Stránka 2 z 12
Napsal: 16 lis 2011, 14:54
od kawas
Marek77 píše:My, kdož máme v základní výbavě bufík, tohle fakt nemusíme řešit.
Na provozní teplotě jsem po 5-8 minutách piánko jízdy po městě. A to mám téměř jedenáct litrů kapaliny.
Tak to bych chtel taky , dost o tom uvazuju mohl by mi nekdo nastinit za kolik bych toho bufika zhruba poridil na Oktavku AHF kdybych sehnal nekde starsi a je to narocne to predelat , ma smysl tam davat tu zimni masku aby se to drive ohralo ?
Jinak kdybych tam nemel vyhrivane sedacky tak bych rekl ze to auto je v tomhle dost bida nez se to zahreje , ale to asi bude u jinych dieselu podobne co navic ten motor dostava zbytecne zabrat kdyz se porad vypina-zapina poradne neohraty.
Napsal: 16 lis 2011, 16:20
od mir77
Dneska druhy test. S bufikem. Ohralo se to daleko rychleji, ale stale jen 80 stupnu, presneji 81.9 dle VAGu. Koukal jsem, ze termostaty maj otvirat v 87, ale ze Febi dela i s otviranim v 80, takze bych to dmeroval spis k tomuto, protoze tech je fakt stabilnich.
Napsal: 16 lis 2011, 16:22
od mir77
Dneska druhy test. S bufikem. Ohralo se to daleko rychleji, ale stale jen 80 stupnu, presneji 81.9 dle VAGu. Koukal jsem, ze termostaty maj otvirat v 87, ale ze Febi dela i s otviranim v 80, takze bych to dmeroval spis k tomuto, protoze tech je fakt stabilnich.
Napsal: 16 lis 2011, 16:52
od Biimbo
termostat stojí tři stovky a všichni to furt řeší. Já po výměně nemám s ohříváním problém a od tý doby se mi nestalo že by rafika lehla po kolmou polohu nebo na vagu pod 80 st. Ani když topím na místě..
Napsal: 16 lis 2011, 16:57
od Marek77
mir77: Použít termostat s nižší teplotou otvírání je holý nesmysl!!! Neblbni, chlape, ve finále to bude ještě horší.
Pokud termostat otevře už v 80°C, systém se díky ledové vodě z chladiče ještě víc ochladí a už vůbec se nedostaneš na provozní teplotu.
Termostat s nižší teplotou otvírání je pro teplé oblasti - subtropy a podobně.
kawas: Bufík ze Sharana nebo jiných vozů (T4, Touran, Alhambra, Galaxy a další) se dá koupit v ceně kolem 5000 Kč. Doporučuju pouze 3kW verzi - výkonnější by se mohl přehřívat, protože Octavia má oproti Sharanu mnohem kratší okruh a méně vody.
Kromě bufíku je třeba ještě naftové podávací čerpadlo a je fajn, když k tomu získáš i kabeláž (aspoň svorkovnici a pár centimetrů drátů z ní). Montáž do Octavie je možná, ale je třeba najít rozumné místo, kam ho umístit. Jinak je to za dvě tři hodinky.
Napsal: 16 lis 2011, 18:58
od jericho-3
Možná by stálo za to, dát místo origo chladiče v zimě jen radiátor topení jelikož by tyhle motory stačil uchladit a vepředu by bylo hodně místa..
Marku jistě si pamatuješ, jak se u žigulů 1200 ccm vyndavala vrtule chladiče a žigul ji v zimě ani nepotřeboval.., a méně žral..Jinak to chce termostat s 95 stupní otvírání a zapakovat chladič...Ne nadarmo starší vozy měly žaluzie a topily jako fík, ale nesmělo se na ně zapomenout..

Napsal: 16 lis 2011, 19:19
od rami
Ted kdy se ochladilo mi rucicka teplomeru drzela prevazne chlup pred 90 ale nekdy to na 90 vylezlo.
Zahrivani +- stejne jako loni.
Nasral jsem se,kupil novy teromstat a ted to drzi uz na 90 podle budiku. Na vagu jsem to jeste nemel.
Topi to o poznani lip.
Pri techto teplotach se mi to po 2,5-3 km zvedne z 50 a zahrate podle budiku to mam kolem 7-8 km. Jezdim bez pusteneho topeni a vyjizdim z garaze caa 4 stupne.
Stary jsem zkousel varit v hrcu a zda se ze otviral caa pri 75 .
Napsal: 16 lis 2011, 19:25
od mir77
Marek77 píše:mir77: Použít termostat s nižší teplotou otvírání je holý nesmysl!!! Neblbni, chlape, ve finále to bude ještě horší.
Pokud termostat otevře už v 80°C, systém se díky ledové vodě z chladiče ještě víc ochladí a už vůbec se nedostaneš na provozní teplotu.
Termostat s nižší teplotou otvírání je pro teplé oblasti - subtropy a podobně.
Nejsem blbec

