Stránka 3 z 3

Napsal: 03 úno 2010, 10:55
od Dushky888
Martin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
Diky moc :)

Napsal: 03 úno 2010, 13:20
od DOLPH
Martin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
to je sice taky názor,ale já s ním nesouhlasím...

žhaviče nejdou ven -protože mezi železnou žhavičkou a hliníkovou hlavou dochází k chemické reakci a oxidaci.(stačí trošku slané voda z cesty a už to jede) a té je třeba zabránit-já doporučuji měděnou pastu.

Napsal: 03 úno 2010, 13:44
od TDI tech
Martin.R píše:
TDI tech píše:Hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost ako ocel. Preto v zasade povolovat zahvice pri studenom motore!!! A aj mne sa uz stali nejake prusery so zhavicami. Najhorsie bolo ked sa mi pri uvolnovani zlomil :x
No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.
ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.

Napsal: 03 úno 2010, 14:02
od automeda
Ano take po ruzných pokusech se osvědčila měd a take keramická pasta.Kde jsem ji použil tam jsem už neměl problémy a nemusel vytahovat vytahovákem na žhaviče.

Napsal: 03 úno 2010, 14:37
od roman
Máte někdo zkušenosti s novým typem - keramickými žhavícími svíčkami?
V příručkách píší že jakmile nejde povolit předepsaným momentem ( asi 20 Nm ), nesmí se již demontovat a musí se hned demontovat hlava. Při povolení větším momentem hrozí rozdrcení keramiky a nasledné napadání jemných keramických částeček kolem pístu a po spuštění motoru dojde k vydření válců.
Další zajímavostí je, že jakmile nová keramická žhavící svíčka spadne na zem, již se nesmí namontovat.

Roman

Napsal: 03 úno 2010, 15:25
od Martin.R
TDI tech píše:
Martin.R píše:
TDI tech píše:Hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost ako ocel. Preto v zasade povolovat zahvice pri studenom motore!!! A aj mne sa uz stali nejake prusery so zhavicami. Najhorsie bolo ked sa mi pri uvolnovani zlomil :x
No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.
ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.
Já fakt nevim, ale žiju furt v dojmu že hlína má větší. Už z dob kdy jsem dělal motorky a skládal je dohromady tak sem ohříval kartery a ložiska tam padaly samy ještě s vůlí a když jsem párkrát pouštěl ložisko se stejným přesahem jako u hliníku (za studena) do ohřáté ocele tak to bylo jen tak tak.

Napsal: 03 úno 2010, 15:46
od STRÝCO
Martin.R píše:
TDI tech píše:
Martin.R píše: No nevim, ale jestli si to dobře pamatuju tak hliník má právě větší tepelnou roztažnost, takže právě naopak.
ee hlinik ma mesiu teplotnu roztaznost ako ocel, preto su zneho napr. zdvihacie tycky na sacich ventiloch vo felde. Je to koly e misiam, tym ze hlinik ma mensiu teplotnu roztaznost je presnejsie vymedzena vola sacich ventilov v celom rozsahu prevadzkovych teplot motora.
Já fakt nevim, ale žiju furt v dojmu že hlína má větší. Už z dob kdy jsem dělal motorky a skládal je dohromady tak sem ohříval kartery a ložiska tam padaly samy ještě s vůlí a když jsem párkrát pouštěl ložisko se stejným přesahem jako u hliníku (za studena) do ohřáté ocele tak to bylo jen tak tak.
Hliník má väčšiu tepelnú rozťažnosť než železo (oceľ, alebo liatina)
napríklad viď.
http://www.materialing.whian.net/node/67

Napsal: 03 úno 2010, 15:51
od Zdenda
součinitel teplotní roztažnosti:

Ocel: 11 - 13 x 10^-6 / °C (dle obsahu uhlíku)
Hliník: 23 x 10^-6 / °C

Napsal: 03 úno 2010, 15:52
od martinsidlo
Hezké,ještě že jsem nikdy nemusel měnit svíčky za celou dobu 680000km na Seat Cor. Sdi,stale perfektně funkční.

Napsal: 03 úno 2010, 15:59
od STRÝCO
Z pomeru koeficientov teplotných rozťažností potom vyplýva záver :
povoľovať pri studenom motore ! Vtedy by mala byť pravdepodobnosť problému menšia.

Napsal: 04 úno 2010, 15:59
od DOLPH
za 17 let co si "hraju" s autama jsem nevypozoroval rozdíl ve smyslu lepšího,nebo horšího povolování žhaviček na teplém či studeném motoru.

buď jde a nebo nejde a když nejde-můžu to rvát studené,nebo teplé-stejně nejde.
tepelná roztažnost jistě existuje,ale při teplotách 20°C(studený motor)a 80°C(provozní teplota) jsou rozdíly v rozměrech hliníku a oceli zahřáté na stejnou teplotu a při průměru žhavičky cca.10mm tak minimální,že se není ani o čem bavit.....

Napsal: 05 úno 2010, 00:02
od Zdeněk M
martinsidlo píše:Hezké,ještě že jsem nikdy nemusel měnit svíčky za celou dobu 680000km na Seat Cor. Sdi,stale perfektně funkční.
Hm, prevodovku tam mas aspon už tretí ne? :D To je co za SDI v Cordobě 6K2 vyroba 99-02 AGP 50 kw nebo tej starsí s motorem AEY 47 kw. V B4 94 motor 1Z TDI 670000km upad ventil tri díry v bloku a konec. :P

Napsal: 05 úno 2010, 16:31
od bobG3
Martin.R píše:Ničím nepotírat!!! Hezky na sucho, cokoli se tam dostane (mazadla odrezovače.....) se časem zapeče a pak je problém na světě.
Používám zlatou belzonu a bez problémů už léta.

Napsal: 06 úno 2010, 21:02
od mtapaj
je to lepsie povolovat na teplom motore nie horucom okolo 60 °C vtedy tam lepsie prenikne aj povolovaci sprej alebo olej,no ak to aj tak nejde je dobre ho poriadne nahriat-do cervena nechat schladnut + sprej alebo olej popripade po nom udriet slusnym kladivom a ak nejde tak vrtaaat...
povolil som x srobov-odvzdusnovakov navarenim a postupnym rozkyvanim najlepsie je privarit nan kus tycky a postupne rozkyvat.
S tym navarenim som povolil 99perc.