Stránka 2 z 4

Napsal: 05 pro 2010, 23:04
od laumar
Ja som dal na skusku do mrazaka upravenu naftu z letnym VIF a zo zimnym VIF na tyzden , a ziadny rozdiel som nenasiel aj teraz lejem letny do nadrze a staruje to v pohode. To je moja skusenost !

Napsal: 05 pro 2010, 23:13
od slovacek.milos
Mrznutí nafty je podle mne zbytečně dramatizované- mě se to nikdy nestalo

já ti řeknu osobní zkušenosti s jízdama do německu v roce 93 nafta běžně jako přimrzala za jízdy, nastříkal jsi do nádrže vif a za chvíli jsi jel zas třeba i 3OO kiláků, nebo do další noci

záležé na mnoha okolnostech miloš

Napsal: 05 pro 2010, 23:24
od Rider.23
slovacek.milos píše:Mrznutí nafty je podle mne zbytečně dramatizované- mě se to nikdy nestalo

já ti řeknu osobní zkušenosti s jízdama do německu v roce 93 nafta běžně jako přimrzala za jízdy, nastříkal jsi do nádrže vif a za chvíli jsi jel zas třeba i 3OO kiláků, nebo do další noci

záležé na mnoha okolnostech miloš
Jako já neříkám, že to není možné, že ta nafta zamrzne, jen si myslím, že to je přehnaný strašák lidí, pokud se tankuje na pupmpách, kde aspoň občas vyčistí nádrže a neředí to kde čím, tak se to běžně nestává... A v roce 93 byla asi kvalita nafty o dost horší než dnes, protože to u aut ještě nebylo úplně běžné palivo a nebyli tak kvalitní palivové systémy jako dnes (CR)... Třeba na gymplu spolužák z Vysočiny pravidelně s pašíkem v zimě nedojel do školy, že zamrzl, jenže on tankoval naftu v nějaké firmě a tam ten tank snad v životě nikdo nečistil a kdo ví, co jim vůbec vozili za naftu... Mě se to prostě nikdy nestalo, a zažil sem opravdu kruté mrazy (rekord asi -28, -20 každou zimu...), tak mám buď kliku a nebo to fakt není tak strašné... Navíc dnes už většina čerpacích stanic použivá na zimu jinou naftu než na léto (např. OMV Alpine Diesel...), takže už je většinou ochráněná nějakým tím aditívem...

Napsal: 06 pro 2010, 06:14
od nogis
Najdi si můj příspěvek ;) OMV Alpine diesel při -17st. totálně zamrzlej. Máš tam i pěkný povídání z komunikace s OMV. Nakonec za to podle nich mohlo moje auto, protože jejich nafta prostě nezmrzne... (LOL) Minulý rok zde diskuze o zamrání nafty ze Shellu, letos o tom vím taky... Ani k jedný ze zásady nejezdím a jsem spokojenej. Leju všechny možný sračky za úplně jiný peníze a pořád jezdím. ;)

Napsal: 06 pro 2010, 08:45
od Pája 19
Taky sem loni zamrz s OMV Alpin diesel při -17ti po 50km jízdy. A s dávkou letního VIFu.
Ale teď v sobotu sem udělal rekord. Verva + zimní VIF a při -10ti po dvaceti km jízdy konec!
(Na Vervu+VIF jezdim rok nonstop, vždy tankuju do plna a filtr má cca 10tkm).
Dohrkal sem na pumpu, dolil 6 litrů naturálku a naftu do plný a hurá na hory. Tam bylo -17 a motor ani jednou nezaváhal.

Napsal: 06 pro 2010, 08:46
od rege245
asi 5 rokov dozadu, ked som mal este ford escort 1.6D, som raz v zime nalial z rezervnej bandasky 10l nafty ktoru som mal z leta, a po cca 15km som sa modlil aby som dosiel na benzinku. plyn na podlahe, 2-ka a cca 30km/h som sa plazil. takze letnu naftu v zime neodporucam. v zime je uz kazda aditivovana aby prezila mrazy (otazka do kolko stupnov :) )

Napsal: 06 pro 2010, 10:23
od audi80
Cau.v patek sem z nasi pracovni multikary vyklopil ze sklenicky vanilkovej puding nafta lukoil bylo -13.tak sem cumel.

Napsal: 06 pro 2010, 12:43
od Rider.23
nogis píše:Najdi si můj příspěvek ;) OMV Alpine diesel při -17st. totálně zamrzlej. Máš tam i pěkný povídání z komunikace s OMV. Nakonec za to podle nich mohlo moje auto, protože jejich nafta prostě nezmrzne... (LOL) Minulý rok zde diskuze o zamrání nafty ze Shellu, letos o tom vím taky... Ani k jedný ze zásady nejezdím a jsem spokojenej. Leju všechny možný sračky za úplně jiný peníze a pořád jezdím. ;)
No to je taky dobrá zkušenost, schválně to téma zkusím najít a pročíst si to... Je pravda, že teď už tankuju buď jen v Rakousku či Německu (převážně Shell a Aral) nebo tady v česku úplně normální naftu od Tesca, protože tady žádný rozdíl mezi naftou Shell a Tesco není (viz nedávno zveřejněný nezávislý test kvality nafty- Shell V-Power totál propadák a úplně jiné složení nafty než Shell V-Power v Německu...), takže nemá cenu zde v ČR připlácet za "kvalitu" protože sou to vyhozené peníze... a je taky pravda, že pokaždé když natankuji u sousedů, tak je znatelné a slyšitelné zlepšení chodu motoru a nižší spotřeba, ale to už bylo řečeno nesčetněkrát... A problém sem nikdy neměl, takže je to opravdu asi o náhodě, kdo zrovna co z těch nádrží na čerpačkách vytáhne...

