Stránka 2 z 4
Napsal: 02 pro 2008, 15:15
od lt.kubosh
Hmm, tak ja vam nevim. Kdyz v nizkejch otackach jsou nejvic namahany loziska na klice je dobry jet se studenym motorem "do max 1800"? Z toho mi vyplyva, ze ho souraj tak okolo 1600 coz bych rekl, ze neni zadny zazrak ani pro ohraty motor.
Ja se snazim 1800 - 2400, ale nejde to porad. Ono to s obtokovym turbem ani niz nejde.

)
Napsal: 02 pro 2008, 15:40
od johny
Když je zima tak jezdím od 2tis do 2,4tis otáček. Ještě bych měl takovej dotaz, když se mi ohřeje kapalina na 90 stupnů, tak jakou teplotu má olej v motoru??
Napsal: 02 pro 2008, 15:42
od subz3ro_tdi
johny: nakou tu vyssi

.... pokial nemas namontovane cidlo teploty oleja tak sa presny udaj nedozvies
Napsal: 02 pro 2008, 15:59
od lt.kubosh
Ja budik na olej mam a z 60° se zvedne driv nez voda, ale za chvilku ukazuji podobne hodnoty pri normalni jizde. Kdyz to clovek mydli po dalnici, tak leze ke 100° a v lete kdyz jsem spechal, tak se usadil neco malicko pres 130°, ale stacilo zpomalit a ochladil se taky.
Napsal: 02 pro 2008, 16:13
od Thopr
Já když jedu do roboty 15 km hned ráno, tak vodu mám na 90 st po cca6 km a v té době má oil 56 st... Když dorazím do roboty tak na oilu mám cca 82-84 st... Vše ježděno v klidu do 2500... Abych šel na 95 a více, tak to chce trošku dlouhodobější kouř....
Napsal: 03 pro 2008, 11:45
od re5pekt
a co zahrivani motoru, je to dobry pro 2.0TDI ppd??
Pac si vyhrivam kazdy rano auto, na vw clubu nekdo psal, ze to vubec neni dobry?
Napsal: 03 pro 2008, 13:10
od Marek77
Zahřívání motoru na místě je nesmysl. Není to dobré vůbec pro nic. Trpí turbo, které je nedostatečně mazáno, do oleje se dostává nespálená nafta, čímž se olej chemicky degraduje, navíc se motor stejně neohřeje, neboť jeho ztrátové teplo je velmi malé. O vysokých emisích (které jsou na volnoběh vždy mnohem vyšší než v provozních otáčkách) ani nemluvím.
Nastartovat, pár sekund počkat, až se motor namaže a vyjet.
Napsal: 03 pro 2008, 13:37
od re5pekt
Marek77 píše:Zahřívání motoru na místě je nesmysl. Není to dobré vůbec pro nic. Trpí turbo, které je nedostatečně mazáno, do oleje se dostává nespálená nafta, čímž se olej chemicky degraduje, navíc se motor stejně neohřeje, neboť jeho ztrátové teplo je velmi malé. O vysokých emisích (které jsou na volnoběh vždy mnohem vyšší než v provozních otáčkách) ani nemluvím.
Nastartovat, pár sekund počkat, až se motor namaže a vyjet.
ok, dik za radu, pac celou ''zimu'' zahrivam jak debil

Napsal: 03 pro 2008, 17:17
od schonus
Nastartuju a vyjizdim 1800-2500ot. Pokud je to ledovy, tak je to stejne liny jaxvin, proto nema cenu tomu davat za usiska. Pridavam SHERON aditivum, pro lepsi starty.
Kdyz je opravdu mraz, tak skrabu bez startu. Max, kdyz potrebuju vyfoukat predni sklo, pripadne rozmrazit zadek. To ale max na 3minuty nez seskrabu, aby bylo videt. Pak rovnou jedu.
Napsal: 15 led 2009, 00:09
od cupra165
Nastaruju,10s pockam a vyrazim opatrnou jizdou vpred,otacky kolem 2000-2300.
Ted sem se snazil poradit na subaru foru a jsem oznacen za spatneho

Ma prezdivka Seatik
nejlepe cist od strany 3,4,5,6,7
Muze mi tu nekdo spolehlive rict,co je spravne?

