Stránka 3 z 3
Napsal: 22 čer 2014, 20:22
od Petr H.
Napsal: 22 čer 2014, 20:30
od Petr H.
Napsal: 12 črc 2014, 12:56
od Petr H.
matoa píše:Nafuknute? Nevedel by si nahodit foto? Pretlacenu predkomorku si neviem predstavit, ale mozne to je ked niekto casto vyberal trysky alebo ich vlozil bez podloziek a postupne ich zaklepalo/zatlacilo dnu..
mi odepsal jinde:
Autor: puskar86
Datum:26.06.2014, 21:18:53
pozrel som v manuale rez hlavou a komorky su ulozene v lozku takze vstreky ich vtlacit nemozu a komorky ma trcat do valca 0,15 az 0,35mm pravdepodobne to sposobily tie jeho upravy podla obrazkov su stoopro prevrtane a co rozbilo ten piest? mozno mal motor malo paliva a siel na chudobnu zmes vdaka tej vacke alebo si to neviem nejako vysvetlit
Napsal: 12 črc 2014, 13:08
od pepe276
Cca před 20 lety jsem viděl hlavu z nějakého Fiata 1.9D, nebo TD, už nevím, kde vypadl ten uzávěr předkomůrky dolů do válce a rozsekal píst. Prý se to u těch předkomůrkových Fiatů občas stávalo a na vině snad bylo to, že se sešly blbě tolerance díry v hlavě a zátky a ta se časem střídáním teplot uvolnila, až vypadla. Tu hlavu tenkrát zavařili a nechali znovu obrobit a dali novou zátku a pak už snad držela. Ale jak říkám, je to tak 20 let, už si to pamatuju dost matně.
PS: Diesel jde skoro vždycky na chudou směs, akorát při plném plynu ne, to není benzín

...
Napsal: 08 pro 2014, 23:06
od matoa
Vybral som trysku a hľa, co namna kukalo.. ziadna komorka.. cervenym je ohraniceny zhavic, dole je vrch piestu..
je to mozne ?

Napsal: 11 pro 2014, 22:32
od radluk
asi primy vstrik?

Napsal: 13 pro 2014, 08:48
od Petr H.

žeby už před tebou někdo jezdil na hydrauliku a udělal z toho prímovstřik jako u mě?
Napsal: 13 pro 2014, 17:20
od Dr.Spiegel
Jezdím na hydrauliku a tohle se opravdu nestane, pokud to alespoň trochu předehříváš, filtruješ a ředíš s naftou tak je to OK.
Napsal: 14 pro 2014, 10:23
od Petr H.

myslím jako, že to někdo prohulil vrtačtou nakrz celé a nenechal tam ani kus jako u mě.
Napsal: 15 pro 2014, 00:12
od matoa
bud je to prevrtane alebo to niekto vytiahol.. Moze to fungovat aj bez toho? nerozpadne sa tato hlinikova hlava ?
Motor ide pekne, uplne bez problemov
Napsal: 15 pro 2014, 22:32
od Petr H.
Čistě teoreticky (i prakticky) by měly jít předkomory vyndat. Ale nikdy jsem to v praxi neviděl, a ač na to mám školu nikdy jsem se tím prakticky nezabýval, takže nevím. Samozřejmě nic nebrání tomu, aby to jelo. U studeného to chytně o žhavku, pak už jde jen o to, jestli neklesne komprese o tolik, že by to nebylo schopné samovznícení. Rozpadnout se nic nerozpadne, není důvod. Pokud to má čepovou trysku a stíká to někam směrem do válce a nehoří to na stěnách hlavy není důvod se čehokoliv obávat. (ani tak ne, akorát by teoreticky mohl pomalu ubývat materiál - čili nějaká ztáta životnosti) Pokud by to dolétlo až na píst bude ho stačit chladit olej od spoda.
U mě se to projevovalo poněkud traktorovitějším (tvrdším) chodem. Ale nebyl ten zvuk nepříjemný. Chyběl typický turboefekt, ale motor táhl od daleko nižších otáček (cca 1300 oproti 2200 u originálu). Což bylo spíš výhodné. Celkový výkon asi o něco nižší. Ale čeho se nedalo nevšinout byla daleko nižší spotřeba. Skoro jako moderní přímovstřik.

Bohužel motor vydržel jen něco přes rok, ale řeknu cca 20% dolu.
Jestli to máš s čím srovnat zkus něco napsat. Co že je to za motor? Koukal jem na tvoje příspěvky to je ten peugeot nebo bmw?
Napsal: 18 pro 2014, 16:38
od matoa
motor M21W24 od bmw, 2.4L 6valec radovy (oznacenie 2.4TD). Motor bezi bez problemov. I ked sem tam horsie starty ale staci 3 krat nazhavit, trocha plynu a skrka na 2 otocenie, chvilku kolisu otacky ked je pod 0°C. Turboefekt je celkom znacny a predchadzajuce auto co som mal s tymto motor ho nemalo(turboefekt). Turbo nastavene na 0.95bar a samorejme aj na nejake hranie s nastavenim cerpadla prislo, max davka dvihnuta a "fuel pin" tiez postelovany. Teraz to jemne zadymy pri prudkej akceleracii ale nic katastrofalne. Jedine co som riesil ze to prestavalo tahat nad 3.5k otacok ale to bolo sposobene podtlakom paliva pred cerpadlom - maly prietok, tak som vyhodil zbytocne veci a uz to ide ako tak OK do otacok. Nema to podavacie cerpadlo v nadrzi.
Neviete o nejakom cerpadle podavacom so systemom IN - OUT co by sa dalo hodit na hadicu a zvladlo by vyssiu vyskozitu?
Napsal: 19 pro 2014, 07:56
od sineDko
Pri tomto motore td tds je turbodiera uplne normalna. Kazdy jeden sa zobudi az pomaly pri 2000 otackach.
Napsal: 19 pro 2014, 18:26
od Petr H.

těžko hádat co vyvedli předchozí majitelé. Třeba vyndali předkomory a dali slabší těsnění??? Nemá to vířivou komurku? Netuším jak to je originál.