Výfuk Octavia TDi

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

subz3ro_tdi píše:Rezonator spomaluje prudenie vzduchu tym ze toku dava rotaciu...
spíš zrychluje přeci :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

ked sa nad tym zamyslis, je to blbost.... priamociary pohyb je vzdy rychlejsi ako rotacny.... na tej istej drahe....
to ze to zrychluje vyfukove plyny a pridava XY koni je blud ktorymi nas krmia tunningove eshopy co to predavaju.... jedine co to s vyfukovymi plynmi urobi je ze to vdaka rotacii zmeni vysku tonu ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Thomy
Aktivista
Příspěvky: 1122
Registrován: 11 kvě 2008, 09:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešovsko

Příspěvek od Thomy »

Tak jaky je teda duvod toho, ze po vykuchani vyfuku ztrati auto tah ve vysokych otackach? Rezonator tomu nepomuze?
Octavia I ASV
Impreza WRX 195kW
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

subz3ro_tdi píše:ked sa nad tym zamyslis, je to blbost.... priamociary pohyb je vzdy rychlejsi ako rotacny.... na tej istej drahe....
to ze to zrychluje vyfukove plyny a pridava XY koni je blud ktorymi nas krmia tunningove eshopy co to predavaju.... jedine co to s vyfukovymi plynmi urobi je ze to vdaka rotacii zmeni vysku tonu ;)

nesuhlas! :) laminarne a turbolentne prudenie... :) podla mna plyn vo vyfuku ma skor tendenciu turbulentne prudit http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 3tojpaQTvG


rezonator to moze usmernit a zmenit na laminarne :) ale je to moj nazor :D nie fakt, kludne ma ukamenujte (noteeth)
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@kozelpub: v tomto pripade ano... ak to nie je len akusticky rezonator a dosiahnu takyto efekt tak to skutocne moze urychlit prudenie ;)
ale obavam sa ze vacsina z toho co sa u nas predava toto nedokaze 8)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

subz3ro_tdi:

to neviem videl som niake produkty :) (len na nete propagovane a odfotene) vnutri boli rozne varianty od kridelok, po hrbolceky usporiadane do spiraly :) ale ci to ma realne prinos neviem :) tie kridelka by mohli mat... tie hrbolceky neviem neviem :) ak to aj ma prinost tak to bude zanedbatelne, co sa tyka zmeny tonu u dieslu k lepsiemu ci k horsiemu? ( tratktor abo skor sa to blizi k benzinu?)
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

kozelpub, subzero: oba se mýlíte pánové, doplňte si středoškolskou fyziku :) zkuste si doma napusit večer vanu a pak až z ní vylezete a vytáhněte špunt ;) a uvidíte co se bude dít za věci
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@turbo kamna power: to si teraz zabil, pane..... ten vir co ti vznikne v odtoku vo vani je tam kvoli rotacii zeme, nema to s latentnym a laminarnym prudenim vzduchu nic spolocne (noteeth)
inak tiez si myslim ze sem nema vyznam tahat fyziku plynov... proste:
- 1.9tdi motor ziadny samostatny rezonator nema, ak je nieco skryte v obale koncoveho tlmica tak to aj tak zachovat nepojde
- pokial sa zmeni protitlak vo vyfuku, je vacsinou treba patricne softom doladit EMP... tolko k otazke tohto vlakna... bodka :)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

rotaci země :o ty bys mohl přednášet fyziku na Karlově univerzitě (noteeth) jde o to, že když jsou výfukové plyny usměrněny do spirály, vejde se jich do trubky průměru "d" stejně mnoho, jako se vejde laminárně prudících plynů do trubky průměru většího než "d". Čili, ve vaně se voda motá proto, že tak odteče rychleji než kdyby tekla "rovně", rozhodně to není kvůli rotaci země (rofl)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

http://cs.wikipedia.org/wiki/Coriolisova_s%C3%ADla (wallbash)