Nechat ho klepat na volnobeh 2-3 minuty,turbu to pry absolutne nevadi,nekdo tam radil i dele ohrivat nebo nasednout a jet?Diky moc

Re: Jakým stylem teď jezdíte se svým TDI?
Napsal: 15 led 2009, 10:13
od kubiCzek
subz3ro_tdi píše:Ako si spokojny s tym zimnym VIF? Mne pride k nicomu.... motor je akurat pocutelne hlucnejsi a mozno aj strata vykonu (ale to moze byt placebo). Kazdopadne oproti letnemu neporovnatelne horsie.... letny ma pozitivny vplyv ako na hluk motora, tak jemne pozitivne aj vykon

Čau. To aditivum používám taky a zdá se mi motor o dost hlučnější. Zkoušel sem i letní verzi tohohle aditiva a tam mi přijde motor tižší. Naftu beru u OMV.
Napsal: 15 led 2009, 12:39
od Alkantpan
Vidim, ze vetsina z nas jezdi skro stejne, cca do 2-2500 otacek. Ja dokud motor neohreji, tak se snazim turbo setrit.
Ad VIF. Do motoru ho leji od cervna, co jsem si TDi poridil. Na letnim pozoruji snizeni hlucnosti motoru. Ve zdravotnickych potrebach jsem si poridil plastovou strikacku 50 ml objem, je to akorat do hrdla nadrze, vozim ji v zapinacim sacku z GME

Zkousel jsem pomer 1,2 a 3 ml na litr paliva. Doporucen na leto je mililitr na litr. Od dvou mililitru na litr je pro me znatelna nizsi hlucnost motoru. Zvyseni vykonu nepozoruji, snizeni spotreby mozna deci nebo dve ale kvuli tomu hluku mi to za to stoji. Ted v zime davam dve strikacky na nadrz, prozatim startuji bez problemu vzdy napoprve.
Jinak znatelnejsi je pro me zvyseni hluku, kdyz jsem tam VIF nedal nez snizeni hluku kdyz ho tam dam. Kdyz jsem naposledy vzal naftu u makra a kvuli zime se mi ho tam nechtelo lit, tak to jsem si podle zvuku pripradal jak v traktoru. Takze pro mne VIF ano.
Napsal: 15 led 2009, 12:54
od P.e.p.i.n
Já nastartuju oškrabu okna a jedu...1900-2300ot. lehkou nohu a jak se to ohřeje tak klasika...do 4000ot.,přísadu žádnou nedávam ani benzin do nafty nedávam tankuju u OMW a žádnej problém...
Napsal: 15 led 2009, 16:28
od turbo kamna power
do zahřátí tak do těch 2500ot. prostě šolich, pak neomezeně (vlastně omezeně omezovačem)... naftu beru OMV, nic nepřidávám a jezdím

jinak k tomu oleji, když se voda vyšplhá čerstvě na 90, tak olej má asi 75, ale pak se ustálí v zimě na těch 90ti, v létě na 100, když to ženu, nebo na dálnici, tak i 110 až 120...

Napsal: 15 led 2009, 16:43
od Fulltank
to nejak tocite ne

kdyz je zima tak se ani pres 1700ot nedostanu a kdyz je motor zahratej jezdim v klidku, radim kolem 2000ot vic ne. Pritom kdyz to tu ctu zda se mi ze bych to podtacel, ale pri jizde mi to tak neprijde. Mam O1 66kw a radim 3-30km/h,4-40km/h,5-60km/h, samozdrejme dle situace.