5w40 a tento motor nie je uz na odpis tak by to malo byt tiez ok ;)

Napsal: 25 lis 2008, 09:14
od schonus
Takze diky za nazory, co prispevek, to prinos ;)

FYI: Motor ma odkrouceno cistych 110tis.km a rozhodl jsem se pro 5W-40. Myslim, ze zasadne mu to neuskodi :)

Napsal: 25 lis 2008, 09:44
od Marek77
Na viskozitě oleje, který chceš do motoru dát, vůbec nesejde. Klidně můžeš dlouhé roky používat 5W/40 a při výměně tam dáš 15W/40 - nemůže se absolutně nic stát. Pokud každý olej, co tam dáváš plní specifikaci VW, není s tím problém.

Já běžně používám v létě 10W/40 (někdy i 15W/40) a v zimě bez obav dávám 5W/40. Často udělám i to, že když potřebuju doplnit, naleju klidně do 10W/40 litr oleje třeba 0W/40 (co mi zrovna vybyde nebo přijde pod ruce). Všechny oleje, co používám, plní specifikaci VW 505.00 a nic jiného mě nezajímá.

Napsal: 25 lis 2008, 10:46
od stopo
Suhlasim s Marekom77. Doulezite je aby spnalo predpisanu specifikaciu. Odporucam pozriet olejarske myty na http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare. A hlavne je lepsie vymenit lacnejsi olej castejsie, ako drzat predrazeny olej v motore dlho.

Napsal: 25 lis 2008, 11:14
od Marek77
Ano, je to přesně tak. Mezi lidmi panuje mnoho mýtů, nepravd a lží ohledně olejů. Mnoho lidí si pořád myslí, že minerál se nesmí nahradit syntetikou a pokud ano, je nutný výplach. KECY !!!!!

Všechny AD motorové oleje všech společností na světě jsou vzájemně mísitelné. Znamená to, že mohu syntetiku minerálem bez obav nejen nahradit, ale klidně i smíchat (dolít třeba do 15W/40 litrovku nebo dva litry plné syntetiky) a nemůže se absolutně NIC stát.

Pro motory VW není viskozita oleje SAE vůbec důležitá. Konečně si to už všichni zapište za uši. Pouze se k ní může přihlédnout vzhledem k ročnímu období nebo způsobu užívání vozidla. Ale pro motor VW je naprosto jedno, je-li mazán olejem 15W/40 nebo 0W/40. A už vůbec nemá viskozita žádný vliv na výměnný interval - druhý mýtus a sprostá lež.

Jediný rozhodující aspekt je specifikace výrobce motoru - tedy specifikace VW 50x.xx. Pokud olej plní specifikaci VW, která je pro náš motor předepsaná, můžete jej použít.

Napsal: 25 lis 2008, 11:16
od lt.kubosh
Jediny hacek je pry ve formulaci "splnuje" a "odpovida" co vim, tak projit testem znamena zaplatit moc penez. "Odpovida" je tvrzeni vyrobce oleje a je to pro nej zadarmo.

Napsal: 25 lis 2008, 11:29
od Marek77
Pro mě jako spotřebitele je důležité, aby tato VW specifikace byla na obalu či v technickém listě produktu uvedena. Je jasné, že "splňuje" je vždycky jistota, zatímco "odpovídá" je pouze deklarace výrobce. Nicméně pro zákazníka to asi nic moc neřeší.

Napsal: 25 lis 2008, 11:57
od subz3ro_tdi
Marek77 píše:Pro motory VW není viskozita oleje SAE vůbec důležitá. Konečně si to už všichni zapište za uši. Pouze se k ní může přihlédnout vzhledem k ročnímu období nebo způsobu užívání vozidla. Ale pro motor VW je naprosto jedno, je-li mazán olejem 15W/40 nebo 0W/40.
To akoze su motory VW oproti zvysku sveta v niecom specialne? :)
Tej viskozite oleja sa castokrat prisudzuje dolezitejsia uloha aku zohra, ale treba si uvedomit ako som uz spominal, ze ta uloha motoroveho oleja je okrem mazacej aj vytesnovacia.... Ako tu uz niekto spominal, ked sa vypne olejove cerpadlo tak malo viskozny olej stecie do olejovej vane, na trecich plochach sa ho vela neudrzi... samozrejme pri starte sa zase rychlejsie pretlaci do hlavy valcov atd. Kazdopadne su tam male rozdiely ktore viskozita pre motor sposobuje, ktore v kratkom obdobi clovek nepostrehne... ale pokial budes do motora liat jeden typ oleja odvtedy ako zide z vyrobnej linky a po X rokoch tam zacnes liat nieco ine, urcite rozdiely z toho prenho podla mna vyplyvaju...
Je to vec nazoru, niekto tam leje co pride podla specifikacie, niekto pouziva stale ten isty motorovy olej... ja po X-ty krat hovorim, treba tam davat olej aky predpisuje vyrobca a nebude problem :) Experimentovanim sa vacsinou nic zasadne neziska, moze sa len stratit... a to sme tu pani este nerozoberali veci ako aditivovanie olejov, to by potom bola diskusia :D

Napsal: 25 lis 2008, 12:01
od Marek77
subz3ro_tdi píše:To akoze su motory VW oproti zvysku sveta v niecom specialne? :)

Svým způsobem ano. Každý motor, do nějž je možno používat pouze speciální oleje se speciální specifikací, je motorem speciálním.

Žádnou specifikaci oleje (pouze určený výměnný interval) má třeba Lada, tam je jedno, co naleješ. Ale pokud má BMW předepsané oleje dle specifikací BMW, má speciální motory. Taktéž je to i u VW a mnoha jiných značek.

Jinak s Tebou víceméně suhlasím - pro motory VW je specifikace výrobce motoru při výběru oleje vždy nejdůležitější, ostatní čmáranice na flašce s olejem jsou bezpředmětné.

Napsal: 25 lis 2008, 13:23
od subz3ro_tdi
Este na lepsie objasnenie... kazdy mal trochu tej svojej pravdy, tak ako to byva... pravda je uprostred....
Posielam link na clanok co objavil stopo... pride mi to zatial najzrozumitelnejsie vysvetlene ;)
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... s6#zacatek