kotouče 288mm vs.280mm
Moderátoři: šulda, Moderátoři
není u 280 spíš problém s ložiskem/nábojem/těhlicí s tím že celý tenhle systém jak dostane vůli začne házet a to pak vede k úmrtí kotoučů? to by pak náhrada jiným kotoučem moc nepomohla... kromě toho si myslím že kotouč 280mm a 288mm od stejného výrobce bude jistě stejně kvalitní=ze stejného matroše a stejně kvalitně opracovaný...
Tak ještě jednou a snad už naposledTDI tech píše:Nie, 288mm dosky do 280mm adaptera nedas.Radim205D píše:Kurec chlapi k věci !!, stočené 288mm kotouče do auta s brzdama 280mm, ano nebo ne
tohle se tady řeší !!.
Diskuzí na téma proč se kotouče kroutí je všude hafo, tak zkuste debatovat tam..


od začátku se bavím o výměněn kotoučů, desky zůstanou původní ...
Tohle si taky myslím, proto mi nejde do hlavy, proč bych měl přecházet na nějaké "sportovní kotouče" z nějakých "spešl" materiálů..Vici píše:kotouč 280mm a 288mm od stejného výrobce bude jistě stejně kvalitní=ze stejného matroše a stejně kvalitně opracovaný...
Na těch dvou výkresech je na první pohled jasné, jak který kotouč bude dobře odvádět teplo do ráfku a náboje. Podle mně jsou ty 280mm kotouče konstrukčně poddimenzované. Hodně udělá to, že jsou o 3mm silnější a mají protažené žebrování a vnější třecí plochu blíž ke středu pro lepší odvod tepla. Schválně se koukněte jak se řešily kotuče 280mm na OII
Coveče rozdíl v poloze třmenu je cca 4mm, což se mi zdá docela dost, chtělo by to nějaký starý 288ky nechat stočit a prubnout to.
Rozhodně jsou 288ky hodně znát, ba bych řekl že víc jak přechod z 288 na 312mm.
Rozhodně jsou 288ky hodně znát, ba bych řekl že víc jak přechod z 288 na 312mm.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

Nazdar Honzo, brzdný účinek bude úplně stejný, protože použiju původní brzdiče a desky se stejnou velikostí brzdné plochy a průměr kotouče zůstane nakonec taky. Rozdíl hloubky kotoučů podle výkresů na první straně tohoto topicu je cca 2.5mm
Vůbec zde nechci řešit nějaký fígl na zlepšení brzdného účinku, s tím problém si myslím v normálním provozu není,(netýká se tunerů
) jedine co chci vyřešit je zkroucení kotoučů v extrémních krizových situacích a to co nejednoduchším a nejlevnějším způsobem bez bezpečnostních rizik a dalších nákladů.
Vůbec zde nechci řešit nějaký fígl na zlepšení brzdného účinku, s tím problém si myslím v normálním provozu není,(netýká se tunerů

- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5018
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Vyděl jsem u tchána kotouče se žebrováním u náboje,musím zjistit,co jsou zač.Já žebrování nemám.Vy ano? Mělo by to potom lépe odvádět teplo a nekroutit se.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5018
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5018
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
kotouče 288 na 280
Mám to tak stahnuté a v pohodě to funguje. Jak vezmeš starší kotouče které si nechaš stáhnout nejen po obvodu ale i srovnat, tak nemusíš čarovat s deskama.
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Decimus: nemas foto?? obrusoval si aj hrany? ja som kedysi davnejsie skusal po obvode stahovat 256 kotuce zo zadu (kvoli adapterom zo 4x4 na predohrabe) a robilo to otrepy jaxvina po tych hranach...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
288-280
vyfotím to a uplo. je tam akorát rozdíl v tom ,že ta 288 má tu třecí (brzdovou) plochu jakoby více do středu. To znamená že mezera mezi nábou a vlastní třecí plochou je o něco menší. Tak laicky si myslím ,že klasické 280 mají prostor na proudění vzduchu z vně kotouče ,přes lamely ke středu (nábě) lepší. Jelikož právě ta odvodová mezera na vzduch je o dost větší. Na druhou stranu si myslím ,že právě toto je nedostatek při agresivnějším brždění, jelikož na 288 je část kotouče kde je defakto jen jeho vnitřní brzdná plocha ,která vlastně je celistvá část se středem menší a ve větší míře je směrem ke středu ,,vystužena žebrováním a samozřejmě také vnější třecí plochou , která tím že jde více ke středu, pomáhá udržet tuhost a nezvlnit oproti 280 která tím trpí ale to není třeba rozvádět. Je to jen můj názor a zkušenost a můžu se plést.