kotouče 288mm vs.280mm

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

není u 280 spíš problém s ložiskem/nábojem/těhlicí s tím že celý tenhle systém jak dostane vůli začne házet a to pak vede k úmrtí kotoučů? to by pak náhrada jiným kotoučem moc nepomohla... kromě toho si myslím že kotouč 280mm a 288mm od stejného výrobce bude jistě stejně kvalitní=ze stejného matroše a stejně kvalitně opracovaný...
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

TDI tech píše:
Radim205D píše:Kurec chlapi k věci !!, stočené 288mm kotouče do auta s brzdama 280mm, ano nebo ne
tohle se tady řeší !!.
:)

Diskuzí na téma proč se kotouče kroutí je všude hafo, tak zkuste debatovat tam..
Nie, 288mm dosky do 280mm adaptera nedas.
Tak ještě jednou a snad už naposled (rofl) (rofl)

od začátku se bavím o výměněn kotoučů, desky zůstanou původní ...
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Ale to ti bude naprd kedze zase nevyuzijes celu plochu kotuca. Zbytocne komplikovane. Moznoze ich neskruti, ale to je otazne. Treba skusit co to spravi. Bud to prerobit na 288mm prip. 312mm alebo sa poobzerat po nejakych Zimmermanoch a pod. 280mm
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Vici píše:kotouč 280mm a 288mm od stejného výrobce bude jistě stejně kvalitní=ze stejného matroše a stejně kvalitně opracovaný...
Tohle si taky myslím, proto mi nejde do hlavy, proč bych měl přecházet na nějaké "sportovní kotouče" z nějakých "spešl" materiálů..
Na těch dvou výkresech je na první pohled jasné, jak který kotouč bude dobře odvádět teplo do ráfku a náboje. Podle mně jsou ty 280mm kotouče konstrukčně poddimenzované. Hodně udělá to, že jsou o 3mm silnější a mají protažené žebrování a vnější třecí plochu blíž ke středu pro lepší odvod tepla. Schválně se koukněte jak se řešily kotuče 280mm na OII
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Coveče rozdíl v poloze třmenu je cca 4mm, což se mi zdá docela dost, chtělo by to nějaký starý 288ky nechat stočit a prubnout to.
Rozhodně jsou 288ky hodně znát, ba bych řekl že víc jak přechod z 288 na 312mm.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Nazdar Honzo, brzdný účinek bude úplně stejný, protože použiju původní brzdiče a desky se stejnou velikostí brzdné plochy a průměr kotouče zůstane nakonec taky. Rozdíl hloubky kotoučů podle výkresů na první straně tohoto topicu je cca 2.5mm

Vůbec zde nechci řešit nějaký fígl na zlepšení brzdného účinku, s tím problém si myslím v normálním provozu není,(netýká se tunerů (noteeth) ) jedine co chci vyřešit je zkroucení kotoučů v extrémních krizových situacích a to co nejednoduchším a nejlevnějším způsobem bez bezpečnostních rizik a dalších nákladů.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5018
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Vyděl jsem u tchána kotouče se žebrováním u náboje,musím zjistit,co jsou zač.Já žebrování nemám.Vy ano? Mělo by to potom lépe odvádět teplo a nekroutit se.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

martinsidlo píše:Já žebrování nemám.Vy ano?
Asi jsem použil blbý výraz pro přepážky chlazeného kotouče, které máme všichni. U 288mm kotoučů jsou přepážky díky větší brzdné ploše blíž ke středu. Pokud ti to není stale jasné, vysvětlím přes soukomé zpávy detailněji.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5018
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jak vypadá chlazený kotouč ví i 10 letý syn,já myslel otvory mezi co sedí br.desky a nábojem.V sobotu ofotím na chalupě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5018
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Obrázek
Větrací otvory označeny červeně
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Decimus
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 20 kvě 2007, 16:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

kotouče 288 na 280

Příspěvek od Decimus »

Mám to tak stahnuté a v pohodě to funguje. Jak vezmeš starší kotouče které si nechaš stáhnout nejen po obvodu ale i srovnat, tak nemusíš čarovat s deskama.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Decimus: nemas foto?? obrusoval si aj hrany? ja som kedysi davnejsie skusal po obvode stahovat 256 kotuce zo zadu (kvoli adapterom zo 4x4 na predohrabe) a robilo to otrepy jaxvina po tych hranach...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

nechce sa mi to tu citat cele, ale mam poznamku ze 256mm dosky su taky isty tvar ako 280 mm len su tensie :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Děláte mi jen samou radost pánové (noteeth)
Decimus
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 20 kvě 2007, 16:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

288-280

Příspěvek od Decimus »

vyfotím to a uplo. je tam akorát rozdíl v tom ,že ta 288 má tu třecí (brzdovou) plochu jakoby více do středu. To znamená že mezera mezi nábou a vlastní třecí plochou je o něco menší. Tak laicky si myslím ,že klasické 280 mají prostor na proudění vzduchu z vně kotouče ,přes lamely ke středu (nábě) lepší. Jelikož právě ta odvodová mezera na vzduch je o dost větší. Na druhou stranu si myslím ,že právě toto je nedostatek při agresivnějším brždění, jelikož na 288 je část kotouče kde je defakto jen jeho vnitřní brzdná plocha ,která vlastně je celistvá část se středem menší a ve větší míře je směrem ke středu ,,vystužena žebrováním a samozřejmě také vnější třecí plochou , která tím že jde více ke středu, pomáhá udržet tuhost a nezvlnit oproti 280 která tím trpí ale to není třeba rozvádět. Je to jen můj názor a zkušenost a můžu se plést.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“