Stránka 2 z 119

Napsal: 09 kvě 2006, 08:59
od Kornout
Stejně jako u mech. TDI, vždyť to tu má spousta kluků. Překopeš tu "plechovku" na turbu, aby otvírala tlakem a né podtlakem.
Nicméně u TD bych si s tím radši moc nepohrával, ty hlavy toho opravdu tolik nevydržej.

Napsal: 09 kvě 2006, 12:18
od van Thomas
lukee píše:
van Thomas píše:Ale kdyz pak na pace snizim ty otacky,tak pak jakoby nebudu moc dat plnej plyn,ne?

A jak udelat ten bajpas na turbu?
Plnej plyn budeš moct dát! Musíš snížit spodní doraz, o který se opírá regulační páka na čerpadle (jde k ní lanko od plynu). Je tam tuším taky kontra matka.

Bypass vyřadíš z činnosti tak, že zabezpečíš ať se neotevírá (ať jdou veškeré výfukové plyny na lopatky turbíny) -ať se nehejbe ta tyčka co vede z plechovky na turbu, do této plechovky vede hadička z místa za kompresorovým kolem. Nejjednodušší je tu hadičku odpojit, tím zůstává bypass pořád zavřený, a něčím zaslepit výstup za kompresorem ať neuniká tlak. Podle mě ale půjde turbo brzo do kytek, protože se bude dost přetáčet ale na druhou stranu, pokud to skutečně dá bar a půl a odladíš dávkování nafty tím šroubkem + ten IC tak to bude zřejmě dost dobře lítat. Nejlepší bys měl současné turbo zaměnit za Garretta GT17 ze 130 PS TDI, jelikož ti vydrží (narozdíl od toho starého turba které budeš přetáčet). To turbo by tam mělo jít snadno, Andre je nabízí tuším něco mezi 3500 - 4000 Kč a má navíc naklápěcí lopatky, takže takřka zmizne turbo prodleva.
Jo ale to co popisujes u toho turba tak to maji TDi a ne takhle TD 55kW ta zadnou plechovku nema...,proto sem se ptal,jak to udelat...
Jinak nevim jak sou na tom hlavy. Me to odsrala ojnice...Takze me uz uprava tohohle motoru nezajima jdu do mTd(i)

Napsal: 09 kvě 2006, 12:36
od Kornout
TD "plechovku" nemá?! Tak to si vedle, čím asi by se ovládala regulační klapka v turbu?

Napsal: 09 kvě 2006, 20:57
od van Thomas
ja nevim. sice uz je to jedno,ale zajima me to,ja byl presvedcenej ze ne...ale tak mi hod sipku,kde, díky.

Napsal: 12 kvě 2006, 10:31
od Smoke
všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).

Napsal: 21 kvě 2006, 16:11
od marea HLX
2 it.kubosh:
Vždyť je to jen o tlaku vzduchu a mechanickým převodu k těm vněším statorovejm lopatkám ne? (hm)

Napsal: 23 kvě 2006, 18:45
od TurboZ
iTD píše:všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)

Napsal: 25 kvě 2006, 18:03
od lukee
TurboZ píše:
iTD píše:všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
Tatra používala turba bez regulace, natvrdo všechny plyny na turbínu?

Napsal: 25 kvě 2006, 18:10
od TurboZ
lukee píše:
TurboZ píše:
iTD píše:všechny turba mají nějakou regulaci- starý stroje maj ventil závislí na plnícím tlaku (bajpas), noví už to nemaj, ale je to nahrazeno naklápěním lopatek (ovládaný podtlakem, regulovaný ŘJ).
To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
Tatra používala turba bez regulace, natvrdo všechny plyny na turbínu?
Joo pokud se nepletu... (rofl)
Třeba aji Liazacky motory v Karosách nemaji regulaci turba...
Tam je na turbu akorat motorova brzda.

Napsal: 25 kvě 2006, 18:56
od lukee
TurboZ píše:
lukee píše:
TurboZ píše: To slovo "všechny" bych vynechal... :D
Tatraaa (noteeth)
Tatra používala turba bez regulace, natvrdo všechny plyny na turbínu?
Joo pokud se nepletu... (rofl)
Třeba aji Liazacky motory v Karosách nemaji regulaci turba...
Tam je na turbu akorat motorova brzda.
Takže klapka která zavře výfukové potrubí? Docela mě tahle problematika zajímá :) Kamarád jezdí závody tahačů a když jsem se díval na to auto z blízka tak tam byly dvě turba a taky žádný bypass jsem neviděl, mám pocit že tam nevedly ani olejové trubky,že by nějaké turba s trvalou náplní a kuličkovým ložiskem?

Napsal: 25 kvě 2006, 19:13
od TurboZ
Joo klapka která zavře výfukový potrubí... Potom motor jede jako kompresor..
Nejsem žádnej expert ale myslim že kuliškový ložiska s trvalou náplní by toho moc nevydrzely... kdyz vezmeš otáčku u toho závodního tahače (můj tip tak 200 000:? ) tak bych tomu moc nevěřil...
Navíc bych řekl že se tam využívá overboostu, možná ani není potřeba...
bylo by zajímavý kdyby tu někdo měl zkušenosti a třošku nís zasvětil... :D

Napsal: 30 kvě 2006, 13:50
od Smoke
dobře, tatra to nemá, protože to turbo tlačí hovno tlak, tak nepotřebuje regulaci (např. Scania 12 L má 400k a toč. moment 2000Nm, na ten oběm je to hovno výkon), já myslel že se zabýváme os. autama a ne co ma tatra nebo bus! chlapi chlapi :roll:

Napsal: 30 kvě 2006, 14:07
od Ctvrta
Taky bych se vratil k osobakum (LOL)

Mam na motoru 1.6TD LLK 59kW turbo ktery tlaci 1bar. Tohle turbo by melo z vyroby tlacit tak 0,8bar. Uz ho teda asi nemci postelovali. Jede to fakt pekne, trochu lip jak 66kW oktavka. Ale vykon je svinska droga.

U tohohle turba (RA,SB s vodnim chlazenim) by mela bejt nastavitelna regulace. Je tam plechovka a z osicka se zavitem a matkou. Jejim postelovanim, bych mel postelovat tlak. Mam pravdu?

Zajimalo by me jestli na tom turbu muzu nastavit treba tak 1,2 - 1,3 bar.
Koukam ze ty tu palis na turbo ktery ma tlacit 0,6bar trojnasobek. Tak na tohle by to nebyl ani dvojnasobek. Ma to cenu? Vydrzi to turbo pak jeste neco? Bude to znat na vykonu? Mam tam origo GII cooler.

Napsal: 30 kvě 2006, 14:08
od Ctvrta
:?

Napsal: 30 kvě 2006, 14:10
od Ctvrta
. .