Stránka 2 z 2
Napsal: 16 dub 2012, 09:00
od 67gtman
no mne bez funkcnych zhavicov, aspon jedneho, motor nenaskoci.
tu niektori tvrdite ze vam naskoci, ked mate fyzicky odpojene napajanie?
alebo len necakate a hned startujete cize pocas tocenia motorom zhavice zhavia?
(lebo to je sakra rozdiel)
Napsal: 16 dub 2012, 09:12
od Tomas.cz
JE tady člen fóra, kterému nešel ani jeden žhaviš u Octavie ASV a i v -22 nastartoval, za mohutného oblaku dýmu

Napsal: 17 dub 2012, 09:07
od 67gtman
ako dlho musel tocit motorom?
s5 k tomu dozhavovaniu. ake su typicke casy napr. pri 10, 0, -10, -20C?
nie su 2 minuty vela - neznizuje sa tym zbytocne rychlo zivotnost zhavicov?
(a premudrelymi radami ako neries vymen raz za dva roky a pod. nezahlcujte internet )
Napsal: 14 srp 2012, 12:07
od Csala
Niekedy v jari sa mi po naštartovaní studeného motora začala na určitý krátky čas rozsvecovať kontrolka motora. Op-Com vypísal poruchu v obvode žhavenia - takže odišla jedna žhavička. Nechal som to tak, však že načo meniť žhavičku v lete, aspoň budem sledovať, ako to vlastne s tým žhavením je. A mám zistené, že môj motor žhaví aj pri vonkajšej teplote 30°C. Teplý motor samozrejme nežhaví, ale studený vždy, aj v lete. Podľa času, kedy zhasne kontrolka motora, je vidieť, koľko sekúnd ešte po naštartovaní dožhavuje. A pri studenom motore dožhavuje vždy, aj v lete.
Ale už idem žhavičky vymeniť, vydržali minimálne 100 tisíc km, tak si to zaslúžia, dnes ráno pri +10°C už to pri štarte bolo cítiť.
Predlžovanie životnosti žhavičov by som neriešil, mali by vydržať tisíc štartov, mne vydržali evidentne viac. Sú tam Bosch.
Napsal: 14 srp 2012, 16:56
od frantisek28
Neni to nahodou tak, ze dozhavuje max. 4 minuty, avsak po prekroceni 2500 otacok sa dozhavovanie vypne hned? Ja si to len tak letmo pamatam, mam taky dojem, ze to bolo uvedene u motoru ATD....
Napsal: 14 srp 2012, 17:06
od leguan
maximalní doba dožhavovaní je 90 sekund ale po překročení otaček 2500 se vypne
Napsal: 14 srp 2012, 17:06
od senioring1
67gtman píše:ako dlho musel tocit motorom?
s5 k tomu dozhavovaniu. ake su typicke casy napr. pri 10, 0, -10, -20C?
nie su 2 minuty vela - neznizuje sa tym zbytocne rychlo zivotnost zhavicov?
(a premudrelymi radami ako neries vymen raz za dva roky a pod. nezahlcujte internet )
Musíš sa zmieriť s tým , že FORUM obsahuje nielen rady ( a nie vždy dobré ) ale aj názory na ktoré má každý právo .
Napsal: 14 srp 2012, 19:10
od frantisek28
"Žhavení:
Je-li teplota okolí nižší než +9 °C, zapnou se po
zapnutí zapalování žhavicí svíčky.
Rozsvítí se kontrolka žhavení.
Po skončení žhavení kontrolka zhasne a motor
mùže být startován."
"Dožhavování:
Po každém startu probíhá dožhavování, a to bez ohledu na to, zda bylo před startem motoru žhavení aktivní, či nikoliv.
Snižuje se tím hluk spalování, zlepšuje se chod
motoru ve volnoběhu a snižuje se obsah
uhlovodíkú ve výfukových plynech.
Fáze dožhavování trvá max. 4 min a přerušuje se
dosáhnou-li otáčky motoru 2500 min -1."
Su to citaty zo studijneho materialu Fabia 1.9 TDi PD 74 kW, tak potom neviem, ale asi aspon v tej fabke to tak je.
Napsal: 15 srp 2012, 11:41
od slovacek.milos
co štu tak pokud chcete vědět o dožhavování motoru a žhavení si nasadte kontrolku a natáhnete kabel na svíčku
, co se týče kontrolky na přístrojovce to není udaj o žhavení ale znasnutí kontrolky je pokyn k počátku startu
z podobného guláše co tady čtu nikdo chytrý nebude,
co se týče servisu žhavičů tak mají interval výměny, udává je výrobce a termín je udán v informacích o produktu