"Na Zeměkouli se jakákoliv hmota díky rotaci Země, pohybující se ve směru poledníků, odklání na severní polokouli doprava, na jižní polokouli pak doleva. Významné a jasně viditelné jsou projevy Coriolisovy síly v meteorologii. Na severní polokouli se otáčejí tlakové níže vždy doleva a tlakové výše doprava, na jižní přesně opačně."
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

wikipedia (noteeth) Coriolisova síla ovlivňuje orientaci proudění, nezpůsobuje však rotaci jako samotnou. Subzero, radši se věnuj TDI problematice a od fyziky radši dál ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

:) Ještě bych se tu mohl ukázat nějakej fanoušek Duny a začít povídat o Coriliosových bouřích, který ti servou maso z kostí (crazy)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

turbo kamna power píše:Subzero, radši se věnuj TDI problematice a od fyziky radši dál ;)
K tomu som tu vyzyval... ja som teoreticky fyziku nestudoval, cele moje vedenie je obmedzene semestrom fyziky na VS...
Faktom vsak zostava, ze Coriolisova sila prevysuje ostatne sily ktore v kvapaline posobia, tzn. ze skutocne na rovniku vodny vir pri vypustani nebude (myslim ze to bolo uz viackrat aj ukazane).
Bavili sme sa o rezonatore... ja tvrdim ze to ma v trubke pevneho priemeru akusticky vyznam.. pokial to mam mat iny efekt, potrebujes predkomoru... ak je na tomto nieco zle, budem ti vdacny ak mi to ako teoreticky zdatny vo fyzike vysvetlis ;) Ja si totiz stale myslim ze pokial to ma byt akusticky tichsie, ten tok plynov musi byt pomalsi, nie rychlejsi :) Tym ze tie vyfukove plyny pred koncovkou spomalis sa zmeni zvuk z wheeeeeeee na whoooooo...
Myslim ze cela polemika tu vznikla kvoli tomu ze hovorime o dvoch rozlicnych veciach..... ja hovorim o akustickom rezonatore
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

Mam uz delsi dobu pocit, ze jednotka VW TDI pri zvyseni objemove ucinnosti motoru (lepsi sani, vykuchani vyfuku, odstraneni EGR) nejenomze adekvatne naftu neprida, ale jeste ji ubere, takze po uprave jede motor hur nez predtim, protoze k vetsimu mnozstvi vzduchu jednotka cakne jeste mene paliva nez pred upravou.

Vsechny zde popsane indicie tomu nasvedcuji, stejne jako moje zkusenosti s drobnymi vylepsenimi TDI, kdy veskere upravy, ktere u "normalnich" motoru vedou ke svyseni vykonu, u TDI vedly spise k jeho snizeni, zato se dost vyrazne zlepsila spotreba.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@tiff: tak, jak to chapu ja (pokud dojde ke zvetseni objemu vedeni bez aplikace vetsiho turba nebo alespon upravy SW) tak tomu tak musi byt, protoze turbo musi nafukovat vetsi prostor a zaroven se spaliny hromadi ve vyfuku namisto aby ho opoustely. Nicmee pokud mas vetsi (chapej vyrazne) turbo, potrebujes dat moznost turbu se nadechnout a taky ho nechat "vyloucit", tzn. rychlost proudeni plynu navysit patricnym navysenim objemu vyfuku tak, aby nebyl brzdou.

Osobne (a mohu se mylit) vidim jako nejefektivnej pristup pri tvorbe vyfuku zachovani nejakeho tlaku pri plne zatezi v celem vyfuku (chapej za turbem) ... coz samozrejme znamena rozdilne prumery a patricne prodrazeni diky prodrazenemu "prorezu" pri "badani a vyvoji".

Kdo si tu praci da, myslim si, ze se mu to odvdeci nejen vykonem ale prislusnym a radnym narustem krouticiho momentu.

Ja jsem na to nemel finance, takze jsem se "podelal" a preventivne jsem udelal vyfuk 100->75->70. Jak funguje nebo nefunguje nemam sanci vzhledem ke slozitosti systemu (chapej neznalosti jak to zmerit ;) ) posoudit, nicmene s vyplachem a vysokym EMP pred malym nebo velkym turbem rozhodne problemy nemam.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“