Já poukazoval na to, že tam mám asi termostat s 80°C, když se mi ta teplota furt drží na tý hodnotě cca 82°C. Jinak se to nedokážu vysvětlit. Když to začne klesat, tak to klesne třeba jen na 77 nebo 78... a zase stoupá do těch řekněme 82. Asi to nějakej šikula měnil a dal tam právě tenhleten. Loni jsem to neřešil, říkám, zarazilo mě to až teď. Dneska jsem sahal na chladič. Neni ledovej, je do vlažna, takže ten termostat zřejmě otvírá. Akorát se to v tomhle počasí docela blbě sleduje.
Určitě to vyměním, nebudu se s tím trápit

Prdnu tam nějakýho Wahlera a bude po starostech

Stejně chci na zimu dělat palivovej filtr, takže to udělám při jednom

Napsal: 16 lis 2011, 19:31
od dhfool
Ty pružiny na termostatech jsou utahané a otevírají dřiv. Po 5 letech bych ho měnil automaticky třeba s nemrzkou. Jinak moje SDI je na provozce (dle budíku) za cca 8-10 min kloktání po městě s ventilátorem na 2. rychlost a nepadá.
Napsal: 16 lis 2011, 19:46
od frantisek28
Marek77 píše:
kawas: Bufík ze Sharana nebo jiných vozů (T4, Touran, Alhambra, Galaxy a další) se dá koupit v ceně kolem 5000 Kč. Doporučuju pouze 3kW verzi - výkonnější by se mohl přehřívat, protože Octavia má oproti Sharanu mnohem kratší okruh a méně vody.
Kromě bufíku je třeba ještě naftové podávací čerpadlo a je fajn, když k tomu získáš i kabeláž (aspoň svorkovnici a pár centimetrů drátů z ní). Montáž do Octavie je možná, ale je třeba najít rozumné místo, kam ho umístit. Jinak je to za dvě tři hodinky.
Myslim, ze bufiku je uplne jedno, ci je namontovany v octavii, fabii, sharane atd. A v pohode moze byt aj 5 kW, stejne na viac nez 80 °C nevykuri, vypina, prehriatie nehrozi, sam reguluje vykon. Moze byt v okruhu aj 50 litrov vody, tu nahreje na tych cca 80 °C a vypne, zrovna tak aj 5 l vody - nahreje a vypne. Dolezity je okruh, teda aby bolo funkcne cerpadlo.
Napsal: 16 lis 2011, 19:50
od mir77
frantisek28 píše:Marek77 píše:
kawas: Bufík ze Sharana nebo jiných vozů (T4, Touran, Alhambra, Galaxy a další) se dá koupit v ceně kolem 5000 Kč. Doporučuju pouze 3kW verzi - výkonnější by se mohl přehřívat, protože Octavia má oproti Sharanu mnohem kratší okruh a méně vody.
Kromě bufíku je třeba ještě naftové podávací čerpadlo a je fajn, když k tomu získáš i kabeláž (aspoň svorkovnici a pár centimetrů drátů z ní). Montáž do Octavie je možná, ale je třeba najít rozumné místo, kam ho umístit. Jinak je to za dvě tři hodinky.
Myslim, ze bufiku je uplne jedno, ci je namontovany v octavii, fabii, sharane atd. A v pohode moze byt aj 5 kW, stejne na viac nez 80 °C nevykuri, vypina, prehriatie nehrozi, sam reguluje vykon. Moze byt v okruhu aj 50 litrov vody, tu nahreje na tych cca 80 °C a vypne, zrovna tak aj 5 l vody - nahreje a vypne. Dolezity je okruh, teda aby bolo funkcne cerpadlo.
Souhlas, mám Thermo Top E, 4,2 kW a v krutých mrazech bych zatraceně ocenil Céčko s 5,2 kW

To běží půl hodiny a motor žádná sláva

Pokud jsou teda fakt mrazy

Napsal: 16 lis 2011, 20:35
od jurosdi
Ja som menil termostat minulí týžden. Bol tam ešte origo a mal už cez 400 000km. Dal som tam Wahler a plná spokojnost. Pri ranných teplotách -3st sa auto zohreje na 90 st po 8km jazdy. Pred tým som ho nezohrial do ciela jazdy ( do práce mám cca 14km). Octavia 1.9 Sdi.
Napsal: 16 lis 2011, 20:40
od besoun
Mě O I tdi po 12km vyleze na 90 podle budíku ale když jedu z kopce tak ručička spadne(na dílek před 90) ale na topení jsem nic nepocítil a myslím , že topí dobře. Tak jsem už jezdil i minulou zimu ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost. Takže už bude načlej termostat řikate???
Napsal: 16 lis 2011, 20:44
od slovacek.milos
jurosdi píše:Ja som menil termostat minulí týžden. Bol tam ešte origo a mal už cez 400 000km. Dal som tam Wahler a plná spokojnost. Pri ranných teplotách -3st sa auto zohreje na 90 st po 8km jazdy. Pred tým som ho nezohrial do ciela jazdy ( do práce mám cca 14km). Octavia 1.9 Sdi.
musí se dát wahler jinak je to hodně práce stojí to za ho,,,,no

Napsal: 16 lis 2011, 20:57
od besoun
v čem je lepší wahler než originál???