Stránka 2 z 5
Napsal: 09 pro 2006, 23:01
od pafka
Je to věc názoru , ale zkušenost říká že je lepší 5-ti kvalt. Mimo max rychlosti. Neřadíš jak blbej , a lepší zrychlení. Pokud 6- ti kvalt nevytáčíš , tak je z toho auta mrcha líná. Ověřeno na A4 1.9 pd 130ps.
Napsal: 10 pro 2006, 09:38
od bokaco
pafka píše:Je to věc názoru , ale zkušenost říká že je lepší 5-ti kvalt. Mimo max rychlosti. Neřadíš jak blbej , a lepší zrychlení. Pokud 6- ti kvalt nevytáčíš , tak je z toho auta mrcha líná. Ověřeno na A4 1.9 pd 130ps.
Ja mam na 6ku pri 2ooo okolo 110km\h
a pri 1750 malinko pres 90 a vubec si nestezuju. A vesnici na 5 taky neni zas tak hrozny.
Kolik mate u tech 4kolek vy na 2ooo ot\min?
Napsal: 10 pro 2006, 11:01
od scream
no s 5 kvaltem mam s CTN 90 při 2000ot a s ASD 100km/h. kdyby se dal na oktu nebo g4, asi by to bylo víc nez ten 6kvalt
Napsal: 10 pro 2006, 15:54
od mvolesko
pri 110 mam nejakej 2250 ot
Napsal: 10 pro 2006, 15:57
od bokaco
mvolesko píše:pri 110 mam nejakej 2250 ot
Vypada to, ze jen sprintujes.
Napis jeste rok,auto
Napsal: 10 pro 2006, 16:03
od mvolesko
to ti k nicemu nebude protoze mam golfa IV model 2000, ale prevodovka je z octavia 4x4 PD
jinak jsme to poravnavali s 5kvaltem 4x4 ze stejnyho auta a ten je kradsi asi o 7%
reknu to takhle , kdyz chci jet pres 230 tak to toci hrozny otacky

Napsal: 10 pro 2006, 16:06
od bokaco
mvolesko píše:to ti k nicemu nebude protoze mam golfa IV model 2000, ale prevodovka je z octavia 4x4 PD
jinak jsme to poravnavali s 5kvaltem 4x4 ze stejnyho auta a ten je kradsi asi o 7%
reknu to takhle , kdyz chci jet pres 230 tak to toci hrozny otacky

Neni to nahodou uz skoro 5ooo? Do kolika ti to normalne tahne?
Napsal: 10 pro 2006, 16:11
od mvolesko
5300, ale ted mam setrici softchip takze jen 4600, a taky miprijde ze mi to vubec nejede

na dalnici mi Jim ujizdel kdy chtel
Napsal: 10 pro 2006, 16:37
od Seidl
Hoši, stačí si otevřít etku,vzít kalkulačku a začít počítat. Ono je dobré mít šestku, která je o něco málo delší než pětka, ale kde vzít výkon ? A pro-po, je to rozdíl nělakých 200ot/min. To znaméná že na max. to nebude mít vliv. Tak si myslím že na normální ježdění pěti kvalt.
Napsal: 10 pro 2006, 16:44
od mvolesko
no zatim jak to sleduju tak vetsina co ma 5kvalt a neda na nej dopustit a druha vetsina co ma 6kvalt zase neda dopustit nanej, pro me nema cenu o tom ani premejslet, jedinej problem mam kdyz sednu do jinyho auta nez u sebe chvilku trva nez si zvyknu nesnazit se radit sestku
Napsal: 10 pro 2006, 17:02
od sharik4x4
Podle mě je 6-kvalt je dobrý reklamní tahák,protože se zrychlením ,spotřebou a max.rychlostí to nemá nic společného.Vždy je nutné to posuzovat jako celek.Motor-prevodovka-rozvodovka a jejich vzájemné nastavení -převodový poměry.
Příklad Passat 96kw TDI PD r.v.03,motor AWX+5-rych.přev. versus motor AVF+6-rychl.přev.Vše origo z fabriky.Mám je tu oba identické auta,kromě barvy a udělal jsem test.
Na první pohled se zdá že lepší je AVF s šestikvaltem,no uvidíme co na to výrobce.Udaje z TP-motor AWF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba dle EU 1999/100 - je 7,8/4,8/5,9.
motor AVF-96kw/4000ot.,max.rychl.201km/h,spotřeba 7,7/5,0/6,0.
Po zkušební jízdě na stejné trati je výsledek takový dle mě:
první passat AWX.Jízda je komfortní,řazení přijemné,dobře odstupňované.
druhý passat AVF .Jízda je také komfortní,častější řazení,odstupňovaní vhodné na dálnici ne na okrsky.Mezi 5 a 6 rychl.min rozdíl.
Závěr dle mě je takový:
1.passat AWX je více vhodný pro naše podmínky v Čr.Dálnice 130km/h,jinak samé okrsky 90km/h.Spotřeba v těchto podmínkách je menší než u AVF.
2.passat AVF je vhodný do německa na dálnici,kde se projevý jeho přednosti-dobrá spotřeba při rychlostech 130-160km/h.
Pro naše podmínky je to jen frajeřinka s čislem 6 na řadičce a neustálé kvrdlání s řad.pákou,při každé změně vozovky.Spotřeba na okrskách větší než u AWX.
Takže každému radím dvakrát měř a jednou řež a v jednoduchosti je síla.

Samozřejmě každý má na to jiný názor,ale čísla nelžou.
Ale názor ,že 6-rychlostní převodovka je jednoznačně lepší je totalní blbost.
Záleží na to v jakém autě,za jakých podmínek,s jak výkonným motorem,jak jsou nastaveny převody. Thatś all.

Napsal: 10 pro 2006, 19:37
od Andre
Dřív jsem se divil, proč ten Holz do všech svých aut cpe ty 6ti kvalty, pak jsem se s tím povozil a rozumím tomu, ta 6ka u příčných motorů je úplně jiná skřín, to jak tam ty kvalty samy padaj a s jakou přesností oproti 5kám je mazec.
Až bude jednou GIV tak jedine s 6kv.
Napsal: 10 pro 2006, 20:05
od David-pv
Také bych chtěl 6-ti kvalt. Hlavně ve městě se mi zdá odstupňování 5-ti kvaltu TDi špatné. Dvojku bych často potřeboval o něco kratší.
Napsal: 10 pro 2006, 22:55
od scream
hm, zajímavy. mam 5 kvalt a dvojku a vubec vsechny kvalt bch potreboval delsí:-)
celkem tomu verim. 6 kvalt je urcite lepsi, kdybych se svezl, mozna by mi tech 15 za prestavbu nepripadalo zase tolik... ale zase ten pitomejdvouhmotnostní setrvák....fuj
Napsal: 10 pro 2006, 23:12
od Jim
David-pv píše:Také bych chtěl 6-ti kvalt. Hlavně ve městě se mi zdá odstupňování 5-ti kvaltu TDi špatné. Dvojku bych často potřeboval o něco kratší.
jojo, ten rozdíl mezi 1čkou a 2kou je docela velkej, ale už jsem si zvykl...
hlavně bych uvítal mnohem delší 5ku...
