Napsal: 03 úno 2010, 10:55
Diky mocMartin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
Diky mocMartin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
to je sice taky názor,ale já s ním nesouhlasím...Martin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.Martin.R píše:No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.TDI tech píše:Hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost ako ocel. Preto v zasade povolovat zahvice pri studenom motore!!! A aj mne sa uz stali nejake prusery so zhavicami. Najhorsie bolo ked sa mi pri uvolnovani zlomil
Já fakt nevim, ale žiju furt v dojmu že hlína má větší. Už z dob kdy jsem dělal motorky a skládal je dohromady tak sem ohříval kartery a ložiska tam padaly samy ještě s vůlí a když jsem párkrát pouštěl ložisko se stejným přesahem jako u hliníku (za studena) do ohřáté ocele tak to bylo jen tak tak.TDI tech píše:ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.Martin.R píše:No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.TDI tech píše:Hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost ako ocel. Preto v zasade povolovat zahvice pri studenom motore!!! A aj mne sa uz stali nejake prusery so zhavicami. Najhorsie bolo ked sa mi pri uvolnovani zlomil
Hliník má väčšiu tepelnú rozťažnosť než železo (oceľ, alebo liatina)Martin.R píše:Já fakt nevim, ale žiju furt v dojmu že hlína má větší. Už z dob kdy jsem dělal motorky a skládal je dohromady tak sem ohříval kartery a ložiska tam padaly samy ještě s vůlí a když jsem párkrát pouštěl ložisko se stejným přesahem jako u hliníku (za studena) do ohřáté ocele tak to bylo jen tak tak.TDI tech píše:ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.Martin.R píše: No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.
Hm, prevodovku tam mas aspon už tretí ne?martinsidlo píše:Hezké,ještě že jsem nikdy nemusel měnit svíčky za celou dobu 680000km na Seat Cor. Sdi,stale perfektně funkční.
Používám zlatou belzonu a bez problémů už léta.Martin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.