Napsal: 06 pro 2010, 12:46
od Rider.23
Pája 19 píše:Taky sem loni zamrz s OMV Alpin diesel při -17ti po 50km jízdy. A s dávkou letního VIFu.
Ale teď v sobotu sem udělal rekord. Verva + zimní VIF a při -10ti po dvaceti km jízdy konec!
(Na Vervu+VIF jezdim rok nonstop, vždy tankuju do plna a filtr má cca 10tkm).
Dohrkal sem na pumpu, dolil 6 litrů naturálku a naftu do plný a hurá na hory. Tam bylo -17 a motor ani jednou nezaváhal.
To docela koukám, protože zrovna Verva od Benziny se považuje asi za nejlepší naftu, co se u nás dá koupit, takže spíš jestli nešlo o nějakého vykutáleného majitele pumpy, který to šidí nebo nějaké nečistoty, nbo cokoliv jiného.... No je to prostě síla, člověk si fakt asi nevybere, co koupit za naftu...

Napsal: 06 pro 2010, 12:49
od Rider.23
Jinak docela koukám, že často píšete, že vám to zamrzne až za jízdy, to si nevím vysvetlit proč? Dyť vždycky zamrzne dřív rybník, kde se hladina nehýbe, než řeka, kde voda teče.....? Tak bych řekl, že to spíš zamrzne přes noc, když auto stojí, než za jízdy, kdy ta nafta "teče", nebo je to tím, že nasáváním nafty se hromadí ty krystalky někde ve filtru a postupně se snižuje průtok, až to začne cukat a nakonec se to ucpe úplně...???

Napsal: 06 pro 2010, 13:40
od Martin.R
Rider.23 píše: nebo je to tím, že nasáváním nafty se hromadí ty krystalky někde ve filtru a postupně se snižuje průtok, až to začne cukat a nakonec se to ucpe úplně...???
Jj přesně tak. Hlavně za jízdy nápor vzduchu udělá taky nějakej ten stupeň dolu.

Napsal: 06 pro 2010, 13:52
od nogis
Největší strach mám za jízdy z chladiče nafty. Tam je to nejhorší.

Jinak v sobotu ráno -18.5st., dojezd 30km, nafta Benzina TopQ. Bez aditiv a chytlo to. Ale moc šancí jsem tomu nedával. :D

Napsal: 06 pro 2010, 14:00
od rozprach
Rider.23 píše:
boobika píše:jinak s tím netuhnutím nafty hluboko pod -20 v alpách, jednak bych řekl, že to bude nafta do vyššího mrazu než u nás a druhak alpy nejsou v čr, takže kvalita nafty bude jiná

je to jen můj názor
Bylo to loni (Golf GT TDi 110kW) i předloni (Fiat Stilo 1.9M-JTD), vlastně abych pravdu řekl, tak jednou tam byla nafta Shell z Retzu v Rakousku, co sme brali cestou a jednou OMV Znojmo, dřív sem tankoval jen na těchto dvou pumpách (když sem bydlel ve Znojmě), tady na Brněnsku tankuji buď opět na tom Shellu v Retzu (když mám cestu) nebo normálně u Tesca u Futura či na LUKOILU na D1 a stejně žádnej problém (myslím že z pátku na sobotu to tady bylo kolem -20 a taky bez problému...)
S tim bych byl dost opatrny. V nizinach nemaji zimni naftu tak jako na horach. Znamy v Benatkach natankoval plno a na Marmolade cely den rozchazeli auto tak, ze vybili baterku i Bobcata . . .
Vzdy kdyz jedu do alp, tak dotankovavam az v horach samozrejme za podpory zimniho VIFu . . . a nikdy zadny problem (crazy) (crazy)

Napsal: 06 pro 2010, 14:04
od Rider.23
nogis píše:Největší strach mám za jízdy z chladiče nafty. Tam je to nejhorší.

Jinak v sobotu ráno -18.5st., dojezd 30km, nafta Benzina TopQ. Bez aditiv a chytlo to. Ale moc šancí jsem tomu nedával. :D
Tak já na SDi chladič nafty nemám, takže o starost méně (noteeth) a benzinu TOP Q považuji za jednu z nejlepších naft u nás, shromažďuju dlouhodobě údaje o natankované naftě a spotřebe na ten konkrétní typ a Benzina TOP Q má druhý nejlpší výsledek (nejlepší je Shell Diesel Fuel Save z Rakouska či Německa), ale ber to pouze orientačně, u každého to může být trochu jinak- tohle je počítáno na našem 1.7SDi a nájezdu 20t km během posledního půlroku... Jinak co mě zaráží, tak kdykoliv vemu nějakou aditivovanou naftu (Verva, V-Power, Tesco Dplus (noteeth) ...), tak se mi vždy spotřeba o něco zvýší, nevím, čím si to vysvětlit, ale je to tak...

Napsal: 06 pro 2010, 16:43
od Ceco
Vacsina benziniek ma aj tak tu istu naftu, pretoze beru z jedneho, mozno 2 moznych zdrojov. Tu ide len o to, akym stylom si ju "ochutia" teda aditivuju, a v akom stave maju nadrze, a akou rychlostou sa v tych nadrziach palivo "toci".